[centraal] Voorstellen

Broke-my-bricks
Berichten: 17
Lid geworden op: vr sep 09, 2022 9:35 pm

Bishons schreef: za sep 10, 2022 10:05 pm Welcome Mike and Bart!! @Broke-my-Bricks : wow, some nice loot there. Especially that racer set. Does it work?
(just remember the rule: reply to me in Dutch ;) )

 
Ik heb hem nog niet getest en weet ook niet of de overige delen aanwezig zijn,ik moet alles nog uitzoeken.
zitten veel oude en zeldzame parts bij.
Broke-my-bricks
Berichten: 17
Lid geworden op: vr sep 09, 2022 9:35 pm

Broke-my-bricks schreef: za sep 10, 2022 10:24 pm
Bishons schreef: za sep 10, 2022 10:05 pm Welcome Mike and Bart!! @Broke-my-Bricks : wow, some nice loot there. Especially that racer set. Does it work?
(just remember the rule: reply to me in Dutch ;) )


 
Ik heb hem nog niet getest en weet ook niet of de overige delen aanwezig zijn,ik moet alles nog uitzoeken.
zitten veel oude en zeldzame parts bij.

 
Hij werkt nog,batterijen er uit die 20 jaar over datum zijn,nieuwe er in en rijden🤣
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

Nice! Apparently Racer Motors are pretty fast! How fast does it go?
Gebruikersavatar
SamtheChemist
Premium
Berichten: 523
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 6:19 am
Locatie: Woudenberg
Contacteer:

Welkom nieuwe leden!
Gebruikersavatar
SuperGrover
Premium
Berichten: 13
Lid geworden op: di mar 08, 2022 5:49 am

Goedemorgen allemaal,

Ik ben al een tijdje een muurbloem op dit forum, maar vond het nu wel zo leuk om me aan jullie voor te stellen!
Ik ben Bart, 29 jaar en in de coronatijd uit de dark ages gekomen toen ik voor mijn afstuderen een klein lego setje kreeg van mijn ouders (75957). Sindsdien ben ik (en mijn vriendin met mij) helemaal verzot op het bouwen en verzamelen. Ons huis is dan ook een echt lego museum geworden. We verzamelen een beetje een potpourri van sets. Geen serie heeft de overhand, maar als ik de steentjes tof vind kan ik mezelf meestal wel overhalen om de portemonnee te trekken
Hoewel ik mezelf vertel dat niet mijn hele leven in het teken staat van LEGO ben ik wel iemand die een weekendje naar Billund gaat als daar een 3D print eendje te halen valt. Er is geen ontkennen meer aan: Een echte AFOL dus.

Behalve sets uit het doosje vind ik het ook erg leuk om MOC's te maken. Zo maakte ik al een modular van het huis van mijn ouders, een kerststal en de stoomboot van Sinterklaas. Klaar om deze met jullie te delen ben ik nog niet, zeker als ik alle grote kunstwerken zie, maar met het groeien van de collectie groeit ook de ambitie om toffe dingen te maken.

Ik heb erg veel zin om op dit forum actiever te worden en jullie te ontmoeten op events. Ik ben al wel op een paar events geweest, maar het is er nog niet van gekomen om "fysiek" contact te maken. Intussen hou ik de agenda in de gaten :)
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 869
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Welkom en benieuwd naar de (toekomstige) MOCs. Sets bouwen is leuk maar eigen creaties maken is nog leuker :)
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Welkom!
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1560
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Welkom SuperGrover(s), leuke intro  :duim:
 
 
Gebruikersavatar
JoepMeloen
Premium
Berichten: 243
Lid geworden op: wo aug 11, 2021 5:01 pm
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Welkom!
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Welkom
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

Welcome! I don't know about you, but I would like to see SinterKlaas' steamboat!
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Die is gezonken afgelopen jaar, dus je bent net te laat.

