Zelf kan ik het nergens op het forum vinden maar ik wilde hier dan toch even kwijt wat een ontzettend leuk spel dat LEGO Worlds is.
Ik heb het op de Playstation 4 als basis om de kinderen een spel te geven wat ook op deze console gespeeld kan worden.
Papa is er ook ontzettend zoet mee
Echt alles wat je ziet is van LEGO gemaakt en theoretisch na te bouwen in het echt. Als je een gat graaft of een onderdeel per ongeluk door een ander onderdeel plaatst dan zorgt het spel direct dat het 'probleem' opgelost word door het onderdeel te vervangen voor 1x1 plates etc.
De mogelijkheden zijn eindeloos en dat sluit natuurlijk naadloos aan op het merk LEGO.
Het spel kan op verschillende manieren gespeeld worden, mijn zoontje van 6 vind het Minecraft dingetje er leuk aan. De omgeving geeft hij een makeover door met de gereedschappen die in het spel zitten de grond omhoog of omlaag te bouwen, de omgeving geheel in lava kleuren te 'schilderen' of kijken hoeveel kippen/varkens/paarden er uit het daarvoor bestemde gereedschap te voorschijn kunnen komen
Ikzelf speel het spel iets anders, als ik op een random gecreëerde wereld land met mijn spaceship verken ik het landschap en de daarop gecreëerde bomen etc. met het onderdekings gereedschap, deze onderdelen die je ontdekt en scant komen in je inventaris en kun je weer oproepen om opdrachten te voltooien of het landschap op te vullen.
Zo kun je dus kleine MOC's vrijspelen maar ook bestaand sets, losse blokjes, dieren, voertuigen, minifigs en gouden blokken.
Deze gouden blokken zorgen ervoor dat je grotere werelden vrijspeelt en ook andere gereedschappen zoals een lantaarn om grotten te verlichten.
Zelfs heeft mijn zoon een set van Nexo Knights in zijn inventaris sinds deze week wat uit de nieuwste serie komt met de paarse steen monsters.... 'Wat zijn ze snel he papa?!'
Een wereld van herkenning en mogelijkheden.
Enige nadeel is dat het spel soms moeite heeft met de grotere werelden. Het laden duurt lang en heel soms word je vanuit een grot door alles heen de lucht ingeschoten en maak je een vrije val naar de oppervlakte.
Maar geduld is een LEGO bouwer niet onbekend dus ik kan hier goed doorheen kijken, dat de opdrachten allemaal op elkaar lijken vind ik alleen maar overzichtelijk maar kan ook als eentonig ervaren worden.
Als je een PS4, Xbox one of gewoon een PC hebt is dit spel zeker een aanrader.