Bij de ontwikkeling van de perfecte LEGO-trialtruck op fietswielen is het heel erg belangrijk dat er regelmatig testritten gedaan kunnen worden op een mooie baan. Zonder de inspanningen van LowLugers

om mooie trialbanen te maken, kunnen er volgens mij geen goede trucks ontwikkeld worden
Maar een proefritje maken en wat foto's en filmpjes op een website zetten is naturlijk ook niet voldoende. Er moet ook kritisch onderzoek gedaan worden naar het falen (of slagen) van een proefrit
Ik heb van Gendringen geleerd dat mijn aandrijflijn voor de achterwielen en de voorwielen eindelijk (na 7 trucks) misschien nu goed genoeg is. Het problem zat ditmaal in de ophanging van de motoren. Voor een realistisch uiterlijk van de truck had ik deze tussen de voor- en achterwielen gehangen. Op de baan in Gendringen bleek dat de motoren regelmatig over de stenen schoven. Maw, er moeten kleine rolwieltjes onder gebracht worden of de truck moet een 8x8 worden. Ik zal beginnen met een poging de motoren eerst wat hoger te hangen en te voorzien van kleine rolwieltjes. Verder hoorde ik tijdens de trial een tandwieltje rammelen. Thuis bleek dat er in de transmissie lijn tussen de motoren een verbindend legoblokje mistte. Bij het vele in en uit elkaar halen tijdens de bouw thuis, had ik deze uiteindelijk vergeten terug te zetten!
Omdat mijn wielophanging in theorie geschikt is voor andere wielen zal ik nu ook eens een serieuze poging doen andere wielen aan te schaffen.
Verder heb ik van de trial geleerd dat ik mijn eeuwige batterijhouder problemen definitief kan oplossen door over te schakelen op de nieuwe LPF motor met afstandsbediening.