[centraal] Voorstellen

Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Het is ook maar net wat je in je hoofd hebt zitten voor MOC. Moet het een gebouw worden met tientallen ramen met bijbehorende versiering enz, dan zou ik inderdaad eerst eens een MOCje maken met een paar van die ramen om te kijken wat wel en wat niet lukt.
Gebruikersavatar
WillVssn
Berichten: 23
Lid geworden op: ma mar 07, 2022 9:22 am
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

Bishons schreef: di mar 08, 2022 8:50 pm
WillVssn
 but I do have an idea in my head for a (large) MOC.

 
If you're starting out, its best to start with smaller mocs like 32x32 . Because when you start getting good with the small mocs, you can go for a good 48x48  moc and larger.

 
Het idee dat in m'n hoofd zit is deels een samenvoeging van bestaande sets, gecombineerd met wat dingen die ik zelf wil bouwen. Dat zal dus idd klein beginnen, dingetjes uitproberen.
 
Gebruikersavatar
Mama'sBricks
Premium
Berichten: 196
Lid geworden op: vr mar 18, 2022 11:10 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Hallo!

Eindelijk heb ik me aangemeld :-)
Ik ben Mama's Bricks / Melissa, bijna 41 en alweer zo'n 6 jaar uit 'm dark age.
Vooral actief op YT en Insta binnen de internationale afol community maar afgelopen jaren ook steeds meer Nederlanders leren kennen.
Ik ben een van de gelukkige die op fietsafstand van een Lego Store woont dus dat is slecht voor m'n portemonnee...
De thema's waar ik blij van word zijn de Modulairs en de grote Ninjago city sets maar ook Friends, Dots en Disney.
Ik heb een stad genaamd Wing City en los een klein pretpark, ruimte begint een serieus ding te worden...
In 2019 en in 2021 naar Skearbeak geweest. Afgelopen jaar meerdere van jullie daar ontmoet, gezellig bij de huisje 13 meegegeten met de BBQ en dat was super leuk! Verder meerdere keren Lego World in Utrecht bezocht en wat kleinere beurzen.
Het lijkt me super leuk om Nederland weer meerdere beurzen te bezoeken en een LUG meeting lijkt me op top!
Dus hopelijk tot ziens!
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

Welcome Mama bricks! Hope you enjoy our forum!
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1656
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Een mooie stap in je Lego carrière ;)
Welkom bij Lowlug! :D
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Welkom, ik was een van de 13 in Skaerbaek
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Hi! Ik zat daar ook :D
Gebruikersavatar
Mama'sBricks
Premium
Berichten: 196
Lid geworden op: vr mar 18, 2022 11:10 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Dank jullie wel!!!
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Welkom, en dat je ondanks de BBQ nog steeds bij ons bent zegt wat  :turn:
 
 
Gebruikersavatar
WillVssn
Berichten: 23
Lid geworden op: ma mar 07, 2022 9:22 am
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

Mama'sBricks schreef: vr mar 18, 2022 11:52 pm Hallo!




 
Welkom [admin edit]
 
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Graag nicknames gebruiken op het forum :)
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Hoi Mama's, kom je ook naar Lelystad volgende maand ?
Gebruikersavatar
mikebrix
Premium
Berichten: 86
Lid geworden op: di mar 22, 2022 11:24 am
Locatie: Beverwijk

Hallo allemaal,
Mijn naam is Michael Bax, 37 jaar en onlangs uit de dark ages gekomen mede dankzij mijn 2 dochters van 4 en 6. Of steek ik ze aan met het lego virus? Wij wonen in Beverwijk. Ik twijfel om zondag 27 maart naar het Rabotheater de Meenthe in Steenwijk te gaan, omdat het een aardig eindje rijden is. Ik las ergens op het forum dat er niemand naar toe gaat, waarom niet? Valt het tegen of is de beurs die tegelijkertijd in België is gewoon veel beter/groter/leuker? Hoe dan ook, Lego World 2022 ga ik zeker naar toe in de herfstvakantie. En wellicht dat we elkaar daar ontmoeten.

