Bricklink ervaringen

Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Wel grappig. Van de week een bestellinkje gedaan. 's Middags betaald, 's avonds al een berichtje dat het op de bus was gedaan, dat ik positieve feedback had ontvangen en of ik dat ook wilde geven. :) Zo hijgerig naar positieve feedback heb ik nog niet eerder meegemaakt.

Maar, het was het wel waard, het waren gebruikte minifigs/parts in erg goede staat.
Gebruikersavatar
Minoboys
Berichten: 779
Lid geworden op: di mar 30, 2021 12:25 pm
Locatie: Australia!
Contacteer:

Interesting. Must really want more positive feedback!
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Afgelopen zaterdag een bricklink bestelling binnen gekregen met diverse gesealde cmf's. Gelijk overal de inhoud van gecontroleerd, en bij 1 bleek er iets anders in het zakje te zitten dan de sticker die de verkoper erop had geplakt. Ik denk dat de verkoper op gevoel heeft bepaald wat erin zou moeten zitten, en bij 1 van de minifigs is dat dus niet goed gegaan. 
Ik heb hem daarover gelijk afgelopen zaterdag ochtend een berichtje over gedaan, met de vraag naar een oplossing met het feit dat er een verkeerde tussen zat. Tot op heden geen enkele reactie, dat vind ik op zich best vreemd. Foutjes kunnen gemaakt worden, maar niet reageren vind ik niet echt netjes. Vanavond maar een herinnering sturen...
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Bovenstaande trouwens ondertussen netjes opgelost.
Gebruikersavatar
Minoboys
Berichten: 779
Lid geworden op: di mar 30, 2021 12:25 pm
Locatie: Australia!
Contacteer:

Today I was checking the feedback on my bricklink store. I got a Complaint Feedback which said, " Bad Seller. Arms snapped when I pulled them off".  :banghead:
 


I offered him a full refund, if he would change his feedback to positive, even though it clearly wasn't my fault. :notimpressed:
 He would have had to pull the arms off quite roughly to break them, because the minifigure was new. I am hoping everything turns out good in the end. 


 
 
 
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Iedereen die dat leest weet dat het zijn eigen schuld is. Ik zou geen refund doen.
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Nee inderdaad. En hij had dat ook eerst even met jou kunnen overleggen. Hij zou eerder een slechte review moeten krijgen. "Lomp met spullen en overlegt niet"
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Als je een minifig zonder armen had gewild had je die moeten bestellen. Dit is eigen schuld dikke bult.
Gebruikersavatar
Minoboys
Berichten: 779
Lid geworden op: di mar 30, 2021 12:25 pm
Locatie: Australia!
Contacteer:

I see your point there
Gebruikersavatar
Minoboys
Berichten: 779
Lid geworden op: di mar 30, 2021 12:25 pm
Locatie: Australia!
Contacteer:

Stuifzand schreef: wo jan 12, 2022 7:02 am Iedereen die dat leest weet dat het zijn eigen schuld is. Ik zou geen refund doen.


 
Not necessarily though. Other buyers don't know whether the minifigure was new. They could assume I sent a bad quality used one.  :notimpressed:

I also found out that the buyer received his order almost 2 months ago. So he should have had time to consult me buy now. And I discovered that arms he would have pulled off were dark red ones. Dark Red like Reddish Brown can be crumbly even when new from the factory because of a formula mistake that LEGO has now resolved. This probably explains why they snapped when he pulled them off. Still it wasn't my fault he didn't know that. 
 
 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Heb je er invloed op? Zo ja regel het, zo nee laat het los. Voel je je meteen beter.
Gebruikersavatar
Minoboys
Berichten: 779
Lid geworden op: di mar 30, 2021 12:25 pm
Locatie: Australia!
Contacteer:

Raven schreef: wo jan 12, 2022 10:21 pm Heb je er invloed op? 


 
Sorry, what do you mean?
 
