Ideas 2021

Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4169
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Appa of anders niets. 
Gebruikersavatar
JunkstyleGio
Berichten: 35
Lid geworden op: ma dec 21, 2020 7:46 pm

De Auto Union is mijn favoriet van deze ronde. Of er daadwerkelijk voldoende kopers voor zijn is nog maar de vraag...
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4157
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Als ik zo kijk heb ik er niet eentje die ik echt wil hebben. 
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2100
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:



Mis ik hier iets?
Gebruikersavatar
ggj
Berichten: 545
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:27 am

Wat het ook gaat worden, aub niet die MRI scanner!!
Gebruikersavatar
BrickJohannes
Premium
Berichten: 165
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 11:23 am
Contacteer:

Nee, jij niet alleen. Ik snap ook niet hoe dit bij de top 25 kan komen....was er een klein kind met 10.000 vriendjes?
Gebruikersavatar
Bricknook
Premium
Berichten: 434
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:02 am

Volgens mij heeft die TX-master zelf een soort spel bedacht: LEGO IDEAS - TX Master Games
Hoeft niet slecht te zijn. Volgens mij heeft eti ook wel eens een bordspel bedacht en in LEGO uitgewerkt (voor een kinderfeestje van zijn kinderen, als ik me niet vergis), maar dat zag er wel een stuk netter uit dan dit Ideas-voorstel. Bij dit voorstel voel ik echter niet de drang, om me in het concept te verdiepen, dus snap ik het idee erachter ook niet.
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1494
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Een voordeel aan de MRI en TX Master games is dat LEGO het alleen maar kan upgraden en onmogelijk kan downgraden....
Gebruikersavatar
thomassio
Premium
Berichten: 423
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 6:19 pm
Contacteer:


Geplaatst door: @stuifzand



Mis ik hier iets?


? Ik mis de tranenschaterlachende smiley.
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2348
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Ik snap best dat je als Lego naar mogelijkheden moet kijken, en dan klopt het daar hier alleen maar mogelijkheden inzitten. Maar waarom zoiets 10000 kan halen geeft nogmaals voor mij aan dat het stem systeem manipuleerbaar is (of heel beïnvloedbaar)
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 766
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel


Geplaatst door: @aawsum

het stem systeem manipuleerbaar

Stop the count!
Gebruikersavatar
Rick
Berichten: 137
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:30 am

Ik heb gehoord dat er heel veel per post is gezegd op die MRI scanner.  

Gebruikersavatar
abcd
Berichten: 50
Lid geworden op: za nov 14, 2020 3:19 pm

Aparte definitie van 'gratis'.
Gebruikersavatar
Jaap_A
Berichten: 47
Lid geworden op: za nov 14, 2020 1:43 pm


Geplaatst door: @brickjohannes

Nee, jij niet alleen. Ik snap ook niet hoe dit bij de top 25 kan komen....was er een klein kind met 10.000 vriendjes?

Volgens iemand op Lego Ideas:

 

For everyone wondering how this got 10,000 supporters, I'm here. The LEGO Ideas unofficial sleuth &)

I did a little research on this, and it turns out this guy is a pretty famous polish Taekwondo instructor. His school/academy teaches over 10,000 people, or something around that.

I'm guessing he posted signs or something telling people to support, and they did. Also, he got some traction on his FaceBook page.

These supports seem to be legit, also.
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 209
Lid geworden op: wo nov 18, 2020 12:55 am

Er zijn genoeg mogelijkheden te vinden op het internet om (uiteraard tegen vergoeding) een x aantal likes of positieve reviews etc te verwerven. 

Gebruikersavatar
mark1991t
Berichten: 196
Lid geworden op: ma nov 16, 2020 6:04 pm

Van de nieuwe Blacksmith zijn foto's* opgedoken van de doos, waarop minifiguren, paard en wagen en de achterkant van het gebouw te zien zijn. Na de eerder uitgegeven render vond ik hem wat tegenvallen, maar na het zien van de nieuwe foto's verwacht ik wel dat hij hier komt. 

