Wat is waar en wanneer te doen?
Gebruikers-avatar
User

legotrucks

4323

Zo Okt 19, 2003 21:18

Verweggisstan

LEGO World 2020

door legotrucks » Do Apr 30, 2020 9:59

Voorafgaand aan onderstaande: als het goed is heeft iedereen die de afgelopen jaren al eens heeft deelgenomen de mail al ontvangen. Indien dit niet het geval is, bij deze de informatie!

Inschrijven voor LEGO World 2020

Het is al vaker gezegd: we leven in vreemde tijden. Evenementen zijn onlangs tot 1 september opgeschort. Dat geeft duidelijkheid aan de organiserende partijen maar de onzekerheid wat daarna gaat gebeuren is er nog steeds. Oktober klinkt misschien nog ver weg. Normaliter wordt ieder jaar tijdens de herfstvakantie LEGO World gehouden, dit jaar zou dat voor de 20e keer zijn alweer. Ondanks de situatie waarin we nu leven gaan we toch van start met de voorbereidingen voor deze 20e editie en daarbij openen we tevens de inschrijving!

Uiteraard blijven wij de officiële berichtgeving m.b.t. het Corona virus volgen en zullen het evenement alleen houden indien het kan en het verantwoord is. Het behoeft geen nadere uitleg dat ook LEGO vindt dat de gezondheid van de bezoekers, de kinderen, de exposanten, kortom ons allen boven alles gaat!

Om toch van het positieve uit te gaan geven we je hierbij de mogelijkheid je in te schrijven. Dan kan tot en met 15 juni middels het (nieuwe) inschrijfportal.

Omdat de herfstvakantie dit jaar anders valt dan voorheen zijn de dagen van LEGO World ook aangepast. Dit jaar valt LEGO World van donderdag 15 oktober tot en met woensdag 21 oktober.
De opbouwdag is dit jaar op woensdag 14 oktober.

Verdeling
Zoals gewoonlijk kun je weer de gehele beurs exposeren maar er bestaat een mogelijkheid om voor een deel van het evenement te exposeren.
- Deel 1: 4 dagen, van do. 15 t/m zo. 18 oktober. Opbouwen op di. 14 oktober vanaf 8:00 uur en afbreken op zo. 18 oktober vanaf 17:00 uur.
- Deel 2: 3 dagen, van ma. 19 t/m wo. 21 oktober. Opbouwen op zo. 18 oktober vanaf 17:00 uur en afbreken op wo. 21 oktober vanaf 17:00 uur.
- Complete beurs: 7 dagen, van do. 15 t/m wo. 21 oktober. Opbouwen op wo. 14 oktober vanaf 8:00 uur en afbreken op wo. 21 oktober vanaf 17:00 uur.

Inschrijvingen
Net als voorgaande jaren zal de stuurgroep je inschrijving beoordelen. De inschrijvingen worden beoordeeld op de bijgeleverde foto’s. Omdat de inschrijving ver voor de beurs is volstaat concept ook, echter wel voldoende ondersteund door duidelijk beeldmateriaal zodat de stuurgroep kan inschatten hoe de totale lay-out er uit gaat zien. Geen foto’s betekent dat de inschrijving automatisch wordt afgewezen.

Net als vorig jaar geldt dat je je inschrijft per persoon. Als je met meerdere mensen een lay-out maakt, moet ieder zich apart inschrijven voor zijn deel. De totale lay-out wordt dan beoordeeld. Doe je een bijdrage aan meerdere lay-outs schrijf je dan wel een keer in. In het opmerkingenveld kun je dat dan toelichten.

