LEGO World 2024
Ja, hier ook gaar en lekker uitrusten vandaag. Het was wederom erg geslaagd. Ik had voor m'n treinen landschap twee zichtzijden gevraagd en gekregen, wat ook werkte want zo stonden aan twee (zelfs drie eigenlijk) kanten mensen rustig te kijken en was het nooit te druk. Of dat kwam omdat het er eigenlijk niet uitzag en iedereen snel doorliep, dat kan natuurlijk ook.
Maar nee, ik kreeg veel positieve reacties van ouders, die het erg leuk gebouwd vonden, en kinderen vonden het vooral leuk dat ze met het treintje mochten rijden met afstandsbediening, dus dat was prima. Met natuurlijk af en toe een opmerking als "dat is zeker een hele oude trein, want mijn kinderen hebben een andere" - en ook best veel mensen die serieus geïnteresseerd waren in onderdelengebruik (zijn dat allemaal zelfgemaakte stickertjes? nee dus) en bouwtechniek.
In de fanzone stonden vooral weer heel veel erg mooie bouwwerken in zeer uiteenlopende stijlen. Er was dit keer geen selectie omdat er evenveel aanmeldingen als plekken waren, dus het is niet zo dat mensen die met iets kwamen wat wellicht niet helemaal aan de hoge standaarden van anderen voldoet of wat misschien toch al eens eerder te zien geweest is op Legoworld de plek van anderen innamen. Afgezien daarvan ben ik blij dat ik niet die kerel ben die mensen moet afwijzen als dat nodig is, trouwens.
Wat ik terugdenkend aan de eerste editie ook erg positief vind is dat de grote scheiding tussen mensen van verschillende lugs die je toen had niet meer relevant is. Natuurlijk heeft iedereen z'n eigen vriendjes en heb je bepaalde groepjes, maar dat eerste jaar hadden we een eetzaal waar links de ene en rechts de andere club zat. Dat is niet meer zo. Ook omdat de lugs veel minder relevant geworden zijn, denk ik - nieuwe bouwers vinden meestal de weg naar Lowlug of andere clubs niet meer en lijken daar ook minder behoefte aan te hebben, waardoor we daar gewoon afols onder elkaar zijn.
Ik vond het ook erg positief dat de Mindstormsclub gewoon deel van de fanzone geworden was. Ze stonden altijd helemaal apart en hadden een soort tussenpositie tussen ons, die er vakantie voor opnemen, en de mensen in de andere hallen, die daar juist staan te werken. Nu zijn ze gewoon afols.
Maar nee, ik kreeg veel positieve reacties van ouders, die het erg leuk gebouwd vonden, en kinderen vonden het vooral leuk dat ze met het treintje mochten rijden met afstandsbediening, dus dat was prima. Met natuurlijk af en toe een opmerking als "dat is zeker een hele oude trein, want mijn kinderen hebben een andere" - en ook best veel mensen die serieus geïnteresseerd waren in onderdelengebruik (zijn dat allemaal zelfgemaakte stickertjes? nee dus) en bouwtechniek.
In de fanzone stonden vooral weer heel veel erg mooie bouwwerken in zeer uiteenlopende stijlen. Er was dit keer geen selectie omdat er evenveel aanmeldingen als plekken waren, dus het is niet zo dat mensen die met iets kwamen wat wellicht niet helemaal aan de hoge standaarden van anderen voldoet of wat misschien toch al eens eerder te zien geweest is op Legoworld de plek van anderen innamen. Afgezien daarvan ben ik blij dat ik niet die kerel ben die mensen moet afwijzen als dat nodig is, trouwens.
Wat ik terugdenkend aan de eerste editie ook erg positief vind is dat de grote scheiding tussen mensen van verschillende lugs die je toen had niet meer relevant is. Natuurlijk heeft iedereen z'n eigen vriendjes en heb je bepaalde groepjes, maar dat eerste jaar hadden we een eetzaal waar links de ene en rechts de andere club zat. Dat is niet meer zo. Ook omdat de lugs veel minder relevant geworden zijn, denk ik - nieuwe bouwers vinden meestal de weg naar Lowlug of andere clubs niet meer en lijken daar ook minder behoefte aan te hebben, waardoor we daar gewoon afols onder elkaar zijn.
Ik vond het ook erg positief dat de Mindstormsclub gewoon deel van de fanzone geworden was. Ze stonden altijd helemaal apart en hadden een soort tussenpositie tussen ons, die er vakantie voor opnemen, en de mensen in de andere hallen, die daar juist staan te werken. Nu zijn ze gewoon afols.
