Space, the last frontier

Plaats reactie
VlieBricker
Premium

Nog maar 2 weken terug stonden we met z’n allen op LOWLUG XL in Meijel. Wat gezellig was dat en wat een geweldige creaties werden er getoond.Nu 2 weken later heb ik een deel van de LEGO weer geordend op z’n plek liggen maar heb nog wat dozen met bouwwerken, die ik mee had, staan. En dan de vraag: breek ik ze af of pas ik ze aan naar aanleiding van de ervaring in Meijel en gaan ze een volgende keer weer mee. Maar waar laat ik ze dan…….🤔. Hoe doen anderen dat?
Omdat ik in Meijel ook ook hele fraaie bouwwerken zag in het thema Space heb ik de afgelopen weken op Disney+ nog wat series van Star Wars gekeken die op m’n lijstje stonden: Ahsoka, Obi Wan Kenobi en het 3e seizoen van de Mandalorian. En wanneer je al die beelden ziet dan begint „Space the Final Frontier, in a Galaxy far, far away…” toch ook weer LEGO kriebels te bezorgen 😂. Toen ik bij de Mandalorian de aflevering zag met die uit z’n krachten gegroeide krokodil die aanviel bij de Mandalorian doop-sessie zag ik onmiddellijk een bouwwerk ontstaan, die ik even later ook al terugvond op Google. En bij de aflevering op de kleine planeet Plazir-15 waar alles onder grote koepels woonde en werkte, moest ik weer even denken aan die fraaie koepel die WftH gebouwd had.

Tja, en dan mogelijk vooruit denkend aan LOWLUG XL 2024: zouden er dan ook liefhebbers zijn om in het thema Space, in de ruimste zin van het woord, een lange tafel te vullen zoals we afgelopen keer zagen in Meijel met Castle en met Friends? 

LEGO heeft natuurlijk voordat ze met Star Wars uitkwamen erg veel Space-lijnen en lijntjes gehad: Classic Space, M:tron, Blacktron, Ice Planet, Space Police. En toen kwam er Star Wars met ontelbare sets.Maar ook voor de volwassenen: de Maanlander, Spaceshuttle Discovery, ISS, de Apollo raket. Maar ook Friends heeft z’n ruimtevaart set(s) en zelfs in het nieuwste onderdeel DREAMZzz is er Mr. Oz's Spacebus.Er is dus volop beschikbaar om iets moois neer te zetten. En zou blacktron of M:tron te combineren zijn met Star Wars? Of Ice Planet met met de planeet Hoth sets van Star Wars?         Een uitdaging? 

Ik ben erg benieuwd naar de reacties.

Bijlagen
LEGO-space-samenstel-klein.png
LEGO-space-samenstel-klein.png (1.83 MiB) 1334 keer bekeken
sanderkoenen
Kopen!
Contacteer:

Alles is mogelijk.
Ik denk dat nu een aantal bezig zijn voor Lego World, maar eind dit jaar kunnen we al iets bedenken voor volgend jaar.
Berthil
Premium
Contacteer:

Ik vind het wel een leuk idee en zou er wel aan mee doen mits er geen 4 x 4 grote 48x48 baseplates vereist is. Verder zou ik als idee willen opperen dat je een vaste plek in de layout krijgt en met je buurman/buurvrouw de overgangen afstemt.
Aliencat
Premium
Contacteer:

Ik ben groot space fan, in de breedste zin van de breedste woorden :D
Dus als jullie zoiets doen wil ik meedoen :duim:

ggj

Het is toch 'the final frontier '? :P
Stuifzand
Site Admin
Contacteer:

Voor Trekkies wel ja.
HoodedOne
Premium

Lijkt me wel leuk om eens iets in de ‘shiptember’ schaal te bouwen (100 studs )
Legopapa
Premium
Contacteer:

Als Space-bouwer heb ik dit in het verleden gedaan met Moonbase. Dat concept is een stille dood gestorven meer dan 10 jaar geleden.

Wat ik lastig vind is het verschil in bouwstijlen van de diverse spacebouwers.
Ik bouw groot en in een hele andere maatvoering (menselijke schaal tov minifigschaal). Andere bouwen meer echt tegen het Lego Space thema aan.

Ik kijk voorlopig even mee.
SamtheChemist
Premium
Contacteer:

Op zich wel interesse maar wel even benieuwd naar een iets concreter beeld van het idee.
VlieBricker
Premium

Oké 👍 , leuk dat er al zo snel wat reacties zijn. Ik zal de komende dagen, week even verder nadenken en dan wat gedachtenspinsels loslaten in dit lijntje.
Ondertussen zijn, uiteraard, alle ideeën op voorhand welkom evenals persoonlijke voorkeuren. Wordt vervolgd.....🚀 🛰️ 🛸

HoodedOne
Premium

Legopapa schreef: di sep 12, 2023 5:45 pm Als Space-bouwer heb ik dit in het verleden gedaan met Moonbase. Dat concept is een stille dood gestorven meer dan 10 jaar geleden.

