Het grote Lowlug Friends gebeuren!

Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Ja , ik moet er nog bij! Nog geen idee wat ik ga maken, ik ben niet zo van groot bouwen dus waarschijnlijk is één breed genoeg voor mij als we 3 diep gaan.
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Mijn naam staat er ook nog niet tussen. Idee is fantasy, aangezien ik 2 vampieren heb. In mijn hoofd wordt het een begraafplaats met crypte waar ze wonen, maar wel een beetje vrolijk vorm gegeven. Deze komt achter de weg te liggen, nog even bedenken wat ik precies voor de weg doe. En ik vermoed 3 baseplates breed, dan kan ik zorgen dat het rustig blijft.
Gebruikersavatar
Griffon
Premium
Berichten: 234
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 12:49 pm
Locatie: Drachten
Contacteer:

Het is allemaal nog in een beginstadium natuurlijk maar wat ik nu heb is al 2 baseplates breed en dan komt de weg in het midden niet echt lekker uit. Zou ik dan bochten moeten maken ben je snel een baseplate per bocht nodig dus zit ik op 4 baseplates breed  :D
 
 
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Ja, dit is 'maar' een opzetje.
Iedereen moet de breedte die hij wil gewoon doorgeven en dan maak ik een voorlopig plan.
Dan kun je als nodig alvast het een en ander met je buurman kunnen afspreken.
Gebruikersavatar
koffiemoc
Premium
Berichten: 435
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 12:54 pm
Contacteer:

Lijkt me een prima eerste opzet. :duim:
 
Door mij aan beide uiteinden te zetten heeft echt iedereen twee buren. :P
 
 
Gebruikersavatar
Aliencat
Premium
Berichten: 597
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:24 pm
Contacteer:

Indelingstechnisch denk ik dat het idee van geerth goed naast de mijne zou passen :duim:
 
Gebruikersavatar
Trijntje
Premium
Berichten: 363
Lid geworden op: wo nov 11, 2020 4:25 pm
Contacteer:

Wat is het idee van de weg qua breedte en kleur?
Ik meen ooit gelezen te hebben dat die in MILLS zwart is, voor het Friends thema lijkt die kleur me wat minder geschikt.
 
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Richtlijnen Friends MILS systeem:
Diepte landschap 3 baseplates (32x32 studs)
De aansluiting van de weg is op de middelste baseplate
Breedte van de weg is 8 studs
Breedte van de weg in de stad is 16 studs

Kleuren:
Algemeen landschap Groen
De weg Tan
De weg in de stad   DBG (dark bluish gray)
en de stoep   LBG (light bluish gray)
Water   Blauw
Afbeelding

Moeten we nog even kijken hoe we de overgang van de weg doen (van stad naar zandweg), maar daar komen we wel uit.
Dit is mijn voorstel waar we vanuit kunnen gaan. Uiteraard mogen er altijd op- of aanmerkingen komen zodat iedereen die wil mee kan bouwen.
 
 
 
 
 
 
 
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 869
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Is het een idee om hiervoor een Discord draadje te maken met bovenaan de kaart en richtlijnen?
Ik kan er pas wat later aan beginnen en ik zie nu al gebeuren dat ik straks 30 pagina's door moet nemen.
Is misschien ook makkelijker communiceren met je buurvrouw/man via naam taggen.
Met de Loadzone hebben we dat ook gedaan.
 
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Lijkt me prima, als iedereen discord heeft althans.
Ik weet niet wie de discord beheerd om daar een draadje aan te maken.
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Waarom niet op het forum? Da tis toch de centrale plek eigenlijk. Ook makkelijk terug te zoeken.
Discord is eigenlijk gewoon voor chat.
Er kan gewoon een extra topic komen voor de afspraken 
 
Gebruikersavatar
Aliencat
Premium
Berichten: 597
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:24 pm
Contacteer:

Ik gebruik geen Discord, maar wil wel graag meedoen.
We hebben hier op 't forum toch een topic voor de opzet hiervoor :duim:
Trijntje schreef: za sep 17, 2022 11:51 am Ik meen ooit gelezen te hebben dat die in MILLS zwart is, voor het Friends thema lijkt die kleur me wat minder geschikt.


