Slow chat (2023): liever één brick in je hand, dan tien onder je voet

Gebruikersavatar
Bricknook
Premium
Berichten: 434
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:02 am

Regio Eindhoven. Ik ben gisteren al de nodige carnavals-vierders tegengekomen op en rond Eindhoven Centraal.
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1592
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Ja, da’s niet te ontwijken dan. Hier in het dorp lukt dat nog redelijk, maar in de steden er omheen ook niet te ontlopen.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4155
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Vandaag spontaan een dagje zwembad. Daarna mijn op groot formaat vastleggen op de foto/video. Als laatste nog eens een blik werpen op een bestellijst.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4166
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Alles is ingepakt.
Hopelijk heeft de P&O geen problemen.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4155
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Voor welke beurs heb je alles ingepakt?
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1640
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Bricktastic
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1486
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Er zijn weer vele onderdelen uit het kasteel toegevoegd aan B&P. Verschillende ook alweer uitverkocht, maar onder andere beide paardendekens nog beschikbaar. Het zijn de bardings 2, no3 en no4 . Er staat geen plaatje bij, ik vermoed daarom nog niet uitverkocht.

En ik denk dat de hoofdjes uit het tafelvoetbalspel er ook bij staan, want er zijn vele huidkleurige hoofdjes beschikbaar. Gezien de prijzen van de meeste huidkleurige hoofdjes op bricklink heb ik van alle nieuwe toevoegingen 2 of 3 exemplaren mee besteld.

Wanneer je trouwens onderdelen van het kasteel zoekt moet je niet op setnummer zoeken, want dan komen ze veel kans niet tevoorschijn. Zoeken op nieuwste en dan de juiste categorieën aanklikken, dat werkt het snelste.
Gebruikersavatar
swandutchman
Premium
Berichten: 526
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:25 pm
Contacteer:

Sinds december ben ik bezig om mijn collectie wat op te ruimen, hier en daar wat beter te sorteren (zoals de ramen, dat was 1 krat chaos) en wat uit te dunnen. Vandaag ben ik begonnen met een nieuwe categeorie... de wielen! Nu heb ik 1 krat vol met alleen maar wielen, dus hoog tijd om daar iets aan te doen en teveel/ beschadigde/ verkleurde onderdelen te verwijderen. Maar wel opletten dat mijn sets nu niet incompleet worden. :lol: Dat wordt nog wel veel uitzoeken.
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1486
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Sterkte, dat is niet het leukste klusje wat ik mij kan bedenken.

En ik las vandaag op facebook dat de prijs van de capejes en vlaggen uit het kasteel ruim 10 euro zijn bij B&P omdat je voor dat geld een verpakking krijgt met alle 3 erin. Dan is het nog steeds niet voor niets, maar wel al heel wat schappelijker. Informatie komt van iemand die ze alle 3 besteld had en nu 3 setjes binnen heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1640
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Dat zou redelijk zijn, durft iemand het aan om dit te testen? :P
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4155
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Ik zou even bellen….
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

geert_h schreef: vr feb 24, 2023 6:10 pmEn ik las vandaag op facebook dat de prijs van de capejes en vlaggen uit het kasteel ruim 10 euro zijn bij B&P omdat je voor dat geld een verpakking krijgt met alle 3 erin. Dan is het nog steeds niet voor niets, maar wel al heel wat schappelijker. Informatie komt van iemand die ze alle 3 besteld had en nu 3 setjes binnen heeft gekregen.


 
Oeh dat zou leuk zijn, ik heb ook 1 vlag besteld dus als er dan nog een vlag en een cape mee komt vind ik dat heel prima! Bestelling is begin februari gedaan dus uiterlijk de tweede week van maart moet ik het weten (of even bellen naar TLC waar mijn bestelling blijft :P).
 
Gebruikersavatar
workfromtheheart
Site Admin
Berichten: 758
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 4:35 pm
Contacteer:

geert_h schreef: vr feb 24, 2023 6:10 pm Sterkte, dat is niet het leukste klusje wat ik mij kan bedenken.