Inschrijvingen moeten voldoen aan de volgende punten:
- Geen set verzamelingen;
- Bij toepassing sets in de lay-out moeten deze netjes zijn geïntegreerd in de totale lay-out, maar waarbij wel een goede balans moet zijn tussen eigengemaakte modellen en sets;
- De lay-outs of modellen moeten wel een bepaalde substantie hebben;
- Geen reclame-uitingen in, op of rond de stand of lay-out. Reclame voor eigen website is toegestaan als daar geen verkoop op staat, bijv. betalen voor bouwinstructies. Flyeren is ook niet toegestaan;
- Toepassing van third party onderdelen zijn toegestaan als dit een systeem is dat niet door LEGO te vervangen is. Third party wapens zijn niet toegestaan. Ander speelgoed toegevoegd aan een lay-out dan LEGO is niet toegestaan (zoals Playmobil poppetjes);
- Oorlog en militair gerelateerde onderwerpen zijn zonder meer niet toegestaan, alsook uitingen van geloof en religie (bijvoorbeeld kerkgebouwen vallen hier niet onder). Neem bij twijfel contact op met de stuurgroep.

Verder let de stuurgroep op de kwaliteit en originaliteit van de modellen, lay-outs en de algehele aankleding. LEGO wil graag dat er hoogstaande kwaliteit gepresenteerd wordt. De inschrijvingen zullen worden beoordeeld op basis van deze criteria opdat er een mooie mix aan modellen en lay-outs gepresenteerd zullen worden.

Over de uitslag van de beoordeling wordt niet gecommuniceerd.

Internationale exposanten
Anders dan voorgaande jaren willen we ons dit keer focussen op een Nederlands(talig) deelnemersveld. We kregen, voordat de eerste Corona maatregelen getroffen werden, via de mail al verschillende verzoeken om bepaalde buitenlandse geïnteresseerden aan de mailinglist toe te voegen. Toch willen we ons daar dit keer niet op gaan richten dus doen we dit niet. De redenen mogen wellicht duidelijk zijn, maar toch lichten we ze je graag toe:
- I.v.m. het Corona virus is het misschien nog niet mogelijk om zonder geldige reden de landsgrens of landsgrenzen te passeren;
- Het voorkomen van onnodige kosten die al door een individuele deelnemer gemaakt moeten worden, zoals hotels, vliegtickets etc.

Deze teleurstelling willen we in ieder geval voorkomen. In ieder land zien we andere maatregelen die genomen worden door de overheid en ontwikkelt en verspreid het virus zich in een andere mate dan in Nederland. Het 100% focussen op Nederland maakt het voor de organisatie een stuk makkelijker en overzichtelijker. Voor België kunnen we een uitzondering maken.

Inschrijving
Je kunt je inschrijven tot en met maandag 15 juni 2020. Van inschrijvingen die na die datum binnenkomen kunnen we deelname niet garanderen. Uiterlijk 5 juli geven wij duidelijkheid omtrent je deelname.

Tot slot: het moge duidelijk zijn dat het geen garantie is dat LEGO World dit jaar doorgaat. Mocht in de tussentijd blijken dat we de organisatie stop moeten zetten laten wij dit vanzelfsprekend weten. Ergo, dit zal beslist niet vlak voor het evenement zijn maar in een eerder stadium.

Maar vooralsnog: succes met bouwen de komende tijd, we zien je inschrijving graag tegemoet. Let goed op jezelf en op elkaar!

Voor degene die deze informatie niet via de mail ontvangen heeft: Schrijf je hier in!. Degene die wel de mail ontvangen heeft; gebruik bij voorkeur de link die daar in staat.

Voor vragen kun je terecht bij stuurgroeplw :fluiten: gmail :lol: com

Met vriendelijke groet,

Namens de Stuurgroep LEGO World 2020
Barry Bosman
Dennis Bosman
Paul Wolters
Laatst gewijzigd door legotrucks op Do Apr 30, 2020 10:15, in totaal 2 keer gewijzigd.
Mijn website: www.dennisbosman.nl
Volg mij ook op Facebook!
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
5166

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

Re: LEGO World 2020

door sanderkoenen » Do Apr 30, 2020 10:08

Ik was al een tijd geleden begonnen aan mijn landschap.
Ik zal het deel wel even afmaken en inschrijven.