Overigens vind ik het van erg grote dingen logisch dat ze meer dan een jaar meegaan, maar sommige dingen hebben we al wel erg vaak gezien. Jouw treinen daarentegen gaan wel al erg lang mee Alois, misschien moet je eens een nieuw treintje maken, als echte LLMTC'er?
- Boindil_Lego
- Premium
- Contacteer:
Als er een keer een mooie moc 2 jaar meegenomen wordt snap ik dat wel. Sommigen zijn het best waard om 2x te zien. Maar jaar op jaar op jaar op..... nou ja je snapt hem wel. En inderdaad, blijkbaar trekt het nog steeds bekijks na al die jaren.
- alois
- Premium
- Contacteer:
Treinen worden nauwelijks afgebroken door LLMTC'ers. Het ontwerp van de 1600 die in groten getale rondreed is denk ik ook al zo'n tien jaar oud.eti schreef: ↑do okt 31, 2024 5:29 pm Overigens vind ik het van erg grote dingen logisch dat ze meer dan een jaar meegaan, maar sommige dingen hebben we al wel erg vaak gezien. Jouw treinen daarentegen gaan wel al erg lang mee Alois, misschien moet je eens een nieuw treintje maken, als echte LLMTC'er?
Ik vind dat je een moc best meer dan 1 keer mag tonen. Heb zelf ook vaak gebouwen die al een keer eerder zijn geweest. Na 2 keer is het dan vaak wel gedaan.
Al moet ik zeggen dat ik voor treinen vaak wel een uitzondering maak. Die gaan eigenlijk nooit uit elkaar, hetzij om te verbeteren of na een crash weer in elkaar te zetten natuurlijk. Zolang er iedere keer ook weer wat nieuws is lijkt me dat geen issue. En wat oudere treinen staan gewoon ergens op de layout terwijl het nieuwere materiaal rond rijdt.
Al moet ik zeggen dat ik voor treinen vaak wel een uitzondering maak. Die gaan eigenlijk nooit uit elkaar, hetzij om te verbeteren of na een crash weer in elkaar te zetten natuurlijk. Zolang er iedere keer ook weer wat nieuws is lijkt me dat geen issue. En wat oudere treinen staan gewoon ergens op de layout terwijl het nieuwere materiaal rond rijdt.
- Afol71
- Premium
Spot on @workfromtheheart, spot onworkfromtheheart schreef: ↑do okt 31, 2024 3:14 pmDat is een van de redenen om niet zoveel evementen te bezoeken (dan wel als bezoeker, dan wel als exposant).
Meer tijd over om nieuwe dingen te bouwen
- WvdP
- Site Admin
Het zal niet veel bezoekers opvallen als je een deel van je lay-out hergebruikt en ik kan me heel goed voorstellen dat je jouw kerk een tweede keer hebt meegenomen. Persoonlijk vind ik dat ook niet zo'n probleem, als het in een nieuwe setting is. Zoals jouw kerk, of paden bij de Castle-MOCs, of delen van de treinenlayout van aawsum en Moos (dit jaar niet op LW, maar een volgende keer vast niet 100% verschillend van de vorige keer).
Maar als een paar meter tafel vrijwel (of exact) hetzelfde laat zien als vorige edities, valt dat wel op. En tegen.
Dat begrijp ik ook.... zolang niet de hele baan jaar na jaar hetzelfde is, en dat is hij nietalois schreef: ↑do okt 31, 2024 5:56 pmTreinen worden nauwelijks afgebroken door LLMTC'ers. Het ontwerp van de 1600 die in groten getale rondreed is denk ik ook al zo'n tien jaar oud.eti schreef: ↑do okt 31, 2024 5:29 pm Overigens vind ik het van erg grote dingen logisch dat ze meer dan een jaar meegaan, maar sommige dingen hebben we al wel erg vaak gezien. Jouw treinen daarentegen gaan wel al erg lang mee Alois, misschien moet je eens een nieuw treintje maken, als echte LLMTC'er?
- sanderkoenen
- Kopen!
- Contacteer:
Het is voor mij een traditie geworden om op Lego World te staan, maar het is ook een traditie geworden dat we na iedere editie het hebben over oude MOC's. 
Ik heb weer genoten van deze editie.
Ik heb veel bekenden gesproken en was een paar ochtenden afwezig in verband met colleges.
Aquazone lay-out was niet zo heel populair bij het publiek.
Misschien gebrek aan beweging, maar dat hoop ik komend jaar recht te zetten.
Ik denk dat het thema minder mensen aanspreekt, maar als het iemand aanspreekt, is diegene razend enthousiast.
Inmiddels heb ik al wat gesloopt en gesorteerd.
Mijn plan is om Aquazone verder uit te bouwen.
De eerste deadline is Baarn.
Hopelijk volgend jaar weer op Lego World.