Welkom op het forum
Gebruikersavatar
SuperGrover
Premium
Berichten: 13
Lid geworden op: di mar 08, 2022 5:49 am

Human schreef: do jan 05, 2023 9:46 am Die is gezonken afgelopen jaar, dus je bent net te laat.

Welkom op het forum

 
Hij was nèt af inderdaad toen hij gezonken bleek te zijn! En nèt uit elkaar toen er een exacte replica werd gepresenteerd..

Dank voor het warme welkom!
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Dan maak je het pakjesvliegtuig
Gebruikersavatar
Bricksterdam
Premium
Berichten: 379
Lid geworden op: vr mar 18, 2022 7:59 pm
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Hallo allemaal, door wat Nederlandse AFOLs op insta al behoorlijk poosje geleden geregistreerd. Ik ben nogal een stille dus tot vandaag nog niet gepost. Ben meer van bouwen/parts zoeken/sorteren dan praten over LEGO. Lid @Mama's Bricks (werkt dat zo met mentions?) heeft me over de streep getrokken en zou graag bij de meeting in Lelystad eens langskomen.

Over mij en de hobby:
Sets bouwen is niet mijn ding, als ik het over sets heb is dat vooral als parts packs en of ik sets in die context nuttig vind etc. Tegelijkertijd beschouw ik mezelf ook zeker niet als een geweldige MOC builder, ik heb gewoon plezier op mijn manier. Afgelopen voorjaar/zomer wees iemand me op het bouwen van habitats en de challenges die er door een aantal (voornamelijk Amerikaanse) Instagram AFOLs gehouden worden. Hier ben ik de laatste maanden volop ingedoken en zou het leuk vinden daar wat van te delen. Ook leert het me het een en ander aan technieken bij en zo begin ik nu langzaam aan mijn horizon wat te verbreden.

Mocht je het leuk vinden kijk eens op mijn instagram hoe het tot nu toe gegaan is https://www.instagram.com/patrick_bricksterdam/
ook heeft mama's bricks me al een paar keer te gast gehad in haar lego live stream dus kijk ook vooral haar kanaal ;-)

Verder probeer ik vooral een beetje de typische flauwe LEGO humor ook in mijn builds terug te laten komen, woordspelingen etc. En aangezien ik 3 katten heb en in een asiel gewerkt heb probeer ik die ook waar mogelijk in sigfig builds te stoppen.
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1560
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Welkom! 
 
En quote: “ik heb gewoon plezier op mijn manier” is een prima insteek wat mij betreft  :duim:
 
 
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Precies wat Afol71 zegt! Welkom  :))
 
 
Gebruikersavatar
Bricksterdam
Premium
Berichten: 379
Lid geworden op: vr mar 18, 2022 7:59 pm
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Bedankt afol71 en boindil_lego! 😁
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Welkom!
Gebruikersavatar
VlieBricker
Premium
Berichten: 273
Lid geworden op: za jan 16, 2021 12:55 pm
Locatie: Vlieland

Welkom, Bricksterdam. Leuke mocjes zag ik op Instagram 😃👍. En je hebt helemaal gelijk over het plezier halen uit met LEGO bezig zijn. Als meer mensen dat nou zouden doen, was er veel minder rottigheid in de wereld.
Gebruikersavatar
Bricksterdam
Premium
Berichten: 379
Lid geworden op: vr mar 18, 2022 7:59 pm
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Bedankt KlaasK

En tweemaal bedankt Vliebricker. Precies, weet even de exacte quote niet, maar de volkswagen Camper heeft ook een sticker met een dergelijke tekst, niks aan toe te voegen.
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Make Lego models, not war.
Gebruikersavatar
Bricksterdam
Premium
Berichten: 379
Lid geworden op: vr mar 18, 2022 7:59 pm
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Dat was 'm ja, prima motto 😁
berendbruno
Premium
Berichten: 4
Lid geworden op: zo jan 08, 2023 7:46 pm
Locatie: Leiden

Hallo allemaal,

Een jaar of 10 geleden postte ik zo nu en dan iets op het oude forum (geen idee meer wat mijn gebruikersnaam was), maar ben eindelijk teruggekeerd.

