Als je al hebt meegedaan aan Lugbulk 2022, hoef je niet verder te lezen. Waarschijnlijk ben je allang op de hoogte.
Als je voor het eerst mee wilt doen, lees dit bericht dan goed door!
In dit topic vind je antwoord op de vragen:
- Wat is LUGBULK?
- Wat voor onderdelen kan ik via LUGBULK bestellen?
- Ik heb maar een beperkt budget, is het dan wel interessant om mee te doen?
- Wanneer ongeveer heb ik de onderdelen in huis?
- Kan ik aan Lugbulk meedoen?
- Hoe meld ik me aan?
LUGBULK staat voor Lego User Groep Bulk Order Program. TLC wil hiermee AFOLs in de gelegenheid stellen om onderdelen in bulkhoeveelheden te bestellen, om daarmee MOCs te kunnen bouwen en deze aan het grote publiek kunnen tonen.
Het is dus níet bedoeld om je stenenvoorraad goedkoop aan te vullen, maar om te kunnen MOCcen!
Wat voor onderdelen kan ik via LUGBULK bestellen?
Lowlug kan in totaal 85 verschillende onderdelen bestellen. Deze lijst stellen we zelf samen, waarbij vooral wordt gelet op bruikbaarheid in MOCs en hoeveel mensen een bepaald onderdeel willen hebben. In de praktijk staan er altijd wel een aantal baseplates op, en verder voornamelijk bricks, plates en tiles in diverse formaten. Kortom: vooral de onderdelen waar je er véél van nodig hebt.
Alle onderdelen, met uitzondering van de baseplates en heel dure onderdelen, moeten in veelvouden van 50, 100 of zelfs 200 worden besteld. Het is niet voor niets een bulk-bestelling.
Ik heb maar een beperkt budget, is het dan wel interessant om mee te doen?
Er geldt wel een maximumbedrag van circa 300 euro, maar geen minimumbedrag. En met de Lugbulk-prijzen kun je voor een paar tientjes al héél veel onderdelen aanschaffen!
Wanneer ongeveer heb ik de onderdelen in huis?
Houd er rekening mee dat een LUGBULK-ronde scherpe deadlines kent, maar dat het vervolgens enkele maanden kan duren voordat de onderdelen er ook daadwerkelijk zijn. TLC waarschuwt dat het tot eind 2023 kan gaan duren...
Kan ik aan Lugbulk meedoen?
Er zijn een paar voorwaarden die TLC stelt aan deelname:
- Lugbulk is bedoeld ter ondersteuning van de LUGs, dus je levert een actieve bijdrage aan de LUG door bijvoorbeeld regelmatig MOCs te laten zien op het forum, of door onder Lowlug-vlag te exposeren op evenementen zoals LegoWorld, meetings, enz.
- je bent minstens 18 jaar;
- je moet je hebben opgegeven voor deze ronde;
- de onderdelen mogen niet worden doorverkocht;
- zoals de naam van het programma al verraadt worden de bestellingen door Lowlug verzameld en in één keer aan TLC doorgegeven: het is niet mogelijk om buiten Lowlug om mee te doen aan LUGBULK;
- je mag slechts via één LUG meedoen aan LUGBULK.
Lowlug stelt daarnaast als aanvullende voorwaarde dat je beschikt over een Premium-account, maar als je dit topic kunt lezen dan is dat al het geval
Nogmaals: Lugbulk is bedoeld om onderdelen in bulkhoeveelheden te bestellen, zodat je daarmee MOCs kunt bouwen en aan het publiek kunt tonen (hetzij via het forum, hetzij op meetings of andere evenementen). Deelname aan Lugbulk kost het Lowlug-team elk jaar veel tijd en energie. Dat is niet erg en we doen het met plezier, maar we willen daar wel wat voor terugzien: namelijk jullie MOCs!
We hebben niet zoveel zin om tijd en energie te steken in bulkbestellingen waarvan we vervolgens op Lowlug niets terugzien. Ga dus bij jezelf allereerst na of je past in het Lugbulk-programma en zo ja of je dat dan via Lowlug kunt doen, of wellicht via een andere LUG. Wij verwachten van 'onze' deelnemers betrokkenheid bij Lowlug en MOCs op Lowlug. Ik neem aan dat jullie daar begrip voor hebben.
Hoe meld ik me aan?
Stuur vóór zondag 30 oktober 20.00u het formulier op dat je vindt in het topic over aanmelden voor Lugbulk 2023. Zodra wij je aanmelding hebben goedgekeurd, geven we je toegang tot het besloten Lugbulk2023-forum. Let op: ook wij hebben werk/opleiding/gezin, dus het kan een paar dagen duren voordat we je formulier hebben verwerkt.