Legoland DE

Gilead
Premium

Bij rondvraag bleek er nog niet echt een topic te zijn omtrent legoland duitsland. Ik ben hier al eens geweest en ga er dit jaar in de meivakantie weer heen. Het leek mij wel leuk en wellicht informatief om daar eens over te discussiëren.

Zijn er bijvoorbeeld goede acties omtrent korting op entree kaartjes,
Wat zijn de ervaringen kwa park en uiteraard de fabriekswinkel.
Hoe vinden jullie legoland DE VS. legoland DK.
Verder nog tips etc.
Wie weet zijn er wel een een aantal mensen die met zn allen een tripje daarheen willen plannen om eens wat inkopen te doen.

Ik ben reuze benieuwd :).
KlaasK
Premium
Contacteer:

Ik ben ook reuzebenieuwd naar ervaringen, ook in vergelijking met Legoland Billund. Het zou best een leuk uitje ter ere van een diploma kunnen zijn voor een van de kinderen en wellicht is DE dichter bij dan DK
Ecclesiastes
Premium
Contacteer:

Qua afstand maakt het niet zo heel veel uit of je naar Billund of Gunzburg rijd(gezien vanaf Rotterdam). Ik ben zelf meer fan van Gunzburg, maar dat is ook meer omdat ik graag in Duitsland vertoef.

Het ligt er ook een beetje aan wat je doel is. Wil je ook leuke onderdelen scoren dan moet je vooral naar Gunzburg gaan. Verder vind ik zelf beide parken even leuk qua attracties. In Billund is wel een hoop vernieuwd de afgelopen jaren en kan je tijdens je trip ook langsgaan bij het LEGO House, wat zeker de moeite waard is.

Wat betreft kaartjes voor het park, deze zijn eigenlijk het voordeligst als je daar (vip/insider)punten voor inzet via de lego website.
sanderkoenen
Kopen!
Contacteer:

Ik ben in 2023 in Legoland Billund en Gunzburg geweest.
In Gunzburg staan een aantal leuke attracties en de Fabrik is natuurlijk fantastisch.
Ik vond de aankleding soms wat tegenvallen (het is wat verouderd).
Pharaoh's Quest, NinjaGo en Mystica zijn nieuw en nog mooi qua aankleding.
De Fabrik mag je van vele onderdelen maar 100 gr. opscheppen.
Ieder onderdeel krijgt dus een apart zakje.
Sommige onderdelen zijn niet gelimiteerd en kan je lekker van opscheppen.

Legoland Billund was voor mij weer een leuke verrassing.
In 2014 vond ik Gunzburg leuker qua attracties, maar nu is Billund denk ik leuker.
De vernieuwing in Western en het themagebied Lego Movie 2 zijn echt geweldig.
Ik vond de shops daar iets tegenvallen. Een kledingwinkel zonder Lego Wear?

Qua tickets zou ik voor de optie gaan op de tickets te kopen met VIP punten.
Dan zit je qua entreeprijs rond de 30 euro.
Anders is de entree aanzienlijk hoger en richting Efteling prijzen.
Ik weet niet of dit het waard is.

Human
Premium
Contacteer:

Ik sluit me aan bij de 2 heren hierboven me. Wil je wat leuks scoren: naar Gunzburg, voor de attracties maakt het niet uit, maar in Billund zou je het Lego House dus mee kunnen pakken

Ik moest ook ineens denken aan de busreis van Aangord..

Stuifzand
Site Admin
Contacteer:

Qua shoppen (en misschien eten) is Günzburg echt veel beter. En goedkoper. Ook veel meer logeermogelijkheden in de regio.

Qua familiepark is Billund misschien wel prettiger.
Billund heeft voornamelijk Scandinavische bezoekers en in Günzburg heb je een heel internationaal publiek.

Ik ben 18 jaar op rij naar het park (Günzburg) geweest, meerdere keren per jaar.
Ik heb echt behoorlijk spijt dat ik niet meteen een lifetime pass gekocht heb destijds. Bestaat nu niet meer naar die had ik er makkelijk uitgehaald.

