Over Ebay, over Bricklink, over Marktplaats enz. Géén advertenties.

LEGO sets Pricewatch

Gebruikers-avatar
User

Zarpax

125

Ma Dec 26, 2011 16:44

Re: LEGO sets Pricewatch

door Zarpax » Do Jan 24, 2013 11:50

Wat bedoel je met remailer? Als NL'er kan je alleen in de NL S@H bestellen, toch?

Dit is nou precies de reden dat Cameron met een referendum aan komt. Er is geen single free market in Europa!
no avatar
User

JPDeckers

195

Wo Aug 01, 2012 15:02

Eindhoven

door JPDeckers » Do Jan 24, 2013 12:00

Offtopic:

Remailer: Een adres in de UK/US etc., wat spullen voor je in ontvangst neemt en weer doorstuurt. Daarmee krijg je een lokaal adres, en kan je (meestal) lokaal bestellen.

Ik gebruik zelf vaak Borderlinx (voor UK) of Shipito (voor US).

Nadeel van US is dat er wel extra douanebelasting kan bijkomen, maar, voor zaken als de Kindle Paperwhite S.O. die alleen daar te krijgen zijn wel interessant.

Idem voor sommige Amazon US bestellingen die niet naar de EU shippen. Soms erg interessant om te laten re-mailen, soms helemaal niet (want er komen wel wat kosten bij).
Brickwatch - Monitor Lego set prijzen
no avatar
User

simonr

15

Wo Nov 14, 2012 20:00

door simonr » Wo Jan 30, 2013 16:33

Allereerst complimenten voor je website! Ik zie dat je bij de 'recent changes' een tweede kolom hebt toegevoegd, met daarin prijsinformatie ten opzichte van de adviesprijs, erg handig!

Ik denk dat zo'n kolom ook erg handig is bij de 'sites' pagina. Nu geef je aan welke sets bij welke site het goedkoopst zijn, maar niet hoeveel dit scheelt ten opzichte van de adviesprijs. Stel dat ik een goede aanbieding vind bij amazon.es en ik wil nog iets kopen om de verzendkosten te kunnen splitsen dan ben ik voornamelijk geinterresseerd in een goede aanbieding en niet direct in waar het de laagste prijs is.

Voorbeeld 1: ik ben van plan set A te kopen bij amazon.es, hier komen dan verzendkosten van 6 euro bij. Daarom wil ik nog een set kopen zodat de verzendkosten per set op 3 euro uitkomen. Maar set B is bij amazon.it 2 euro goedkoper en staat dus niet bij amazon.es op de lijst. Echter, het prijsverschil is kleiner dan het verschil in verzendkosten wanneer je de bestelling combineerd en het is dus toch goedkoper de bestelling te combineren.

Voorbeeld 2: Dit is eigenlijk een heel simpel voorbeeld om te laten zien dat 'goedkoopste' op een gegeven moment niet hetzelfde is als 'goede aanbieding': http://brickwatch.net/site/1/
Een aantal sets is nu bij Lego zelf het goedkoopst, maar dat betekend niet dat ik ze daar ook ga kopen. Waarschijnlijk zijn de andere sites even door hun voorraad heen, maar dan wacht ik liever nog even.

PS. een laatste opmerking: zoals het nu is bij de 'sites' met achter elke set een groene button met 'cheapest' voegt die button eigenlijk niets toe. Dat de set daar het goedkoopste is weet je namelijk al doordat je bovenaan dat tabblad hebt geselecteerd. Ik zou dan ook voorstellen deze button te vervangen door een button met de prijsinformatie ten opzichte van de adviesprijs met overeenkomende kleurtjes, groen, blauw, grijs.
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
3210

Ma Aug 01, 2011 11:46

Die Haghe

door Large » Ma Feb 11, 2013 10:46

Dankzij deze mooie site weer een goeie deal gevonden :omg: recent de 79010-1: The Goblin King Battle voor 40 euro onder de reguliere verkoopprijs kunnen scoren bij AmazonUK!
"Duizend bommen en granaten..!"
-Kapitein Haddock

https://instagram.com/largebricks/
Gebruikers-avatar
User

Lego_pieter

620

Vr Aug 14, 2009 8:51

Sneek

door Lego_pieter » Ma Feb 11, 2013 10:57

En dat terwijl op brickwatch voor deze set een laagste prijs van € 58,43 staat?
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
3210

Die Haghe

door Large » Ma Feb 11, 2013 11:00

Lego_pieter schreef:En dat terwijl op brickwatch voor deze set een laagste prijs van € 58,43 staat?