Verder maar afwachten hoe de situatie verloopt.
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
3003

Ma Sep 30, 2013 21:18

Zaandam

door Raven » Do Apr 30, 2020 11:18

Zal morgen mijn aanmelding doen (heb vorige week de laatste hand gelegd aan mijn inzending beetje vroeg maar ja had in ene tijd over :lol:
You're never 2 old for LEGO!!! <~FlickR~>
Gebruikers-avatar
User

SamtheChemist

Rang

premium

premium
699

Wo Okt 19, 2016 12:13

Woudenberg

door SamtheChemist » Zo Mei 03, 2020 14:37

Ik zal maar eerst eens zorgen dat mijn deel af is. Dan inschrijven
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
3003

Zaandam

door Raven » Zo Mei 03, 2020 15:05

Mijn inzending is verstuurd, now we wait..... niet zozeer of we mogen komen dat zal wel loslopen.. meer of het überhaupt door gaat. :what:
Gebruikers-avatar
User

Kahlann

62

Di Aug 23, 2016 12:44

door Kahlann » Zo Mei 03, 2020 19:51

Layout is klaar, inmiddels ook aangemeld.
Afwachten hoe de situatie zich ontwikkelt. Voel me nu niet fit maar nog een aantal maanden te gaan :)
Gebruikers-avatar
User

Symbolic

Rang

premium

premium
499

Do Jun 23, 2016 12:25

door Symbolic » Zo Mei 03, 2020 21:32

Kahlann schreef:Layout is klaar, inmiddels ook aangemeld.
Afwachten hoe de situatie zich ontwikkelt. Voel me nu niet fit maar nog een aantal maanden te gaan :)

Ga je met die space layout heen?
Gebruikers-avatar
User

Kahlann

62

Di Aug 23, 2016 12:44

door Kahlann » Zo Mei 03, 2020 23:27

Symbolic schreef:

Dat was de bedoeling
Gebruikers-avatar
User

Symbolic

Rang

premium

premium
499

door Symbolic » Ma Mei 04, 2020 9:30

Kahlann schreef:
Symbolic schreef:

Dat was de bedoeling

Leuk, die wil ik graag van dichtbij bewonderen :duim:
Gebruikers-avatar
User

legopapa

Rang

premium

premium
2885

Za Jun 26, 2004 10:57

Almere

door legopapa » Zo Mei 10, 2020 11:45

Heb me net ingeschreven met mijn nieuwe Sci-fi layout.

Viel me wel op dat de aanmelding wat fouten bevat in datums en met velden die niet leeg kunnen blijven maar niet van toepassing waren op mijn inschrijving.

Nu maar afwachten of het uberhaupt doorgaat.
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8818

Ma Dec 25, 2006 14:27

Soesterberg

door eti » Zo Mei 31, 2020 22:49

Er gaat iets mis met de inschrijving. We hebben nog tot 15 juni, maar als je de link volgt krijg je de foutmelding dat de inschrijving al is afgelopen.
Gebruikers-avatar
User

Barman

6670

Di Mrt 22, 2005 22:30

Wijk bij Duurstede

door Barman » Di Jun 02, 2020 11:58

eti schreef:Er gaat iets mis met de inschrijving. We hebben nog tot 15 juni, maar als je de link volgt krijg je de foutmelding dat de inschrijving al is afgelopen.

Er is een technisch probleempje, dan wordt binnenkort verholpen en kunnen de mensen zich gewoon tot 15 juni inschrijven.
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil!
Flickr en Youtube
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8818

Soesterberg

door eti » Di Jun 02, 2020 19:26

Barman schreef:Er is een technisch probleempje, dan wordt binnenkort verholpen en kunnen de mensen zich gewoon tot 15 juni inschrijven.

