City 2024
Ook het City-thema gaat door, met volgend jaar de volgende sets (klikbaar):
Brandweer[/i]
Politie
Space
Overig
Bron
Brandweer[/i]
Politie
Space
Overig
Bron
Ook hier weer een aantal leuke sets.
- sanderkoenen
- Kopen!
- Contacteer:
- sanderkoenen
- Kopen!
- Contacteer:
Die eerste set doet mij aan World City denken.
Blij met die panelen.
I think there is a barbecue to put out every year in the city fire series!
- WvdP
- Site Admin
Die roosters in de 60418 en 60419, zijn die nieuw?
De brandweerkazerne vind ik trouwens best leuk. Niet hebbe-hebbe-leuk, maar wel leuk dat het een totaal andere architectuur is dan we al jaren gewend waren.
De brandweerkazerne vind ik trouwens best leuk. Niet hebbe-hebbe-leuk, maar wel leuk dat het een totaal andere architectuur is dan we al jaren gewend waren.
Nee. In 2016 was er ook eentje: https://brickset.com/sets/60130-1/Prison-Island
Verder vind ik, net als WvdP, de brandweerkazerne wel leuk. Niet iets om meteen op 2 januari naar de speelgoedwinkels te rennen, maar het ontwerp is eens iets anders, ook met die schuine voorgevel en dat de garagedeuren niet van de elementen zijn gemaakt die daarvoor al minstens 40 jaar worden gebruikt.
Bij het Space subthema krijg ik een beetje Futuron-vibes, in de zin dat die minifigs ook verschillende kleuren ruimtepakkies droegen, net als deze astronauten. https://brickset.com/sets/theme-Space/subtheme-Futuron
Ik vind de ruimtebasis eigenlijk de minste van de sets. De rest is helemaal niet slecht.
Verder vind ik, net als WvdP, de brandweerkazerne wel leuk. Niet iets om meteen op 2 januari naar de speelgoedwinkels te rennen, maar het ontwerp is eens iets anders, ook met die schuine voorgevel en dat de garagedeuren niet van de elementen zijn gemaakt die daarvoor al minstens 40 jaar worden gebruikt.
Bij het Space subthema krijg ik een beetje Futuron-vibes, in de zin dat die minifigs ook verschillende kleuren ruimtepakkies droegen, net als deze astronauten. https://brickset.com/sets/theme-Space/subtheme-Futuron
Ik vind de ruimtebasis eigenlijk de minste van de sets. De rest is helemaal niet slecht.
- LegoRK
- Premium
- Contacteer:
Als ik de sets voor de tweede keer bekijk zitten er toch meer leuke dingen tussen.
Deze ruimte man doet me een beetje denken aan Star Trek: de hoge officier draagt goud
Deze ruimte man doet me een beetje denken aan Star Trek: de hoge officier draagt goud
- Bijlagen
-
- Screenshot_20231211-080322.png (727.44 KiB) 11624 keer bekeken
Ik zag Picard toch echt altijd in rood, een luitenant (Data, Geordie) in het geel.
Of Stargate!!! Maar goed laten we hier geen weet je wat ik graag zou willen topic van maken
- SamtheChemist
- Premium
- Contacteer:
Ik hoop dat die tiles met spacelogo printed zijn. Kan ik die mooi gebruiken zonder stickers te plakken. Maar zitten weer wat leuke sets bij met interessante onderdelen.
Op basis van die spacemech mag je daar wel vanuit gaan. Op de poten is duidelijk te zien dat hier een sticker opzit en de tile met het logo geeft deze lijn niet weer.SamtheChemist schreef: ↑di dec 12, 2023 2:45 pm Ik hoop dat die tiles met spacelogo printed zijn. Kan ik die mooi gebruiken zonder stickers te plakken. Maar zitten weer wat leuke sets bij met interessante onderdelen.
- SamtheChemist
- Premium
- Contacteer:
We gaan het zien, denk dat ik in ieder geval wel wat budget vrij moet gaan maken :-p
Nou, inderdaad. Hopelijk blijft lego een beetje leuk, want al die world city meuk kan me gestolen worden. Ik heb niets uit die jaren (verzamel zo ongeveer tot 1998 en vanaf 2008) en dat blijft zo.