Regulier zie ik als de lego.com prijs van 99.99 euro, ik heb hem dus voor 58 euro ongeveer idd.
-Kapitein Haddock

Gebruikers-avatar
User

Lego_pieter

620

Sneek

door Lego_pieter » Ma Feb 11, 2013 11:01

Oke, sorry te snel gelezen hahaha, dacht dat je hem voor 40 euro had gekocht.
Excuus.
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
3210

Die Haghe

door Large » Ma Feb 11, 2013 11:02

Lego_pieter schreef:Oke, sorry te snel gelezen hahaha, dacht dat je hem voor 40 euro had gekocht.
Excuus.

Oh ok, nou het scheelt niet heel veel :wink:
-Kapitein Haddock

Gebruikers-avatar
User

dip

5723

Wo Nov 23, 2005 11:33

Groningen

door dip » Ma Feb 18, 2013 11:50

Ik probeer 6137 toe te voegen. Deze is wel via lego UK te bestellen maar op de NL site staat hij niet. Dus ik kan hem niet toevoegen aan brickwatch, want dat moet via een link van de NL site. Kan brickwatch misschien ook kijken naar de UK pagina?
no avatar
User

JPDeckers

195

Eindhoven

door JPDeckers » Ma Feb 18, 2013 12:19

En weer terug van aantal weken US voor werk (& carnaval)

@Simonr: 'Recent changes' uitbreiding was inderdaad een eerste stap, om ook andere pagina's (waar nuttig/nodig) meer inzicht te geven. Ben nog niet tevreden over de ruimte die nodig is voor deze tweede kolom, dus ga nog wat spelen met hoe weer te geven. Komt daarna ook bij andere pagina's

@dip: Hij kijkt nu alleen naar de NL, inderdaad. Zal eens kijken of ik de UK site (bij volledige URLs) ook kan uitparsen en met juiste valuta kan aanmaken. Op de todo lijst.
Gebruikers-avatar
User

legolijntje

1018

Ma Feb 21, 2011 8:55

Omgeving Utrecht

door legolijntje » Vr Feb 22, 2013 20:15

Ik zie dat je 't bootstrap framework gebruikt, maar je gebruikt alleen de normale .css
Zou je misschien ook de bootstra[-resposive.css kunnen toevoegen, zodat de site ook op tablets etc. bruikbaar is.
(tenzij je andere css bestanden toegevoegd hebt die niet alleen stijl, maar ook plaats en vorm aangeven, dan is er natuurlijk kans dat 't niet mer werkt).

Ik vroeg me ook af, waarom er bij Pixmania staat dat ze niets meer verkopen, terwijl je op de site van Pixmania nog gewoon allerlei Lego kunt vinden
Mijn...
...Brickset
...Flickr
no avatar
User

JPDeckers

195

Eindhoven

door JPDeckers » Di Feb 26, 2013 8:51

@legolijntje Heb (helaas) iets te veel eigen css overrides gemaakt. Een keer kijken naar het responsive design staat nog wel op een lijst, maar less priority (heb iig ook altijd op tablets getest).

Pixmania was een error in de parser (nouja, ze hadden de site weer aangepast), nu weer werkend. En een test geschreven om iig veranderde sites snel in de gaten te krijgen.
no avatar
User

JPDeckers

195

Eindhoven

door JPDeckers » Za Mrt 02, 2013 13:41

En zojuist op veel plekken de kolom met verschil tov adviesprijs toegevoegd.
Is m.i. nog een beetje rommelig, maar, geeft wel al betere info.

