Iris Laden: vragen en antwoorden

SamtheChemist
Premium
Contacteer:

Nou vandaag ook mooi even een bestelling kastjes binnengekregen. Nu is alle ruimte in ieder geval mooi te benutten. Vanavond maar even plaatsen de kastjes  :fluiten:

Bijlagen
Iris Ladekasten levering
Iris Ladekasten levering
WhatsApp Image 2024-02-27 at 13.46.13.jpeg (548.52 KiB) 9621 keer bekeken
Afol71
Premium

Mooi!
En net zoals hier wordt de eerste inspectie grondig uitgevoerd door de kat :duim:
SamtheChemist
Premium
Contacteer:

Afol71 schreef: di feb 27, 2024 7:42 pm Mooi!
En net zoals hier wordt de eerste inspectie grondig uitgevoerd door de kat :duim:

Hahaha ja die is in eerste instantie wat bang voor de bezorger maar daarna gelijk nieuwsgierig
SamtheChemist
Premium
Contacteer:

Even een vraagje, die "slotjes" op de achterzijde van de lades hoe kan je die het beste eraf halen??
Human
Premium
Contacteer:

Ik heb het gewoon met een stanleymes gedaan, klein beetje druk zetten en ze zijn er af.
Berthil
Premium
Contacteer:

Hetzelfde hier. Goed tegen de zijkant van de lade aandrukken en van je af snijden.
Raven
Premium
Contacteer:

En wat is dan nog de klemkracht van de lades? Ik ervaar die "slotjes" niet echt als storen. Met een beetje indrukken van de zijkanten schuif ik ze er zo uit. Dat vereist dan wel weet twee handen, vandaar de vraag.

SamtheChemist
Premium
Contacteer:

Raven schreef: do aug 08, 2024 7:56 am En wat is dan nog de klemkracht van de lades? Ik ervaar die "slotjes" niet echt als storen. Met een beetje indrukken van de zijkanten schuif ik ze er zo uit. Dat vereist dan wel weet twee handen, vandaar de vraag.

Goede vraag maar ik heb van meerdere mensen begrepen dat ze dit al eerder hebben gedaan.
Large
Premium

Ik heb ze er bewust niet af gehaald, ik bouw regelmatig met meerdere laatjes open en ben veel te bang dat ze er anders uit vliegen  :miss:

Als ze erg vol zitten is het er uit halen soms wel wat onhandig...
Stuifzand
Site Admin
Contacteer:

Ik zou ze er eigenlijk af moeten halen omdat ik bakjes in de laden heb en dus niet goed achterin kan pakken. Maar ik ben veel te bang dat ik ze er uit laat vallen als ik de slotjes eraf haal :what:

workfromtheheart
Site Admin
Contacteer:

Ik heb wel alle slotjes eraf gehaald. Want ik pak vaak een hele lade eruit en zet die op tafel om mee te bouwen.
Het is me inderdaad wel eens gebeurd dat er dan een lade uitklapt en dat de avond niet bouwen is, maar sorteren.
Berthil
Premium
Contacteer:

Die 'slotjes' hebben geen invloed op de klemkracht, die haken alleen achter de voorste stijlen. Ik heb ze er allemaal af gesneden en het is mij nog niet 1 keer gebeurd dat ik er een lade uit heb laten vallen maar ik haal ook vaak de hele lade er uit.

Raven
Premium
Contacteer:

Ik hanteer de Large methode. Dus ik denk dat ik ze maar gewoon laat zitten. Bedankt voor alle input iedereen :-)
VlieBricker
Premium

Ik haal ook regelmatig er een lade uit, maar zoals Raven al zei, met 2 handen even de ”slotjes” naar binnen drukken en de lade komt eruit. Ook met eventuele inzetbakjes goed te doen. Geen kans op uitschieter met scherpe messen en zo....... :X

alois
Premium
Contacteer:

Ik heb de slotjes laten zitten. Ben ook veel te bang dat alles eruit gaat vallen. Een lade eruit halen is geen probleem met de slotjes en als je eraan gewend bent gaat het in een vloeiende beweging. Of twee, als ik maar een hand beschikbaar heb.

Aangord
Premium
Contacteer:

Ik heb ze ook laten zitten.
Als ik al bouw heb ook ik meerdere lades open.
En ik heb meermaals lades er uit gehaald door de zijkanten wat in te drukken.. vooral voor wisselen van plek van de lades..

Aangezien ik 7 kolommen heb met allemaal dezelfde medium lades is dat erg makkelijk.

Nog een reden om even door te sparen en je hele muur in 1x te kopen.
makkelijk laadjes wisselen als je dingen toch op een andere plek wilt
Boindil_Lego
Premium
Contacteer:

Ik heb ze er wel afgeknipt. Het is mij nog maar 1x keer gebeurd dat er een lade uitgevallen is. Aangezien ik sommige lades weer opgedeeld heb met bakjes kan ik nu tenminste ook bij de achterste bakjes.
Stuifzand
Site Admin
Contacteer:

Zou je er eigenlijk niet met een foefje een beveiliging op kunnen maken waarbij de lade wel helemaal open kan? Dat zou voor mijn situatie ideaal zijn.
Large
Premium

Stuifzand schreef: wo aug 14, 2024 7:50 am Zou je er eigenlijk niet met een foefje een beveiliging op kunnen maken waarbij de lade wel helemaal open kan? Dat zou voor mijn situatie ideaal zijn.

De slotjes er af snijden en met secondelijm twee 1x2 slopes helemaal aan de achterkant van het laatje lijmen  :D

Raven
Premium
Contacteer:

Het nadeel daarvan is dat je dan de lades niet meer kunt "indrukken" omdat achterin de lade niet meegeeft. Maar inderdaad iets om over na te denken.
Plaats reactie