Gebruikersavatar
TAFOL
Premium
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 3:49 pm
Contacteer:

Of je invloed hebt op het feit dat reddish brown/donkerrode onderdelen qua kwaliteit niet perfect zijn. 
Als je hier geen invloed op had, dan zou ik het gewoon loslaten. Scheelt weer gedoe.  
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Dat dus, en ook heb je nu nog invloed op de verdere verloop van deze casus. Think like Elsa....
Gebruikersavatar
Minoboys
Berichten: 779
Lid geworden op: di mar 30, 2021 12:25 pm
Locatie: Australia!
Contacteer:

He doesn't see or reply to his messages, so we just have to live with another... very silly... negative feedback.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4103
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Klein vraagje: Kan ik feedback wijzigen?
Of is het eenmaal geplaatst, je kan er niks meer mee?
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

na 1000 aankopen eindelijk een negatieve ervaring?
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4103
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Het is meer dat ik neutrale feedback had gegeven dat niet helemaal rechtvaardig was.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Oeh je bent echt een Rebel
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 761
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel

Dat hele feedback systeem van BL is aan een grondige overhaul toe...

Die 3 opties zijn veel te beperkt.

Liever 1 t/m 5 sterren kunnen geven o.i.d.
Dat schept een veel eerlijker beeld denk ik.
Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 309
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:

Ik kwam dit weekend voor het eerst iemand tegen die actief de bricklink fees doorberekend met een opslag van 3%. Ondanks dat waren de onderdelen nog goedkoper inclusief de verzending dus het hield mij (deze keer) niet tegen.
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

De een verhoogt zijn prijzen met 3% (of meer) zonder het in de voorwaarden te zetten of op bricklink en de ander doet het wel openbaar, lijkt mij. Uiteindelijk is dat natuurlijk met alles wat we ook kopen, de extra kosten gaan grotendeels naar de klant, niet de ondernemer.
Gebruikersavatar
Twan
Premium
Berichten: 682
Lid geworden op: di nov 10, 2020 2:31 pm
Contacteer:

sanderkoenen schreef: ma jan 24, 2022 3:24 pm Klein vraagje: Kan ik feedback wijzigen?
Of is het eenmaal geplaatst, je kan er niks meer mee?

 
ja, je kan feedback wijzigen!
https://www.bricklink.com/helpDesk.asp?helpDeskID=105
Gebruikersavatar
Twan
Premium
Berichten: 682
Lid geworden op: di nov 10, 2020 2:31 pm
Contacteer:

Minoboys schreef: wo jan 12, 2022 5:36 am Today I was checking the feedback on my bricklink store. I got a Complaint Feedback which said, " Bad Seller. Arms snapped when I pulled them off".  :banghead:
 


I offered him a full refund, if he would change his feedback to positive, even though it clearly wasn't my fault. :notimpressed:
 He would have had to pull the arms off quite roughly to break them, because the minifigure was new. I am hoping everything turns out good in the end. 


 
 
 

 
Ik zou adviseren om te "reageren" op de feedback binnen het bricklink systeem zelf. Dan ziet iedereen die jouw store bezoekt jouw reactie op de negatieve feedback.

als je iets post van:
"Buyer bought new figure, no complaints. After one month complains about an arm breaking due to his uncareful handling. Refund offered, but refused"

Dan hoef je je er geen zorgen over te maken!
 
Gebruikersavatar
Minoboys
Berichten: 779
Lid geworden op: di mar 30, 2021 12:25 pm
Locatie: Australia!
Contacteer:

Yes, thanks! He's got another 4 negative feedbacks now, and has posted over 10 feedback. A lot of stores have blocked him now.

About sanders question. A bit more specific: You can, but only do if you have posted the original feedback under a month ago ;)
 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Inderdaad het feedback systeem moet worden herzien. De wereld is niet zwart/wit. Dus moet de feedback dat ook niet zijn.
Gebruikersavatar
swandutchman
Premium
Berichten: 525
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:25 pm
Contacteer:

Vandaag voor het eerst een bricklink-bestelling ontvangen, waarvan de helft van de onderdelen ontbrak. Geen idee hoe zoiets kan, maar goed, ik geef de verkoper de kans om het alsnog op te sturen of om de waarde ervan terug te storten. De onderdelen waarvoor ik de bestelling had gedaan zaten er gelukkig wel bij.
Gebruikersavatar
Trijntje
Premium
Berichten: 363
Lid geworden op: wo nov 11, 2020 4:25 pm
Contacteer:

Als een BL winkel een aantal negatieve feedbacks heeft, kijk ik altijd naar de omschrijving van die feedback (incl. de reacties van de winkeleigenaar. Erg vaak zie ik klachten die (in mijn ogen) niet te wijten zijn aan een slechte service.
Als potentiële koper neem ik zulke feedback dan niet serieus en durf ik er gerust te bestellen.
 