Ook toegevoegd aan de email-notifications:

Code: Alles selecteren
9398 - 4X4 Crawler   
  Nieuwe prijs: €128.85  (was €132.99, -€4.14, RRP - €51.14)
  Direct kopen via http://www.brickwatch.nl/go/22/9398
no avatar
User

JPDeckers

195

Eindhoven

door JPDeckers » Za Mrt 02, 2013 14:09

dip schreef:Ik probeer 6137 toe te voegen. Deze is wel via lego UK te bestellen maar op de NL site staat hij niet. Kan brickwatch misschien ook kijken naar de UK pagina?

En dit werkt voortaan ook! Zie http://www.brickwatch.nl/set/6137/My-Fi ... arket.html

Enige nadeel is dat de RRP aan de hand van de wisselkoers van vandaag wordt bepaald, en als hij dus later op Lego NL kotm deze niet wordt bijgewerkt, maar, dat zien we dan wel weer :)
Gebruikers-avatar
User

Lego_pieter

620

Sneek

door Lego_pieter » Ma Apr 08, 2013 8:18

Klopt het dat de website er sinds gisteren uit ligt?
no avatar
User

JPDeckers

195

Eindhoven

door JPDeckers » Ma Apr 08, 2013 9:16

Lego_pieter schreef:Klopt het dat de website er sinds gisteren uit ligt?

Klopt, en aangezien ik voor werk in de US zit, had ik het nog niet gemerkt...
Zojuist server geherstart, werkt weer naar behoren (hoop ik).

Tnx voor het melden, had anders lang(er) geduurd!
no avatar
User

JPDeckers

195

Eindhoven

door JPDeckers » Za Apr 13, 2013 14:56

En begonnen met scrapen :)

Zojuist toegevoegd 't Blokjeshuis, http://www.brickwatch.nl/site/31/

More to come
no avatar
User

J bij de W

55

Ma Sep 24, 2012 9:31

door J bij de W » Ma Apr 15, 2013 18:06

JPDeckers schreef:En begonnen met scrapen :)

Zojuist toegevoegd 't Blokjeshuis, http://www.brickwatch.nl/site/31/

More to come

Super! Het overzicht wordt steeds beter :duim:
no avatar
User

JPDeckers

195

Eindhoven

door JPDeckers » Di Mei 07, 2013 7:30

En inmiddels weer twee nieuwe sites toegevoegd:

Superspeelgoed en Mister Bricks

More to come ;)
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4258

Ma Jan 08, 2007 21:14

Groene hart

door aawsum » Di Mei 07, 2013 19:11

Top zeg, zo wordt de vergelijking steeds meer een echte vergelijking :duim:
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8818

Ma Dec 25, 2006 14:27

Soesterberg

door eti » Ma Jun 03, 2013 16:33

Ik heb me net maar eens aangemeld bij Brickwatch, omdat het hier op Lowlug ergens genoemd werd.

Wat ik me afvraag: Een aantal van de meest voor de hand liggende verkooppunten ontbreken. A-tembo en dergelijke, maar ook de geijkte Blokkerimperiumwinkels en natuurlijk V&D. Is de bedoeling dat die nog toegevoegd gaan worden?
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
3210

Die Haghe

door Large » Ma Jun 03, 2013 17:22

Dat schijnt niet zo makkelijk te zijn ivm met de opbouw van sommige webshops.

De grote aanbieders kunnen vaak makkelijk met software uitgelezen worden, maar voor de kleinere moet een speciaal stukje software gemaakt worden. En dat is veel werk.

Maar er komen er steeds meer bij.
-Kapitein Haddock

no avatar
User

JPDeckers

195

Eindhoven

door JPDeckers » Ma Jun 03, 2013 18:54

Klopt.

A-Tembo al eens gemaild, maar die reageerden helaas niet, daardoor op de langere Erwin geschoven. Anderen reageerden wel snel, en die zijn al toegevoegd, en er komen inderdaad continue nieuwe sites bij.

