Belichting-setup voor je perfecte moc-foto?

Hoe maak je de beste foto's? Hoe presenteer je je bouwwerk op een show? Hoe vervoer je je moc?
Plaats reactie
Dimster

Helaas, geen tutorial. Het is mn vraag aan jullie. Soms zie ik foto's en denk ik in de eerste instantie dat het renders zijn, maar kleine details geven toch weg dat het goed gefotografeerd is. Hoe hebben jullie dat opgezet? Is er zoiets als een ideal moc-softbox?  :)) Of maken jullie gewoon foto's met niet al teveel contrast en pimpen jullie het in GIMP/photoshop? 

Ik heb een goeie camera, dat zal het probleem niet zijn. Mn donkere huis en armzalige lampen daarentegen... 

Berthil
Premium
Contacteer:

Ik heb twee goedkope softbox lampen met voldoende diffuus licht en opslaan in RAW, eventueel belichting aanpassen en stof/haartjes weg halen in photoshop, soms zelfs de aanspuitpunten op de LEGO van het spuitgieten als het stoort.
Dimster

Welke softboxen heb je Berthil?
Berthil
Premium
Contacteer:

Ik heb al 6 jaar 2 Linkstar daglicht lampen met zo veel mogelijk lampen er in en diffuser doek er voor. Ik zie dat er tegenwoordig ook LED lampen zijn, hier heb ik geen ervaring mee maar een diffuser is belangrijk voor LEGO, dan zie je bijna geen krasjes met twee lampen op de juiste plek. Bol.com heeft een flinke selectie maar wel continu lampen nemen, geen flitsers. Destijds vond ik een mooie aanbieding met meteen 2 lampen maar kan niet meer vinden wat en waar.

Plaats reactie