Hij is modulair, het ontwerp is zo gedaan dat het hoofd, benen, body en de buitenkant van de body vrij eenvoudig gedemonteerd kunnen worden. Ik weet alleen nog niet of ik hem erg lang heel laat. Het is zo'n gigantische MOC, dat ik niet echt een hele mooie plek voor kan vinden. In eerste instantie zou hij in de woonkamer op de piano pronken, maar de piano hebben we weggedaan. En ook; met een kleintje van één jaar in huis moet hij hoog komen te staan.
Wat wel "storend" is is dat het ontwerp een aantal tekortkomingen heeft, het hoofd is erg instabiel, en heb zelf al vrij veel aangepast aan de constructie van het lichaam. In eerste instantie viel het bij het minste of geringste deels of helemaal uit elkaar.
Wel wil ik hem zoveel mogelijk als de originele versie opbouwen, ik ga daarna wel aan de slag om het hoofd e.d. wat steviger te maken. De zijkanten van het hoofd zitten binnenin met een elastiek verbonden en klemmen hiermee het front en de bovenkant vast. Maar ik wil hier een vaste oplossing voor zien te fabriceren. Wel een uitdaging, want hier zal hij zelf vast ook wel een tijd zijn hoofd over gebroken hebben.
Toch is het een fantastisch model, soms wat frustrerend om te bouwen, maar ik geniet er echt van!
Ik heb per stap de LDD files opgesplit in secties, hiervan de stuklijsten uitegdraait, onderdelen verzameld, en bouwen maar!
Maarr.. het blijkt dat LDD niet consistent is met de part lists, er staan parts bij die niet in het model zitten, en er ontbreekt geregeld wat, dit was dus vrij frustrerend. Tevens is de building guide die uit LDD komt amper bruikbaar, LDD zet eerst het hele technic skelet in elkaar, en voegt dan als laatste een stuk of 50 pins toe (die je er uiteraard niet meer in krijgt omdat het al samengebouwd is.) Ik heb dus bij elk deel gewoon LDD bij de hand genomen, en door deels te ontleden gekeken hoe het in elkaar zat.
en de parts, het zijn er ruim 6100, en het verzamelen ervan.. een aantal parts zijn zeldzaam waardoor sommige parts maar in hoeveelheden van 1 te vinden zijn terwijl je er 16 nodig hebt.
Al met al heb ik ruim 40/50 bricklink orders geplaatst om alles te verzamelen, de kosten? .. mijn vrouw zou dit kunnen lezen

maar het is vrij veel, veel meer als ik in eerste instantie in gedachten had.
Jammer is dat ik een paar parts ook niet meer in LBG kan vinden, met name de 8 x 8 dish is niet te vinden, hopelijk kom ik deze ooit nog tegen of verschijnt deze nog eens in een set.