Technic, Pneumatic, Robotics
no avatar
User

Marsstar

Rang

Nieuw

Nieuw
2

Zo Aug 09, 2020 14:26

42009 mobiele kraan mk ii probleem met stempels

door Marsstar » Zo Aug 09, 2020 14:54

Hallo Legoliefhebbers,

Ik ben, samen met mijn zoon bezig met de '42009 mobiele kraan mk ii'. We hebben het onderstel zo goed als af en lopen nu tegen het volgende probleem aan: Wanneer je de voorste stempels uittrekt, dan gaan de achterste stempels op halve kracht in tegengestelde richting (zie bijgevoegde GIF).

LEGO 42009 stempels.gif

We hebben alle overbrengingen zorgvuldig doorgekeken, maar kunnen niet vinden waar het fout gegaan is. Heeft er iemand een idee? Mocht je nog aanvullende info nodig hebben, dan hoor ik het ook graag.

Alvast bedankt!

Marcel en Benjamin
Gebruikers-avatar
User

jovel

1672

Za Jan 28, 2006 12:53

Leunen

Re: 42009 mobiele kraan mk ii probleem met stempels

door jovel » Zo Aug 09, 2020 16:38

Volgens mij zit er bij de twee 8z tandwielen die in het midden bij de schakel box naast elkaar zitten, een op de verkeerde as.
De op het GIF'je linker van de twee moet naar rechts en dus op de zelfde as als van het 24z tandwiel.
Mijn camera vergroot 10x, maar de elfde keer deedt-ie het ook.
no avatar
User

Marsstar

Rang

Nieuw

Nieuw
2

Zo Aug 09, 2020 14:26

Re: 42009 mobiele kraan mk ii probleem met stempels

door Marsstar » Ma Aug 10, 2020 11:30

jovel schreef:Volgens mij zit er bij de twee 8z tandwielen die in het midden bij de schakel box naast elkaar zitten, een op de verkeerde as.
De op het GIF'je linker van de twee moet naar rechts en dus op de zelfde as als van het 24z tandwiel.

Dat is dus precies wat het was! Ongelooflijk knap dat je dat van zo'n summiere omschrijving en een klein GIFje hebt kunnen afleiden. :omg: Het heeft ons flink wat trekwerk gekost om het hele frame zo ver op te rekken dat we bij de assen konden om de twee tandwieltjes te wisselen, maar het is uiteindelijk gelukt en we hebben geen onderdelen overgehouden toen alles weer in elkaar zat. Dat geeft dus goede hoop dat alles nu op de juiste plek zit. Wij kunnen nu weer verder met het project, heel erg bedankt voor je snelle en accurate advies! :D

groeten,
Benjamin en Mars