[centraal] Voorstellen

Kwak675
Berichten: 3
Lid geworden op: vr jan 15, 2021 5:16 pm

Hallo,
Ik kon niet zo makkelijk vinden of er een voorstel locatie was op het forum.

bij deze wil ik mij even voorstellen.
ik ben Werner en sinds vorige jaar wel weer heel druk met lego, vooral Classic Space is mijn ding.
Het begon weer te kriebelen toen ik na het opruimen van de zolder (corona, what can i say) mijn 928 weer vond.
Inmiddels stevig gebouwd en uiteraard gekocht , en nu langzaam aan het doorschuiven naar MOC’s (wat een rare term is dat toch, daar is lego toch voor gemaakt om zelf dingen te maken).
Als militair heb ik niet altijd de tijd om veel met lego bezig te zijn maar mijn lego kamer wacht geduldig tot ik weer terug ben. 
Als er iemand nog een goede bschrijving heeft voornhet bouwen van een MQ-9 dan hoor ik dat graag.

groet
Werner
Gebruikersavatar
Rick
Berichten: 137
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:30 am

Welkom op Lowlug
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Welkom, ik denk eigenlijk dat er op dit forum (we zijn een tijdje geleden verhuisd) nog geen voorstel topic was. Dus top gedaan gelijk.

Geplaatst door: @kwak675

Als militair heb ik niet altijd de tijd om veel met lego bezig te zijn maar mijn lego kamer wacht geduldig tot ik weer terug ben. 

De lego hobby kun je uitoefenen met wat je beschikbaar hebt, er zijn mensen iedere dag mee bezig, en anderen een keer in de maand. Allemaal goed en niks fout.
Een MQ-9, is dat niet zo'n onbemand remote controlled vliegtuig?
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:


Geplaatst door: @aawsum

ik denk eigenlijk dat er op dit forum (we zijn een tijdje geleden verhuisd) nog geen voorstel topic was

Inderdaad, daarom deze meteen even centraal gemaakt  
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Welkom!
Kwak675
Berichten: 3
Lid geworden op: vr jan 15, 2021 5:16 pm

@aawsum Klopt dat is inderdaad een Remotely Piloted Aircraft (RPA)
Gebruikersavatar
Patrick
Berichten: 2
Lid geworden op: vr mei 21, 2021 5:46 pm

Bij deze stel ik mij dan ook maar even voor (ervan uitgaande dat dit een topic is waar iedereen zich moet/mag voorstellen).
Ik ben dus Patrick, 43 jaar oud, op het vorige forum was ik paashaas, vandaar mijn avatar....
Horzano
Berichten: 2
Lid geworden op: ma jul 12, 2021 5:57 pm

Hallo, ik ben volledig nieuw op LowLug, en heb dus ook geen eerder account gehad.
Mijn naam is Tony, 39 jaar, en ik ben tijdens het begin van de Corona-crisis via mijn kinderen weer in contact geraakt met Lego. Wat een verademing en leuke hobby! Had ik veel eerder moeten doen  
Als jaren 80 kind heb ik veel met classic Lego thema's zoals Castle, Space, Town/City en een beetje Pirates gespeeld. Nu ik volwassen ben kan ik eindelijk grotere sets aanschaffen en (her)beleven. Wat een mooie tijd om AFOL te zijn. Ik hoop via dit platform in ieder geval veel nieuwe bouw-ideeën en inspiratie op te doen!  
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Welkom!!
Horzano
Berichten: 2
Lid geworden op: ma jul 12, 2021 5:57 pm

@raven Dank je wel!
Gebruikersavatar
OrangeSpaceman
Premium
Berichten: 634
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:57 am
Contacteer:

Welkom @horzano!
Het is idd een mooie tijd voor AFOL’s, er is meer keuze in onderdelen en sets. Het internet verbindt ons en hopelijk als de pandemie over is, kunnen we LEGO meetings houden.
Gebruikersavatar
Jackalope
Berichten: 1
Lid geworden op: vr jun 25, 2021 3:28 pm