 

 Bedoel je de voorzijde richting het publiek? Misschien leuk om daar een echte Friends-kleur voor te nemen, bijv bright light yellow, bright pink, dark azure, coral, dark pink?
 
 
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Mij lijkt knal roze wel tof. Ik moet alleen kijken of ik dat überhaupt wel blokjes van heb.

Dan lijkt het mij goed om een afspraken topic erbij te maken. Kan ik daar ook de indeling in zetten. Gaan we hier gewoon verder overleggen enzo.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Vergeet Paars niet... Ik heb een bekend iemand op TV horen zeggen dat dat de vetste kleur is :-P
Gebruikersavatar
Griffon
Premium
Berichten: 234
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 12:49 pm
Locatie: Drachten
Contacteer:

Persoonlijk lijkt mij een weg waar auto´s over rijden gewoon zwart met witte lijnen te moeten hebben, voor voetgangerspaden kan je natuurlijk met "gekke" kleuren werken, just my two cents  :).
 
 
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Kleur van de weg mogen van mij diegene bepalen die een weg hebben, persoonlijk gebruik ik liever een zandpad bij mijn deel (mede omdat ik niet genoeg onderdelen heb voor een weg van 16 studs breed en 3 baseplates lang).

En paars als rand aan de voorkant wordt waarschijnlijk ook uitdagend, aangezien ik niet veel paars heb en waarschijnlijk ook wat in de rest van mijn deel nodig heb. Maar ik weet dat ik ergens in de rozetinten nog redelijk wat steentjes heb, dus dat moet wel goed komen.

En een apart topic voor de afspraken lijkt mij een goed idee, dan gebruiken we deze voor de brainstorm.
Gebruikersavatar
Trijntje
Premium
Berichten: 363
Lid geworden op: wo nov 11, 2020 4:25 pm
Contacteer:

Toch lijkt me een universele wegkleur bij de aansluiting tussen 2 layouts wel handig.
Als er een layout uitvalt, heb je dan niet ineens een rare harde overgang.
Wat iedereen ná die aansluiting doet, daar zou je enige vrijheid in moeten hebben,
(breedte, ligging, kleur)
Zolang je binnen je eigen layout dan maar een logische overgang verzint naar een ander soort weg.
Ook in het echte leven gaan harde wegen wel eens over in zandpaden.
En is een weg niet altijd strak 1 kleur maar soms een lappendeken van kleurtjes asfalt  ;)

Dat ik eerder een opmerking maakte over Mills en zwart, daarbij doelde ik op de kleur van de weg zelf.
Zwart vond ik geen kleur voor Friends maar daar staat nu het voorstel voor DBG las ik.

Het voorstel voor een fel Friends kleurtje voor de Mills rand aan de voorkant lijkt me goed idee.
Roze springt er dan wat meer uit dan paars, want paars op een zwart tafeldoek valt gewoon minder op.
 
 
 
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Opzich heb je wel een punt over de overgang van weg soort, om dat universeel te houden. Maar aan de andere kant zijn er verschillende mensen die een stuk stad bouwen, dan lijkt het raar als er steeds een klein stukje zandweg in de stad ligt waar de overgang van bouwer is.
Hier moeten we nog ff over nadenken dus. Wie heeft er nog een goed idee!?
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Ik denk dat we 1 overgang van zandpad naar verharde weg moeten hebben, en dat de rest kiest uit 1 van de 2 wat hij zowel links als rechts aanhoud.
Gebruikersavatar
Trijntje
Premium
Berichten: 363
Lid geworden op: wo nov 11, 2020 4:25 pm
Contacteer:

geert_h schreef: ma sep 19, 2022 9:21 am Ik denk dat we 1 overgang van zandpad naar verharde weg moeten hebben, en dat de rest kiest uit 1 van de 2 wat hij zowel links als rechts aanhoud.