Gilead
Premium

Ik ben in 2023 zowel in denemarken en in duitsland geweest. Mij viel op dat het park in denemarken echt verouderd is. Het (madurodam) miniland gedeelte met de gebouwen en architectuur vond ik in billund eruitzien als in de oude catalogussen vanuit mijn jeugd. Alleen dan wel met ruim 30 jaar regen en vuil eroverheen. Modellen waren echt verouderd en ook de vrijstaande stanbeelden sloten ook al niet meer aan bij de themas die lego nu maakt.

Wat betreft de lego fabrik winkel klopt het dat er van bepaalde steentjes maar 100 gram mag. Maar goed ben je met meer mensen dan kom je daar wel omheen. Ook bepaalde dieren zit een max op. Het overgrote deel had dit echter niet en vond ik zeker de moeite waard. Wel is het altijd een kwestie van is het het waard gezien het gewicht.. het helpt wel als je vooraf even wat verschillende steentjes weegt en even gaat kijken wat ze dan per stuk kosten.

De tickets bestellen snap ik zelf niet echt. In de nieuwe catalogus staat een link en code voor 2e kaartje gratis op vertoon van de voucher. Echter werkt bij mij de code niet. Wel zag ik dat er tot 2-februari korting op kaartjes is en het nu uitkomt op 36 euro p.p. voor de eerste helft van het openings seizoen.

Raven
Premium
Contacteer:

Hmmm duitsland is toch wel leuk. Billund was idd voor de kids leuker maar voor mij Duitsland gezien de shop.
Brick_Rebel
Premium
Contacteer:

Heeft Legoland Denemarken dan helemaal geen Factory Store (meer) waar je op gewicht losse onderdelen kunt kopen?
Ik was er voor het laatst in 2014 en meen me te herinneren dat ik toen daar wel onderdelen uit bakken heb kunnen scheppen.
Maar nu begin ik wel behoorlijk aan mijn geheugen te twijfelen...  :lookaround:

Human
Premium
Contacteer:

Ze hebben nog wel wat dacht ik, maar heel beperkt en relatief duur
Raven
Premium
Contacteer:

Onderdelen ja maar is meer een slechte PAB muur

Koolin
Premium

Raven schreef: za jan 18, 2025 5:11 pm Onderdelen ja maar is meer een slechte PAB muur

Vooral dit ja. Qua minifgures hebben ze wel wat meer dan bijvoorbeeld een LEGO House. Maar het blijft relatief duur omdat het toch de LEGO Store in LEGOLAND is.
Koolin
Premium

Gilead schreef: vr jan 17, 2025 5:39 pm Ik ben in 2023 zowel in denemarken en in duitsland geweest. Mij viel op dat het park in denemarken echt verouderd is. Het (madurodam) miniland gedeelte met de gebouwen en architectuur vond ik in billund eruitzien als in de oude catalogussen vanuit mijn jeugd. Alleen dan wel met ruim 30 jaar regen en vuil eroverheen. Modellen waren echt verouderd en ook de vrijstaande stanbeelden sloten ook al niet meer aan bij de themas die lego nu maakt.

Wat betreft de lego fabrik winkel klopt het dat er van bepaalde steentjes maar 100 gram mag. Maar goed ben je met meer mensen dan kom je daar wel omheen. Ook bepaalde dieren zit een max op. Het overgrote deel had dit echter niet en vond ik zeker de moeite waard. Wel is het altijd een kwestie van is het het waard gezien het gewicht.. het helpt wel als je vooraf even wat verschillende steentjes weegt en even gaat kijken wat ze dan per stuk kosten.

De tickets bestellen snap ik zelf niet echt. In de nieuwe catalogus staat een link en code voor 2e kaartje gratis op vertoon van de voucher. Echter werkt bij mij de code niet. Wel zag ik dat er tot 2-februari korting op kaartjes is en het nu uitkomt op 36 euro p.p. voor de eerste helft van het openings seizoen.