Ik heb weer genoten van deze editie.
Ik heb veel bekenden gesproken en was een paar ochtenden afwezig in verband met colleges.
Aquazone lay-out was niet zo heel populair bij het publiek.
Misschien gebrek aan beweging, maar dat hoop ik komend jaar recht te zetten.
Ik denk dat het thema minder mensen aanspreekt, maar als het iemand aanspreekt, is diegene razend enthousiast.
Inmiddels heb ik al wat gesloopt en gesorteerd.
Mijn plan is om Aquazone verder uit te bouwen.
De eerste deadline is Baarn.
Hopelijk volgend jaar weer op Lego World.

Ik heb het zelf ook wat moeilijk met Aquazone. Ik heb er eigenlijk niets mee. Het zijn voor mij oerlelijke sets uit mijn dark ages en uit de tijd dat Lego zo wat probleempjes had.
Dan kunnen jullie builds nog zo goed zijn, maar mij spreekt het thema gewoon niet aan. Daarbij ga ik er doorgaans van uit dat het aan mij ligt - niet iedereen hoeft alles mooi te vinden, ik heb met bv. vrachtwagens ook weinig op, en dat maakt die bouwwerken niet slecht.
Maar misschien is het wel moeilijk om mocs in de stijl van nogal lompe eind jaren90-sets zo te krijgen dat ze een breed publiek aanspreken. Degenen die er als kind mee gespeeld hebben zullen het waarschijnlijk wel waarderen, maar voor iemand die het concept eigenlijk niet kent , valt er misschien niet 1,2,3 chocola van te maken . Wat dat betreft zaten we met Paradisa een stuk makkelijker: Als je nog nooit van het thema hebt gehoord, is toch het concept 'strand met strandcafeetjes' wel te vatten, zeg maar.
maar ik kijk zeker uit naar een groter, sneller, beter, bewegend aquazone in Baarn natuurlijk.
Dan kunnen jullie builds nog zo goed zijn, maar mij spreekt het thema gewoon niet aan. Daarbij ga ik er doorgaans van uit dat het aan mij ligt - niet iedereen hoeft alles mooi te vinden, ik heb met bv. vrachtwagens ook weinig op, en dat maakt die bouwwerken niet slecht.
Maar misschien is het wel moeilijk om mocs in de stijl van nogal lompe eind jaren90-sets zo te krijgen dat ze een breed publiek aanspreken. Degenen die er als kind mee gespeeld hebben zullen het waarschijnlijk wel waarderen, maar voor iemand die het concept eigenlijk niet kent , valt er misschien niet 1,2,3 chocola van te maken . Wat dat betreft zaten we met Paradisa een stuk makkelijker: Als je nog nooit van het thema hebt gehoord, is toch het concept 'strand met strandcafeetjes' wel te vatten, zeg maar.
maar ik kijk zeker uit naar een groter, sneller, beter, bewegend aquazone in Baarn natuurlijk.
De vormgeving van de aquazonelayout vind ik echt leuk, met de blauwe rotsjes, kleinere vaartuigjes, wel een grotere basis erbij. Maar qua thema is het denk ik inderdaad niet zo populair en ook zelf heb ik er geen klik mee.
Neemt niet weg dat ik het wel heel tof vind om te zien hoe een oud thema nu weer onder het stof vandaan is gehaald!
Neemt niet weg dat ik het wel heel tof vind om te zien hoe een oud thema nu weer onder het stof vandaan is gehaald!
Ik vind Aquazone wel leuk maar is denk ik een lastig thema om een leuke layout van te maken. De onderzeeërs horen normaal te 'zweven' zoals Lego dat ook in de brochures en flyers liet zien maar dat is denk ik een beetje lastig om na te maken. En ik denk dat de meeste mensen dan alsnog denken dat het gele ruimteschepen zijn 