 
Dat klinkt heel slim en lijkt me ook een iets rustiger beeld geven in het totale plaatje.
Rustiger dan een weg die elke paar baseplates van vorm en structuur verandert.
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Meestal is de weg nou juist de verbindende factor. Dus dat zou ik echt heel goed afspreken dat dat overal hetzelfde is.  
 
Gebruikersavatar
Aliencat
Premium
Berichten: 597
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:24 pm
Contacteer:

Een geheel doorlopende weg (autoweg) zou dan cool zijn, daar kunnen dan ook Friends auto'tjes en zo overheen rijden :duim:
Mensen kunnen daar dan zelf nog wel zandpaden naast maken waar ze willen.
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Even een linkje voor wie meer van mils af wil weten: https://www.abellon.net/MILS/ .

Daarin wordt gesproken over een betegelde weg, mij lijkt 2*2 tiles in dbg dan een heel stuk mooier dan zwart. Per baseplate heb je er dan 128 nodig, ik denk dat ik ergens nog een keer mag gaan inslaan. Ik denk ook dat een verharde weg over de volle breedte mooier is dan een zandpad door de stad.
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Ik moet zeggen dat wij (ik) dbg versus zwart hebben uitgeprobeerd. Met zwart kun je meer contrast creëren. En persoonlijk vind ik het mooier dan het saaie grijze, maar dat is persoonlijk. Zwart heeft wel als nadeel dat je er ieder veegje/vlekje op ziet dus als de weg echt in het zicht ligt dan kan je dat laten meespelen natuurlijk.
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Als we 1 overgang doen van weg naar zandpad, dan moet de weg op dat punt eigenlijk afbuigen ,de layout uit. Een doorlopende weg en geen zandpad is natuurlijk wel het mooiste
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Dan denk ik dat we voor een doorlopende weg moeten gaan. Blijft de vraag hoe we die gaan maken. Binnen mils is 16 breed getegeld gangbaar, maar dan moeten we dat wel allemaal zo kunnen maken.
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

16 breed is inderdaad wel handig aangezien de auto's tegenwoordig behoorlijk breed zijn.
Nu nog een kleur kiezen waarin het voor iedereen haalbaar is om een weg te maken door zijn/jaar landschap.
Ik zou het liefst voor dbg gaan. (Anders knalt ie er zo uit in het bos gedeelte denk ik.)
Gebruikersavatar
Aliencat
Premium
Berichten: 597
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:24 pm
Contacteer:

Nu is een weg van tegeltjes eigenlijk wel heel erg lelijk  :miss:
 
Willen we misschien zoiets (maar dan gras ernaast ipv troittoir buiten de stad, en eventueel trottoir in de stad?)

Afbeelding
 
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Zoiets is wel mooi. :duim:
Het gras mag van mij wel een plate lager dan het trottoir. Het trottoir zou ik dan licht grijs maken, anders is het wel een derde deel donker vlak in de Friends layout. Of gaan we voor kleurtjes ook in het trottoir?
 
 
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Zo is de weg idd wel mooi, dat wordt dbg stenen sprokkelen. Het trottoir lbg lijkt mij idd ook beter, waarbij er van mij zeker ook vrolijke kleurtjes in mogen. Volgens de mils normen komt het gras 1 lager te liggen dan het trottoir, dus dat komt goed.
Gebruikersavatar
Trijntje
Premium
Berichten: 363
Lid geworden op: wo nov 11, 2020 4:25 pm
Contacteer:

Wat ik met 3 baseplates diep wel een beetje jammer vind met de voorgestelde weg is dat:
die 16 brede weg met stoepjes een hele baseplate in beslag neemt en
dat de layout wel letterlijk over de hele lengte symmetrisch door midden wordt gehakt.

Een weg die niet exact in het midden ligt, lijkt me mooier. (maar goed, dat is mijn mening/smaak)
En dan heb je aan de ene kant van de weg een wat grotere ruimte voor een wat groter bouwwerk en aan de andere kant dan dus wat kleiners.
 