Gebruikersavatar
swandutchman
Premium
Berichten: 525
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:25 pm
Contacteer:

Even een aanvulling op mijn eerdere post: het is allemaal prima in orde gekomen!

@Trijntje: Ik doe precies hetzelfde. Het percentage van positive feedbacks zegt me niet zoveel, maar wel wat de eigenlijke negatieve of neutrale feedbacks waren... en of dat terecht was.
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Vandaag onder andere een donkerblauwe cape binnen gekregen, waarvan ik op voorhand na de staat had gevraagd wat de staat was. Volgens de verkoper was hij biet verkleurd en in goede staat, maar ik vind hem wat mat en een witte waas op zitten. Ik heb echter niet echt vergelijkingsmateriaal, klopt het dat deze niet zo donker zijn als de donkerblauwe stenen?

Ik vraag dit even voordat ik een feedback geef, want ik wil niet onterecht een neutrale feedback geven.
Gebruikersavatar
OrangeSpaceman
Premium
Berichten: 634
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:57 am
Contacteer:

Ik zal sowieso niet gauw neutrale, laat staan negatieve feedback geven zonder eerst gecommuniceerd te hebben met de verkoper.
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Uiteraard zal ik dat ook niet doen, maar voordat ik bij hem aan klop wil ik graag weten of het standaard zo is, of dat het verkleurd is
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

Could you show us a photo? I might be able to tell from that ;)
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Er is natuurlijk altijd wat kleurverschil tussen de stof en abs. Welke variant gaat het om, de soepele (sponsachtige) of de stijve stof? Van wat ik me herinner is die stijve stof van zichzelf iets ‘valer’ dan je zou willen en die sponzen is gewoon een geheel andere schakering donkerblauw die alleen in donkere schaduw de tint aanneemt die je ‘verwacht’.

Dit is een van de redenen dat ik dit soort elementen liever nieuw in doosje koop. Is nog geen garantie dat er niet mee geknoeid is, maar het maakt de moeite wel groter dan de opbrengst voor velen.
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Het is de stijve stof, en inderdaad iets valer dan ik zou willen. Wanneer ik thuis kom kan ik bij daglicht een foto maken, maar dan weet ik dat het niet gek is. En dan weet ik n dan weet ik het ook voor de volgende keer.

Ik bedenk me nu dat het vale ook van het stijfsel kan komen dat wordt gebruikt, zou ook nog een goede verklaring zijn.
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

ik weet zo gauw niet waar mijn capejes liggen, maar ik weet wel dat de zwarte capejes ook niet zo zwart zijn als zwarte blokken. Misschien inderdaad stijfsel.
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Bedankt, bij de zwarte capes vind ik het niet zo opvallen (al zit daar ook wel verschil in de types in door de jaren heen). Maar het zal zo wel horen, het is nu ook niet dat hij helemaal niet bruikbaar is.
Gebruikersavatar
Minoboys
Berichten: 779
Lid geworden op: di mar 30, 2021 12:25 pm
Locatie: Australia!
Contacteer:

Today I was uploading torsos onto our Bricklink Store and I came across this one. 973pb3643c01. So I listed it on our store BrickBoys Brick Shop. It seems quite rare. We are the only store that has it.
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Das mooi, bijzonder dat sommige torso's lastig te krijgen zijn, maar je snapt dat het niet de bedoeling is dat je hier je winkeltje gaat pluggen he.
Gebruikersavatar
WvdP
Site Admin
Berichten: 691
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 5:08 pm
Locatie: in de buurt van Leiden

Maar een bijzondere Bricklink-ervaring is het wel, en dat past dus uitstekend in dit topic :lol:
 
 
Plaats reactie