MOC's L-space

Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Die ronde spitsjes zijn erg goed in elkaar gezet. ZEker als je bedenkt dat rond bouwen met vierkante blokjes praktisch onmogelijk is.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4104
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Dat is een mooie module geworden!  
Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 309
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:

De laatste module van het Stadsmuurproject dat nog niet op de foto stond. Cut-off-corner, een betere naam kon ik even niet verzinnen.

https://www.flickr.com/photos/l-space/albums/72157719772597255

Wat nu nog rest zijn een paar kleine gebouwtjes die de opvulling zijn binnen de stadsmuren, ooit komen die ook op de foto.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4104
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Het was leuk om jouw stuk te zien op de meeting.  
Grappig dat je binnenin ook veel kleine modules had. 
Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 309
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:

Twee van de kleinere modules voor binnen de Stadsmuur, deze twee waren mee naar de meeting.
De pottenbakkerij is gebaseerd op een gebouw uit de grote versie van de Lekpoort. Nu losstaand en een van de weinige met een interieur.
https://www.flickr.com/photos/l-space/albums/72157719872461595

Het scheve huis is een probeersel om te kijken naar een nieuwe daktechniek, ipv de standaard daken die ik meestal gebruik. Ook gekeken naar het schuin plaatsen van het huis mbv wedgeplates en dat gaat prima. Het komt mooi uit op een 16x16 module.
https://www.flickr.com/photos/l-space/albums/72157719817655943
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Dat schuin plaatsen door middel van wedge plates is zeker goed gelukt, ook in het echt op de meeting zag er dat strak uit. Zeker iets om ook te onthouden voor wanneer ik zelf met zoiets aan de gang ga.
Gebruikersavatar
ID5
Premium
Berichten: 790
Lid geworden op: di mar 23, 2021 6:06 pm
Locatie: Friesland
Contacteer:

Die pottenbakkerij ziet er leuk uit, en ook leuk dat ie van achteren kan open klappen.
En scheve gebouwen geven inderdaad net wat meer dynamiek als het meeste allemaal recht is.
Gebruikersavatar
Servertijd
Premium
Berichten: 237
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 4:42 pm
Contacteer:

mooie bouwwerkjes!
Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 57
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:03 pm
Contacteer:

Mooie huizen, vooral de bovenste voelt erg oud Nederlands.
Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 309
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:

@geert_h @ID5 Bedankt voor het positieve commentaar op het scheefzetten, bedoeling was ook om het wat anders er uit te laten zien. Ik ben blij dat het ook zo overkomt.
@Pieter Het voorbeeld is ook echt Nederlands dus het namaken is gelukt zullen we maar zeggen. ? 
Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 309
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:

Nog een oude MOC maar eindelijk verwerkt: het Bubble Ship uit de film Oblivion uit 2013 met Tom Cruise.

https://www.flickr.com/photos/l-space/albums/72157719947557978
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Ik herkende hem gelijk dus wat mij betreft goed gelukt  
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4104
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Leuk gedaan!  
Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 309
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:

Weer een module voor het Stadsmuur project op de foto gezet.
De slager, uit de tijd dat er nog zelf geslacht en gerookt werd. Hoewel niet al het toekomstig spek het daar mee eens is.
https://www.flickr.com/photos/l-space/albums/72157720021822073
Gebruikersavatar
LegoMathijs
Premium
Berichten: 273
Lid geworden op: vr nov 27, 2020 10:15 pm
Contacteer:

Ziet er heel leuk uit! Ook mooie details erin verwerkt  
Gebruikersavatar
Servertijd
Premium
Berichten: 237
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 4:42 pm
Contacteer:

Ik sluit me aan bij Mathijs, Mooi en en leuke details!
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Echt een goede sfeer neer kunnen zetten, die luiken zijn ook goed gevonden.
Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 309
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:

Tree’s End 

Het verhaal:
Het einde van de stadsmuur, hier begint de moderne tijd weer. Of in ieder geval het stuk van de stad waar men denkt geen muur meer nodig te hebben. Maar door de jaren heen is er een klein zaadje uitgegroeid tot iets moois en groens in de grauwe stad. De in de stad en daarbuiten levende forestmen vinden hier een thuis. 

