LEGO World 2024

Pete359
Premium
Contacteer:

Afbeelding

Beste mensen,

De inschrijving is geopend!

Wanneer?
Van 24 tot en met 30 oktober

Waar?
Jaarbeurs, Utrecht

Meer informatie achter de link:
Inschrijven voor LEGO World 2024

Deelnemers van afgelopen editie hebben dit eerder deze avond ook via de mail ontvangen, maar uiteraard nodigen we iedereen die iets moois heeft gebouwd of gaat bouwen bij deze graag uit!

Succes!

sanderkoenen
Kopen!
Contacteer:

:feest:

SamtheChemist
Premium
Contacteer:

Oewh!! Nice. Gelijk even een vraag als je een groepslayout hebt hoe kan je die dan het beste aanmelden?
aawsum
Premium
Contacteer:

Door 1 persoon als groepshoofd aan te stellen en die alle info in te laten leveren. De andere groepsleden moeten zich dan wel apart aanmelden.

Alvast veel plezier, wij hebben geen layout klaar om dit jaarf alweer te gaan. Volgend jaar een nieuwe ronde hopelijk.
KlaasK
Premium
Contacteer:

Misschien maar eens kijken of ik weer eens als bezoeker langs kom. Ik denk dat ik vakantie heb als de kinderen naar school moeten...
Silas

Hebben mensen een groep lay-out waar ik aan mee kan doen? 
Silas

Als mensen met een middeleeuwse en of fantasy layout gaan zou ik graag willen vragen of het mogelijk is om daar aan mee te doen. Maar ik zou best een keer uit mijn comfort zone willen stappen om aan een ander thema mee te doen (Afgezien van treinen / auto's).
Raven
Premium
Contacteer:

Heb de aanmelding voor dit jaar weer gedaan. Het grote wachten kan beginnen, gelukkig is er nog een mooie aanvulling op de layout te doen. Dus vervelen hoeft niet :-)
Godric
Contacteer:

Silas schreef: za mei 04, 2024 7:52 pm Als mensen met een middeleeuwse en of fantasy layout gaan zou ik graag willen vragen of het mogelijk is om daar aan mee te doen. Maar ik zou best een keer uit mijn comfort zone willen stappen om aan een ander thema mee te doen (Afgezien van treinen / auto's).

Deze vraag vind ik persoonlijk wel interessant  :D
Maar goed het is nog ver weg natuurlijk ik denk wel dat ik dit jaar maar even de hele week vrij vraag  :sunnies2:

Raven
Premium
Contacteer:

Deel van de onderhandlingen bij mij huidige job al weer enige jaren geleden was dat ik altijd vrij ben rondom LW 🙃
Stuifzand
Site Admin
Contacteer:

Silas schreef: za mei 04, 2024 5:59 pm Hebben mensen een groep lay-out waar ik aan mee kan doen? 

Ik denk dat het wel helpt als je eerst mocs laat zien. :fluiten:

Raven
Premium
Contacteer:

Zoals ook in de app gezegd. Begin met een topic, laat zien wat je bouwt (stijl, formaat, kleur) en sluit dan in overleg ergens aan.
eti
Premium
Contacteer:

Mijn inschrijving gaat op het laatste moment binnenkomen, want ik ga dat weekend voor het eerst de hele layout opbouwen. Dat levert leuke plaatjes op dan losse foto's van een kaal landschap, losse huisjes en losse treintjes.
Legopapa
Premium
Contacteer:

De aanmelding is gedaan en het verlof op het werk is (onder voorbehoud van toelating) ook aangevraagd.

En nu maar wachten op de bevestiging dat ik mag komen ... of niet
LegoRK
Premium
Contacteer:

Ik zit ook wel eens te denken om te exposeren op LegoWorld maar met mijn ervaring tot nu toe vraag ik me af of je je niet heel erg gaat vervelen. Wat doen jullie zoal als jullie er exposeren? Ik ben benieuwd naar jullie reactie. Hopelijk krijg ik er dan een beter beeld bij.
Raven
Premium
Contacteer:

Eet sleep koffie repeat.
AppieNL
Premium

LegoRK schreef: zo mei 05, 2024 8:28 pm Ik zit ook wel eens te denken om te exposeren op LegoWorld maar met mijn ervaring tot nu toe vraag ik me af of je je niet heel erg gaat vervelen. Wat doen jullie zoal als jullie er exposeren? Ik ben benieuwd naar jullie reactie. Hopelijk krijg ik er dan een beter beeld bij.