*ik plaats de foto's niet, want ik kan de originele bron niet verifiëren ? 
Gebruikersavatar
Aangord
Premium
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 8:55 am
Contacteer:

Oh dan maar hier ook.
Dat wordt tan paarden en black Falcon army building.  
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1494
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Ik vind hem wel goed gelukt. Het groene op het dak snap ik niet helemaal. Het zou wel mos voor moeten stellen maar ik vind dat niet echt een toevoeging. En of een husky? de beste keuze is voor een hond uit de middeleeuwen weet ik ook niet, maar ik ben dan ook geen hondenkenner. Hij gaat hier zeker komen.
Gebruikersavatar
SollX
Berichten: 61
Lid geworden op: wo dec 02, 2020 2:40 pm

Op Eurobricks las ik dat het een idee is van iemand die in polen heel bekend is in de karate wereld of zoiets (weet niet meer zeker welke sport). hij heeft heel veel volgers daar en waarschijnlijk heeft hij iedereen opgeroepen om te stemmen.
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2348
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

@sollx ja dat zei jaap_a hierboven ook al.

Geplaatst door: @jaap_a


Geplaatst door: @brickjohannes

Nee, jij niet alleen. Ik snap ook niet hoe dit bij de top 25 kan komen....was er een klein kind met 10.000 vriendjes?

Volgens iemand op Lego Ideas:

 

For everyone wondering how this got 10,000 supporters, I'm here. The LEGO Ideas unofficial sleuth &)

I did a little research on this, and it turns out this guy is a pretty famous polish Taekwondo instructor. His school/academy teaches over 10,000 people, or something around that.

I'm guessing he posted signs or something telling people to support, and they did. Also, he got some traction on his FaceBook page.

These supports seem to be legit, also.


Gebruikersavatar
SollX
Berichten: 61
Lid geworden op: wo dec 02, 2020 2:40 pm

ow haha dat had ik over het hoofd gezien . ik dacht ook even interessant te kunnen zijn  
Gebruikersavatar
mark1991t
Berichten: 196
Lid geworden op: ma nov 16, 2020 6:04 pm

LEGO heeft vandaag een teaser voor de aankomende Black Smith gepost op Instagram:
https://www.instagram.com/p/CKGuYJXgZ_e/
Gebruikersavatar
mark1991t
Berichten: 196
Lid geworden op: ma nov 16, 2020 6:04 pm

LEGO Ideas heeft weer een 'fan Vote' geopend. Leden van Ideas mogen stemmen op een voormalig thema van LEGO om als éénmalige set uitgebracht te worden in 2022 in de 18+ lijn.
De volledige Engelse tekst op de website:

To celebrate the 90th Anniversary of The LEGO Group, help us choose a classic theme to be reimagined as a single new product for the 2022 LEGO Adult Portfolio. We have created a list of our 30 favourite classic LEGO themes for you to choose from.
Splitting this fan vote into two parts, you will have three votes in the first vote. You can vote a maximum of once for a theme in the first vote. This vote will be 100% transparrent!
The second vote will be the top three themes from the first vote. One of the three themes will be the theme the 90th Anniversary Set will be based on. This vote will not be transparrent, so it's still a little bit of a secret.
 

How will this work?


We will run this fan vote of all 30 themes from today the 17th of January 2021, to the 25th of January 2021. Then on February 3rd 2021, we will launch a second fan vote of the top three themes from this fan vote which will run until February 10th 2021. One of these three themes will be what the 90th Anniversary Set will be based on, but we still want to know what the most popular of the final three is!
 

How can I vote?


Select up to three separate themes, you would like the 90th Anniversary Set to be based on and head over to the Activity page and cast your vote. 

Hier het artikel - Hier de pagina om te kunnen stemmen (Klik op 'view entries')
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

lastig hoor ik heb wel meer dan drie favorieten  
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2348
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Allemaal Treinen stemmen mensen  
Gebruikersavatar
swandutchman
Premium
Berichten: 526
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:25 pm
Contacteer:

Ik zou van de helft van de thema's wel een remake willen zien . Toch zijn er twee thema's bij die ik heel graag in een 2022-jasje wil hebben en daar heb ik dan ook op gestemd (forestmen en black knights).
Gebruikersavatar
Rick
Berichten: 137
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:30 am

De stemmen voor castle worden wel flink uit elkaar getrokken zo. Classic Castle is in dit geval "geel kasteel", denk ik. Een ouderwetse Town, Pirates (Imperial soldiers) of Castle set lijkt me wel wat. Ben benieuwd wat de top 3 gaat worden.
Gebruikersavatar
ggj
Berichten: 545
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:27 am




Classic Space, Model Team en itt wat ik in het ‘lelijkste set ooit’-topic zei Time Cruisers. Als opmerking erbij gezet dat subthema’s van Classic Space ook leuk zijn.


Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4157
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

gestemd, ik merk het wel. Elke revamp is een goed idee...... tenzij het paradisa wordt
Gebruikersavatar
thomassio
Premium
Berichten: 423
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 6:19 pm
Contacteer:

niks mis met Paradisa, maar ik zie toch liever Time Cruisers.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4169
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Ik zou iedere nieuwe versie willen kopen. :  
Misschien Bionicle dan niet. 
Gebruikersavatar
Aangord
Premium
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 8:55 am
Contacteer:

Is het jullie ook opgevallen dat ondanks de tijdspanne van 90 jaar de thema's maar een beperkte tijd window hebben als in het jeugdsentiment van Afols.
En dat FuTuRon en dus een micro kans op monorail ontbreekt?
Gebruikersavatar
abcd
Berichten: 50
Lid geworden op: za nov 14, 2020 3:19 pm

Waarom zitten Galidor, Ben10 en Clikits niet bij de lijst? Nu heb ik niets om te kiezen :(
Gebruikersavatar
SollX
Berichten: 61
Lid geworden op: wo dec 02, 2020 2:40 pm


Geplaatst door: @aangord

Is het jullie ook opgevallen dat ondanks de tijdspanne van 90 jaar de thema's maar een beperkte tijd window hebben als in het jeugdsentiment van Afols.
En dat FuTuRon en dus een micro kans op monorail ontbreekt?

Ik denk dat je (helaas) een monorail sowieso wel op je buik kan schrijven.
maar een monorail valt toch ook wel onder het Afols Jeugdsentiment? 

Ik zou wel een mooie grote M-Tron set willen. Al gok ik niet dat die gaat winnen
verder op Aquazone en Town gestemt.
Alle drie misschien niet de meest populaire thema's onder de Afols, Maar wel de gene die mij de meeste nostalgie doen opleven
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4169
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Monorail kan je echt op je buik schrijven.
Dat was destijds te duur en het is te beperkt.
De achtbaan onderdelen zijn op meerdere manieren te gebruiken, maar als monorail minder.
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 766
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel

De Blacksmith is er eindelijk officieel!  
https://brickset.com/article/57347/medieval-blacksmith-revealed!
21325 Medieval Blacksmith, 2164 pieces
149.99 USD/ 199.99 CAD 146.99 EUR / 134.99 GBP /249.99 AUD
Available from 1st February
Gebruikersavatar
mark1991t
Berichten: 196
Lid geworden op: ma nov 16, 2020 6:04 pm

De prijs in NL wordt €169,99 volgens Shop@home
Gebruikersavatar
Bricknook
Premium
Berichten: 434
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:02 am

Die gaat er hier komen.   Leuk detail uit de foto's (afgezien van de overduidelijke Black Falcons-referentie): dat wolvenvel op de slaapkamer.   Misschien ook wel een stille waarschuwing voor eventuele Wolvenjagers (Wolf Pack) die de smidse willen bezoeken.
Verder vind ik een nieuw kleur paard erg tof (eens kijken, of ik er daar ook een stel los van kan bestellen) en dat hier 4 CMF Tournament Knight-zwaarden in zijn verwerkt. Een ouder model zwaard was ook prima geweest, maar dit nieuwe model zwaard voegt toch iets extra's toe.
Ik vind de schouderbescherming van die 2 Black Falcons wel het minste aan de hele set. Gelukkig kun je die heel makkelijk achterwege laten.  
Gebruikersavatar
mark1991t
Berichten: 196
Lid geworden op: ma nov 16, 2020 6:04 pm

De designervideo:
https://www.youtube.com/watch?v=GULXtdoLgpQ
Gebruikersavatar
Twan
Premium
Berichten: 682
Lid geworden op: di nov 10, 2020 2:31 pm
Contacteer:

ik heb op de ideas van vote op time cruisers, alpha team (die sand blue dingen zien er wel mooi uit) en adventurers gestemd
Plaats reactie