En ik las vandaag op facebook dat de prijs van de capejes en vlaggen uit het kasteel ruim 10 euro zijn bij B&P omdat je voor dat geld een verpakking krijgt met alle 3 erin. Dan is het nog steeds niet voor niets, maar wel al heel wat schappelijker. Informatie komt van iemand die ze alle 3 besteld had en nu 3 setjes binnen heeft gekregen.

 
Dit heb ik intussen bevestigd zien worden.
 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4155
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

En het maakt dus niet uit wat je besteld? Van die drie zeg maar?
Gebruikersavatar
workfromtheheart
Site Admin
Berichten: 758
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 4:35 pm
Contacteer:

Nope, alle drie is hetzelfde pakketje
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4155
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Kijk dat maakt de prijs al beter. Blijft het groene capje erg prijzig.
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

What are we all up to this weekend?
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4155
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Vandaag nog even werken en met een schuin oog de F1,F2 en F3 volgen. En om 5 uur auto inladen en dan opbouwen in Baarn. Daar ben ik vervolgens het hele weekend te vinden.
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1486
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Mijn weekend bestaat vanavond aan de jeugd op scouting begeleiden, morgen eerst wat huishoudelijke taken, daarna verder bouwen voor de wedstrijd en aan het einde van de middag weer naar scouting voor de https://iscoutgame.com/nl/home. en hopelijk dan zondag weer wat verder bouwen.
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1640
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Beetje kliederen met verf en wat ikea-kasten in elkaar zetten, hopelijk kan ik volgende week weer bij de lego zodat ik wat op de meeting mee kan nemen :P
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4166
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Bouwen!
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1592
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Feestje vieren, tuin opruimen en .. . . . . . Bouwen!
Ook eens een ei leggen over hou ik wil gaan sorteren. Mijn collectie is nog beperkt, dus ik denk maar op soort brick (zoals 1x2) en dan alle kleuren bijeen.
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

Idea for GBC!
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2100
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Ik hoop te gaan bouwen. Mijn toren moc uit elkaar halen en meteen weer een nieuwe van maken :D
Gebruikersavatar
VlieBricker
Premium
Berichten: 274
Lid geworden op: za jan 16, 2021 12:55 pm
Locatie: Vlieland

Afol71 schreef: vr mar 03, 2023 7:18 pm Feestje vieren, tuin opruimen en .. . . . . . Bouwen!
Ook eens een ei leggen over hou ik wil gaan sorteren. Mijn collectie is nog beperkt, dus ik denk maar op soort brick (zoals 1x2) en dan alle kleuren bijeen.

 
Wat mij goed is bevallen, is om te beginnen met alles van 1 kleur in 'n bak te doen. Wanneer die dan vol is, wat te gaan scheiden bijv. alle 2x.. in 1 doos, 1x.. idem, slopes etc. Alle ramen en deuren heb ik sowieso in 1 grote bak zitten (en die zit nu ook zo vol dat ik daarin ook een onderscheid moet gaan maken in 2 dozen. Allerlei heel klein spul van 1x1 heb ik weer in een laatje van zo'n ladenkastje (van bijv Raaco) zitten. Eerst weer alle kleuren van 1 type (1x1 plate, 1x1 tile, 1x1 rond etc) bij elkaar en wanneer dit laatje vol raakt splitsen bijv zwart en wit bij elkaar en overige kleuren, of wanneer ik een een PaB-wall heb geplunderd van 1 kleur een laatje vol. Ik maak dan met een lettertang een tag die ik op het laatje plak (probeer althans zo veel mogelijk dit bij te houden, anders moet je wel heel erg op je geheugen vertrouwen 🤪).
Dit systeem bevalt mij tot nu toe best wel goed.
 