Hallo, ik ben ook nieuw op lowlug!
Ik ben Jorian. Door corona ook weer begonnen met lego, lego NES set heeft me uit mijn dark age gehaald. Geniet weer vollop van uitzoeken van mijn oude sets, bouwen van nieuwe sets en lego masters US en AU. Geeft echt ontzettend veel rust en besef dat ik dit veel eerder had moeten doen. Zoveel toffe sets gemist  .
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4103
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Leuk en welkom!  
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Kijk wat leuk allemaal nieuwe mensen die er achter komen wat wij al lang wisten met Lego. Gaaf, hoop snel wat van jullie in andere topics te zien. Altijd leuk om je eigen interesses te laten zien, binnen Lowlug zijn we van heel veel markten thuis dus kom maar op.
Gebruikersavatar
Bricknook
Premium
Berichten: 428
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:02 am

Dat is het voordeel, als je geen Dark Age hebt gehad (zoals ondergetekende): je hebt niks gemist, alleen sommige sets niet aangeschaft uit overwegingen (financiën, ruimte of anderszins).  
Maar welkom aan de nieuwe leden.  
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Welkom allemaal!
Gebruikersavatar
OrangeSpaceman
Premium
Berichten: 634
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:57 am
Contacteer:

Welkom, @jackalope! Met LEGO blokjes bouwen = zen.
Gebruikersavatar
Otter480
Berichten: 29
Lid geworden op: do jul 15, 2021 11:52 am

Goedendag. Ik ben Otter480, bijna 34 jaar oud. Ik ben zins November vorig jaar begonnen met Lego nadat ik al mijn Lego uit mijn jeugdjaren terug kreeg. 
Mijn favoriete thema's zijn. Castle/medieval/Pirates en Ninjago/Harry Potter (maar de laatste 2 meer voor de elementen die daarin voorkomen) ik heb een YouTube kanaal en ben bezig met een Fantasie stad te bouwen uit de 12de/16 eeuw. Waar ik verschillende architecturale culturele bouwstijlen samen voeg (Japan/Europa/Caribbean) waar ik bij naast ook een Dungeons en Dragons Homebrew mee schrijf 

Ik hoop hier een leerzame tijd en contacten te krijgen

Tot ziens!
Gebruikersavatar
OrangeSpaceman
Premium
Berichten: 634
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:57 am
Contacteer:

Welkom @otter480!
Klinkt als een cultureel diverse stad. Ben benieuwd naar je bouwwerken.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Welkom, show us the LEGO :-)
Keverjeroen
Berichten: 3
Lid geworden op: do jul 15, 2021 12:03 pm

Hoi,
Ook maar even voorstellen! Ik had al jaren een account op de oude website, maar door gemis aan activiteit daar was ik er niet vaak te vinden. Nu net ontdekt dat er een nieuwe website is (waar veel activiteit lijkt te zijn), dus mezelf hier ook maar aangemeld.
Ik ben Jeroen, heb 2 grote hobbies: oude Volkswagens en Lego. In de eerste categorie heb ik een ongerestaureerde kever uit 1962 (daily driver), een gerestaureerde kever cabrio uit 1974 en een T3 camperbus uit 1983. In de tweede categorie hou ik me vooral bezig met mijn Lego stad (ik heb de hele zolder ter beschikking) en soms wat verkoop via Bricklink en Marktplaats (niet om er rijk van te worden, maar om zo nog meer Lego voor mezelf te kunnen kopen). Alle lego perikelen hou ik bij op mijn Insta pagina @keverbricks. Daar probeer ik een paar keer per week wat te posten, dus volg me daar vooral! ? 
Voor mijn dark-ages was ik als kind trouwens ook al gek van Lego. Ik had vooral veel City en Technic. Grappig genoeg vond ik het toen veel makkelijker om te MOC'en. Ik gooide alles dan op een grote berg in m'n kamer en begon te bouwen, vaak grote 'futuristische' vrachtwagens, met veel techniek er in.
Ik hoop hier veel inspiratie op te doen en wie weet wat meetings te bezoeken.
Gebruikersavatar
Iook
Premium
Berichten: 244
Lid geworden op: za nov 14, 2020 4:11 pm
Locatie: Uithuizen