Deze MOC heeft bijna 3 jaar half afgemaakt in de kast gestaan, ik kwam niet verder dan de afbrokkelende muur. Wel wist ik dat er een boom bij moest komen om mijn forestmen een plaatsje te geven. Met het verschijnen van de Treehouse set dacht ik het gevonden te hebben, maar ja dat is geen MOCcen en het paste toch niet in het plaatje.
Dan krijg ik de kans tijdens de afgelopen meeting om bij het setverdelen Brick, Modified 1 x 2 x 1 2/3 with Studs on Side te scoren (TAFOL en Legopapa bedankt). Daar thuis een beetje mee zitten spelen en ineens zag ik het licht. De boomstam stond eindelijk. Verder ging het redelijk soepel en over de afgelopen weken heb ik het kunnen afmaken, afbreken en opnieuw opbouwen. Op de een of andere manier heb ik hiervoor meer boomtak-technieken geleerd en ontdekt dan ik eerder kende om hier op uit te komen.
Ik heb nog geprobeerd een aantal beelden uit de oude doos er in te verwerken, bijvoorbeeld het blauwe dak en de forestman aan de liaan. Ook het gevecht met de ridders komt (iets anders) terug. Jammer genoeg is de zoektocht naar de enige vrouwelijk forestman (forestwoman?) op niets uitgelopen. Maar de dame uit de Blacksmith Shop past hier ook precies in.
De namen Tower’s End en Tree’s End zijn trouwens geïnspireerd door de Foundation-reeks van Isaac Asimov; Star’s End en dan niet pas vanuit de tv-serie maar uit het hoorspel en het boek.



link naar het album.
 
 
 
 
 
 
 
 
Gebruikersavatar
ID5
Premium
Berichten: 790
Lid geworden op: di mar 23, 2021 6:06 pm
Locatie: Friesland
Contacteer:

Leuk verhaal bij de MOC ik herken de set wel die de inspiratie was, leuk dat je die details er in verwerkt hebt.

Ik moet ook nog eens wat meer experimenteren met een mooie grote boom maken.

De vrouwelijke forest(wo)man is ook een die bij mij nog ontbreekt, gelukkig heb ik wel de meeste andere sets kunnen bemachtigen, op de dark Forestmen thema na dan, daar heb ik helaas geen enkele van.
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Die boom vind ik erg goed gelukt, en een mooie toevoeging op de rest van de stad. Heb je toevallig ook foto's van dit stuk muur, aansluitend aan de rest?
Gebruikersavatar
Minoboys
Berichten: 779
Lid geworden op: di mar 30, 2021 12:25 pm
Locatie: Australia!
Contacteer:

Nice tree! I had to laugh about the "cat missing" poster, and then the photo of the cat in the tree :lol:
 
Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 309
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:

geert_h schreef: di dec 21, 2021 6:10 pm Die boom vind ik erg goed gelukt, en een mooie toevoeging op de rest van de stad. Heb je toevallig ook foto's van dit stuk muur, aansluitend aan de rest?

 
Bedankt, voor alle moeite en tijd die er in zit ben ik er ook tevreden mee. Foto aan ander stuk muur heb ik nog niet. Maar ik ben aan het werk met nog een paar modules dus is het wel weer tijd voor een combi-foto.

@Minoboys: De kat was bijna een moetje toen ik die sticker tegenkwam, te leuk en herkenbaar om het niet te doen. :D
 
Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 309
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:

Afgelopen december was druk met van alles en gelukkig ook bouwen. Nu de eerste foto's van weer een module voor de Stadsmuur.

Spaarbogen hebben als belangrijkste doel het besparen op steen, vandaar ook de naam "spaar"bogen. Het was daarnaast ook een mogelijkheid om makkelijker door de muur te schieten en vanuit een lager punt de vijand aan te grijpen.
Zodra ze niet benodigd waren voor de verdediging werden de bogen in beslag genomen door daklozen en later ook uitgebouwd tot opslag en ook tot de muurhuizen.

In dit geval vonden strijders uit andere streken hier een honk. Een mooie manier om een gedeelte van de collectable minifigures uit te stallen.



flickr-album:
https://www.flickr.com/photos/l-space/a ... 0295812047

 
 
 
 
Gebruikersavatar
Brick_Rebel
Premium
Berichten: 392
Lid geworden op: di nov 10, 2020 1:26 pm
Contacteer:

Leuke display voor wat CMF figs zo, inderdaad. En ook nog een educatieve omschrijving erbij, zo leer je nog 'ns wat!  :duim:
 
 
Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 309
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:

De Doelen

Deze MOC is een hele vrije interpretatie van De Doelen in Purmerend. Zo vrij dat het hele oorspronkelijke gebouw is verdwenen. Gemaakt om samen met de Koemarkt een stukje van die stad Ankh-Meurbork in te halen. De naam De Doelen verwijst naar de schutterij die heel lang in dat gebouw heeft gezeten maar voor een gebouw had ik geen plek, zeker niet van die grootte. Vandaar terug naar de basis met als resultaat een boogschuttersbaan, met doelen. In het Engels maar vertaald naar Range omdat Targets voor mij niet lekker bekt.