Ze zijn zich er goed van bewust dat het allemaal verouderd is. Ze zijn de afgelopen jaren bezig geweest met het vernieuwen, zo is het Duitssland gedeelte helemaal nieuw, net als nieuwe bouwerken in de bootjes attractie. Verder hoorde ik met de backstage tour op SFW dat ze het hele energie eiland gedeelte gaan vervangen dit jaar.
SamtheChemist
Premium
Contacteer:

Wil je naar Denemarken kijk dan even het volgende filmpje dit is van redelijk recent door Bricksie en dan heb je een idee van de verkoop
Brick_Rebel
Premium
Contacteer:

Bedankt voor het delen! :duim:
De PaB-wall in de Legoland DK shop is inderdaad niet echt bijzonder; ik zag volgens mij vrijwel geen parts die hier niet ook in de PaB-wall hebben gezeten.  :o
Alleen in de Flower-shop zaten wel mooie parts, maar om daar nou speciaal voor naar LL DK te gaan, is een beetje overdreven natuurlijk.  :notimpressed:

Wel een geinige vlogger trouwens, vooral zijn enthousiasme toen hij de pluche-figuren in de winkel ontdekte (op 11:51)...  :love: :lol:

SamtheChemist
Premium
Contacteer:

Hahaha no problem, ja dat enthousiasme is eigenlijk ook waarom ik hem volg.
LL928
Contacteer:

Handig dit, bedankt! Ik wil eens gaan voor mijn dochter (en voor mij ;)) en dit geeft wel wat inside tips.
Daventria Bricks
Premium
Contacteer:

Oeh! Ik heb redelijk wat filmpjes zitten kijken van AFOLs in Günzburg, en ik zat er ook stevig over te peinzen een bezoekje te brengen, voornamelijk om lekker in te slaan in de Factory Store!

Natuurlijk rijdt ik zo'n eind niet voor een paar uurtjes park, dus misschien is 2 dagen verblijf dan wel een stuk voordeliger. Ik hoorde in een van de filmpjes dat het namelijk loont meteen een jaarkaart aan te schaffen ivm kortingen in het park.

Anderszijds is het ook weer zo dat ik daar niet het hele jaar naar toe zou rijden. Ik weet niet of zo'n jaarkaart door meerdere personen gebruikt zou mogen worden (als in: 1 ticket, 1 persoon toegang) of dat deze echt persoonsgebonden is. Anders zou het voordelig kunnen wezen met meerdere personen 1 kaart te kopen.

Ik wil absoluut niet frauderen, maar ik ben wel benieuwd tot hoe ver de regels daarin worden gehandhaafd...
Stuifzand
Site Admin
Contacteer:

Het is in ieder geval niet de bedoeling.
Large
Premium

Je moet overigens ook wel echt veel kopen wil je de trip er uit halen...

Het is wel een leuk tripje natuurlijk  :D

KlaasK
Premium
Contacteer:

Daventria schreef:do jan 01, 1970 5:50 pm (...)

Ik wil absoluut niet frauderen, (...)

Dan moet je het ook gewoon niet doen ;)

SamtheChemist
Premium
Contacteer:

Nou wat betreft Gunzburg zou ik niet te bang zijn voor het overtreden van dingen want ik heb bij ons laatste bezoek mensen bakken gewoon zien legen in tasjes en die mocht men doodgewoon afrekeken.
vertmaori
Premium
Contacteer:

Zoals SamtheChemist het zegt: wij waren netjes aan het afwegen, staat er voor ons bij de kassa gewoon iemand op sneaky wijze bijna een kilo van dezelfde bricks af te rekenen
Gilead
Premium

Ik denk dat het uiteindelijk niet goedkoper is ga je alles meerekenen (benzine, overnachting, park kaartje, eten en drinken etc.) dan dat je de stenen via Bricklink en Pick a Brick gaat sourcen. Maar ik kan mij ook niet voorstellen dat met 5 AFOLs in 1 auto, een nachtje in een B&B / herberg om de hoek en een achterbak vol met lego terug de moeite niet waard is :P. Een jaarkaart zou ik niet zo snel nemen en ik vind het ook weer zo om de vakantie met de vrouw en de kids altijd maar naar zuid Duitsland te plannen.
Toch heeft het wel iets om uit zoveel verschillende steentjes te kunnen kiezen wat je wilt.
geert_h
Premium
Contacteer:

Ik zou mijn vakantie er ook niet jaarlijks op plannen, maar toen we 2,5 jaar geleden uit Italië door Oostenrijk terug kwamen, was het een prima stop halverwege. Ik heb toen wat leuke onderdelen kunnen scoren, inclusief leuk ruilmateriaal voor in de ruildoos.