Welkom. Je valt in elk geval op het goede moment uit je dark-ages met het uitkomen van de T2 camperbus  
Keverjeroen
Berichten: 3
Lid geworden op: do jul 15, 2021 12:03 pm

@iook Ik ben al sinds 2009 of zo uit mijn dark ages, dankzij set 10187 ;) 
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1656
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Welkom allemaal! Leuk zoveel nieuwe leden erbij. :)
Ik ben wel benieuwd naar jouw bouwwerken @Otter480 .
Gebruikersavatar
vertmaori
Premium
Berichten: 357
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:59 am
Locatie: Heveadorp
Contacteer:

Welkom! Ik zie dat @otter480 mijn advies op FB heeft opgevolgd.
grt Richard
Gebruikersavatar
Otter480
Berichten: 29
Lid geworden op: do jul 15, 2021 11:52 am

@orangespaceman heb het al 1 en ander aan foto's geplaatst op mijn profiel. En ook op mijn YouTube (Otter480 Fantasy Brick World) houd ik actief de progressie bij
Jurrien
Berichten: 2
Lid geworden op: di jul 20, 2021 12:04 am

Na een paar jaar in een tweede dark age gezeten te hebben, leek het me goed om weer eens actief te worden. Mijn laatste bouwwerk (die grote roze camper) staat al weer 8 jaar te verstoffen op de Lego-kamer. Voor deze hernieuwde kennismaking zal ik een paar links naar Youtube filmpjes van sommige van mijn bouwsels geven , waar ik wel trots op was. 
https://www.youtube.com/watch?v=rXScrd_QhBw38s" target="true">Dansende Cadillac
Lego Carver
Landmaster uit Damnation Alley
Torque amplifier
https://www.youtube.com/watch?v=2is4iQVEohY23s" target="true">Lego uitleg over Bitcoins
Ik hoop nu voor eind van het jaar het interieur va de roze camper klaar te hebben. 
Gebruikersavatar
SamtheChemist
Premium
Berichten: 523
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 6:19 am
Locatie: Woudenberg
Contacteer:

Welkom alle nieuwelingen! Hoop jullie snel een keer te ontmoeten op een meeting
Gebruikersavatar
The_Blue_Budgie
Premium
Berichten: 82
Lid geworden op: ma jun 28, 2021 2:21 am
Locatie: Breda
Contacteer:

Beste allemaal,
Ik ben Mieke, 42 jaar, moeder van een schitterende tiener en sinds een paar maanden weer actief aan het bouwen met Lego. Naast het herbouwen van een paar modular sets ben ik op aansporen van anderen toch ook eens voorzichtig begonnen met een paar vignettes en een moc huisje.
Gaandeweg, dankzij het advies van anderen, kom ik er achter dat mijn collectie in het geheel niet toereikend is voor grote projecten, zelfs wanneer ik de Friends en Elves sets van mijn dochter kaap (in overleg uiteraard). Ik ben eigenlijk alleen bekend met het stapelwerk, maar begin nu net een beetje de snot techniek te leren kennen.
Het is allemaal voor mij nog wat onwennig, en ik pretendeer niet de volgende Lego master te worden. Ik hoop hier alleen wat meer gelijkgezinden te treffen, creaties van anderen te bewonderen en vooral veel te leren van de wat meer ervaren bouwers.

