Schoonmaken verkleurd lichtgrijs

Plaats reactie
abcdabcd

Ik ben bezig om een aantal sets af te breken en schoon te maken voor de verkoop. Nu blijkt bij de Palace Cinema een aantal lichtgrijze stenen flink verkleurd te zijn (donkerder geworden). Is dit te repareren?
HoodedOne
Premium

Nieuwe bestellen is denk ik de makkelijkste oplossing. Er zijn wel een aantal trucjes om de kleur weer beter te krijgen, maar dit zijn maar tijdelijke oplossingen.
LegoRK
Premium
Contacteer:

Met waterstofperoxide in de zon (moet je ff wachten tot ie wat sterker is). Werkt meestal wel goed, maar sommige dingen zijn niet te redden.
Het gemakkelijkste is inderdaad nieuwe stenen gebruiken of er bij zetten dat er wat verkleurd is
abcdabcd

Bij een andere set waren ook veel verkleurde bricks. Het vreemde: Alle verkleurde stenen zaten aan de achterkant, dus de kant die NIET naar het licht staat.
Naja, ik bied de sets gewoon met korting aan en met een waarschuwing over de verkleuring.
HoodedOne
Premium

Het is UV straling die de verkleuring veroorzaakt. Daarom is het ook mogelijk om verkleurde stenen uit een gesloten doos te halen. Maar het kan zijn dat de stenen een iets andere samenstelling hebben, waardoor ze eerder verkleuren.
Plaats reactie