 
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1656
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Leuk gedaan! 
Met weer een gemêleerd gezelschap aan minifigs in deze moc.
Misschien zou je dat gele muurtje tan kunnen maken? Nu springt het er wel heel erg uit.
 
 
Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 309
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:

LegoRK schreef: di jan 18, 2022 8:21 am Leuk gedaan! 
Met weer een gemêleerd gezelschap aan minifigs in deze moc.
Misschien zou je dat gele muurtje tan kunnen maken? Nu springt het er wel heel erg uit.
 
 

 
Dat gele muurtje moet hooibalen voorstellen. De tan variant had ik op Tree's End al geprobeerd maar hier vond ik het juist wel leuk dat ze zo zichtbaar zijn.
 
Gebruikersavatar
Minoboys
Berichten: 779
Lid geworden op: di mar 30, 2021 12:25 pm
Locatie: Australia!
Contacteer:

Nice moc, although it would be nice if you could improve your camera quality somehow.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Dat klinkt vrij hard..... ik vind het een mooie MOC met vrolijk kleurgebruik.
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Leuk gemaakt. De minifigs maken er een levendig geheel van.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4104
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Minoboys schreef: wo jan 19, 2022 8:33 pm Nice moc, although it would be nice if you could improve your camera quality somehow.

 
Valt wel mee toch?  :lookaround:
 
 
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Volgens mij is gewoon de foto een klein formaat, en is de camera kwaliteit prima. Ik begrijp het ook niet zo.
Ik vind het een leuke moc, erg veel detail en herkenbaar als boogschiet wedstrijd. Gaaf gedaan hoor. DIe strobalen kun je over twisten, misschien zou je er wat tan of bright light orange doorheen kunnen doen voor de afwisseling. Maar ja een strobaal is gewoon een rechthoekig geel ding.
 
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1560
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Ik vind de MOC (en de foto's) leuk om te zien zo.
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

sanderkoenen schreef: do jan 20, 2022 8:57 am
Minoboys schreef: wo jan 19, 2022 8:33 pm Nice moc, although it would be nice if you could improve your camera quality somehow.


 
Valt wel mee toch?  :lookaround:
 
 

 
De saturatie is wat hoog. Ik denk dat dat in Photoshop gebeurd is.
 
Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 309
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:

geert_h schreef: di dec 21, 2021 6:10 pm Die boom vind ik erg goed gelukt, en een mooie toevoeging op de rest van de stad. Heb je toevallig ook foto's van dit stuk muur, aansluitend aan de rest?


 
Deze week maar eens gemaakt:

Afbeelding
CW_Overview-A-R-T_06 by Horace Worblehat, on Flickr

De foto's: op de een of andere manier maakt photoshop ze altijd erg "levendig". Nu gaan ze vooral op de automatische instelling in de nabewerking. Zou er eigenlijk meer in moeten duiken om het te verbeteren. Maar dat is dan weer geen LEGO-tijd.
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Mooi om hem zo in het verlengde van een langer stuk muur te zien, zeker een goede aanvulling op de rest van je lay-out.
Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 309
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:

Sinds lange tijd weer eens gewerkt aan mijn Gesloten Universiteit (Unseen University). Dit zou eigenlijk het een na laatste deel moeten zijn maar dat gaat niet door. Tijdens het maken van de module heb ik besloten om al het eerdere werk ook om te zetten naar MILS en het wat te updaten. Dat betekend dat ik nog wel even bezig ben voordat het echt af is. Misschien past het straks wel op de grote layout voor LW 2023. :D
 
Wizards Pleasaunce is een soort rusthuis voor de tovenaars van de Gesloten Universiteit. Een plaats om rustig bij te komen van het tovergeweld en de ratrace naar de top.

Afbeelding
UU_Wizards Pleasaunce-01 by Horace Worblehat, on Flickr

linkje naar het album
 
 
 
 
 
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Ook deze is weer mooi, en zal een echte toevoeging zijn aan je kasteel-lay-out.

En op de laatste meeting had je het er al over dat je misschien alles op MILS wilde zetten, maar daar een beetje tegenop zag vanwege het vele werk. Ik ben benieuwd naar het resultaat, maar gezien je eerdere werk zal het zeker goed komen.
Gebruikersavatar
ID5
Premium
Berichten: 790
Lid geworden op: di mar 23, 2021 6:06 pm
Locatie: Friesland
Contacteer:

Deze is ook weer erg leuk geworden.

De gebruikte kleuren zijn mooi en vooral de versiering rondom de ramen zien er goed uit.
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 869
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Leuk 'bejaardentehuis' / 'safehouse'!
Plaats reactie