Omdat ik in Meijel ook ook hele fraaie bouwwerken zag in het thema Space heb ik de afgelopen weken op Disney+ nog wat series van Star Wars gekeken die op m’n lijstje stonden: Ahsoka, Obi Wan Kenobi en het 3e seizoen van de Mandalorian. En wanneer je al die beelden ziet dan begint „Space the Final Frontier, in a Galaxy far, far away…” toch ook weer LEGO kriebels te bezorgen
Tja, en dan mogelijk vooruit denkend aan LOWLUG XL 2024: zouden er dan ook liefhebbers zijn om in het thema Space, in de ruimste zin van het woord, een lange tafel te vullen zoals we afgelopen keer zagen in Meijel met Castle en met Friends?
LEGO heeft natuurlijk voordat ze met Star Wars uitkwamen erg veel Space-lijnen en lijntjes gehad: Classic Space, M:tron, Blacktron, Ice Planet, Space Police. En toen kwam er Star Wars met ontelbare sets.Maar ook voor de volwassenen: de Maanlander, Spaceshuttle Discovery, ISS, de Apollo raket. Maar ook Friends heeft z’n ruimtevaart set(s) en zelfs in het nieuwste onderdeel DREAMZzz is er Mr. Oz's Spacebus.Er is dus volop beschikbaar om iets moois neer te zetten. En zou blacktron of M:tron te combineren zijn met Star Wars? Of Ice Planet met met de planeet Hoth sets van Star Wars? Een uitdaging?
Ik ben erg benieuwd naar de reacties.