Maar met een aantal afols in de auto een keer die kant uit klinkt mij ook wel goed.
Aangord
Premium
Contacteer:

Leuk! Lets Go!

Wanneer gaat het park en de winkel wéér open?
vertmaori
Premium
Contacteer:

Met 4 in een auto een weekeinde weg daarheen is gewoon lol. 's avonds samen ergens eten, biertje drinken, slap ouwehoeren in de auto etc. Gewoon lekker ontspannen. Een basic hotel is prima voor 2 nachten.... enne.... 30 graden is wel warm in het park en in een oud hotel
Daventria Bricks
Premium
Contacteer:

KlaasK schreef: vr feb 07, 2025 12:22 pm
Daventria schreef:do jan 01, 1970 5:50 pm (...)

Ik wil absoluut niet frauderen, (...)

Dan moet je het ook gewoon niet doen ;)

En zo simpel kan het wezen. Toch was ik benieuwd naar de regels omtrent het "uitlenen" van een abbo.  I̶k̶ ̶g̶a̶ ̶e̶e̶n̶s̶ ̶o̶p̶ ̶o̶n̶d̶e̶r̶z̶o̶e̶k̶ ̶u̶i̶t̶!̶ ̶ ̶

(Niet mogelijk dus)

Daventria Bricks
Premium
Contacteer:

vertmaori schreef: vr feb 07, 2025 11:21 pm Met 4 in een auto een weekeinde weg daarheen is gewoon lol. 's avonds samen ergens eten, biertje drinken, slap ouwehoeren in de auto etc. Gewoon lekker ontspannen. Een basic hotel is prima voor 2 nachten.... enne.... 30 graden is wel warm in het park en in een oud hotel

Ik ben voor! Wanneer vertrekken we? 

Ik hou d'r wel van lange stukken te planken, heb een station en dus mooi wat plek om in te laden  :klappen:

SamtheChemist
Premium
Contacteer:

Daventria schreef:do jan 01, 1970 5:51 pm
vertmaori schreef: vr feb 07, 2025 11:21 pm Met 4 in een auto een weekeinde weg daarheen is gewoon lol. 's avonds samen ergens eten, biertje drinken, slap ouwehoeren in de auto etc. Gewoon lekker ontspannen. Een basic hotel is prima voor 2 nachten.... enne.... 30 graden is wel warm in het park en in een oud hotel

Ik ben voor! Wanneer vertrekken we? 

Ik hou d'r wel van lange stukken te planken, heb een station en dus mooi wat plek om in te laden  :klappen:

Ik ben van plan in 2026 denk ik weer te gaan, misschien met wat geluk dit jaar nog maar dan moet alles mooi samen vallen.
vertmaori
Premium
Contacteer:

En er zijn meerdere Lowluggers met een ruime auto om 4 man goed te vervoeren. Planken is niet mijn ding, geeft mij stress en vreet brandstof. Gewoon 130/140 is prima.
Henk

Voordat we denken dat er hier lieden zijn die als een mileuvervuilende snelheidsduivels over de autobahn razen: "lange stukken planken" kan ook betrekking hebben op de afstand i.p.v. de snelheid. Daarbij wordt de term "station" hoogstwaarschijnlijk gebruikt om aan te geven er genoeg baggage meegenomen kan worden door 4 personen en niet zo zeer dat alleen een station 4 man goed kan vervoeren.
Human
Premium
Contacteer:

Ik kan niet veel langer dan 30 seconden planken, daarna moet ik toch echt even rusten.

