Fandag Beesd, 24 februari

Plaats reactie
deKeet

1001 Farmtoys in Beesd organiseerde ook dit jaar een Lego Fandag. Op zaterdag 24 februari reisde ik af naar Beesd met in de auto "enkele" plastic bouwsteentjes.

1001 Farmtoys is een winkel in... boerderij-speelgoed. Daarnaast kun je er terecht voor Playmobil en Lego. Ik kom daar al enkele jaren, om daar af en toe wat Lego-setjes te kopen. Ze hebben er soms dingen die mijn plaatselijke dealer(s)* niet op voorraad hebben, en soms ook niet eens bestellen kúnnen.

Vorig jaar was ik wezen kijken op de Lego Fandag. Achter de winkel is een grote ruimte, en die is op de fandag met tafels omgetoverd in een kleine beursruimte. Dit jaar was ik gevraagd of ik ook wilde komen. Antwoord was ja. Want wat ik vorig jaar had gezien leek me wel leuk om eens mee te maken.

Aldus toog ik zaterdagochtend dus naar Beesd. Met een totaal van 20 modules Micropolis. Een aantal wat pas "heel recent" was verhoogd van het aantal van 9 wat ik nog op LowLUG XL mee had. ;) 

Ik heb nu ook wat meer aandacht besteed aan het hele gebeuren eromheen... In de beursruimte was gelegenheid tot consumptie van de ter plekke gekochte dranken en/of snacks. Het belangrijkste voor de bezoekers natuurlijk: enkele verkoopstands, en enkele diorama's. Voor de diorama's had het publiek twee dingen meegekregen: een vragenlijst en een punt voor een stemming. Op de vragenlijst bij elk diorama (en enkele items in de winkel) een multiple-choicevraag. Het punt kon bij het beste/mooiste diorama in een "stembus" worden gedeponeerd. Ook waren er veilingen en meer evenementen.

Ik had in mijn diorama 3 grote gele Lego-trucks opgenomen. Waarvan er eentje áchter een gebouw stond. En dat was opzet, natuurlijk. Deze gele truck had ik ook mee als de oorspronkelijke Lego-set, op minifig-schaal dus. Leuk om al die mensen te zien zoeken, en te zien/horen discussiëren wat wel en niet zou tellen.

Voor mij als standhouder was er een envelop, met enkele consumptiebonnen, twee punten voor de diorama-stemming, en een kortingsbon voor de winkel als compensatie voor de reiskosten (die ik meteen die dag al inwisselde bij het kopen van een setje).

Na afloop was er de bekendmaking van de winnaar van de stemming, en kregen we mee dat er volgend jaar iets nieuws/anders mocht komen. Dat wordt dus bijbouwen! Gelukkig heb ik al wel ideeën genoeg.

* We hadden tot voor kort in Best een Intertoys. Hadden: dit filiaal is thans gesloten en in het pand zit nu een andere winkel. Ook hebben we al enige tijd Speelgoed & Techniek; deze verkoopt niet alleen sets maar ook losse stenen. Ik ga daar nog wel eens in de bakken met gebruikte stenen grutten om weer wat voorraad mee naar huis te nemen.

Bijlagen
fandag_2024.jpg
fandag_2024.jpg (393.78 KiB) 3521 keer bekeken
eti
Premium
Contacteer:

Ik vraag me af hoeveel mensen hier überhaupt van wisten. Ik had dit natuurlijk graag in de evenementenkalender gezet met een [L] ervoor. Hoeveel was er aan tentoonstelling van mocs te zien behalve jouw tafel? Is dit een winkel die een paar ballonnen ophangt, anderhalve moc'er uitnodigt en dat dan fandag noemt, of was het echt een leuk klein Lego-evenement? (serieuze vraag hoor, want ik ken het niet. Leuk dat jij er gestaan hebt!)
deKeet

Ik heb geen idee hoeveel mensen hiervan wisten. Ik denk dat het meeste publiek uit de regio kwam (en/of uit de vaste klandizie).

De editie van vorig jaar stond enige tijd in de evenementenkalender, maar is er op zeker moment uitgehaald (en als ik het goed heb stond er ook toen iemand van LowLUG). Ik zal er volgende keer op proberen te letten en het in de agenda (laten) zetten.

Voor wat betreft de omvang: naast mijn bescheiden aanwezigheid waren er nog 7 andere MOCs: van een kasteel wat smaller was dan mijn stadje tot een kanaal met Minions wat anderhalf, twee meter lang was. En er was een diorama van enkele meters lang met allemaal Friends (ik zeg: officiële setjes).

Ik heb me die dag prima vermaakt, en ik denk dat als ze me volgend jaar weer willen hebben, dat ik ook dan weer "ja" ga zeggen. Voor mij is jouw kwalificatie "leuk klein Lego-evenement" volledig van toepassing.

eti
Premium
Contacteer:

Ha ik weet het weer. Die fandag Beesd stond in de kalender - omdat ik het ergens had gevonden - maar op een gegeven moment wist helemaal niemand meer te achterhalen wat dat nou was en hoe het daar terechtgekomen was, en of het wel bestond, dus is het maar uit de kalender gehaald.
Plaats reactie