V&V niet eens aan gedacht, zal deze ook op de todo lijst zetten!
no avatar
User

Jetser

Rang

Nieuw

Nieuw
27

Zo Mei 19, 2013 11:02

door Jetser » Ma Jun 03, 2013 19:00

Echt alle lof voor Pricewatch, super handige site !
Heeft me al veel geld bespaart (of veel gekost, het is maar hoe je het bekijkt )

Heel erg bedankt voor alle tijd & moeite die er in gestoken is :duim:
no avatar
User

JPDeckers

195

Eindhoven

door JPDeckers » Ma Jun 17, 2013 11:30

Dagje vrij, en zojuist Bart Smit, A-Toys en Speelgoed Zeist erbij gezet.
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
3210

Die Haghe

door Large » Di Jun 25, 2013 19:04

Ik vroeg mij af, is het mogelijk om op een of andere manier de verzendkosten mee te nemen in de ranking bij Best deals?

Bij Pixmania is er bijvoorbeeld nooit sprake van gratis verzending, verzendkosten worden zelfs hoger wanneer je meer koopt :?

Als je 8 euro verzendkosten moet betalen is Pixmania dus niet de goedkoopste.
-Kapitein Haddock

Gebruikers-avatar
User

bosuil24

466

Di Okt 23, 2012 8:54

door bosuil24 » Do Jun 27, 2013 12:34

Echt een handige website, mijn complimenten!

Echter valt mij steeds vaker op dat er de laatste tijd aanbiedingen worden gemist of aanbiedingen zijn die niet kloppen. Zo staat op dit moment de hele top 3 van beste deals duurder te koop (Amazon) als op de site (Brickwatch) staat.
Dit was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen? 8-)
no avatar
User

JPDeckers

195

Eindhoven

door JPDeckers » Do Jun 27, 2013 13:02

Large schreef:Ik vroeg mij af, is het mogelijk om op een of andere manier de verzendkosten mee te nemen in de ranking bij Best deals?

Die is lastig, veel partijen hebben bijvoorbeeld gratis verzenden vanaf X. Een Tower Bridge wordt vrijwel overal gratis verzonden dus, maar een kleine Duplo set niet. Tenzij je er twee koopt.
En een aantal anderen hebben inderdaad vaste kosten.

Ik vergelijk dus puur op de prijs, staat wel op todo list, maar weet nog even niet hoe dat te verweken.

bosuil24 schreef:Echter valt mij steeds vaker op dat er de laatste tijd aanbiedingen worden gemist of aanbiedingen zijn die niet kloppen. Zo staat op dit moment de hele top 3 van beste deals duurder te koop (Amazon) als op de site (Brickwatch) staat.

Dit wordt veroorzaakt doordat ik eens per paar uur check. Vooral Amazon heeft 'flash' sales heeft, dan hebben ze nog een aantal liggen, die ze dan goedkoop verkopen. Dan weer even niet beschikbaar, en een halve dag later zijn ze er weer (nieuwe voorraad, gecancellede orders).
Om te voorkomen dat de site teveel wijzigingen oppikt (en iedere keer mail stuurt naar jullie) als iets even niet beschikbaar is geweest, wacht ik 24 uur voordat ik een item als 'niet beschikbaar' aanmerk.

En daardoor heb je inderdaad soms expired deals...
The Mine (4204) is een goed voorbeeld, zie de grafiek, daar wordt al vaak 'geflipped'

Zal eens kijken of ik daar iets aan kan doen (geen mail sturen bijvoorbeeld bij een 'flip' in de laatste 24 uur, maar wel online direct aanmerken, of ipv 24 uur maar 6 of 9 uur vertraging).
Op de todo lijst!
Gebruikers-avatar
User

Virani

854

Za Mrt 03, 2012 9:52

door Virani » Di Jul 02, 2013 14:00

Volgens mij had ik nog geen compliment gemaakt, maar ik vind het een geweldige site, waarvoor dank! De site heeft mij al vele euro's bespaard (en gekost ;) ).

Enige suggestie die ik heb; is het mogelijk om automatisch een melding te krijgen van elke set die (bv) 40% korting of hoger heeft? Sommige sets zijn voor mij niet interessant genoeg om dagelijks een melding te willen ontvangen voor 20 cent korting, maar als deze set ineens 40 of 50% onder de adviesprijs zit, heb ik wellicht wel interesse.