Ik zie gelukkig nog genoeg leuks verschijnen in 2024, maar ben alweer gestopt met het kopen van de 4+ sets (daar zal deze ook wel onder vallen) omdat die eigenlijk bij junior horen en niet bij city. Verder heb ik geen enkele stunts set (is ook geen city wat mij betreft) en wat 'space' betreft koop ik alleen hetgeen zich op de aarde bevindt (60351 dus), want de rest, je raadt het al, hoort niet bij city. En ik laat zelfs de 60380 schieten, die ziet er zo niet uit als city, maar als ninjago of zo, dat ik mezelf het geld voor die dure aanschaf maar gewoon bespaar, laat city er alsjeblieft een beetje als city (blijven) uit zien en niet steeds raarder / onrealistischer ...
- WvdP
- Site Admin
Dus... ik vind dit een gevalletje van overinclusiviteit. Een astronaut in een rolstoel slaat nergens op.
Ja, als hij terugkomt uit de ruimte na een lang verblijf, omdat zijn spieren zijn gedegenereerd. Maar astronauten moeten in topconditie zijn en ruimte voor bagage is bijna non-existent, dus no way dat er een rolstoel meegaat naar boven...
Nou zal dat voor de doelgroep allemaal wel niet uitmaken, maar toch vind ik dit stom.
Ja, als hij terugkomt uit de ruimte na een lang verblijf, omdat zijn spieren zijn gedegenereerd. Maar astronauten moeten in topconditie zijn en ruimte voor bagage is bijna non-existent, dus no way dat er een rolstoel meegaat naar boven...
Nou zal dat voor de doelgroep allemaal wel niet uitmaken, maar toch vind ik dit stom.
Ik dacht precies hetzelfde
Als je bedoelt: is dit niet een voorziening op aarde t.b.v. ruimtevaart? Zo heeft LEGO het waarschijnlijk niet bedoeld. De set is ontworpen om aan te kunnen sluiten op 60434 Space Base and Rocket Launchpad: https://images.brickset.com/sets/Additi ... _23967.jpg
Ach: de hele serie is al geen realistische weergave van moderne ruimtevaart. Misschien is het in de toekomst wel mogelijk voor fysiek gehandicapte mensen om astronaut te worden.
Ach: de hele serie is al geen realistische weergave van moderne ruimtevaart. Misschien is het in de toekomst wel mogelijk voor fysiek gehandicapte mensen om astronaut te worden.
Of is de astronaut in de ruimte geblesseerd en hebben ze ter plaatse een rolstoel voor hem in elkaar gezet. Wanneer ze zo'n gevaarte in de ruimte kunnen bouwen, zullen ze vast wel de kennis hebben om een simpele rolstoel in elkaar te knutselen.
- Bricksterdam
- Premium
- Contacteer:
Mijn eerste gedachte was wel dezelfde als @Wvdp, maar ik ben snel genuanceerder gaan kijken. De hond en kat in astronautenpak in sommige sets zijn ook niet realistisch, aliens, ander kinderspeelgoed of kinderfilms als toy story of minions... Tjah ik kan dus moeilijk voor een rolstoel wel plots realisme als maatstaf nemen. Ik zie het dus vooral als lego die probeert handicaps te normaliseren voor kinderen door het onderdeel van het spelen te maken. En als ze er zo mee spelen verlaagt dat misschien ook de drempel om samen te spelen met kinderen met een handicap. Vanuit dat perspectief kan ik er eigenlijk totaal geen moeite mee hebben.
Het is gewoon iemand die geblesseerd geraakt is in gevecht met een marsmannetje.
- sanderkoenen
- Kopen!
- Contacteer:
Ach, gewoon ombouwen naar een kleine zweefvoertuig.
Valt wel tegen dat het geen zweef-rolstoel is.
Maar de nieuwe space serie is ook meer SF, dan gebaseerd op werkelijke projecten (zoals bij vorige city space sets). Het is nog niet het niveau van classic space, maar het komt in de buurt. En ze hebben dan wel een rolstoel in de set. Maar echt rolstoel toegankelijk is de basis niet.
Maar de nieuwe space serie is ook meer SF, dan gebaseerd op werkelijke projecten (zoals bij vorige city space sets). Het is nog niet het niveau van classic space, maar het komt in de buurt. En ze hebben dan wel een rolstoel in de set. Maar echt rolstoel toegankelijk is de basis niet.
- sanderkoenen
- Kopen!
- Contacteer:
Ik vind die tram erg leuk en de Lego Truck ziet er ook goed uit.
Leuk dat er minifiguur bij de jungle lijn zit, die op Johnny Thunder lijkt.
Ergens vind ik het wel vreemd Johnny Thunder er bij zit.
Leuk dat er minifiguur bij de jungle lijn zit, die op Johnny Thunder lijkt.
Ergens vind ik het wel vreemd Johnny Thunder er bij zit.