Ik was er met mn vrouw en zoontje, en mijn zoon heeft in ieder geval de tijd van zijn leven gehad. Zelf viel het mij (voor het eerst) op dat het overgrote deel van deze editie een kopie was van vorig jaar. Ik zag dezelfde dingen, in een andere opstelling. De grote AT-AT miste, maar de rest was identiek. En zo op meerdere gebieden. Als terugkomend bezoeker vind ik dat jammer. Gelukkig werd het zoals gezegd allemaal goed gemaakt door mijn zoontje die overal rondstuiterde 

- sanderkoenen
- Kopen!
- Contacteer:
Er zijn een paar minpuntje die ik hier even wil benoemen.
Ik vond de opzet van LW iets minder dan vorig jaar.
NinjaGo was niet zo indrukwekkend als vorig jaar.
Vorig jaar was het leuk opgezet met de tent en dat gaf een gevoel van mysterie.
Nu was het eigenlijk in een hoek weggedrukt, terwijl het volgens mij nog steeds het beste thema van TLG is.
Star Wars was vrij klein en erg sober.
Lego Star Wars bestaat 25 jaar en dat was niet bepaald te zien.
Iets van een tijdlijn van SW had een goede toevoeging geweest.
City hadden ze opgebroken in twee stukken en stonden ver van elkaar.
Daarnaast vond ik Space best wel leeg en ook hierin ontbrak een beetje geschiedenis (Lego en ook ruimtevaart).
Het museum was ook niet geweldig.
De tijdlijn is leuk, maar vitrines die daar stonden lieten hetzelfde zien als de tijdlijn.
De vitrines met 'verleden' en 'heden' waren vaak te vol.
Voor de exposanten was de plek om drinken te halen ietwat verslechterd ten opzichte van vorig jaar.
De watertaps waren vervangen voor flesjes, die snel opraakten.
Ik kwam er halverwege het evenement pas achter dat er statiegeld op stond en had ze in de prullenbak gegooid.
Ja, ik weet het. Ik had het eigenlijk moeten weten (ik koop nooit flesjes).
De positieve punten zijn:
De kas voor Botanicals was leuk aangekleed.
Een aparte hoek voor volwassenen was leuk opgezet.
De moulding machine was een leuke toevoeging.
Ik vond de opzet van LW iets minder dan vorig jaar.
NinjaGo was niet zo indrukwekkend als vorig jaar.
Vorig jaar was het leuk opgezet met de tent en dat gaf een gevoel van mysterie.
Nu was het eigenlijk in een hoek weggedrukt, terwijl het volgens mij nog steeds het beste thema van TLG is.
Star Wars was vrij klein en erg sober.
Lego Star Wars bestaat 25 jaar en dat was niet bepaald te zien.
Iets van een tijdlijn van SW had een goede toevoeging geweest.
City hadden ze opgebroken in twee stukken en stonden ver van elkaar.
Daarnaast vond ik Space best wel leeg en ook hierin ontbrak een beetje geschiedenis (Lego en ook ruimtevaart).
Het museum was ook niet geweldig.
De tijdlijn is leuk, maar vitrines die daar stonden lieten hetzelfde zien als de tijdlijn.
De vitrines met 'verleden' en 'heden' waren vaak te vol.
Voor de exposanten was de plek om drinken te halen ietwat verslechterd ten opzichte van vorig jaar.
De watertaps waren vervangen voor flesjes, die snel opraakten.
Ik kwam er halverwege het evenement pas achter dat er statiegeld op stond en had ze in de prullenbak gegooid.
Ja, ik weet het. Ik had het eigenlijk moeten weten (ik koop nooit flesjes).