Ik weet niet of het mogelijk is hoor, maar het is iets waar ik toevallig aan dacht. :)
no avatar
User

JPDeckers

195

Eindhoven

door JPDeckers » Di Jul 02, 2013 14:09

Je kan in je profiel aangeven alleen 'grote prijsveranderingen' te willen ontvangen via mail, dwz meer dan 5EUR of meer dan 5% prijswijziging.

20ct verschillen krijg je dan niet meer zo snel, maar op iets van 10 EUR dus wel een daling van 50ct.

Op basis van de standaard adviesprijs is er echter geen vergelijk, daarvoor is de Lego deals pagina het beste, die vergelijkt tov adviesprijs.
Gebruikers-avatar
User

Virani

854

Za Mrt 03, 2012 9:52

door Virani » Di Jul 02, 2013 15:04

Ah bedankt, die 'grote veranderingen' klinken inderdaad als een geschikte oplossing!
Het was overigens geen kritiek of iets dergelijks hoor, gewoon even een voorbeeld.
Ik zou zeggen, ga zo door! :duim:
no avatar
User

JPDeckers

195

Eindhoven

door JPDeckers » Do Aug 01, 2013 14:08

En weer wat sites toegevoegd , pixmania (tijdelijk?) weggehaald en daarnaast:

* Sets bij sites gaan voortaan eerder 'weg' als ze niet meer op voorraad zijn (voortaan 9 uur ipv 24)[/list]
* Een tab toegevoegd voor 'Beste ooit', met alleen sets die op dit moment het goedkoopste ooit zijn, zie http://www.brickwatch.nl/deals#tab1_5

Daarnaast wat code-cleanup enzo gedaan.

En dank allen voor jullie feedback en suggesties, helpt alleen maar om hem beter te krijgen!
Gebruikers-avatar
User

crazytaxi

382

Wo Nov 23, 2011 14:17

Den Haag

door crazytaxi » Za Aug 03, 2013 7:00

Nog steeds een geweldige site waar ik minimaal wel 1x per dag kijk!

Nog een suggestie, ik merk dat nu bij (denk ik) alle Amazons (.de/.es/.uk./fr) de prijzen op de website van brickwatch en de prijzen op amazon zelf gerekend worden met de lokale %btw. En bij het afrekenen zit er een 'verhoging' in van een paar % (die van NL 21%).

Ik had het vandaag bij de train chase 79111, staat in de brickwatch/amazon.de voor 67,91 euro (laagste prijs ooit) maar bij het afrekenen is het 69,05 euro geworden. Is het mogelijk dat je de prijs eerst terug rekent (achter de schermen) naar excl. btw (in dit geval Duitsland 19%) en dan de NL btw 21% erbij rekent? Dan heb je een 'eerlijker' vergelijk tussen NL winkels en amazons...

En nog een suggestie, de Engelse shop@home staat ook vermeld, en soms scheelt dat met de NLse shop@home, bv nu met de 4x4 crawler exclusive bij de Engelse 159 euro, hier 179 euro. Maar je kan niet bij de Engelse bestellen als je geen Engels adres hebt. En ik denk dat de meeste NL mensen dat niet hebben. Misschien kan je het iets anders in het rijtje zetten (vager, niet helemaal bovenaan, of iets anders)?

Verder toppie website!
Gebruikers-avatar
User

MPS

124

Wo Jul 03, 2013 12:16

Rotterdam

door MPS » Wo Aug 07, 2013 17:51

@JPDeckers:
Misschien kun je Het Deense Steentje ook aan Brickwatch toevoegen?
Hoewel het assortiment van deze webwinkel niet heel groot is, hanteert hij voor verscheidene artikelen wel hele leuke prijzen (4 van de 5 nieuwe Castle sets zijn hier bijvoorbeeld goedkoper dan de goedkoopste die nu op Brickwatch staat)...
no avatar
User

JPDeckers

195

Eindhoven

door JPDeckers » Vr Aug 09, 2013 10:38

Is het mogelijk dat je de prijs eerst terug rekent (achter de schermen) naar excl. btw (in dit geval Duitsland 19%) en dan de NL btw 21% erbij rekent? Dan heb je een 'eerlijker' vergelijk tussen NL winkels en amazons...

