Vanwege de internationale interesse, een apart forum voor trucktrial. International Trucktrialforum
Gebruikers-avatar
User

dennisvanstee

119

Ma Apr 07, 2008 15:28

Lelystad

Re: Lego Trucktrial Deel 7

door dennisvanstee » Wo Apr 01, 2009 19:07

ik ben ook trucktrial aan het bouwen maar kom een probleem tegen:
ik gebruik de banden van de offroader, en dan slipt de velg in de band als er veel kracht op komt :freaked:
irritant
heeft iemand een oplossing? nee, ik ga niet lijmen :P
no avatar
User

craneson

2030

Wo Aug 25, 2004 17:51

anywhere but home

door craneson » Wo Apr 01, 2009 20:22

vreemd effect, nooit meegemaakt. misschien een domme vraag maar zit de band goed in de velg?
als je geen tekortkoming kunt vinden in de samenbouwing, kan je wel een trucje uithalen met cola. je monteert de band nat van de cola en je spoelt na de montage af met schoon water.
de plak die de cola met zich mee brengt houdt de band wel op zijn plaats. 8-)
als je de bron wilt bereiken, moet je tegen de stroom in gaan
Gebruikers-avatar
User

dennisvanstee

119

Ma Apr 07, 2008 15:28

Lelystad

door dennisvanstee » Vr Apr 03, 2009 18:05

ik heb goed gekeken, maar de velg zit echt goed in de band.
dan ga ik het maar met cola proberen :)
no avatar
User

craneson

2030

anywhere but home

door craneson » Vr Apr 03, 2009 18:30

moet je wel zorgen dat de cola ( het suikerwater) in de hiel van de band blijft zitten , dan kleeft de band op de velg en zou je probleem opgelost moeten zijn
Gebruikers-avatar
User

LegoTrucker

689

Di Apr 15, 2003 20:19

Breskens (Zld)

door LegoTrucker » Vr Apr 03, 2009 23:15

De magirus deutz heeft het niet gehaald,het is nu een unimog,cabine was 25% lichter.
Maar na nog enige tests had ik beter nog eens naar de techniek gekeken :oops:
Maar als hij aan zijn limiet zit hoor je het goed :lol:
Nu mijn baan iets nog aanpassen.
Verstuurd vanaf ASUS smartPC met windows 7
no avatar
User

victorb

2884

Di Feb 10, 2004 21:08

door victorb » Za Apr 04, 2009 6:27

:lol: welk type unimog?

Ik heb Unimog 406 dubbele cabine met tractor banden :omg:
Gebruikers-avatar
User

LegoTrucker

689

Di Apr 15, 2003 20:19

Breskens (Zld)

door LegoTrucker » Za Apr 04, 2009 16:29

Dat zul je morgen wel zien 8-)
Heb nu een styrofoam heuvel (en natuurlijk een snee in mijn vinger :( )als baanstuk ong 20 cm hoog.
Verstuurd vanaf ASUS smartPC met windows 7
no avatar
User

victorb

2884

door victorb » Za Apr 04, 2009 20:41

Ik las 20 cm lang :D

20cm hoog ben blij met mijn rolkooi :omg:

ik heb ook wat bijelkaar gezocht als aankleding en hindernissen :)
Gebruikers-avatar
User

Vdub

1149

Za Dec 30, 2006 20:04

Alkmaar

door Vdub » Ma Apr 06, 2009 10:21

Na wat bruikbare tips van onder andere Victorb en craneson voor mijn TT-as, heb ik de trucktrial-draad weer opgepakt. Ik heb nu een goed functionerende vooras en ga vanaf dit punt langzaam verder bouwen om eens een TT-moc te produceren.

Ik vond de TT's op de meeting er allemaal mooi uitzien. Ook leuk dat iedereen volgens een eigen gedachte de assen en alles er omheen ontwerpt. :duim:
no avatar
User

craneson

2030

anywhere but home

door craneson » Ma Apr 06, 2009 11:44

mooi een goede test achter de rug van de diverse bouwers en hun ontwerpen.
de rivierbedding die nauwelijks zwaar te noemen was is toch wel veel echter dan de kunststof en papiermaché baan en de legoblokkenbaan die we eerder al hebben gezien .niettemin was het een prima testbaan met de nodige gestrandde voertuigen tot gevolg , hetgeen te denken geeft over de strengheid van de regels. als we daar te zwaar aan gaan tillen en dan bedoel ik de esthetische kant van de ontwerpen , komen we nooit ergens.
dus ik zou zeggen bouw een technisch werkend voertuig , voldoend aan de technische regels en hoe het er uitziet is van latere zorg. de kiezelbaan krijgt vervolg en dan zal er nog wel wat aan verrasingen in verwerkt worden. bijna alle deelnemers zijn overgestapt op de 94 mm wielen wat geen verbazing zal wekken omdat deze wielen makkelijker te krijgen zijn dan de oldskool wielen.
ook de PF is goed geintegreerd in de bouwsels , het meeslepen van de batterijen box is geen bezwaar meer als je voertuig goed presteerd. 8-)
no avatar
User

victorb

2884

door victorb » Di Apr 07, 2009 20:25

Ik vond de nieuwe baan echt top en mooi.