De interesse van mijn dochters liggen bij lego friends en dots, bij mij zijn dat trains, urban city & modulars. In de toekomst zou ik graag willen helpen met grote mils layouts op beurzen. Ik zag dat er 2 maanden terug een oproep voor werd gedaan; castle fantasy 2023. Helaas heb ik nu nog niet al te veel lego hiervoor beschikbaar. Maar wat niet is kan nog komen, ik hou het forum in de gaten....
Groet,
Mike Bax
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Hoi Mikebrix. Misschien kan ik iets zeggen over Steenwijk, en dat soort beurzen in het algemeen. Die kleinere beurzen in Nederland hebben denk ik vaak iets meer een focus op handelaars, en bij Lowlug vind je misschien iets meer moc'ers. Nu is dat allemaal zeker niet zo zwartwit. Bij Lowlug vind je ook handelaars en op die beurzen vind je ook moc'ers, natuurlijk. Maar al met al is het denk ik net een iets ander kringetje dat op die Nederlandse weekendbeurzen staat dan wat er bij Lowlug zit.
Er is zeker overlap, ik ken bv. heel wat Lowluggers die weleens in Hardenberg gestaan hebben (ook zo'n weekendbeurs), en een paar jaar geleden stonden we met een groepje in Zutphen, waar ook zoiets was georganiseerd. Het kan zijn dat iemand slechte ervaringen had met de organisator van Steenwijk, maar daar weet ik het fijne niet van.

Er is inderdaad gelijktijdig een beurs in België, waar ik en drie andere Lowluggers staan (misschien meer, maar van vier weet ik het). Maar Torhout is natuurlijk wel een stukje verder rijden dan Steenwijk, dus wat let je om in Steenwijk te gaan kijken?

Een leuke tip is misschien Bricks am Meer in Bad Zwischenahn, in het weekend na hemelvaart. Daar staan we met een club van Lowlug met een mils-layout, dat geeft misschien een idee. Maar ja, ook dat is niet echt naast de deur... er staan sowieso heel veel Lowluggers op Legoworld.

De beste tip is om volgende maand naar Lelystad te komen, dan kun je heel makkelijk heel veel mensen van dit forum leren kennen, omdat er geen publiek bij is. Neem een bouwwerkje mee, het maakt niet uit wat en het hoeft niet af te zijn, we zijn gewoon onder ons daar.
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Welkom Mikebrix.

Ik zou gewoon lekker Steenwijk bezoeken en dan zie je vanzelf wel of je het leuk vindt of niet. Hier zitten een paar honderd leden met ieder een eigen mening / kijk op de legohobby. Uiteindelijk weet je vanzelf wat je wel of niet leuk vindt om te bezoeken.

Zie je misschien dan in Utrecht of zoals Eti oppert in Lelystad
Gebruikersavatar
WillVssn
Berichten: 23
Lid geworden op: ma mar 07, 2022 9:22 am
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

Ik ben voornemens om dit weekend (zondag) met mijn vriendin naar Steenwijk te rijden. Vanuit Zuid Limburg is dit een heel eind, maar we hadden de keuze op Steenwijk laten vallen omdat dat lekker in NL is.
Torhout (als ik me de poster goed herinner) leek ietwat meer richting het Franstalige te gaan, maar als er meer mensen van hier in Torhout aanwezig zijn maken we wellicht toch een andere keuze.
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Torhout is van de Brickantiers, een Nederlandstalige club... ligt ook in het Nederlandstalige deel van België. Het zou me niet verbazen als er ook wat Franstalige bezoekers komen, maar de voertaal is daar wel Nederlands. Ga verder naar wat jou het leukste lijkt, hoor. Mijn inschatting is dat je in Torhout meer mooie mocs kunt zien, maar dat er in Steenwijk meer verkoop is. Ik weet dit overigens niet eens zeker.
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Als ik moest kiezen vanuit Zuid Limburg wist ik het wel. Torhout dus.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4104
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Wat stuifzand zegt.
Gebruikersavatar
mikebrix
Premium
Berichten: 86
Lid geworden op: di mar 22, 2022 11:24 am
Locatie: Beverwijk