Ik ben Berend en ben sinds 2016 een tijdje helemaal niet bezig geweest met LEGO, vooral omdat ik verhuisde naar een kleine studentenkamer en geen ruimte, tijd en geld over had voor de lego-hobby. Tijdens de corona-lockdowns heb ik uit verveling m'n lego verzameling maar weer bij m'n ouders opgehaald en heb er langzaam weer meer interesse in gekregen en intussen ook weer wat nieuwe sets aangeschaft.

Afgelopen tijd heb ik me vooral beziggehouden met het bouwen van (oudere en nieuwe) sets en en het bewonderen van de bouwsels van anderen, maar ben nu ook langzaam begonnen zelf het een en ander in elkaar te knutselen met m'n bescheiden verzameling steentjes. Mijn interesses liggen vooral bij city/middeleeuwse gebouwen. Ik zal binnenkort eens kijken of ik een paar goede foto's kan maken van waar ik nu mee bezig ben. Ik heb nu nog erg de neiging aan iets te beginnen en het halverwege weer af te breken om een nieuw bouwwerk te starten, maar hopelijk motiveert het delen van m'n creaties of dit forum om dingen daadwerkelijk af te maken.
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Welkom terug dan maar! Het werkt inderdaad motiverend om je eigen MOC-topic te hebben waarin je reacties krijgt en kan vragen. Maak die foto's en laat ons meegenieten! :)
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Welkom terug
Bram.Akkermans
Berichten: 2
Lid geworden op: wo apr 12, 2023 1:34 am
Locatie: Breda
Contacteer:

Hoi,

Long time no see!

Ik ben Bram en ik was lang geleden vrij actief op dit forum (ongeveer van 2007 t/m 2012?).
Als een echte ADHD tiener stuiterde ik hier rond en werd ik soms teruggefloten :)
Dus nog een kleine sorry aan degene die hier last van hadden toen. :miss:
 
Sindsdien heb ik van alles meegemaakt en gedaan (in het echte leven én in het LEGO-wereldje).
Tegenwoordig heb ik een tweedehands LEGO-winkel in Breda (Bram's Bouwstenen) en dat is ook mijn fulltime baan nu.
Hierdoor heb ik zelf niet meer echt tijd om te bouwen maar ik ben wel hele dagen met LEGO bezig :)

De reden dat ik me nu weer aanmeld op het forum is dat ik een 'Lowlug XL Meijel 25-08-2019' glas in mijn bezit heb (ongebruikt).
Dit glas was van Mockingbird / Ineke de Laat, zij is afgelopen jaar overleden.
Iemand op dit forum heeft haar zus toen aangeraden om aan mij de tweedehands LEGO te verkopen (waarvoor nog dank anonieme persoon?).
Ik zou heel graag dit glas aan iemand geven die hier emotionele waarde aan hecht (een Lowlug-maatje van Mockingbird?).

Ik ga uitzoeken waar op het forum ik het beste een onderwerp kan starten hiervoor.
(PB's met advies zijn welkom).

Tevens vond ik deze hele situatie een goede reden om weer eens te gaan meelezen op dit forum en me te laten inspireren :duim:

-Bram
 
 
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4103
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Welkom terug!
Dat je een pand hebt kunnen openen en nog steeds draaiende bent, zegt dat het wel aardig gaat.

Sta je ook af en toe nog op evenementen?
Bram.Akkermans
Berichten: 2
Lid geworden op: wo apr 12, 2023 1:34 am
Locatie: Breda
Contacteer:

sanderkoenen schreef: wo apr 12, 2023 1:44 pmsanderkoenen
Dankjewel :)
 Het gaat zeker goed. Ik moet wel zeggen dat de term 'tweedehands legowinkel' niet de lading dekt.
We doen ook verhuren, kinderfeestjes, Bricklink, etc.
Ook is het langzaam gegroeid tot een onofficiële dagbesteding met bijna 40 vrijwilligers.
Sommige komen dagelijks, sommige 1x per maand.
Sommige zijn LEGO-fan, andere doen het echt puur als dagbesteding/voor de gezelligheid :))
Dus al die hulp zorgt er voor dat het draaiende kan blijven.

