Ik ben de spoorbaan aan het bouwen voor bij mijn regenboogtrein, en op bijgaand schema dat je het nét niet uitkomt. Dat blijkt in het echt ook zo te zijn, en als je de rails op bepaalde punten wilt vastmaken op de ondergrond, dan helpt het ook niet om de boel maar even strakker te trekken...
Klopt het dat dit wat ik wil eigenlijk net niet kan? En weet iemand hier nog een andere manier om dit op te lossen dan rails met een kleine sleuf waar de trein overheen moet?
vraag over spoorbaan.
- Bijlagen
-
- rails.jpg (267.55 KiB) 4785 keer bekeken
Ja dit kan wel maar in hoeverre mag het plan worden aangepast?
Bv die bochtjes die je nu aan de bovenzijde hebt (waar het bv misgaat) moeten die blijven bestaan?
Bv die bochtjes die je nu aan de bovenzijde hebt (waar het bv misgaat) moeten die blijven bestaan?
ja, met alleen recht bovenlangs past het zeker maar de bedoeling is juist dat het bochtig is
Dan wordt het toch een beetje spelen om tot iets te komen. Er mag best wat spanning op staan.
- Berthil
- Premium
- Contacteer:
Met een paar van die flexibele baanstukjes is het makkelijk corrigeren al heb ik ook gehoord dat treinen er makkelijk op willen ontsporen maar met de GBC heb ik er geen last van.
Maar kan ik met die dingen zo'n klein verschil overbruggen? Hij lijkt me geschikter voor als je bochtjes niet lekker bij elkaar uitkomen.
- Berthil
- Premium
- Contacteer:
Dit is niet om het verschil op te vullen maar het verschil wat ergens anders ontstaan is (in de bochten) weg te nemen zodat er geen verschil meer is. Als je er linksboven een aantal in zet kun je rechts het gaatje dicht trekken. Ik heb ongeveer hetzelfde gedaan in mijn test track voor de Big Boy.
Klinkt als een goeie oplossing... ik heb het nu met enig trekwerk zo gekregen dat de trein een paar keer een klein hobbeltje moet nemen , en heb eindelijk al die grondplaten klaar. Ik ga ze zo aan elkaar leggen en kijken of de trein kan rijden, zo niet dan kan ik dit idd bijv. doen.