De positieve punten zijn:
De kas voor Botanicals was leuk aangekleed.
Een aparte hoek voor volwassenen was leuk opgezet.
De moulding machine was een leuke toevoeging.
Ik heb me eigenlijk net als de afgelopen jaren nauwelijks buiten de fanzone begeven dus heb daar niet heel erg een mening over. De fanzone was iets ruimer opgezet , dus beter, en ik had een prachtige plek vond ik zelf...
- SamtheChemist
- Premium
- Contacteer:
Ik kan me helemaal vinden in wat je zegt, ik had het idee bij het rondlopen als exposant dat er weinig verandering was in het aanbod buiten de fanzone, hoeft niet altijd slecht te zijn maar zoals Sander al aangaf was Ninjago in een hoekje gedrukt en Star Wars had meer aandacht kunnen krijgen vanwege het jubileum.Dimster schreef: ↑vr nov 01, 2024 9:45 am Ik was er met mn vrouw en zoontje, en mijn zoon heeft in ieder geval de tijd van zijn leven gehad. Zelf viel het mij (voor het eerst) op dat het overgrote deel van deze editie een kopie was van vorig jaar. Ik zag dezelfde dingen, in een andere opstelling. De grote AT-AT miste, maar de rest was identiek. En zo op meerdere gebieden. Als terugkomend bezoeker vind ik dat jammer. Gelukkig werd het zoals gezegd allemaal goed gemaakt door mijn zoontje die overal rondstuiterde
Voor mij waren de minpunten voor dit jaar:
- Gebrek aan verversing van de koffie in de fanzone en de overschakeling naar slecht aangevulde waterflesjes.
- Uitrijden na de beurs, enorme onduidelijkheid over wat te gebruiken of waar je van voorzien moest zijn. Begreep van de stuurgroep dat dit inderdaad iets was wat hun ook was opgevallen. De jaarbeurs had dit vorige editie met een weekkaart wat mij betreft beter op orde.
Verder echt genoten van de interactie met mede exposanten, AFOL's en de kinderen die energie gaven met alle leuke vragen. Heb maar weinig gehad dat er "domme" vragen gesteld werden.
Idee voor volgend jaar ligt al klaar, nu nog beginnen met afbreken en sorteren van de oude.
Heel simpel, afstandsbediening in handen douwen en uitleggen hoe die werkt, en zeggen dat ze niet op topsnelheid mogen. En dan pakweg 2x per dag een ontspoord treintje weer even op de rails zetten, wat tot meer paniek bij kinderen en vooral ouders dan bij mij leidt. Af en toe ook 2 kinderen laten rangeren om de ene trein op de baan en de andere op het station te krijgen.
- Boindil_Lego
- Premium
- Contacteer:
Buiten de fanzone was inderdaad veel hetzelfde en voor mij in ieder geval weinig interessants. Wat mij daar opviel was vooral de volledige chaos van rondrennenende kinderen en ouders die half in paniek hun eigen kinderen proberen te volgen
.
Wat bedoel je met de volwassenenhoek Sander? Die is mij niet opgevallen eigenlijk.

Wat bedoel je met de volwassenenhoek Sander? Die is mij niet opgevallen eigenlijk.
Hier inmiddels ook weer bijgekomen van 8 dagen LEGO World (inclusief opbouwdag).
Allereerst jullie allemaal bedankt voor de gezelligheid en de organisatie bedankt voor het soepel laten verlopen van het evenement.
Ik heb weer met volle teugen genoten van deze editie (mijn 3de keer als exposant). Wat mij betreft meld ik me in 2025 weer aan.
Als enige minpuntje vind ik het verloop van de AFOL avond. Er waren gewoon teveel activiteiten op de vrijdagavond.
Na een lange dag exposeren had je achtereenvolgens het losse onderdelen scheppen, daarna in een halfuurtje je avondeten naar binnen werken, 2 presentaties (die ik nauwelijks kon verstaan, maar misschien lag dat aan mij) en daarna ook nog eens een speedbuildwedstrijd.
Natuurlijk kon de organisatie er niks aan doen dat deze AFOL avond op het laatste moment verplaatst moest worden en ook ligt het aan mezelf om deel te nemen aan deze activiteiten. Maar ook als ik niet had deelgenomen aan het losse onderdelen scheppen en de speedbuildwedstrijd vind ik het gewoon een beetje teveel van het goede. Wat mij betreft hadden ze dit het beste kunnen splitsen naar de vrijdag- en zaterdagavond. Just my 2 cents.
Niettemin heb ik het erg naar mijn zin gehad en vind ik het evenement zeker voor herhaling vatbaar.
Ik krijg nu bijna alweer zin in volgend jaar.
Allereerst jullie allemaal bedankt voor de gezelligheid en de organisatie bedankt voor het soepel laten verlopen van het evenement.
Ik heb weer met volle teugen genoten van deze editie (mijn 3de keer als exposant). Wat mij betreft meld ik me in 2025 weer aan.