Dankuwel.
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1656
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Welkom Mieke. Dan ben je hier op de goede plek.
Goed van je dat je zelf aan het bouwen bent gegaan. Al doende leert men. 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Welkom Mieke, foto's zeggen meer dan 1000 woorden. Dus kom maar op met de WIP’s en dan kunnen wij ons verbazen (in positieve zin) over het betere stapelwerk. Dit levert dan weer opbouwende feedback op wat wellicht dan toch de stap zet richting de volgende LM. Nogmaals welkom!!
Gebruikersavatar
Aangord
Premium
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 8:55 am
Contacteer:

Welkom en veel bouw plezier  
Legobaby
Berichten: 3
Lid geworden op: do jan 14, 2021 12:31 pm

Hoi,
Op he oude Forum was een draadje over "hoe kwam je ut de Dark ages". Maar ik zie dergelijke verhalen hier ook. Mijn kleine bijdrage.
Jarenlang was het LEGO-enthousiasme latent aanwezig. Af en toe keek ik bij een winkel wel verlekkerd bij alle gave Technic sets.
Bij mij is het LEGO-vuurtje weer heftig opgelaaid toen de UNIMOG (8110) uitkwam (een voertuig dat bij mij altijd tot de verbeelding sprak sinds ik er ooit één voor het eerst zag op het strand, jaaaaren geleden). In die tijd was ik niet in de gelegenheid er één te kopen en later via Marktplaats één gekocht. 
Maar, het duurde toch nog even voor de kinderen het huis uit waren en ik plaats en tijd had om echt weer te gaan bouwen. Afgelopen jaren heb ik Bricklink ontdekt en zijn de LandRover (42110) en de kraan (42082) erbij gekomen. Ik moest eerst wennen aan het Studless bouwen met Technic. Nu stoei ik nog wel eens, hoor ;-)
De oude Technic Lego heb ik ook nog, hoor.
Ook heb ik de boel netjes gesorteerd. Van sommige onderdelen heb ik teveel voor de lades : Die worden bewaard in een aparte doos.

Groeten Merijn
Gebruikersavatar
P.Witborstel
Berichten: 2
Lid geworden op: wo okt 06, 2021 12:00 pm

Hallo iedereen, eindelijk een account op het nieuwe forum.
Voorheen (op lowlug.nl) was ik bekend op het forum als wilbert306.
Nu heb ik voor een andere naam gekozen omdat het kan, en tevens omdat P. Witborstel veel "cooler" is dan Wilbert306. 
P. Witborstel is een anagram voor mijn naam; Wilbert Post.
Voor wie mij nog niet kent: Ook ik ben AFOL, ik bouw af en toe mocs, en kan mij interesseren voor een veelvoud aan thema's die Lego uitbrengt. Tevens ben ik de neef van Thomas van Urk, bekend als Thomassio op het forum.
Gebruikersavatar
vertmaori
Premium
Berichten: 357
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:59 am
Locatie: Heveadorp
Contacteer:

Welkom Wilbert! groeten van een andere Skaerbaekganger, Richard
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4103
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Welkom!
Heibi
Berichten: 5
Lid geworden op: ma jan 03, 2022 11:28 am

Hoi iedereen!
Ik ben Heidi, 27 jaar, helemaal nieuw op dit forum. Ik heb als kind veel met LEGO gespeeld, maar ik bouwde toen vooral op basis van voorbeelden en verder van die vierkante huisjes (niet heel creatief dus). Mijn broer heeft LEGO sinds een paar jaar weer opgepakt en ik werd stiekem ook wel erg enthousiast van zijn boomhut set. Maar het enthousiasme begon pas echt op te laaien sinds het eerste seizoen van LEGO masters. Ik had voorheen geen idee wat er allemaal mogelijk was en wat voor gave dingen je kon maken met LEGO! Sindsdien heb ik de helft van de LEGO uit onze kindertijd "geërfd" en een redelijke hoeveelheid bijgekocht. Ik houd van LEGO sets die te maken hebben met de natuur, dieren en de middeleeuwen. Ik ben nog niet heel lang bezig maar ik heb tot nu toe vooral vogels gemaakt. Deze bijvoorbeeld: Ik hoop hier gelijkgestemden te vinden en veel inspiratie op te doen!
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Welkom en mooie eerste versie van een papegaai. Heel herkenbaar, zowel de MOC als ook je verhaal. Als het virus je eenmaal te pakken heeft laat het je niet meer los (het lego-virus dan he).
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Welkom!
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Leuk, welkom zeg en gaaf dat je er gelijk een mooi persoonlijk verhaal bij geeft.
Plaats reactie