Zoals VFracingteam al zegt begin je niet met de minste romp. Mijn eerste schip had een gewone studs up romp. Daarna kwam een makkelijke rompvorm met een deel snot techniek. Daarna een moeilijkere vorm gekozen en weer maanden puzzellen. Na 4 jaar en 17

scheepsmodellen verder gaat het wel sneller maar nog steeds is het stenen plaatsen en weer weghalen enz.
Elke romp is anders dus als jij nu de romp van de FAIRPLAY-33 namaakt lijkt jouw uiteindelijke model niet op de Smit Lloyd 120. En dat zou toch jammer zijn van de energie die je er in hebt gestoken. Daarnaast is de romp van de FAIRPLAY-33 niet de makkelijkste om na te maken.
Kortom het is en blijft , ook voor mij, gewoon beginnen en niet na 1 poging afhaken maar gewoon weer opnieuw beginnen. Zo ben ik aan romp van bijvoorbeeld de Zwarte Zee, maar ook die van de Ievolie Amaranth, 4 keer opnieuw begonnen terwijl ik toch al een flink stuk had.
Hier op het forum zijn er een paar die hebben tijdens LEGOWorld gezien hoeveel moeite en tijd het kost om een klein deel van een romp van de Ievolie Amaranth te ontwerpen dat ook echt lijkt op de echte romp.
Het kost tijd en veel moeite, dus laat je niet uit het veld slaan als het niet na een poging lukt.