Dank voor het warme welkom en de info. Zelf vind ik het wel fijn dat er ook lego verkocht wordt. Kan ik weer wat aanschaffen 😆
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

WillVssn schreef: wo mar 23, 2022 11:22 am als er meer mensen van hier in Torhout aanwezig zijn maken we wellicht toch een andere keuze.

 
We hebben nog iemand die op je foto leek gevraagd of hij jou was, maar nee. 
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Had ie ons mooi te pakken
Gebruikersavatar
WillVssn
Berichten: 23
Lid geworden op: ma mar 07, 2022 9:22 am
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

eti schreef: zo mar 27, 2022 6:35 pm
WillVssn schreef: wo mar 23, 2022 11:22 am als er meer mensen van hier in Torhout aanwezig zijn maken we wellicht toch een andere keuze.


 
We hebben nog iemand die op je foto leek gevraagd of hij jou was, maar nee. 

 
Haha... Grappig.

We waren rond 10:30 in Torhout en hebben wat rondjes gewandeld langs prachtige bouwwerken. Ik heb nog een Millennium Falcon kunnen aanschaffen die niet in m'n collectie zat en nog wat andere leuke setjes maar ergens tussen 1 en 2 hadden we eigenlijk alles wel gezien voor ons gevoel.

(Ik denk dat 't anders is als je mensen daadwerkelijk al kent, dan blijf je vast langer hangen en kletsen)

We besloten nog van de gelegenheid gebruik te maken om het eenjarig bestaan van de Lego store Leidschendam mee te vieren en hoewel dat langer rijden was dan ingeschat (jeetje, wat is Belgie blijkbaar toch ook groot) was het de moeite wel waard. Niet alleen omdat het een gezellige dag met m'n vriendin was, maar ook omdat ik mezelf getrakteerd heb op de Middeleeuwse Smid en wat leuke onderdelen uit de PaB wand gegrabbeld heb.

Al met al een leuke dag gehad met veel tijd samen.
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1560
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

:duim:
 Dat klinkt als een goed besteedde dag
 
Gebruikersavatar
WillVssn
Berichten: 23
Lid geworden op: ma mar 07, 2022 9:22 am
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

Absoluut.Ik kijk uit naar een volgend evenement.
Gebruikersavatar
JannemanV
Berichten: 2
Lid geworden op: wo feb 23, 2022 2:51 pm
Locatie: Alblasserdam

Hey hallo,

ik zal me ook even voorstellen. 
Ik ben Janneman en sinds kort via een vriend van me lid geworden.
Qua sets begin de architectuur toch wel erg leuk te vinden, en ben begonnen met eigen mocs te bouwen.
Op de meeting in April hoop ik dit te laten zien. :)
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4104
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Welkom!
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Welkom en tot volgende week dan maar.
Vincent
Berichten: 2
Lid geworden op: za jul 16, 2022 4:49 pm

Hallo,
ik Vincent, 43 jaar en woon samen. Na wat jaren wil ik weer bezig gaan met lego technic.
Weet iemand hoe je aan bouw instructies kan komen van bepaalde mocs van anderen?
Gebruikersavatar
SamtheChemist
Premium
Berichten: 523
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 6:19 am
Locatie: Woudenberg
Contacteer:

Vincent schreef: zo jul 17, 2022 2:46 pm Hallo,
ik Vincent, 43 jaar en woon samen. Na wat jaren wil ik weer bezig gaan met lego technic.
Weet iemand hoe je aan bouw instructies kan komen van bepaalde mocs van anderen?