Als enige minpuntje vind ik het verloop van de AFOL avond. Er waren gewoon teveel activiteiten op de vrijdagavond.
Na een lange dag exposeren had je achtereenvolgens het losse onderdelen scheppen, daarna in een halfuurtje je avondeten naar binnen werken, 2 presentaties (die ik nauwelijks kon verstaan, maar misschien lag dat aan mij) en daarna ook nog eens een speedbuildwedstrijd.
Natuurlijk kon de organisatie er niks aan doen dat deze AFOL avond op het laatste moment verplaatst moest worden en ook ligt het aan mezelf om deel te nemen aan deze activiteiten. Maar ook als ik niet had deelgenomen aan het losse onderdelen scheppen en de speedbuildwedstrijd vind ik het gewoon een beetje teveel van het goede. Wat mij betreft hadden ze dit het beste kunnen splitsen naar de vrijdag- en zaterdagavond. Just my 2 cents.
Niettemin heb ik het erg naar mijn zin gehad en vind ik het evenement zeker voor herhaling vatbaar.
Ik krijg nu bijna alweer zin in volgend jaar.

Ik heb het weer naar mijn zin gehad op de eerste keer exposant op LEGO World sinds 8 jaar

Ik zie veel comments over de aquazone layout, ik denk dat het aan de context ligt, persoonlijk vond ik hem er in LowLUGXL echt een stuk beter er tussen uit springen! Ik denk dat de hekken en de afstand hem niet tot goed recht deden. Het is een heel gave layout

Ik zie veel comments over de aquazone layout, ik denk dat het aan de context ligt, persoonlijk vond ik hem er in LowLUGXL echt een stuk beter er tussen uit springen! Ik denk dat de hekken en de afstand hem niet tot goed recht deden. Het is een heel gave layout

De Aquazone lay out had en veel concurrentie met de grote Fanzone en veel meer ander moois..
En het spreekt een specifiek publiek aan. Namelijk voor wie het jeugdsentiment is. Voor de rest van het publiek was het "oh meer lego , oh onder water Lego ok. Oh Kasteel daar!"
Maar voor een deel van het publiek uit bouwjaren 84-90 was het lang staan aan het hek.. dat publiek was erg geïnteresseerd in wat we met Aquazone gedaan hadden en had ook veel vragen. En vond het fantastisch en ging daarna 1 hek verder naar Ice Planet.
Of soms waren het kinderen die de Lego van hun vader herkenden uit de oude Lego grabbel bak van opa en oma op zolder.
En het spreekt een specifiek publiek aan. Namelijk voor wie het jeugdsentiment is. Voor de rest van het publiek was het "oh meer lego , oh onder water Lego ok. Oh Kasteel daar!"
Maar voor een deel van het publiek uit bouwjaren 84-90 was het lang staan aan het hek.. dat publiek was erg geïnteresseerd in wat we met Aquazone gedaan hadden en had ook veel vragen. En vond het fantastisch en ging daarna 1 hek verder naar Ice Planet.
Of soms waren het kinderen die de Lego van hun vader herkenden uit de oude Lego grabbel bak van opa en oma op zolder.
- workfromtheheart
- Site Admin
- Contacteer:
De opzet van Aquazone deed het geweldig op LLXL, dat dan weer wel 

