En daar ben ik nu inderdaad mee bezig. dwz de baseplates liggen klaar en het idee zit in mijn hoofd, nu alleen nog even opbouwen.
Slow Chat (2025): liever geen plate voor de kop hebben
- sanderkoenen
- Kopen!
- Contacteer:
Het weekend lijkt voor de deur te staan.
zijn er nog plannen?
zijn er nog plannen?
Ja, op kantoor titels tikken voor Lego Masters.
Wat inventariseren en wat foto’s maken voor vreemd formaat.
Wat bouwwerken slopen en opruimen. Wellicht nog wat bouwen, maar dat zien we dan wel weer.
It's Australia Day today, time for a Barbeque.
Ik zit al de hele zondag nu met dit in mijn hoofd:
- Berthil
- Premium
- Contacteer:
Ik heb gisteren dan zeker Australia Day gevierd met een uitgebreide BBQ, 15.30 begonnen en 19.00u klaar:
- kleine Kamado aansteken met kolen voor slow-cooking
- kleine paddestoeltjes schoonmaken en dippen in een mengsel van olijfolie, peterselie, tijm, rozemarijn, peper, zout
- paddestoelen 45 min. langzaam indirect (met plate setter) garen met rook van beuken houtsnippers bij 90 graden
- ondertussen gesneden aardappeltjes voorkoken in bouillon en daarna goed laten drogen
- tonijnsteaks goed droogmaken en insmeren met sesamolie, peper, zout en sesam zaadjes
- paddestoelen uit de BBQ halen en in alu folie doen
- de tonijnsteaks er in met nieuwe rook houtsnippers
- tonijnsteaks langzaam 45 min. garen bij 110 graden, 1 keer draaien (waren 2 dagen over tijd dus even goed garen)
- ondertussen roomboter mengen met paddenstoelentruffeltapenade, tijm, rozemarijn, peper, zout en smelten in de BBQ
- 2 mooie biefstukjes goed droog maken en ook insmeren met de truffelboter, op kamertemperatuur laten komen
- tonijn er uit (voor de volgende dag) en biefstukken er in met nieuwe houtsnippers
- biefstukken net zo lang in BBQ laten tot 54 graden binnentemperatuur
- ondertussen gedroogde aardappels licht insmeren met truffelboter aan beide kanten
- ondertussen verse haricots verts schoonmaken en 15 min koken in de bouillon van de aardappels
- biefstukken bij 54 graden binnentemperatuur uit de BBQ en in de alu folie
- Plate setter er uit en gietijzeren rooster met aardappeltjes er op in BBQ
- BBQ warmer laten worden en aardappels bruin laten worden, aardappels draaien wanneer nodig
- als de aardappels mooi bruin zijn er uit halen en in de alu-folie om warm te houden
- gietijzeren rooster goed heet laten worden, alle zuurstofschuiven open op de Kamado
- ondertussen gerookte spek flinterdun snijden en in stukjes snijden
- spek met een klein klontje roomboter bakken maar niet teveel
- haricots verts erbij en kort mee bakken, daarna laag vuur om warm te houden
- biefstukken in de hete BBQ en kort grillen en draaien voor een mooi grill ruitje (afketsen)
- biefstukken aan de binnenkant niet heter dan 56 graden laten worden
- biefstukken er uit halen en even laten rusten, eventueel alu folie met aardappelen er in om even te verwarmen
- ondertussen wat paddenstoeltjes en vocht van de paddenstoeltjes bij de haricots verts en goed mengen en opwarmen
- klein klontje truffelboter over de haricots verts
- biefstukken op bord met overgebleven truffelboter er op, haricots verts en aardappelen erbij
- serveren met een goed glas rode wijn (voor de liefhebbers), mayo bij de aardappelen mag
- vandaag een oosterse salade van de tonijn en overgebleven paddenstoeltjes
Ik zeg maken, om in de woorden van Ralph de Kok te spreken (BBQ inspiratie YT kanaal)
Geen tijd voor LEGO gehad
Vandaag verder met de Technic klok.
- kleine Kamado aansteken met kolen voor slow-cooking
- kleine paddestoeltjes schoonmaken en dippen in een mengsel van olijfolie, peterselie, tijm, rozemarijn, peper, zout
- paddestoelen 45 min. langzaam indirect (met plate setter) garen met rook van beuken houtsnippers bij 90 graden
- ondertussen gesneden aardappeltjes voorkoken in bouillon en daarna goed laten drogen
- tonijnsteaks goed droogmaken en insmeren met sesamolie, peper, zout en sesam zaadjes
- paddestoelen uit de BBQ halen en in alu folie doen
- de tonijnsteaks er in met nieuwe rook houtsnippers
- tonijnsteaks langzaam 45 min. garen bij 110 graden, 1 keer draaien (waren 2 dagen over tijd dus even goed garen)
- ondertussen roomboter mengen met paddenstoelentruffeltapenade, tijm, rozemarijn, peper, zout en smelten in de BBQ
- 2 mooie biefstukjes goed droog maken en ook insmeren met de truffelboter, op kamertemperatuur laten komen
- tonijn er uit (voor de volgende dag) en biefstukken er in met nieuwe houtsnippers
- biefstukken net zo lang in BBQ laten tot 54 graden binnentemperatuur
- ondertussen gedroogde aardappels licht insmeren met truffelboter aan beide kanten
- ondertussen verse haricots verts schoonmaken en 15 min koken in de bouillon van de aardappels
- biefstukken bij 54 graden binnentemperatuur uit de BBQ en in de alu folie
- Plate setter er uit en gietijzeren rooster met aardappeltjes er op in BBQ
- BBQ warmer laten worden en aardappels bruin laten worden, aardappels draaien wanneer nodig
- als de aardappels mooi bruin zijn er uit halen en in de alu-folie om warm te houden
- gietijzeren rooster goed heet laten worden, alle zuurstofschuiven open op de Kamado
- ondertussen gerookte spek flinterdun snijden en in stukjes snijden
- spek met een klein klontje roomboter bakken maar niet teveel
- haricots verts erbij en kort mee bakken, daarna laag vuur om warm te houden
- biefstukken in de hete BBQ en kort grillen en draaien voor een mooi grill ruitje (afketsen)
- biefstukken aan de binnenkant niet heter dan 56 graden laten worden
- biefstukken er uit halen en even laten rusten, eventueel alu folie met aardappelen er in om even te verwarmen
- ondertussen wat paddenstoeltjes en vocht van de paddenstoeltjes bij de haricots verts en goed mengen en opwarmen
- klein klontje truffelboter over de haricots verts
- biefstukken op bord met overgebleven truffelboter er op, haricots verts en aardappelen erbij
- serveren met een goed glas rode wijn (voor de liefhebbers), mayo bij de aardappelen mag
- vandaag een oosterse salade van de tonijn en overgebleven paddenstoeltjes
Ik zeg maken, om in de woorden van Ralph de Kok te spreken (BBQ inspiratie YT kanaal)
Geen tijd voor LEGO gehad