Wat ik lastig vind is het verschil in bouwstijlen van de diverse spacebouwers.
Ik bouw groot en in een hele andere maatvoering (menselijke schaal tov minifigschaal). Andere bouwen meer echt tegen het Lego Space thema aan.

Ik kijk voorlopig even mee.

Als je een display wil maken met verschillende bouwers, is het ook verstandig om wat regels af te spreken. Of je moet toevallig een thema hebben waarbij de verschillende bouwstijlen een toegevoegde waarde hebben.

Omdat ikzelf niet zoveel heb met minifiguren vindt ik de exacte schaal niet zo belangrijk. Als net zoals bij shiptember de minimale maat 100 studs is, kan je er zelf voor kiezen of dat minifig schaal of iets anders is.

Maar een aantal grote modellen bij elkaar, zal best wel indrukwekkend zijn. Zelfs al zijn het maar een paar bouwers die het willen doen. 

Even voor de duidelijkheid 100 studs = 80 cm. 

HoodedOne
Premium

Ps. Naast de ‘standaard’ ideeën voor space, kan je het zo gek maken als je zelf wil. Een aantal mensen die ik ken, zijn nu ook bezig met friendSHIPtember. Hierbij maak je space mocs in friends kleurtjes.
Mociain
Premium
Contacteer:

Interessant. Ik sta ervoor open, maar ik kijk nog even wat er uit komt.
Berthil
Premium
Contacteer:

Van mij mag iedereen natuurlijk bouwen wat hij/zij wil maar misschien toch het mooist voor het eindresultaat als alles bij elkaar staat om (ongeveer) Minifig schaal aan te houden?

Het zou mooi zijn als er een trein/monorail over meerdere layouts gaat. Maar natuurlijk kan er ook een krater in waar een monster uit komt en een spaceship pakt (die net is opgestegen vanuit de basis van de buurman/buurvrouw). Of een 'beehive' met space insecten. Of een botanische (groenten) tuin voor O2 en vitamientjes. Of een cargo loadzone. Of een SW/Classic space sectie met meerdere bouwers. Het mooie van space is dat je er alle kanten mee op kan dus ben erg benieuwd wat er uit gaat komen.

Voor het proces zou het misschien goed zijn je layout idee met afschatting van grootte zo vroeg mogelijk (na LW?) naar VlieBricker te sturen zodat hij een (layout) plan kan maken waarin iedereen kan bouwen wat hij/zij leuk vind?

Zelf zoek in mijn inspiratie in dit soort mooie dingen dus voor mij zal het waarschijnlijk wel die kant op gaan met een bepaald thema.

SamtheChemist
Premium
Contacteer:

Zitten leuke dingen bij Berthil! Moet zeggen dat mijn voorkeur is om ook een algemene minifig schaal te bouwen.
LegoMathijs
Premium
Contacteer:

Als Space fan doe ik hier graag aan mee  :D Zoals aangegeven in eerdere posts kun je met Space heel veel kanten op.
Wel is het verstandig op te letten dat het een geheel wordt. Dit kun je al voor een groot deel voor elkaar krijgen door het toevoegen van een monorail systeem en afspraken te maken hoe het landschap eruit komt te zien. 

@Berthil, deze bouwer volg ik ook op Flickr en maakt inderdaad gave Space MOC's, wel allemaal digitaal. Volgens mij ook met bepaalde parts die niet fysiek bestaan bij LEGO(?).

Griffon
Premium
Contacteer:

Geïnteresseerd, maar zoals Sander zegt is eerst Legoworld aan de beurt en daarna kijken we verder (er zijn nog een paar ideeën in omloop :)).
OrangeSpaceman
Premium
Contacteer:

Tijd om dit project op te pakken?

Ik zal graag meedoen en denk dat een duidelijke rode draad in deze mix van LEGO thema’s belangrijk is.
SamtheChemist
Premium
Contacteer:

Mooi wakker geschud @orangespaceman was deze alweer even kwijt. Ik ben nog steeds benieuwd of we even wat duidelijke regels kunnen neerleggen. Welke maat? Hoe sluiten we aan? MILS ja/nee? en andere zaken die handig zijn om af te stemmen.
VlieBricker
Premium

Ik zal dit weekend hier nog eens induiken en wat hersenspinsels noteren, wordt vervolgd 🚀🛸🛰️👽👨‍🚀
Plaats reactie