 
Allereerst van harte welkom! Je kan eens kijken op Rebrickable.com daar worden gratis en betaalde bouwinstructies aangeboden van mocs van mensen. 
Gebruikersavatar
OrangeSpaceman
Premium
Berichten: 634
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:57 am
Contacteer:

Welkom, Vincent!
Vincent
Berichten: 2
Lid geworden op: za jul 16, 2022 4:49 pm

Ok, bedankt voor de reactie.
Ik geloof dat deze forum ook leuk is om door te kijken naar andermans moc's.
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1656
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Dat is zeker de moeite waard om hier lekker rond te kijken.
Welkom!
Gebruikersavatar
WillVssn
Berichten: 23
Lid geworden op: ma mar 07, 2022 9:22 am
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

Welkom @JannemanV en @Vincent
Broke-my-bricks
Berichten: 17
Lid geworden op: vr sep 09, 2022 9:35 pm

Goedemorgen,

ook ik ben hier volledig nieuw.
onlangs weer een beetje begonnen met Lego,tja dat krijg je met een dochter van 5.
dir inmiddels al heel wat leuke sets heeft gekregen, daarnaast zelf met technic begonnen,maar ja bouwen is leuk en daarna staat het stof te happen. Dus die doe ik van de hand en daar kopen we weer iets anders voor.

mijn muziek kamer inmiddels opgeofferd voor een Lego kamer zo kunnen we lekker bouwen zonder dat de hele woonkamer vol ligt.

gister een leuke partij gekocht voor een paar tientjes.ca 10kg Lego van 1990-2005
Natuurlijk alles door elkaar,maar inmiddels na een paar uur uitzoeken al diverse sets bijna compleet er uit gehaald zoals de Wolfpack 6075-2 en de samurai stronghold 6083-3
en ook ca 3 kg aan piraten bruine items.
en ook vele delen van specifieke sets als piratenschepen.maar die zijn niet compleet.
vele delen waar ik niets mee kan eigenlijk.
mocht iemand wat zoeken(veel rare items er in)
hoor ik dat graag dan kijk ik of ik iets heb.
heb liever iets waar ik wel wat mee kan natuurlijk.

owja als tip. Wil je moderne sets kopen en woon je in het noord oosten,ga eens langs bij mytoys in leer.
daar hebben ze soms sets voor 20€ ipv 90 omdat de doos niet meer mooi is, soms niet eens iets te zien aan de doos.
zo kocht ik voor mijn dochter een friends set boomhut(41703) voor 28€ 🤣in perfecte doos.


mvg Mike 


partijtje van gister
Bijlagen
AB399970-4608-4ECD-A854-CCD8B5B2E4E6.jpeg
AB399970-4608-4ECD-A854-CCD8B5B2E4E6.jpeg (3.97 MiB) 3194 keer bekeken
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1656
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Welkom Mike!
Gebruikersavatar
hetoord
Berichten: 5
Lid geworden op: zo sep 04, 2022 3:21 pm

Hej!

Ik ben Bart en en ik heb dit jaar de Lego hobby weer opgepakt, oftewel mijn dark ages zijn voorbij. Ik verhuis begin volgend jaar, en dan kan ik echt knallen (Lego kamer!) Tot die tijd staan er hier een aantal sets in doos, bijv. de achtbaan en spookhuis (10261 en 10273.) Het plan is dan ook om een pretpark te bouwen, dat sluit mooi aan bij mijn andere grote interesse.

Omdat het dicht houden van die dozen nogal een uitdaging is, heb ik in de tussentijd wel een aantal andere sets gebouwd. Optimus Prime en het Super Mario vraagtekenblok zijn daarvan mijn favoriet. Die krijgen straks een mooi plekje buiten het pretpark. :)
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Welkom Mike en Bart!
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Welkom heren!!!
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

Welcome Mike and Bart!! @Broke-my-Bricks : wow, some nice loot there. Especially that racer set. Does it work?
(just remember the rule: reply to me in Dutch ;) )
Plaats reactie