Vandaag verder met de Technic klok.
- workfromtheheart
- Site Admin
- Contacteer:
Ik denk dat jij volgende keer de LOWLUG XL BBQ maar moet verzorgen 

- sanderkoenen
- Kopen!
- Contacteer:

- Boindil_Lego
- Premium
- Contacteer:
En vervolgens opeten in 10 minuten 

Wow Berthil! Seems like quite the operation. We just had kangaroo sausages and beef steak over woodfire BBQ.
@LegoRK not much different to beef. Never tasted Kangaroo steak before though
Is er nog ergens een uitnodigingslink voor de discordserver van lowlug? Ik heb al jaren 2 accounts, maar heb geen zin om te wisselen steeds, nu maar besloten om die nu in lowlug zit weg te doen en dan met mijn andere account erbij te komen
- Berthil
- Premium
- Contacteer:
Die zou je dan van je account waar je wel toegang mee hebt zelf kunnen genereren maar hier is die:
link verwijderd binnen edit periode
link verwijderd binnen edit periode

Laatst gewijzigd door Berthil op do jan 30, 2025 4:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedankt
ik wist eigenlijk niet of dat mocht

Prima zo! Ik bedoelde inderdaad ook meer of het mag vanuit Lowlug, maar goed dat je de link heb weggehaald.
- SamtheChemist
- Premium
- Contacteer:
Ik vroeg me al af waarom we ineens twee van jou aliassen in de chat hadden.
- sanderkoenen
- Kopen!
- Contacteer:
Bijna weekend?
Zijn er plannen?
Zijn er plannen?
Morgen verjaardag van vrouw en zoon vieren
Zometeen mijn kids ophalen, dan morgen bouwmiddag in het dorp, voor de rest met mijn kids het leuk hebben en verder bouwen voor Baarn. Volgende week nog wat extra dagen vrij, heerlijk..
Vanavond valentijnsdiner, morgen naar de manege en daaropvolgend winkelen. Zondag hoop ik nog wat lades weg te werken (nu 66% geteld) en langzaam naar het einde toe te werken. Dan kan ik de plannen die er inmiddels zijn voor LegoWorld gaan starten.
Sorteren, mijn nieuwe ramen lappen
en nog meer sorteren.

Nee glazenwasser is hier gister geweest dus dat hoeft niet gelukkig.
- SamtheChemist
- Premium
- Contacteer:
Ik ga van het weekend uitslapen en verder bouwen aan de dierentuin. Moet ook wel want volgend weekend is de beurs al.....
- Daventria Bricks
- Premium
- Contacteer:
Vandaag de eerste dag na mijn vaderschapsverlof weer gewerkt, nu even bijkomen met een emmertje Lego sorteren
- sanderkoenen
- Kopen!
- Contacteer:
Ik denk hier huiswerk, bouwen en tuinieren.
Een rustig weekend.
Een rustig weekend.
Een feestje voor drie redenen 

Het weekend is begonnen, wat zijn de plannen? Hier de slaapkamer schilderen, rubbertjes in het inbouwreservoir vervangen en verder nog wat sorteren/ tellen.
Net maar eens een pakketje voor een of andere onbekende teruggestuurd.
We kregen pas een pakketje voor iemand die niet in ons huis woont en er nooit gewoond heeft. Maar een fotootje naar de afzender gestuurd en gevraagd wat zij er van weten. Niets. Maar er moet een retouretiket bij zitten en dat zat er dus in.
Raar zaakje. Ging om iets van 300 euro aan kleding.
We kregen pas een pakketje voor iemand die niet in ons huis woont en er nooit gewoond heeft. Maar een fotootje naar de afzender gestuurd en gevraagd wat zij er van weten. Niets. Maar er moet een retouretiket bij zitten en dat zat er dus in.
Raar zaakje. Ging om iets van 300 euro aan kleding.
- LegoRK
- Premium
- Contacteer:
Net in de tuin bezig geweest de schutting (of wat dat van over is) wat opgelapt. Straks nog even naar de stad om een bloemetje te halen voor mijn vrouw want morgen vieren we ons 18e jubileum alweer. Morgen dus wat visite van familie.
Gefeliciteerd met het jubileum. Dat er nog veel mogen volgen.
- sanderkoenen
- Kopen!
- Contacteer:
Bouwen, huiswerk, foto's maken, tuinieren.