Ben je klaar voor het grote publiek? Post hier je plaatjes! Ook links naar mooie dingen van anderen mogen hier.

MOC Voyage of the Fyrdraca

Gebruikers-avatar
User

Elderon

423

Ma Aug 08, 2011 0:56

MOC Voyage of the Fyrdraca

door Elderon » Do Mei 14, 2020 10:00

He rested his hand on the top bowstrake. It felt good to sail again. The creaking of the wood and the oars as his ship the Fyrdraca flew over the waters of the Mirrorsea. The sea breeze blowing through his hair gave him happiness.
A small island slid by a small tree waving in the same breeze, almost as if it were wishing them farewell on their voyage. A spray of sea water splashed in his face as the bow pierced a wave. Rán was merciful this day.
“So? What do you think of the offer?” the fool said.
Hroar sighed and turned to him.
“Why do you think this offer would end any other way than our last?”
“Yes, but this time it is different. The Jarl is wounded. He is old and will not endure much longer.”
“He endured me. Do not underestimate Jarl Rygnar.”
The fool smiled.
“But you will take up the challenge Hroar? If the Jarl sees fit to die?”
Hroar contemplated his words. The challenge against the Jarl had left him defeated. And though he was able to wound his old friend, it did not seem enough. The Jarl had not only defeated him, but he had also refused him Valhalla. Rygnar had exiled him. Humiliated him.
But it was the words he said before he exiled him that had hurt the most.
“You are wrong, Hroar. They deceive you.”
There was a look of disappointment in Rygnar’s eyes when he uttered those words. And it caused a doubt in Hroar that he had not felt before. Ever. Hroar’s gaze fell upon Thorfinn. Was this one of ‘They’ that Rygnar warned him about? It had been Thorfinn who came to him and planted the idea in his head to pursue the challenge. And now he wanted him to do something that went against the honor and tradition that had made their people so strong, feared and even revered along the continent.
“Hroar?”
The shrewd eyes on this fool’s head looked at him trying to read Hroar’s face.
“I will. But first I need to see an old friend.”

PSX_20200513_234731.jpg

PSX_20200513_234658.jpg

PSX_20200513_234832.jpg

Ik wilde altijd al een oud Noords langschip maken aangezien ik best een fixatie heb met het Viking tijdperk. En als vervolg op The Exiled Warlord paste dat perfect om het verhaal verder te vertellen. Op mijn Flickr link ik naar het voorbeeld van een langschip waar ik mijn schip op heb gebaseerd.
Fairy tales do not tell children the dragons exist. Children know that dragons exist. Fairy tales tell children the dragons can be killed. ~G.K. Chesterton
Gebruikers-avatar
User

thomassio

Rang

premium

premium
3028

Za Dec 20, 2008 15:30

Leiden

Re: MOC Voyage of the Fyrdraca

door thomassio » Do Mei 14, 2020 10:21

Die is goed gelukt!
Minifiguren moeten geel blijven!
Gebruikers-avatar
User

Aliencat

Rang

premium

premium
4354

Di Feb 05, 2008 8:57

door Aliencat » Do Mei 14, 2020 10:25

Mooi langschip! :duim: de driehoekige vorm door de touwen is direct herkenbaar en precies goed.
Gebruikers-avatar
User

Ravelino

Rang

premium

premium
167

Vr Apr 17, 2020 13:36

C-town

door Ravelino » Do Mei 14, 2020 10:28

Mooie boot, en het verhaal leest ook weer lekker weg :duim:
Gebruikers-avatar
User

LegoRK

Rang

premium

premium
3516

Do Nov 30, 2006 16:18

Hardenberg - the place to be ;)

door LegoRK » Vr Mei 15, 2020 16:22

Mooi schip Elderon 8-) Mooi hoe je die vormen hebt gebouwd.
Ik vind Vikingen ook tof. Sowieso al, maar ook door de boeken van John Flanagan, de Broederband serie.

Die kop is ook gaaf, hoewel misschien iets groot uitgevallen. Lekker angstaanjagend! Natuurlijk mis ik de schilden op de boorden en de gehoornde helmen. :D
Ergens heb ik t idee dat de schepen meer spits waren. Maar dat is misschien alleen maar het stereotype beeld er van.
"Het leven zit vol verrassingen, waarvan weinigen aangenaam."
MyBrickshelf en Mijn andere foto's
Gebruikers-avatar
User

Elderon

423

Ma Aug 08, 2011 0:56

door Elderon » Vr Mei 15, 2020 17:37

Dankjewel iedereen :D

LegoRK schreef:Die kop is ook gaaf, hoewel misschien iets groot uitgevallen. Lekker angstaanjagend! Natuurlijk mis ik de schilden op de boorden en de gehoornde helmen. :D

De kop van de draak is inderdaad een beetje groot, naar aangezien ik een aantal draken heb gemaakt die zo'n zelfde ontwerp gebruiken als dit hoofd en die ik ook nog wil gaan gebruiken in het verhaal van Hroar.
Op Flickr leg ik uit dat de schilden op de boorden wel kunnen en ik heb er ook clips voor gemaakt zodat dit kan. Alleen hingen de Noormannen die schilden waarschijnlijk alleen op de boorden als ze in vijandelijk water waren om de vijand af te schrikken. De schilden waren te waardevol om overboord te hangen aangezien ze zomaar door een golf eraf geslagen konden worden en dan waren ze hun schild kwijt. In dit gedeelte van het verhaal zijn ze alleen maar op reis dus vond ik het niet logisch dat die schilden aan de boorden hingen.
De gehoornde helmen zijn nooit gedragen door Noormannen, maar zijn verzonnen in 19de eeuw voor de opera. Nergens op hun eigen afbeelding of bronnen uit de Viking-tijd dragen ze gehoornde helmen en dus wil ik dat stiekem ook niet gaan gebruiken. Want ook al is dit verhaal van Hroar zelf verzonnen, het is wel heel erg gebaseerd op de oude Viking saga's.