Afbeelding

Deze foto vind ik erg mooi en ja dat is gewoon de veerweg van mijn truck :omg:
Hier zie je goed waarom je een geveerde truck nodig heb :). hoe soepeler die geveerd was hoe makkelijker die over de baan hobbelde. Ik heb gelukkig rolkooi niet nodig gehad ondanks paar schuine hellingen in de baan. Ik kijk echt er naar uit naar een volgend keer. Met meer verassingen in de baan en hopelijk ook 8x8 trucks.

Chris ik hoop dat je niet opgeeft met trucktrial trucks bouwen. Je heb iig goed kunnen kijken hoe de andere de trucks bouwen :duim:. Ik las dat je hem gesloopt hebt. dat heeft 1 voordeel genoeg onderdelen voor een nieuwe truck :lol:
Gebruikers-avatar
User

Jurrien

397

Ma Jan 12, 2004 14:06

Utrecht

door Jurrien » Vr Apr 10, 2009 11:46

Bij de ontwikkeling van de perfecte LEGO-trialtruck op fietswielen is het heel erg belangrijk dat er regelmatig testritten gedaan kunnen worden op een mooie baan. Zonder de inspanningen van LowLugers :duim: om mooie trialbanen te maken, kunnen er volgens mij geen goede trucks ontwikkeld worden 8-)

Maar een proefritje maken en wat foto's en filmpjes op een website zetten is naturlijk ook niet voldoende. Er moet ook kritisch onderzoek gedaan worden naar het falen (of slagen) van een proefrit 8-)

Ik heb van Gendringen geleerd dat mijn aandrijflijn voor de achterwielen en de voorwielen eindelijk (na 7 trucks) misschien nu goed genoeg is. Het problem zat ditmaal in de ophanging van de motoren. Voor een realistisch uiterlijk van de truck had ik deze tussen de voor- en achterwielen gehangen. Op de baan in Gendringen bleek dat de motoren regelmatig over de stenen schoven. Maw, er moeten kleine rolwieltjes onder gebracht worden of de truck moet een 8x8 worden. Ik zal beginnen met een poging de motoren eerst wat hoger te hangen en te voorzien van kleine rolwieltjes. Verder hoorde ik tijdens de trial een tandwieltje rammelen. Thuis bleek dat er in de transmissie lijn tussen de motoren een verbindend legoblokje mistte. Bij het vele in en uit elkaar halen tijdens de bouw thuis, had ik deze uiteindelijk vergeten terug te zetten! :oops:

Omdat mijn wielophanging in theorie geschikt is voor andere wielen zal ik nu ook eens een serieuze poging doen andere wielen aan te schaffen.

Verder heb ik van de trial geleerd dat ik mijn eeuwige batterijhouder problemen definitief kan oplossen door over te schakelen op de nieuwe LPF motor met afstandsbediening.
Gebruikers-avatar
User

Jurrien

397

Utrecht

door Jurrien » Zo Apr 19, 2009 21:45

Ik heb de truck in aanbouw weer sterk kunnen verbeteren. Het resultaat staat in:
http://lego.roerei.nl/work-in-progress/Work-in-Progress.htm

De bedoeling was een XL motor te gebruiken voor de aandrijving. Deze kleine motor doet het echter ook al heel erg goed. Om toch veel lol te heben van de XL motor denk ik aan een versnellingsbakje dat schakelt tussen 1: 3 (is nu de vertraging naar het differentieel)) en 1:2 of 1:1.5 zodat de truck ook wat harder kan rijden op stukken waar minder kracht nodig is. UIteindelijk wordt het zeer waarschijnlijk een truck waar geen plaats meer is voor een cylindermotor :-( (maar dan lijkt hij wel echt)

Ik heb ook echte truckwielen besteld! En nu maar wachten tot alles binnen is.............
no avatar
User

RikOdC

door RikOdC » Di Apr 21, 2009 10:11

Hallo, ik ben nieuw hier, en ben ook begonnen aan een truck. Het is de bedoeling om een 4x4 Dakar truck te maken. Ik ben al bezig geweest met de vooras, heb verschillende onafhankelijke voorassen gebruikt, en een paar kamaz assen. Ik heb toch maar voor een onafhankelijke vooras gekozen, omdat dat makkelijker lijkt. Daarna nog even gekeken of dit ook studless kon, dat had ik nog nooit geprobeerd, en ik denk dat het aardig gelukt is voor een eerste keer, hier dan wat foto's:

http://i42.tinypic.com/jzxu6s.jpg
http://i39.tinypic.com/i2ir09.jpg
http://i39.tinypic.com/iqapme.jpg
http://i44.tinypic.com/x0wqav.jpg

De grootste problemen zijn de bodemvrijheid (daar hebben dakar trucks toch al niet zoveel van), en ik hoop dat hij niet teveel doorhangt als de hele opbouw erop zit.