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2381
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Mijn Legotafel en alle bakken opgeruimd zodat mijn kamer volgende week weer meer werk- dan hobbykamer is.
En geprobeerd wat foto's te maken, maar ik moet nog kijken of ze goed genoeg zijn als vertrekpunt voor bewerking.
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1592
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Thanks @VlieBricker, dat is zeker ook een goede optie :duim:

ik heb twee van die bekende Iris ladekastjes, en voor de onderverdeling die inzetbakjes die @Berthil hier eerder deelde. Het systeem wat jij voorstelt kan dan prima werken omdat je ook de lades kunt wisselen in de kast. Dus als ik een keer meer krijg van een kleur kan ik eenvoudig met lades wisselen zodat het toch bijeen blijft. 
 
Gebruikersavatar
Bricknook
Premium
Berichten: 434
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:02 am

Laat het lange wachten beginnen! Vannacht Rivendell besteld en meteen betaald (overigens wel VIP-punten op ingewisseld voor korting). Hopelijk wordt de set uiterlijk zaterdag geleverd; dan ga ik volgende week een hele leuke zondag tegemoet. :omg:
 
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4166
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Ja, een meeting toch?
Gebruikersavatar
Bricknook
Premium
Berichten: 434
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:02 am

Hopelijk zit ik dan thuis Rivendell te bouwen (al zal ik met een half brein toch denken aan een scholengemeenschap in Lelystad waar een stel AFOLs bij elkaar is gekomen).  :P
 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4155
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Moeten we je missen 😞
Gebruikersavatar
TAFOL
Premium
Berichten: 1530
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 3:49 pm
Contacteer:

Kun je Rivendell niet meenemen naar de meeting? Ik denk dat iedereen er wel reuze benieuwd naar is. :D
 
Gebruikersavatar
Bricknook
Premium
Berichten: 434
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:02 am

Áls die op zaterdag wordt geleverd, heb ik hem niet voor zondag 10.00 opgebouwd (tenzij ik mijn nachtrust oversla, maar dat is niet bevorderlijk voor mijn humeur en bijgevolg mijn beleving van de meeting en de sfeer :P ). En ik wil hem wel zelf opbouwen, zonder hulp van andere AFOLS.  :) 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4155
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Live build.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4166
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Zo, dat is even wennen.  :what:
 
Vanochtend had ik moeite met opstaan. 
 
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1691
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

:D Dat het je soms. Is ook wel eens lekker, behalve als je daardoor een afspraak gemist hebt.
bioniclemaster
Berichten: 3
Lid geworden op: ma mar 01, 2021 5:40 pm

Jeetje, ik vertrek voor 6 a 7 jaar en ineens is men verhuisd naar een .com domein :p . Goedenavond allen, ik weet niet wie me nog kennen maar ik wil weer eens wat gaan doen met lego. Geen idee wat of hoe, maar eerst maar wat betrokkenheid opbouwen, want ik doe het niet alleen maar voor de legosteentjes, maar ook voor de gezelligheid.
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2381
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Welkom terug dan maar weer!
Gebruikersavatar
Bricknook
Premium
Berichten: 434
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:02 am

bioniclemaster schreef: do mar 09, 2023 7:48 pm Jeetje, ik vertrek voor 6 a 7 jaar en ineens is men verhuisd naar een .com domein :p . Goedenavond allen, ik weet niet wie me nog kennen maar ik wil weer eens wat gaan doen met lego. Geen idee wat of hoe, maar eerst maar wat betrokkenheid opbouwen, want ik doe het niet alleen maar voor de legosteentjes, maar ook voor de gezelligheid.

 
Had jij geen plannen voor de Bentenmaru of de Odette II uit de anime Bodacious Space Pirates?
Welkom terug in ieder geval. :duim: 
bioniclemaster
Berichten: 3
Lid geworden op: ma mar 01, 2021 5:40 pm

Dat je dat nog weet zeg! En ja, die wens is er nog steeds maar ik wil denk ik niet gelijk zo'n complexe vorm proberen. Eerst maar de creatieve spieren wat ontwikkelen met wat simpelere mocs (zoals de Transam 20K van Redline) of sets uberhaupt.
Gesloten