Punt is dat ik op Brickwatch de prijzen 'as is' wil nemen. hetzelfde als met verzendkosten, sommige sites hebben er geen, sommigen geen bij bestellingen boven 20 of 50 eur etc.
Met Brickwatch probeer ik een zo goed mogelijk overzicht te geven van de kale prijzen. Waarmee inderdaad soms moet worden omgerekend.

Maar als Amazon.de 40% van de prijs van een dure set afdoet opeens, maakt die ene euro verschil vaak ook niet meer uit ;)

De Engelse shop@home staat ook vermeld [...]. Maar je kan niet bij de Engelse bestellen als je geen Engels adres hebt. En ik denk dat de meeste NL mensen dat niet hebben.

Voor sets uit de UK zou je gebruik kunnen maken van remailers als borderlinx (zo heb ik zelf net een nieuwe Nexus 7 binnen uit de US), maar geeft toe dat deze info niet altijd even nuttig is.

Echter, als je uit de UK komt zijn de Lego UK prijzen WEL weer interessant, en heb je niets aan al die NL sites. Met dit laatste stoei ik nog in zoverre dat ik wellicht op brickwatch.net alleen de niet-nederlandse sites moet laten zien, en op brickwatch.nl alleen die met directe levering naar Nederland. Maar dat is nog een brug te ver op dit moment, dus vooralsnog nog even alles zoals nu.

Misschien kun je Het Deense Steentje ook aan Brickwatch toevoegen?

Zet hem op mijn todo lijst erbij! Heb iig al gezien dat er een pagina met alle prijzen is, dat maakt het updaten iig een stuk makkelijker.
Gebruikers-avatar
User

crazytaxi

382

Wo Nov 23, 2011 14:17

Den Haag

door crazytaxi » Vr Aug 09, 2013 11:50

oké, dank voor je antwoorden.

Nog iets voor je 'to-do-lijstje' de speelgoedwinkel http://www.schmetstoys.nl, die is in het algemeen de goedkoopste in Nederland. Maar weet natuurlijk niet of je deze prijzen van de website (automatisch) kan halen.
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4258

Ma Jan 08, 2007 21:14

Groene hart

door aawsum » Ma Aug 12, 2013 9:10

Over todo lijstjes gesproken. Momenteel bevatten de deals lijsten maar maximaal 10 items. Is het een optie om deze lijst wat langer te maken ? Bijvoorbeeld de beste procentuele voordeel lijst toont alleen maar kleine setjes die (in mijn ogen) niet zo heel relevant zijn.
Verder niets dan lof natuurlijk :duim:
no avatar
User

JPDeckers

195

Eindhoven

door JPDeckers » Do Aug 22, 2013 14:54

aawsum schreef:Over todo lijstjes gesproken. Momenteel bevatten de deals lijsten maar maximaal 10 items. Is het een optie om deze lijst wat langer te maken ?

Staat inmiddels ook op de planning :)

Probeer tussendoor in het weekend er wat aan te werken, ben blij dat de site vrijwel volledig automatisch loopt. Enige wat echt werk kost is elke keer nieuwe sites toevoegen om te scrapen, rest gaat makkelijk.

Site is inmiddels alweer bijna een jaar oud!
Gebruikers-avatar
User

dip

5723

Wo Nov 23, 2005 11:33

Groningen

door dip » Do Aug 22, 2013 15:26

En heeft mij denk ik wel 200 euro bespaard :duim:
no avatar
User

JPDeckers

195

Eindhoven

door JPDeckers » Za Aug 31, 2013 13:47

aawsum schreef:Momenteel bevatten de deals lijsten maar maximaal 10 items. Is het een optie om deze lijst wat langer te maken ?

Even wat tijd tussendoor gehad, en dus: Done!

Zie http://www.brickwatch.nl/legodeals/1/beste-deals
VorigeVolgende