Tips en hints zijn altijd welkom :duim:

Rik
Gebruikers-avatar
User

mahjqa

5605

Ma Feb 07, 2005 1:03

Utrecht

door mahjqa » Di Apr 21, 2009 11:08

Mechanisch ziet het er goed uit, maar ben je niet bang dat de aandrijving wat stroef loopt, als er uiteindelijk gewicht op komt?
Niet krabben, daar wordt het alleen maar erger van.
no avatar
User

RikOdC

door RikOdC » Di Apr 21, 2009 11:10

mahjqa schreef:Mechanisch ziet het er goed uit, maar ben je niet bang dat de aandrijving wat stroef loopt, als er uiteindelijk gewicht op komt?

Ik denk het niet, als ik hem zelf helemaal in de veren druk, is er wel een merkbaar verschil, maar of dat zoveel gaat uitmaken? De tijd zal het leren :wink:
no avatar
User

RikOdC

door RikOdC » Di Apr 21, 2009 17:36

Ik heb hem nog een klein beetje verbeterd, hij zakt nu nog minder door, en hij heeft minder wrijving nu. Ook had ik een idee voor een baanstuk. Een soort autotrailer waar je overheen rijdt, met aan 1 van de kanten gewone platen, en aan de andere kant losse asjes, wat dan een soort van test is voor het differentieel. :duim:
no avatar
User

Jan Groen

535

Ma Jan 10, 2005 21:08

Spijkenisse

door Jan Groen » Di Apr 21, 2009 18:07

Een soort rollerbank dus? Dat klinkt wel grapig!
bedenk en maak!
no avatar
User

RikOdC

door RikOdC » Di Apr 21, 2009 20:00

Ik zal het even in het klein maken en op de foto zetten :duim:
Gebruikers-avatar
User

legOscar

3219

Zo Dec 30, 2007 18:25

Culemborg

door legOscar » Ma Mei 11, 2009 15:45

Het is normaal dat ik wat gruis produceer hier en daar toch... :look:
I Love it when a MOC comes together.

Flickr
Gebruikers-avatar
User

Dryw Filtiarn

2368

Ma Nov 07, 2005 0:30

Haaksbergen

door Dryw Filtiarn » Ma Mei 11, 2009 16:02

Ligt eraan denk ik waar het gruis vanaf komt en de hoeveelheid :P Als het asjes zijn die zich door beams heen proberen te vreten b.v. zou ik toch even nadenken of het beter kan ;)
Een dag niet met steentjes gespeeld is een dag niet geleefd.
Mijn stenenwinkeltje: Dryw's Brickstore
Gebruikers-avatar
User

legOscar

3219

Zo Dec 30, 2007 18:25

Culemborg

door legOscar » Ma Mei 11, 2009 16:07

Nee, het is de wrijving van de tandwielen.
I Love it when a MOC comes together.

Flickr
Gebruikers-avatar
User

Jurrien

397

Utrecht

door Jurrien » Ma Mei 18, 2009 21:11

En bij deze de eerste foto's met uitleg van mijn laatste poging met PF motoren.

http://lego.roerei.nl/Lego-TT-2009/Lego-TT-2009-1.htm

Meer uitleg in het nederlands volgt nog.
Gebruikers-avatar
User

Alexander

3147

Di Feb 08, 2005 15:36

Delft

door Alexander » Wo Mei 20, 2009 0:03

ziet dr weer goed uit :)
watvoor truck moet het worden? misschien iets van n softtop/licht transport voertuig? torpedo neus, vlakke laadvloer met canvas top, relatief licht, 6x6, ideaal voor woestijnachtige omstandigheden 8-)
Ural 375D oid :) (heeft ook rondom dezelfde banden, geen dubbellucht achter.
Afbeelding

nee, echt, respect dat je unieke, en lichtgewicht trucks bouwt :duim:
..lego komt met de jaren.. wijsheid niet..
no avatar
User

RikOdC

door RikOdC » Vr Mei 29, 2009 20:14

Het gaat allemaal niet erg snel, maar ik heb weer vooruitgang eindelijk. Heb de ophanging compacter kunnen maken, de verhouding veranderd (1:1), en ik heb een probeerseltje voor de stuurinrichting :omg:

Ben nu aan het denken hoe ik de cabine ga maken, heb al een raster op een blueprint gemaakt, dus dat gaat ook wel lukken :duim:

Foto's van de as volgen nog :)
Vorige