Twaalfhoek
Hopelijk is de foto scherp en duidelijk genoeg.
De hoeken zijn allemaal ongeveer 150 graden, max afwijking is iets van 1,5 graad ofzo.
- sanderkoenen
- Kopen!
- Contacteer:
Is het aan alle vier de kanten vast gezet aan de baseplate?
Ja, op de zwarte jumpers.
De afgeronde 1x2 plates hebben wat speling, maar verder is het een stabiel ding.
De afgeronde 1x2 plates hebben wat speling, maar verder is het een stabiel ding.
Is this for your next moc?
Dit is vooral een experiment, maar inmiddels denk ik dat ik er wel wat mee wil in een MOC.
Kijk dat is een nuttige om te onthouden. Dank je wel.
Als dat lukt zal ik het delen...
Dat is overigens de reden dat ik vaak "andersom" bouw. De vorm van een dak/vloer en dan daar de muren op bouwen qua maat en vorm. Bij rechte vormen niet maar bij hoeken wel.
Ik had voor het bouwen al wel ideeën over een dak, maar daar zitten ook andere oplossingen tussen, waardoor ik het twaalfhoekig dak kan vermijden. Maar dat is natuurlijk minder leuk dan een goed twaalfhoekig dak
Een poging:
aardige poging
Looks nice to me. Although you might get less gaps if you use wedge plates, then again I'm not sure.
Dit lijkt me het onderdeel dat je nodig hebt.
Dan kunnen ze niet in een rechte schuine lijn. Ik heb nu een helling van 1 plate per 2 studs. Op de foto's vast niet goed te zien, maar ik heb dat nu met die ronde slopes ook gedaan.
- sanderkoenen
- Kopen!
- Contacteer:
Die slopes kan je gebruiken, maar dat vereist veel SNOT werk.
Al denk ik dat ik ook eens ga kijken of het ik het met wedge plates dicht ga krijgen. Maar die moet ik dan eerst weer gaan kopen...
Ik dacht eerst aan deze:
Maar die zijn een euro per stuk
Het kan ook met deze:
Die zijn wat goedkoper
Alleen moet ik dan voor de bovenste 1/3 van het dak nog iets leuks bedenken, maar wie weet.
Ik dacht eerst aan deze:
Maar die zijn een euro per stuk
Het kan ook met deze:
Die zijn wat goedkoper
Alleen moet ik dan voor de bovenste 1/3 van het dak nog iets leuks bedenken, maar wie weet.
Zo'n 3 jaar geleden heb ik voor mijn kasteel ook de 12x3 wedge plates gebruikt als dak, in combinatie met 4x2 wedge plates. Het bovenste gedeelte heb ik met cones gemaakt. Het resultaat zag er zo uit (klikbaar):
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, ook al is mijn dak in de vorm van een achthoek i.p.v. een twaalfhoek.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, ook al is mijn dak in de vorm van een achthoek i.p.v. een twaalfhoek.
Geeft weer stukje inspiratie, dank!
- SamtheChemist
- Premium
- Contacteer:
Nice, ziet er goed uit
Andere variant met zelfde wedges
Ik ben wel fan van deze variant!
Recht van boven:
Een vervolg twaalfhoek. Compleet andere techniek. Uiterst stabiel, maar niet zo lekker aan de grond te bevestigen.
Je kunt hiermee exact een regelmatige twaalfhoek maken, maar ook kiezen om een twaalfhoek met om en om een andere lengte te maken:
Op Flickr heb ik in mijn beste deepl-Engels er nog een toelichting bij geschreven.
Je kunt hiermee exact een regelmatige twaalfhoek maken, maar ook kiezen om een twaalfhoek met om en om een andere lengte te maken:
Op Flickr heb ik in mijn beste deepl-Engels er nog een toelichting bij geschreven.
Dat weet ik niet, kun je snel testen door een gelijkzijdige driehoek te maken en dan zo'n wedge erop te leggen.
- workfromtheheart
- Site Admin
- Contacteer:
Zo'n wedge heeft een hoek van 45 graden.
Ziet er strak uit
- Boindil_Lego
- Premium
- Contacteer:
Slim om ze iets te laten verspringen. Dank voor het delen!
Smooth!! Die ga ik even opslaan.
De schuine lijn is heel strak zo!
(Maar de andere eis: 1 plate daling per 2 studs, is nu ook niet gehaald...)
(Maar de andere eis: 1 plate daling per 2 studs, is nu ook niet gehaald...)