Cool, dank je. Als het op 14 juni niet is afgelast, schrijf ik mezelf en de groep dan in (omdat ik eerst van de hele groep moet horen hoe groot stuk ze maken doe ik het als blokhoofd op het laatste moment...)
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26071

Ma Jan 27, 2003 19:04

Meijel

door stuifzand » Wo Jun 03, 2020 8:15

[admin modus]
In dit topic stond gisteren wat speculatie of het al dan niet doorgaan van LEGOworld dit jaar.
Er is daarover géén officieel bericht vanuit LEGO Benelux en dat betekent dat er officieel geen enkele knoop in die sfeer is doorgehakt.
Om verwarring voor te zijn en te voorkomen dat mensen over allerlei zaken gaan speculeren heb ik de berichten daarover in dit topic weggeknipt en vraag ik mensen om gewoon de berichtgeving vanuit de organisatie daarover af te wachten.

Geen officieel bericht = geen bericht.
Gebruikers-avatar
User

P@u!+ox

243

Ma Jul 04, 2011 22:25

Wageningen

door P@u!+ox » Ma Jun 08, 2020 18:26

Ik heb me aangemeld. Mijn layout van Het Land van Ooit heb ik de afgelopen twee jaar flink onder handen genomen. Ik heb nieuwe transportboxen gemaakt en alle elementen op maat gemaakt. Hierdoor heb ik al twee jaar niet meer geëxposeerd. Ik hoop dat het doorgaat!
Volg de vorderingen van Het Land van Ooit van LEGO op Facebook!
Gebruikers-avatar
User

legopapa

Rang

premium

premium
2885

Almere

door legopapa » Di Jun 09, 2020 17:23

Wanneer wordt bekend of het event doorgaat of niet. Is daar iets over te zeggen? Werk doet moeilijk ....
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
3003

Zaandam

door Raven » Di Jun 09, 2020 18:17

Ergens heb ik iets vernomen over gisteren een meeting. Maar meer weet ik ook niet. Ik had dus inderdaad gehoopt op meer info. Dan kan ik mijn geplande vakantie annuleren en opdelen over de rest van het jaar. Ik heb dan we het geluk dat ik dat zelf regel :lol:
Gebruikers-avatar
User

legopapa

Rang

premium

premium
2885

Almere

door legopapa » Di Jun 09, 2020 18:58

Ja precies, ik dacht ook gisteren een bijeenkomst van Lego.
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26071

Meijel

door stuifzand » Di Jun 09, 2020 19:00

Laten we hopen dat de organisatie snel duidelijkheid kan geven :)
Gebruikers-avatar
User

AppieNL

Rang

premium

premium
432

Do Jul 03, 2014 16:50

Zeist

door AppieNL » Zo Jun 14, 2020 0:20

Toch mijn plan ingezonden. Echter moest ik per se bij tafels zowel een 120x80cm tafel kiezen en de 180x80cm tafel. Ik kon niet 1 van de 2 doen en 0 kiezen was geen optie. Andere mensen last van? Ik weet niet meer hoe het vorig jaar ging in dat menuutje.
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
3701

Vr Jan 31, 2014 15:39

door Aangord » Zo Jun 14, 2020 6:45

AppieNL schreef:Toch mijn plan ingezonden. Echter moest ik per se bij tafels zowel een 120x80cm tafel kiezen en de 180x80cm tafel. Ik kon niet 1 van de 2 doen en 0 kiezen was geen optie. Andere mensen last van? Ik weet niet meer hoe het vorig jaar ging in dat menuutje.

Vorig jaar kon je gewoon opgeven wat je leuk vond/ nodig had :what:
Oeh kijk, ik heb nu ook een onderschrift!
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
3003

Zaandam

door Raven » Zo Jun 14, 2020 7:53

diezelfde fout in het script kwam ik ook al tegen. In het dropdown menu moet "gewoon" de optie 0 worden toegevoegd en dan is het geregeld :duim:
Gebruikers-avatar
User

AppieNL

Rang

premium

premium
432

Zeist

door AppieNL » Zo Jun 14, 2020 9:24

Ah, ben dus niet de enige. Ik zal het dan (voorlopig tot het gemaakt is) maar in een tekst hokje zetten dat ik maar 1 tafel van 180x80cm wil.
Gebruikers-avatar
User

legotrucks

4323

Zo Okt 19, 2003 21:18

Verweggisstan

door legotrucks » Di Jun 16, 2020 14:02

Onderstaand bericht hebben wij ontvangen en mogen wij nu met iedereen delen. LEGO World 2020 gaat dus helaas niet door!