Ik denk dat bij Aquazone de volwassenen met nostalgie wel de voornaamste doelgroep zijn, ja. En het waren mijn dark ages, dus mij zegt het om die reden wat minder. En inderdaad, kleinere dingen die je van dichtbij moet zien, die moet je niet een meter achter een dranghek hebben. Maar op Legoworld moet dat dan weer wel - dan zie je wel dat iets wat groter is en er wat meer uitspringt (zoals dat van mij dit jaar, zeg maar) wat beter werkt dan iets subtielers. Maar ik denk toch dat er overal in de fanzone bekijks genoeg was, en bij iedereen lopen er heel veel mensen door die het niet interesseert. Gelukkig maar, want anders wordt het veel te druk...
- OrangeSpaceman
- Premium
- Contacteer:
Dat de dranghekken afstand creëren was mij ook opgevallen. Mocht ik mee mogen doen als exposant volgend jaar, ga ik hier rekening mee houden.
Ja, maar jullie hadden achter het hek nog een meter kale tafel voor de layout begon, omdat jullie daar steeds heen en weer moesten rennen achter de treinen aan.
Ik vind nog steeds dat de treinen club een seinpost huisje moeten neerzetten. Hoge trap. Hok er omheen en dan omstebeurt met zon baton een fluitje en een pet op waarschuwen voor aanstaande trein botsingen!
Duidelijk hoog overzicht over de gehele lay out. Vanuit een centraal hoog punt
Duidelijk hoog overzicht over de gehele lay out. Vanuit een centraal hoog punt
Haha eti 

Ik wou geen discussie opwaaien over aquazone xD
Weet alleen dat tijdens LowlugXL die display veel indruk op me heeft gemaakt. En ik heb normaal echt hélemaal niets met aquazone
Ik wou geen discussie opwaaien over aquazone xD
Weet alleen dat tijdens LowlugXL die display veel indruk op me heeft gemaakt. En ik heb normaal echt hélemaal niets met aquazone
Dan hebben op jou die hekken niet de hierboven geopperde remmende werking gehad, Twan. Wellicht is een remmende werking op Twan sowieso moeilijk haalbaar, maar da's een ander verhaal.
Oh joh. Ik heb jou denk ik gemist toen ik op bezoek kwam :oops: wat had jij er staan?
Dacht dat ik de hele fanzone gezien had.
Dan valt het mijne kennelijk ook helemaal weg door die hekken! Of omdat ik in de schaduw van William z'n molen stond. Ik had mijn rare gekleurde treintje in een blokkendoosstadje rondrijden.
Voor mijn dochter was aquazone totaal onbekend, maar ze vond het prachtig. De kleuren springen er erg uit. Voor mij ook en zeker ook met de ice planet ernaast erg leuk. Ook dat die beweging erin was verwerkt met de afstandbediening. Dat doet het goed bij kids (en papaAangord schreef: ↑zo nov 03, 2024 9:35 pm De Aquazone lay out had en veel concurrentie met de grote Fanzone en veel meer ander moois..

Ik vond de steden erg leuk en ook met die grote trein layout. Had ik graag langer gestaan, maar die zes jarige wou op zoek naar de friendsstad en paradisa.
Star Wars viel mij erg tegen, leek heel erg op vorig jaar. Hoth was 1 op 1 copy paste volgens mij. Hij is gaaf hoor, maar niet iets nieuws.
Dreamz en city was verder wel wat kaal vond ik. De dreamz stad was erg leuk bedacht, maar alles eromheen voor kids was nog steeds die mini bus zoals vorig jaar. Die kleine van mij liep er gelijk van weg. Als een 6 jarige al zegt dat het saai is.... Qua bouwen hebben mijn dochter en ik meer in de hoek van friends en creator gezeten omdat dat interessanter was.
- Berthil
- Premium
- Contacteer:
Voor wie wat 40600 zakjes heeft, ik heb er een instructie voor gemaakt aangezien die niet online te vinden is. Deze is bedoeld voor eigen gebruik en niet voor commercieel gebruik. Het is een leuke set om aan een Disney liefhebber cadeau te doen, om die reden heb ik deze instructie gemaakt. Stuur even een PB met je email adres als je de PDF van 8 MB wil ontvangen.
Heel tof dat je dit hebt gedaan