Toevallig van de week een
post gemaakt op Tweakers over hoe ik me treintje heb gemod en nu zie ik dit topic. Voornaamste motivatie voor m'n mod: ik wil die grijze IR reciever niet zien en zo min mogelijk snoertjes.
Copy-pasta:

Dit is eigenlijk de enige aanpassing die je van buitenaf ziet: de witte curved slopes onderop, waar normaal 2 witte schuine inverted slopes zitten van 2x2 en de zwarte 4x1 tiles, dat is helaas gesneuveld, want dat zwarte randje krijg ik met geen enkel onderdeel ertussen, pal achter waar die tiles hoorde, zit wel een zwarte plate (andere kant zie je vooral snoer in dat kiertje), dus het is nog wel donker, maar niet zo strak als origineel.

Hier zonder curved slope zie je het snoertje zitten van de trein motor. Deze wilde ik namelijk liever niet door de achterkant de cabine in en aangezien ik aan de andere kant toch ruimte moest hebben voor die PF stekker, werd deze kant benut voor het snoer.

De andere kant even open getrokken om te showen hoe knus het is

De zwarte zijkant met de raampjes heb ik ook aangepast zodat die ook nog steun heeft van de stud op de stekker, daarvoor moest de 4x1 zwarte brick sneuvelen en plaats maken voor een plates combi. De bovenkant van de ketel waar Lego wil dat de IR reciever komt, rust nu op 2x1 brick met daar boven 2x1 plate, die weer rust op een 8x1 plate die ik heb doorgetrokken tot over de IR reciever (zeg maar waar origineel de 8x2 technic plate zit) zodat het geheel weer structureel stevig is ipv dat het 50x uit elkaar dondert zoals bij het testen.

De loc van binnen. Dit was ook de voornaamste reden dat ik de IR reciever zo laag wilde zodat het zwarte ding niet voor het instrumenten paneel zit en onder het raampje zit. Nu vraag je je natuurlijk af of de trein nog wel lekker reageert met zo'n verstopte IR reciever? Het valt me nog mee eigenlijk hoe goed het werkt. Hij pakt het 70% van welke random plek dan ook ik het gebruik en die andere 30% zal me jeuken, want waar moet een trein nou helemaal heen behalve op een spoor blijven? Als ik hem te hard laat gaan, is die snel genoeg weer op normale snelheid. Hij is iig nog niet de bocht uitgevlogen.

Kolen wagon dus ook wat aangepast, ik wilde de accu nog lager, dus de 8x6 plate eruit. Het geheel leunt nu op een 6x2 technic plate aan de achterkant, wat het keurig op z'n plek houdt, maar nu ik het zie, is het misschien ook nog wel een idee om een paar plates naast de stekker te doen aangezien die rand er toch goed bovenuit komt.

Zo kan ik tenminste zien dat die aanstaat of niet

Mochten mensen hier dit ook zo willen aanpassen kan ik wel wat foto's maken die de gehele mod wat preciezer laten zien (welke onderdeeltjes nodig en zo).