alle thema's binnen ruimtevaart, van Classic Space tot Mars Mission.
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
5521

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

6919 Planetary Prowler (1998)

door sanderkoenen » Ma Aug 10, 2020 11:11

Afbeelding

Jaar van uitgave: 1998
Aantal onderdelen: 250
Aantal Minifiguren: 2
Oorspronkelijke adviesprijs: $35,00

Dit is een van de Insectoids sets, waarvan ik niet meer weet hoe ik aan de set ben gekomen. Ik weet alleen dat ik deze set als een van de laatste in bezit heb gekregen. De vorm van het voertuig sprak mij enorm aan.

De bouw
Er zitten twee figuren in deze set. Techno Leon en een Gigabot zitten in deze set. Techno Leon zit nog in 1 andere set. Dat is set 6903, Bug Blaster.

Afbeelding

Het begint direct met de bouw van het voertuig. De bouw gaat vrij snel en er zitten geen ingewikkelde technieken in.

Het geheel
Het is een vrij lang voertuig. Het heeft in totaal 6 wielen. De kleine wielen (2593) komen ook voor in 6977 en 6837. De grote wielen (2515) zitten alleen in deze set. De wielen zitten aan de grote poten en daaraan vast zitten veren (2909c03). Dit is de enige niet Technic set waar ze inzitten.

Wat best bijzonder is dat de canopy (2507px1) aan de achterkant zit. Dit werd vaak gebruikt als voorkant voor een voertuig. De canopy heeft een print en zit alleen in deze set. Onder de canopy kunnen kristallen opgeborgen worden. Hierin zit ook een scanapparaat. Dit is opgebouwd uit 30035 en nog een paar andere onderdelen. 30035 in het blauw zit alleen in deze set.

Vlak achter de bestuurder is er een motorblok dat verwijderd kan worden. Er moeten twee transparante panelen weg geklapt worden om dit te kunnen doen. Middenin het voertuig kan een pal omhoog geklapt worden en kan een verkenningsvoertuig eruit gehaald worden. In het verkenningsvoertuig zit onderdeel 4590 een aantal keer en de Dark Gray variant zit alleen in deze set en in 6905.

Conclusie
Het is qua vorm iets anders dan de andere Insectoids sets, maar daarom zeker niet minder leuk. Er zitten leuke functies in deze set. Delen kunnen uit het voertuig gehaald worden. De veren zorgen voor meer “speelplezier”. Qua onderdelen is dit best een unieke set. Veel onderdelen komen maar enkele keren voor of alleen in deze set.

Voor een Space fan is dit echt een aanrader.