LEGO OFFICIAL STATEMENT

LEGO is er voor iedereen, jong en oud, groot en klein. In deze gezondheidscrisis gaan onze gedachten dus ook uit naar iedereen die hierdoor getroffen is.

Vandaag hebben we een moeilijke beslissing genomen: de 20e editie van LEGO World zal niet plaatsvinden op de geplande data, van 15 tot en met 21 oktober 2020. We zien uitstel als de beste optie om het 20-jarig jubileum van LEGO World in Nederland tot zijn recht te laten komen. LEGO World wordt daarom verschoven naar de herfstvakantie 2021.

Er zijn de afgelopen periode allerlei opties overwogen om het evenement in een andere vorm te behouden en toch door te laten gaan. Met de veiligheid van onze bezoekers en iedereen die betrokken is bij het evenement in het achterhoofd, concludeerden we dat het naleven van de richtlijnen van 1,5 meter afstand bij een indoorevenement met ontzettend veel kinderen helaas niet mogelijk is.

Daarnaast zijn de vooruitzichten voor het organiseren van grote evenementen in het najaar op dit moment nog steeds onzeker. Om het 20-jarig jubileum van LEGO World volledig tot z’n recht te laten komen, geloven we dat uitstellen op dit moment de enige juiste beslissing is.

We vergeten jullie echter niet en blijven jullie in ons 20-jarige LEGO World bestaan verrassen, hou ons dus in de gaten voor meer informatie.

We zien jullie snel,

LEGO
--------------
Mijn website: www.dennisbosman.nl
Volg mij ook op Facebook!
Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
11196

Wo Dec 26, 2007 21:58

nabij Leiden

door WvdP » Di Jun 16, 2020 14:20

Erg jammer!
Aan de andere kant: nu heeft Aliencat voldoende tijd om die tan ruïne nog een beetje op te kalefateren :P
If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
(Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett)
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26071

Meijel

door stuifzand » Di Jun 16, 2020 14:23

Niet geheel onverwacht en zeer begrijpelijk besluit.
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
3701

Vr Jan 31, 2014 15:39

door Aangord » Di Jun 16, 2020 14:28

:balen:

Maar dit zat er natuurlijk wel aan te komen.

Persoonlijk alleen maar prima. Hoef ik geen legoworld te missen. Ik zou dit jaar namelijk niet meedoen :lol:
Oeh kijk, ik heb nu ook een onderschrift!
Gebruikers-avatar
User

Berthil

Rang

premium

premium
856

Vr Aug 22, 2014 16:28

door Berthil » Di Jun 16, 2020 14:52

Jammer maar inderdaad begrijpelijk. Ik had het al verwacht, ik ben nooit ziek maar bij LEGO World krijg ik altijd wel een loopneus of zere keel van al die bacteriën/virussen die daar rond zweven. Verstandige keus dus.
Gebruikers-avatar
User

UrbanErwin

Rang

premium

premium
806

Do Mei 02, 2013 7:19

Zwolle

door UrbanErwin » Di Jun 16, 2020 15:09

Erg jammer, maar meer dan logisch en ik zag het eigenlijk ook al aankomen.

