Slow Chat (2024): draag ook je steentje bij!

KlaasK
Premium
Contacteer:

Morgen een dagje vergaderen en surveilleren en ondertussen andere dingen doen.

Verder denk ik ook vooral afbreken, mogelijk nog een plank verven die ik nog in mijn kamer op wil hangen.
sanderkoenen
Kopen!
Contacteer:

Eerst aan mijn huiswerk en daarna verder met Lego opruimen.
SamtheChemist
Premium
Contacteer:

Vandaag nog even werken, dan laatste spulletjes inpakken voor Baarn en hop opbouwen daar. Dan van het weekend vooral genieten van de bouwwerken en de interactie met het publiek/andere bouwers.
Afol71
Premium

Bouwen aan mijn Trial Truck voor volgende week :lookaround:

Raven
Premium
Contacteer:

Zojuist ook Romy haar Layout ingepakt en alles klaargezet. Straks inpakken en na het diner op naar Baarn.
LegoRK
Premium
Contacteer:

Friends layout opgebouwd in Baarn. Dat was gezellig.
Morgen eens kijken wat de dag brengt. Hopelijk leuke contacten en misschien een leuke buit.
sanderkoenen
Kopen!
Contacteer:

Ik heb net even gebouwd.  :D

LegoRK
Premium
Contacteer:

:klappen: Joepie!
Berthil
Premium
Contacteer:

Bezig om een twaalf jaar oude iMac nieuw leven te geven door installeren van OpenCore waardoor de iMac weer een nieuwe 'supported' OS en alle updates krijgt (waar wel weer een patch voor moet zijn). Een fantastisch initiatief om milieu en portemonnee te sparen. Mijn oude iMac is nog snel genoeg door een nieuwe SSD (zelf er in gezet), 16GB intern geheugen (sinds de aankoop) en heeft een fantastisch scherm.

De update en patch naar Monterey is gelukt maar heb na 12 jaar gekozen voor een schone installatie. Dat betekent dat ik al 4 dagen muziek en foto's opnieuw aan het uitzoeken ben zodat ik (verbeterde) afspeellijsten en albums op alle apparaten ga krijgen. Hier ben ik dit weekend nog wel mee bezig. Weinig aan de LEGO dus. De computer is iets sneller of minstens net zo snel als voorheen. Beetje lui van Apple om de oudere computers niet meer met updates te ondersteunen want alles werkt prima.

Als dit klaar is ga ik een Time Machine backup maken en proberen naar de laatste Sonoma te updaten, dit keer zonder verlies van gegevens. De update komt direct van Apple zoals gewoonlijk alle updates maar de OpenCore patch moet dan ook klaar staan voor de herstart. Lukt het niet dan ga ik terug naar de Time Machine backup.

Dus dankzij het gratis open source OpenCore geen nieuwe computer kopen en voortaan weer een supported OS. Van mij krijgen ze een donatie. Wat ze volgens mij doen is de oude hardware drivers aanpassen en in de supported officiële OS 'patchen'. Mocht je ook een unsupported Mac hebben dan is dit een aanrader. Ik heb eerst een paar videos van MrMacintosch bekeken.

Afol71
Premium

Interessant Berthil, veel dank voor het delen :duim:

Naast een nieuwe iMac hebben we nog een oude MacBook Pro die op zich goed is (zou wel een nieuwe accu kunnen gebruiken) maar ook niet meer wordt geüpdatet. Ik zal me ook eens gaan inlezen op dat OpenCore
Berthil
Premium
Contacteer:

Updaten naar de laatste Sonoma is ook gelukt. Ik merk geen negatief snelheidsverschil. Om de eerste keer te patchen heb je een USB stick of externe (liefst SSD) schijf nodig van minimaal 16GB die leeg mag om deze de eerste keer als bootdisk te gebruiken. Wanneer eenmaal gepatched kun je dus de officiële updates van Apple installeren maar eerst even kijken bij Opencore of er een Patch release voor is. Die is vaak al een dag later beschikbaar. Na herstart van de update kan de computer traag zijn omdat de kernel nog niet gepatched is. Opencore zal dat na inloggen zelf detecteren en verhelpen als er een release is.
Stuifzand
Site Admin
Contacteer:

Heel interessant dit. Ik zit met een vergelijkbaar verhaal.
Berthil
Premium
Contacteer:

Als ik kan helpen laat maar weten. Het lijkt een heel verhaal op de video maar het gaat bijna vanzelf afgezien van het op het juiste moment indrukken van wat toetsen tijdens rebooten na. En natuurlijk (liefst twee) backups hebben mocht het toch mis gaan.
vertmaori
Premium
Contacteer:

Wij zitten met een ruim 10 jaar oude MacBook Pro met hetzelfde euvel.
sanderkoenen
Kopen!
Contacteer:

Weekend!

Plannen?
Bricksterdam
Premium
Contacteer:

D'r schijnt morgen iets met LEGO in Lelystad te zijn, wil ik wel even gaan kijken. Vandaag proberen of ik nog een middeleeuws vignette voor elkaar krijg om daar te laten zien. Duurde erg lang om een idee te krijgen ervoor.
Raven
Premium
Contacteer:

Vsndaag wat rommelen in huis en morgen eens kijken in Lelytown
Afol71
Premium

Last minute aanpassingen aan de Trial Truck, vanmiddag een verjaardag en morgen naar Lelystad :feest:
Mociain
Premium
Contacteer:

Vanmiddag een uitje met mijn kinderen ipv morgen en morgen eens kijken hoe de OV naar Lelystad is, volgens geruchten is er wat met Lego en Lego gekkies te doen.
Boindil_Lego
Premium
Contacteer:

Vandaag nog even werken en aan een kinderkamer timmeren en morgen Lelystad.
Berthil
Premium
Contacteer:

Bijna de hele week gewerkt aan de Crane Loader GBC bouwinstructie met alleen nog maar de bouwstappen en dit weekend werken aan het maken van de paginaopmaak en straks F1 kijken. Morgen de Crane Loader filmen, ben van plan een wat uitgebreidere video te maken over hoe het treinsysteem functioneert (alles mechanisch en met 1 motor in de trein).