Ik had het toevallig met sanderkoenen laatst over Legoland DE, het leek mij wellicht wel eens leuk om dit te combineren met een Duitse legoshow die in de buurt is (geen idee dan welke). Dan in het weekend lekker met een groepje exposeren en dan ergens doordeweeks ervoor of erna naar Legoland (is het meteen ook minder druk in het park).

Raven
Premium
Contacteer:

Ik had er met enkelen over dat er daar in de buurt ook een familiepark is geopend dus dat het ideaal te combineren is met een vakantie met het gezin. Kunnen ze langs het zwembad liggen en kan ik naar de winkel :-).
Daventria Bricks
Premium
Contacteer:

Henk schreef: ma feb 10, 2025 2:49 pm Voordat we denken dat er hier lieden zijn die als een mileuvervuilende snelheidsduivels over de autobahn razen: "lange stukken planken" kan ook betrekking hebben op de afstand i.p.v. de snelheid. Daarbij wordt de term "station" hoogstwaarschijnlijk gebruikt om aan te geven er genoeg baggage meegenomen kan worden door 4 personen en niet zo zeer dat alleen een station 4 man goed kan vervoeren.

Welnee joh, mij is ooit verteld dat de NL sticker/indicatie op het kenteken in Duitsland gezien wordt als "Nur Links" alszijnde dat de gemiddelde Nederlander lekker op de linkerbaan blijft hangen. Ik ben daar totaal niet van. Het geeft je over het algemeen weinig tijdswinst en het jaagt je inderdaad alleen maar op.

En inderdaad. Ik had het over voldoende baggageruimte. Portomonnee leeg, kofferbak vol  :lol:

Human schreef: ma feb 10, 2025 3:03 pm Ik kan niet veel langer dan 30 seconden planken, daarna moet ik toch echt even rusten.

Ik had het toevallig met sanderkoenen laatst over Legoland DE, het leek mij wellicht wel eens leuk om dit te combineren met een Duitse legoshow die in de buurt is (geen idee dan welke). Dan in het weekend lekker met een groepje exposeren en dan ergens doordeweeks ervoor of erna naar Legoland (is het meteen ook minder druk in het park).

Ja het schijnt goed te wezen voor je buik, maar als het pijn doet kan dat toch niet zo wezen he?  :oops:

Tof idee, een soort Lowlug Holiday Roadtrip! Als je dit nog buiten de reguliere (school)vakanties kan inplannen heb je vaak nog meer "rust" in zo'n park is mijn ervaring.
vertmaori
Premium
Contacteer:

2 jaar terug reed ik met de Scenic IV met in totaal 4 afols naar Günzburg (vrijdag heen, zondag terug). Op de achterbank net iets te weinig beenruimte om lekker te zitten. Heb nu een Volvo V60, dat zit een stuk beter (zowel voorin als achterin), kofferbak is ook ruimer.
Raven
Premium
Contacteer:

Gezellig en knus :-).
Mociain
Premium
Contacteer:

Hte staat bij mij op de planning om dit jaar neer DE te gaan met mijn kinderen.. Dat word nog ff puzzelen, gezien ik dan een Aygo leen om te rijden en die zijn niet bepaald bekend als grote auto's. Gelukkig zijn mijn kinderen nog niet zo groot  :lol:

SamtheChemist
Premium
Contacteer:

Human schreef: ma feb 10, 2025 3:03 pm ...

Dat zie ik als een heel goed idee! Mochten jullie gaan dan houd ik me graag aanbevolen. Ik zal zelf ook eens kijken wat daar in de buurt zoal georganiseerd word.
LL928
Contacteer:

Raven schreef: ma feb 10, 2025 3:05 pm Ik had er met enkelen over dat er daar in de buurt ook een familiepark is geopend dus dat het ideaal te combineren is met een vakantie met het gezin. Kunnen ze langs het zwembad liggen en kan ik naar de winkel :-).

Raven heb je daar toevallig linkje of naam van? Kan ik misschien ff misbruiken hier thuis. 

Plaats reactie