LegoRK schreef:... ook door de boeken van John Flanagan, de Broederband serie.

Als je het leuk vind hierover te lezen kan ik heel erg de boeken van Bernard Cornwell aanraden. Vooral de Saxon Stories die zich afspelen tijden de invasie van the Great Heathen Army in Groot Brittanië. Hij doet veel onderzoek naar de tijd waarin zijn boeken afspelen en zijn erg makkelijk om weg te lezen.
Fairy tales do not tell children the dragons exist. Children know that dragons exist. Fairy tales tell children the dragons can be killed. ~G.K. Chesterton
Gebruikers-avatar
User

LegoRK

Rang

premium

premium
3516

Do Nov 30, 2006 16:18

Hardenberg - the place to be ;)

door LegoRK » Vr Mei 15, 2020 18:20

Kijk, nu heb ik vandaag iets geleerd! :duim:
Van die helmen wist ik helemaal niet.

Dat van de schilden wel, die waren inderdaad alleen ter bescherming van de bemanning bij een aanval of soms voor een ceremonie meen ik.

Ik ga s kijken naar die boeken, ben benieuwd.
"Het leven zit vol verrassingen, waarvan weinigen aangenaam."
MyBrickshelf en Mijn andere foto's
Gebruikers-avatar
User

Ravelino

Rang

premium

premium
167

C-town

door Ravelino » Vr Mei 15, 2020 22:14

En voor zij die niet zo van lezen houden (pity the fools), op BBC (en geloof ik nu ook via Netflix maar dat heb ik niet) was de serie The Last Kingdom te zien, die gebaseerd is op de eerste 8 boeken van The Saxon Stories
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
959

Do Okt 05, 2017 17:30

door Boindil » Za Mei 16, 2020 5:36

Ah is het daarop gebasseerd. Die serie wil ik nog gaan kijken. Is het de moeite waard?
Don't take life too seriously. You`ll never outlive it.
Flickr
Bricks By Boindil
Gebruikers-avatar
User

Ravelino

Rang

premium

premium
167

C-town

door Ravelino » Za Mei 16, 2020 11:55

Boindil schreef:Ah is het daarop gebasseerd. Die serie wil ik nog gaan kijken. Is het de moeite waard?

Ik heb slechts een paar afleveringen gezien (ik kijk meestal de eerste 4 á 5 afleveringen om te bepalen of ik ik de rest ga kijken), maar mijn oordeel was dat ik de rest zeker ging kijken.

Denk dat ik er overigens toch maar aan begin want S5 komt op z’n vroegst 2021.
Gebruikers-avatar
User

Barthezz Brick

Rang

premium

premium
428

Wo Jun 13, 2018 9:44

Tilburg

door Barthezz Brick » Za Mei 16, 2020 16:15

Goed gelukt. Mooi schip inderdaad :duim:
Gebruikers-avatar
User

Chef_NL

Rang

premium

premium
481

Za Dec 29, 2012 20:48

Heemskerk

door Chef_NL » Zo Mei 17, 2020 17:59

Hij is goed gelukt! Ik heb sowieso een zwakke plek voor Vikingen, voor de gamers onder ons, de nieuwe Assassins Creed game gaat ook over Vikingen! :feest:
Mijn MOC's op Flickr | Mijn verzameling op Brickset
Gebruikers-avatar
User

Symbolic

Rang

premium

premium
484

Do Jun 23, 2016 12:25

door Symbolic » Zo Mei 24, 2020 18:06

Boindil schreef:Ah is het daarop gebasseerd. Die serie wil ik nog gaan kijken. Is het de moeite waard?

Zeker een aanrader, de serie Vikings (ook deels gebaseerd op ware gebeurtenissen) staat ook op Netflix, dus dubbel zoveel vikingplezier. :duim:
Gebruikers-avatar
User

Symbolic

Rang

premium

premium
484

Do Jun 23, 2016 12:25

door Symbolic » Zo Mei 24, 2020 18:07

en natuurlijk een schitterende MOC, daarvoor kwam ik eigenlijk hier. :duim:
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
959

Do Okt 05, 2017 17:30

door Boindil » Zo Mei 24, 2020 18:37

Symbolic schreef:

Zeker een aanrader, de serie Vikings (ook deels gebaseerd op ware gebeurtenissen) staat ook op Netflix, dus dubbel zoveel vikingplezier. :duim:

Dan gaan we die ook eens kijken. Voor de komende 26 jaar heb ik nog genoeg te kijken :lol:
Don't take life too seriously. You`ll never outlive it.
Flickr
Bricks By Boindil
Gebruikers-avatar
User

SamtheChemist

Rang

premium

premium
684

Wo Okt 19, 2016 12:13

Woudenberg