Voor wie naar Lelystad gaat, veel plezier!
Raven
Premium
Contacteer:

Dat rommelen vandaag is een kast restaureren geworden. Zal wel een project worden van weken. Heb vandaag iig alles gedemonteerd. Hoe je een mooi bergje spijkers over.
IMG_2166.jpeg
IMG_2166.jpeg (456.59 KiB) 6184 keer bekeken

sanderkoenen
Kopen!
Contacteer:

Weekend staat voor de deur!
Zijn er nog plannen?
Mociain
Premium
Contacteer:

Uitrusten haha
Bijna klaar met werk, dan mijn oudste kinderen ophalen en morgen ze naar scouting brengen, in de tussentijd mijzelf vermaken. Dan zondag denk ik eens kijken of ik een leuke lego treinbaan kan maken met ze en met mijn cameratje oefenen als treincam :)
Raven
Premium
Contacteer:

Ik zit nu in luxemburg voor een welend weg 😅. En heb een aantal legospelletjes voorbereid. Geblinddoekt bouwen, samen setje bouwen, lego puzzel en een ren je rot
Afol71
Premium

Uitrusten inderdaad. Het is nogal hectisch op het werk de laatste maanden en de vermoeidheid slaat er een beetje in. Maar ook lekker koken voor, en eten met, vrienden en zondag nog wat aan de Lego- of motorhobby besteden. Ik wil van mijn Trial Truck nog wat foto's maken een ook een MOC draadje openen. Daarna afbreken, sorteren en opruimen.

Ook komt er vandaag nog set 42160  binnen, als ik me niet in kan houden komt deze bouwen voor het opruimen van de truck :P

Berthil
Premium
Contacteer:

Home alone en woonkamer verbouwen tot studio om de trein GBCs samen filmen. En verder werken aan een chassis voor de Truck Trial, ben nu zo ver dat ik wat af kan bouwen en goed testen. Jacuzzi schoon maken en vullen.

Human
Premium
Contacteer:

Vanavond bouwen voor onze groepslayout op Bricks am Meer, morgen de tweewieler van zolder halen en maar eens gaan oefenen voor een toertocht begin mei, een verjaardag op zondag, maandag weer bijkomen op het werk :P
sanderkoenen
Kopen!
Contacteer:

Ik zal wat huiswerk doen in het weekend en nog wat doen in huis.
Zondag verjaardag en zo is het weekend vol.
sanderkoenen
Kopen!
Contacteer:

En zo is het alweer bijna weekend?

Nog plannen voor het weekend?
Raven
Premium
Contacteer:

Vandaag tussen het werk door alvast wat lego slopen en sorteren. Morgen wat huishoudelijk taken en een verjaardag. Zondag lekker zwemmen in de ochtend en de middag is voor de lego. Dit weekend ook racen in Melbourne dus ook de nachten zijn goed gevuld :-P
TAFOL
Premium
Contacteer:

Vanavond wordt voor mij de 2de keer dat ik naar Dune: Part Two ga, dit keer echter met mijn broer en een vriend.
Morgen een verjaardag en de rest van het weekend komt er een andere vriend op bezoek waarmee ik bij mij thuis films en series ga kijken. 
KlaasK
Premium
Contacteer:

Hopelijk wat tijd om aan mijn nieuwe Legoprojectje te werken.
Verder een verjaardag van mijn broer vieren morgenmiddag en avond.
Ook nog voorbereiden op de dienst van zondag die ik mag leiden en die zondagmorgen dus leiden (en ook nog een dienst bezoeken, maar dat is standaard op zondag).

Human
Premium
Contacteer:

Bouwen voor bricks am meer, verder zal het voornamelijk van het weer afhangen, maar volgens mij wordt het niet veel soeps.
vertmaori
Premium
Contacteer:

Morgen kijken naar een paar andere 'dikke' velgen voor onze MINI cabrio. Op de huidige wielen kunnen dan winterbanden dit najaar. Verder wat administratie wegwerken van ons zelf en van de familie. Als er tijd over is nog wat klusjes in/voor het nieuwe appartement van mijn schoonvader
Afol71
Premium

Uitrusten en vrienden bezoeken aan de andere kant van het land. Hopelijk ook nog wat hardlopen (ik ben weer begonnen nadat ik 368 dagen geleden plat ging met een acute hernia). En hopelijk zondag ook wat Lego-tijd :)

Berthil
Premium
Contacteer:

Morgen een feestje, zondag vriendin naar vliegveld brengen, ze gaat een weekje naar familie in Varna. Tussendoor werken aan de Truck Trial en Space Frontier en de laatste bricks voor een Modular zijn binnen (iemand anders zijn MOC).
VlieBricker
Premium

Vandaag is het Nationale Schelpenteldag, dus moet ik in ieder geval even naar het strand fietsen om te gaan tellen. Maar daarna zeker weer aan de slag voor iets ”in space”.
Raven
Premium
Contacteer:

En wederom veranderen de plannen. Hele ochtend bezig geweest een droger te fixen. Maar goed nieuws is dat het gelukt is. Scheelt weer een nieuwe kopen.
vertmaori
Premium
Contacteer:

Wij hebben een extra set velgen voor de MINI gescoord. Liggen al in onze garage. Administratie al afgewerkt voor zover dat kan. Voor op schema... dat gebeurt niet zo vaak.
Plaats reactie