Leuke gesprekken met bezoekers vooral. Leuke gesprekken met andere bouwers. Dingen fixen aan de MOC(s) die niet helemaal goed werken op LW (thuis niks aan de hand natuurlijk). Hapje eten in de middag. Een keertje de hele beurs doorlopen. Ik heb me eigenlijk nooit echt verveeld de twee keer dat ik er heb gestaan. 

aawsum
Premium
Contacteer:

Wij hebben altijd zoveel leuke gesprekken dat de tijd voorbij vliegt. Oppassen dat we ook nog even lunchen tussendoor.
Het hele idee is, althans vind ik, dat je pro actief interactie zoekt met de bezoekers. Daar komen (en betalen) ze ook voor denk ik dan.
Godric
Contacteer:

Nou 1 ding weet ik inmiddels zeker er komt voor mij dit jaar wel een trip die kant op.
En wie weet ooit exposeren zou wel heel gaaf zijn natuurlijk.
Nog steeds jammer dat door omstandigheden er vorig jaar overgeslagen moest worden maar dan moet er dit jaar maar dubbel genoten worden :D
LegoMathijs
Premium
Contacteer:

Ik ga me ook weer aanmelden. Hopelijk dat ik ook weer mag deelnemen aan deze editie.
Even een moment plannen dat ik foto's maak van mijn MOC's en WIP's. 
Quarktaart
Premium

LegoRK schreef: zo mei 05, 2024 8:28 pm Ik zit ook wel eens te denken om te exposeren op LegoWorld maar met mijn ervaring tot nu toe vraag ik me af of je je niet heel erg gaat vervelen. Wat doen jullie zoal als jullie er exposeren? Ik ben benieuwd naar jullie reactie. Hopelijk krijg ik er dan een beter beeld bij.

Mijn ervaring is dat je heel veel praatjes maakt met bezoekers en andere exposanten. Als je iets interactiefs hebt voor de bezoekers, dan ben je nog veel meer bezig. Toen ik er met een flipperkast stond, moest ik geregeld de lijn afkappen om even broodje te eten of koffie te kunnen drinken. Dit jaar sla ik over als exposant, maar kom wellicht even als bezoeker langs.

sanderkoenen
Kopen!
Contacteer:

Ik denk dat ik ergens komende maand ga inschrijven.
Binnenkort nog een aantal foto's maken.
Berthil
Premium
Contacteer:

"Ergens komende maand" moet je dan wel vóór 9 juni doen, dus ergens in de eerste acht dagen van de komende maand :)

Zelf vind ik 9 juni ver af staan van oktober. Ik zou misschien wel een keer de GBC willen over slaan en met de Space Layout komen maar ik kan nu nog niet beoordelen of de Space Layout voor LW in oktober helemaal af gaat zijn met 8 bewegende onderdelen. Dus ik denk dat het weer GBC gaat worden. Daar zitten ook weer nieuwe machines in is 90% verschillend met die van 2023.
Raven
Premium
Contacteer:

Berthil schreef: do mei 16, 2024 2:01 pm  Daar zitten ook weer nieuwe machines in is 90% verschillend met die van 2023.

Nice!!!

Als ik jou zie en hoor bouwen is alles waar jij je aan committeert haalbaar. En op basis van vertrouwen en eerdere deelnames (voor nieuwe mensen dus lastiger) kan de stuurgroep wel inschatten of het haalbaar is.
Mama'sBricks
Premium
Contacteer:

Ik moet op mijn werk overleggen of ik me aan mag/kan melden, daardoor benieuwd naar de volgende dingen;
Van hoe laat tot hoe laat ben je elke dag aanwezig?
Met wat voor tijden moet ik rekening houden tijdens de opbouw dag?
Nemen jullie nog een of meerdere dag(en) vrij om bij te komen of is het niet slopend/vermoeiend?
Human
Premium
Contacteer:

Het evenement is van 10 tot 17 uur, dus met een uurtje ervoor en eten daarna kom je toch aan ongeveer 9 uur per dag.
Opbouwen kan de hele dag, dus net hoeveel tijd je nodig hebt. Als het klaar is dan kan je gaan.
Ik neem altijd standaard 2 weken vrij, paar extra dagen ervoor en erna dus
aawsum
Premium
Contacteer:

Voor mij is het inderdaad ook gewoon vrij van opbouwdag t/m eind. Maar het scheelt per persoon, ik heb bv de hele opbouwdag echt nodig en sommige mensen kunnen het zo uit de doos neerzetten. Heel persoonlijk.
Ik zou echt adviseren om (als het kan) de dagen vrij te nemen. Het is echt een hele leuke ervaring en juist ook het eten aan het eind van de dag zorgt dat je sociaal goed aan je trekken komt.
Raven
Premium
Contacteer:

Wat Human zegt zo werk ik ook. Ik neem twee weken vrij zodat ik in alle rust nog de laatste dingen kan voorbereiden maar ook na de beurs even 2 dagen zonder drukte kan afschalen. Dat lukt dan vaak weer niet doordat ik thuis meteen aan het werk ga met afbouwen en uitsorteren, dat geeft mij dan echter wel weer rust dus ja  :lol:.  Op zich hoef je niet elke dag aanwezig te zijn maar interactie met publiek is het doel dus een dagje niet aanwezig is prima (zo meld ik me altijd een halve dag af zodat ik met mijn gezin een dag over LW kan lopen) maar kom je maar twee dagen echt staan vindt de stuurgroep dat begrijpelijk wat minder. Opbouwen doe ik meestal zo vroeg mogelijk om vervolgens de rest van de dag vooral te ouwehoeren, te sorteren en vooral vreselijk vervelend iedereen te storen tijdens zijn/haar werkzaamheden.  :miss:

SamtheChemist
Premium
Contacteer:

Ik heb eigenlijk vorige editie het zelfde gedaan als aawsum, dag van opbouw tot einde vrij. Ik moet me nog aanmelden maar hoop met 2 groeps bouwwerken daar mee te kunnen doen.
Mama'sBricks
Premium
Contacteer:

Thanks!!!
Die 2 weken zou ideaal zijn maar dat gaan mn collega s echt niet leuk vinden 😅
Duim maar voor me dat ik ook vanaf opbouw t/m eind vrij krijg! 😉
Ter info, maar een paar dagen zou ik niet doen, dat is natuurlijk niet de bedoeling, begrijp goed dat de stuurgroep dat niet wil.
Halve dag afmelden om met je familie over de beurs te lopen is een goede tip!
Raven
Premium
Contacteer:

Een werkgever mag alleen weigeren als er al mensen in die periode eerder vrij hebben gekregen en/of het bedrijf zonder jou zware problemen zou kennen. Anders is er geen reden om een vakantie niet toe te kennen.
Large
Premium

Ik ben wel bang dat het bedrijf in kwestie het in die week erg druk heeft  :lol:
TAFOL
Premium
Contacteer:

Ook ik heb me dit jaar ingeschreven. Sinds 2018 ben ik geen exposant meer geweest, dus het wordt onderhand weer eens tijd. :P
Nu nog hopen dat ik door de selectie kom.
thomassio
Premium
Contacteer:

Ik ben wel met een nieuw project begonnen, maar dat is te ambitieus om voor oktober af te hebben. Nou heb ik mijn kasteel van vorig jaar hier nog ingepakt liggen. Die zou ik verder kunnen uitbreiden zoals ik toen eigenlijk van plan was.

mijn vraag is of er mensen zijn die mee willen doen aan een gezamenlijke kastelen lay-out of dit al van plan zijn?
Bijlagen
IMG-20231018-WA0006.jpg
IMG-20231018-WA0006.jpg (259.91 KiB) 2297 keer bekeken
sanderkoenen
Kopen!
Contacteer:

Berthil schreef: do mei 16, 2024 2:01 pm "Ergens komende maand" moet je dan wel vóór 9 juni doen, dus ergens in de eerste acht dagen van de komende maand :)

Bij dezen!  :miss:

Inschrijving is de deur uit!
Raven
Premium
Contacteer:

Ja we kunnen gaan aftellen naar de deelnemerslijst. Toch elk jaar weer spannend.
Berthil
Premium
Contacteer:

sanderkoenen schreef: wo jun 05, 2024 5:49 pmInschrijving is de deur uit!
Hier ook gisteren. Ik was aan het twijfelen om misschien een keer geen GBC te doen en met de Solar Mining mee te doen maar ik weet nog niet zeker of ik die in oktober op het niveau zal hebben waarop ik hem wil hebben, misschien volgend jaar.

Aangord
Premium
Contacteer:

Ik heb me ook ingeschreven. Benieuwd
Aangord
Premium
Contacteer:

Mama'sBricks schreef: di mei 21, 2024 10:28 pm Ik moet op mijn werk overleggen of ik me aan mag/kan melden, daardoor benieuwd naar de volgende dingen;
Van hoe laat tot hoe laat ben je elke dag aanwezig?
Met wat voor tijden moet ik rekening houden tijdens de opbouw dag?
Nemen jullie nog een of meerdere dag(en) vrij om bij te komen of is het niet slopend/vermoeiend?

Ik heb 2 jaar op legoworld gestaan.. (1 jaar liggend begonnen want rugpijn) en was na de hele week wel echt helemaal af. En daarna wel toe aan een dag of 2 bijkomen. 

aawsum
Premium
Contacteer:

Stuiteren is ook niet goed voor je rug.
Goed dat je weer een keer inschrijft ! Vind het zelf altijd een mooie stok achter de deur om meer te bouwen ook.
Plaats reactie