Ik ga ook zeker nog naar beurzen. Ik probeer alles van de Bouwsteen te doen. Aanstaand weekend ook Nieuw-Vennep.
Voorheen ging ik ook naar alles van het Bouwblokje maar dat is de laatste tijd niet zo veel meer.
En ik sta ieder jaar in Antwerpen en Geel.
Steenwijk is voor mij te ver weg en daar verkoop ik niet zo goed, dus daar ben ik mee gestopt.
In principe wil ik naar alle beurzen gaan maar er zitten maar zoveel uren in een week :lookaround:
  
  
Gebruikersavatar
JoepMeloen
Premium
Berichten: 243
Lid geworden op: wo aug 11, 2021 5:01 pm
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Welkom Bram! Ik ben geregeld in jouw winkel te vinden, aanwinst voor de regio!
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1560
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Bram.Akkermans

En ik sta ieder jaar in Antwerpen en Geel.
 
Ik twijfel niet meer, dan heb ik jou en de kraam gezien op beide locaties. Ik woon op een half uurtje van Breda, ik zal zeker eens komen kijken als ik weer mobiel ben.  :duim:
 
 
 
Gebruikersavatar
SamtheChemist
Premium
Berichten: 523
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 6:19 am
Locatie: Woudenberg
Contacteer:

Welkom Bram
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Welkom terug
Gebruikersavatar
Godric
Berichten: 13
Lid geworden op: di mei 16, 2023 9:35 pm
Locatie: hellevoetsluis
Contacteer:

Een bijzonder goede dag allemaal

Even voorstellen dan maar, mijn naam is Berend, ik ben 38 jaar en woonachtig in Hellevoetsluis (Zuid-Holland). En ik was een slapend lego-fan wat vorig jaar in de zomervakantie weer wakker geworden is mede dankzij mijn stiefzoon. Dat is ook gelijk de link naar mijn gebruikersnaam, Godric was het eerste wat er van de set in elkaar gezet is en ik voelde gelijk een klik…

Uiteindelijk heeft het in elkaar zetten van de set ertoe geleid dat ik mijn oude lego na 25 jaar weer tevoorschijn heb gehaald. En na een winter lang bouwen stond er mijn eerste moc.
En toen gebeurde het, we gingen voor het eerst naar een legowinkel, ontdekten het begrip brickwall (en later bricklink), en in maart kocht ik voor het eerst mijn eigen set. Ik was altijd fan van de ridders en kastelen, dus niet gek dat het de blacksmith was.

Het eerste project was inmiddels weer gedemonteerd dus ruimte voor de nieuwe set, maar het was maar klein, dus ik begon er omheen te bouwen, en hoewel het qua grootte nog niet in de buurt komt heb ik er al wel meer tijd in zitten, en vind ik het bijzonder leuk om stukje bij stukje bij te bouwen.

Er is zoveel veranderd maar ook zo hetzelfde op een bepaalde manier, en verwacht hier een hoop mooie dingen tegen te komen en misschien ook wel delen

Groetjes
 
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 761
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel

Welkom Godric!
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4103
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Welkom!  :)
 
 
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1656
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Welkom!
Mooi om weer wakker te worden in deze toffe hobby. :)
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Welkom!
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1560
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Welkom :duim:
Gebruikersavatar
Brick_Rebel
Premium
Berichten: 392
Lid geworden op: di nov 10, 2020 1:26 pm
Contacteer:

Welkom! Voel je vrij om je MOCs (work in progress of compleet) te delen in het MOC-topic!
Plaats reactie