Mijn eerste* 12V layout plan probeersels

lowtux
Berichten: 10
Lid geworden op: do apr 22, 2021 8:15 pm

(* eerste sinds ik geen puber meer ben)  
Ik heb in een tekenprogramma twee ruwe layout-ideen gemaakt. Excuses voor de enorm amateuristische schets, er zitten grote toleranties in de afmetingen waardoor de rails op tekening niet op elkaar aansluiten (maar volgens mij in de praktijk wel).
De ene schets betreft een 12V baan, als ik hier met twee onafhankelijke treinen wil rijden zal het tweede exemplaar 4.5V (of PF?) moeten zijn. (edit: schetsen gefixt)

De andere schets bevat juist twee gescheiden 12V circuits, dus de treinen kunnen nooit op elkaars spoor komen maar het voordeel is dat ze onafhankelijk van elkaar kunnen rijden.

In beide trace's is een brug gepland, het zal ervan afhangen of dat 12 blokjes hoog wordt of 15. Als ik ruimte heb om de baan iets breder te maken kan er een station komen helemaal bovenaan de tekening, nu is er daar alleen een driedubbele overweg (MOC, foto). Maar ik moet nog zien of dat kan qua ruimte.

P.S. Mocht er een online 12V train track designer bestaan ben ik zeer geinteresseerd! Maar ik kan/wil niet met een windows programma overweg (tee hee) :  
Maarten
Plaats reactie