Door de jaren heen heb ik heel wat Lego gekocht en gekregen. Vooral toen ik nog een kleine ventje was kreeg ik heel veel Lego dat ooit van m'n vader, z'n broer en m'n neef was. De Lego kwam vooral uit eind jaren 70, het zogenaamde blauwe tijdperk (voor de trein enthousiasten) Dat werd weer allemaal gemengd met het Lego van toen (+/- 2005) en zo kon ik hele vrolijk gekleurde steden in elkaar knutselen.
Nu zijn we ondertussen wat jaartjes verder. Rond 2010 bouwde ik m'n laatste grote stad. Toen ook nog een redelijk bonte boel

Mijn belangrijke vraag voor dit topic gaat over het volgende. Ik heb dus een nogal groot overschot aan oude onderdelen, denk aan verkleurde steentjes, heel veel oud technic, en een goed gevulde vuilniszak vol met blauwe rails. Een deel kan ik nog wel gebruiken voor bijvoorbeeld funderingen van gebouwen, maar een heel groot deel blijft dus onbenut (zoals de rails). Ik heb er wel aan gedacht om de oude onderdelen uit te zoeken en weg te doen, maar dat voelt weer zonde vanwege het sentimentele deel.
M'n vraag aan jullie is wat jullie met dit overschot zouden doen? Hebben jullie tips hoe dit in bouwsels te verwerken? Of hebben jullie wel eens iets soortgelijks meegemaakt, en wat heb je toen gedaan?