 
 
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

De stoep kunnen we uiteraard redelijk vol zetten, en gebruik maken van alle leuke kleurtjes die bij friends horen, zoals ook in deze video bijvoorbeeld:

 
En misschien alleen aan de achterzijde van de weg een stoep, en niet aan de voorzijde? Dat scheelt ook gelijk weer een grijze baan en symmetrie.
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Daar heb je wel een punt Trijntje wat bij mij ook niet helemaal lekker zit.
Ik wil wel eens kijken waar we de weg in de layout het mooist kunnen laten lopen, maar daar heb ik zo komende week geen tijd voor.
Nu denk ik: de straat aan de voorkant van de tweede baseplate plaatsen met een stoep er boven.
Gebruikersavatar
Griffon
Premium
Berichten: 234
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 12:49 pm
Locatie: Drachten
Contacteer:

Aliencat schreef: di sep 20, 2022 11:30 am Nu is een weg van tegeltjes eigenlijk wel heel erg lelijk  :miss:
 
Willen we misschien zoiets (maar dan gras ernaast ipv troittoir buiten de stad, en eventueel trottoir in de stad?)

Afbeelding
 

 
Aan zoiets zat ik dus inderdaad ook te denken :D
 
Voor mij persoonlijk, gezien hetgeen ik nu al heb staan aan manege, zou het voor mij het mooiste zijn dat de weg aan de voorkant ligt, het jammere is dan weer dat de paardjes niet gelijk het strand op kunnen en dan eerst een weg over moeten, dilemma's.
Gebruikersavatar
Trijntje
Premium
Berichten: 363
Lid geworden op: wo nov 11, 2020 4:25 pm
Contacteer:

Voor mij persoonlijk, gezien hetgeen ik nu al heb staan aan manege, zou het voor mij het mooiste zijn dat de weg aan de voorkant ligt, het jammere is dan weer dat de paardjes niet gelijk het strand op kunnen en dan eerst een weg over moeten, dilemma's.
Als de weg vooraan zou liggen, dat ligt de manege (en strand) daar toch weer achter, dus helemaal geen oversteek nodig? Toch?

We kunnen de paarden natuurlijk ook nog met een trailer naar het strand vervoeren  :miss:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Wanneer we de lay-out 4 baseplates diep maken, ligt de weg ook niet meer in het midden  :miss:
 
Maar zonder gekheid, wanneer we de weg niet in het midden van de baseplates plaatsen, komt het niet meer uit met mils. Nu is de weg in het voorbeeld trouwens geen 16, maar 18 studs breed. We zouden dus de achterzijde hetzelfde kunnen laten, maar er 2 studs breedte afsnoepen aan de voorzijde en wanneer daar dan helemaal gras ligt, oogt het al veel minder in het midden. Dan moeten we alleen even kijken hoe we de breedte goed uit laten komen, maar volgens mij moeten er dan 5 plates af in de breedte van de weg.

En een mooie paardenoversteekplaats is uiteraard een aanwinst voor iedere stand, zeker in heartlakecity.
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Vanavond even zitten tekenen.
De weg kan eventueel nog twee studs naar voren geschoven worden.
Afbeelding
 
Gebruikersavatar
Trijntje
Premium
Berichten: 363
Lid geworden op: wo nov 11, 2020 4:25 pm
Contacteer:

MOET het perse een weg van bricks worden?
Ik heb heel veel tegeltjes in DBG maar heel weinig DBG stenen van 1 breed.
Dat wordt dan een hele dure weg als ik daarvoor een voorraad moet inslaan. (en mijn Legobudget zit er aardig doorheen)
 
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Een tegeltjesweg vind ik ook goed, als we maar wel allemaal hetzelfde doen. Anders is de weg ook niet een doorlopend geheel. Wanneer het tegeltjes worden hoop ik dat wel donderdag te weten, aangezien ik hoop dat ik ze dan mee kan nemen vanuit de Lego Factory Shop in Gunzburg.
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Voor mij is tegels ook prima.
Het is wel iets ander gezicht, maar ik denk dat het nauwelijks opvalt.
Als iedereen tegels ook goed vind doen we dat.
Plaats reactie