Wij waren ook alvast begonnen met plannen voor 2021, dus daar hebben we nu meer dan genoeg tijd voor.
Foto's: Flickr
'Sorry mijn naam is niet UrbanEdwin'
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8818

Soesterberg

door eti » Di Jun 16, 2020 15:15

Tja, bij ons zijn er ook al plannen voor 2021 in de maak... verbazingwekkend is dit natuurlijk niet.
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4259

Ma Jan 08, 2007 21:14

Groene hart

door aawsum » Di Jun 16, 2020 15:21

Positief om te zien dat de meesten lekker bezig zijn met plannen voor 2021, dat wordt dan een extra speciale editie denk ik zo.
Erg jammer voor dit jaar, ook voor de mensen die al druk waren met de voorbereidingen, maar inderdaad, zoals door velen al gezegd, begrijpelijk.
Gebruikers-avatar
User

LegoRK

Rang

premium

premium
3581

Do Nov 30, 2006 16:18

Hardenberg - the place to be ;)

door LegoRK » Di Jun 16, 2020 15:36

Misschien dat ik het tegen die tijd zie zitten om op LegoWorld te staan. Hopelijk kan ik aansluiten bij één van jullie layouts tzt. :) (Is dat een mogelijkheid eigenlijk of hebben jullie allemaal al vaste groepjes waarmee je op LegoWorld staat?)
"Het leven zit vol verrassingen, waarvan weinigen aangenaam."
MyBrickshelf en Mijn andere foto's
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
3003

Zaandam

door Raven » Di Jun 16, 2020 16:56

:what: die zag ik niet aankomen :what:

ach ja meer tijd voor een nieuwe layout :lol:
Gebruikers-avatar
User

SamtheChemist

Rang

premium

premium
699

Woudenberg

door SamtheChemist » Di Jun 16, 2020 17:08

LegoRK schreef:Misschien dat ik het tegen die tijd zie zitten om op LegoWorld te staan. Hopelijk kan ik aansluiten bij één van jullie layouts tzt. :) (Is dat een mogelijkheid eigenlijk of hebben jullie allemaal al vaste groepjes waarmee je op LegoWorld staat?)

Houd het forum in de gaten, de 2021 plannen komen binnenkort voorbij. Iedereen die er iets mee kan kan normaal aansluiten.
Gebruikers-avatar
User

SamtheChemist

Rang

premium

premium
699

Woudenberg

door SamtheChemist » Di Jun 16, 2020 17:09

Sneu dat het niet doorgaat maar helaas wel te verwachten. Op naar 2021!
Gebruikers-avatar
User

dip

5723

Wo Nov 23, 2005 11:33

Groningen

door dip » Di Jun 16, 2020 17:17

Had wel zin in dit jaar, met 1,5 meter afstand had je eindelijk weer eens ruimte gehad.
Gebruikers-avatar
User

AppieNL

Rang

premium

premium
432

Zeist

door AppieNL » Di Jun 16, 2020 17:51

Ik had een klein beetje hoop na zo lange stilte (geen nieuws is goed nieuws), maar toch gaat het zoals in eerste instantie verwacht, niet door. Ik had ook al wat ideetjes voor 2021, dus kan ik daar lekker mee bezig.

Organisatie bedankt voor alle tijd die jullie geïnvesteerd hebben voor een event dat helaas niet door gaat.
Gebruikers-avatar
User

Brick Rebel

Rang

premium

premium
654

Zo Mrt 06, 2016 21:41

Utrecht

door Brick Rebel » Di Jun 16, 2020 18:58

Erg jammer :( Maar niet onverwacht, en dus ook erg begrijpelijk en verstandig inderdaad.

Op naar 2021 dan maar! :wink:
Gebruikers-avatar
User

Griffon

Rang

premium

premium
970

Za Feb 07, 2009 13:03

Drachten

door Griffon » Di Jun 16, 2020 19:21

Ontzettend jammer maar begrijpelijk, op naar 2021!

De plannen voor een nieuwe lay-out zijn vol in ontwikkeling en de eerste stenen zijn reeds gelegd :).
"Some say he still plays with LEGO, others say he is building with LEGO, all we know is he's called Griffon"

Flickr
Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

Symbolic

Rang

premium

premium
499

door Symbolic » Di Jun 16, 2020 19:47

Heel jammer inderdaad, maar ik heb het 2 weken geleden al verwerkt toen iemand van de Mindstormsgroep er al mee kwam. Kon me niet voorstellen dat dat een foutje was. Helaas, op naar de volgende editie dan maar. :duim:
Volgende