Technic, Pneumatic, Robotics

vrachtwagen 42043

no avatar
User

marcel0047

Rang

Nieuw

Nieuw
1

Di Dec 06, 2016 19:46

vrachtwagen 42043

door marcel0047 » Di Dec 06, 2016 19:54

Goedendag. Ik ben nieuw hier, en ben net begonnen met lego techniek. Na lang zoeken en kijken besloten om set 42043 te kopen. Aangezien ik deze leuke dingen kan laten doen. Tijdens het bouwen er al achter gekomen dat ik meer nodig heb dan alleen deze doos. Onder tussen weet ik wel wat ik nodig heb. Maar kom nu tot het probleem hoe ga ik alles in elkaar zetten? kan nu alleen nog maar iets op youtupe vinden over hoe je deze uit elkaar haal en dan weer uit elkaar haal. Mijn vraag is "is er ergens een bouw tekening of handleiding te vinden hoe ik deze opbouw om met sbrick te gebruiken.
Gebruikers-avatar
User

dip

5730

Wo Nov 23, 2005 11:33

Groningen

Re: vrachtwagen 42043

door dip » Do Dec 08, 2016 18:33

Wat wil je precies? De compressor stoppen met een sbrick? Dat is er tussenkoppelen en klaar. Voor dingen als aandrijving en sturen; google is your friend: http://www.eurobricks.com/forum/index.p ... th-sbrick/
Gebruikers-avatar
User

leggodtknarf

161

Wo Apr 22, 2009 20:30

Heerlen

door leggodtknarf » Do Dec 15, 2016 23:42

Hoi Marcel,

ik moet voor mezelf spreken, maar volgens mij begrijpen veel lezers niet precies wat je aanpak is. De 42043 automatiseren met behulp van een sbrick ja.
Persoonlijk begrijp ik niet dat je nog niet hebt vastgesteld hoe je het wilt bouwen, maar wel alle onderdelen al hebt of weet welke? Dat is toch vreemd, niet wetende hoe je iets gaat doen, maar wel al weet wat je nodig hebt? Meestal is dat andersom.
Niet voor alle ideeen bestaat er een handleiding of filmpje op internet. Het meeste zul je zelf moeten uitzoeken.
En zeg je ook nog "kan nu alleen nog maar iets op youtupe vinden over hoe je deze uit elkaar haal en dan weer uit elkaar haal"?!? Ik begrijp best dat je hem niet 2 keer uit elkaar wilt halen, maar wat je wel bedoelt begrijp ik niet.
Denk toch dat je klein en eenvoudig moet beginnen en niet meteen zo'n complexe set moet willen 'automatiseren'. Dat is voor de meest ervaren bouwers nog moeilijk.
En lees je eigen tekst nog eens door voor het bericht plaatst.
Verder succes met je project!!
no avatar
User

Jan Groen

535

Ma Jan 10, 2005 21:08

Spijkenisse

door Jan Groen » Zo Dec 18, 2016 19:00

Ik denk dat de vraagsteller de set tweede hands heeft gekocht en zodoende geen bouwbeschrijving heeft.

Als dit zo is (en ik je dus goed heb begrepen) dan kun je de bouwbeschrijving gewoon op internet vinden. Zoek maar op "building instructions Lego 42043".

Als je steentjes mist van het model zoals het standaard (dus zonder sbrick) hoort te zijn, dan kun je deze steentjes gewoon los kopen. Dat kan bij Lego zelf of op Bricklink.com.
bedenk en maak!
Gebruikers-avatar
User

leggodtknarf

161

Wo Apr 22, 2009 20:30

Heerlen

door leggodtknarf » Wo Dec 21, 2016 14:27

Volgens mij is Marcel afgeschrikt, dat was niet de/mijn bedoeling :what: Moet wel zeggen dat ik steeds beetje allergisch ben voor van die bijna onbegrijpelijke berichten of vragen :r
Ik denk dat hij wel over de beschrijving beschikt, want hij zegt immers al te zijn begonnen met bouwen en er zodoende achter kwam meer spullen nodig te hebben.

@Marcel, volgt er nog een kleine update? :D
Gebruikers-avatar
User

LegoHenkie

4466

Di Aug 07, 2007 22:05

Groningen

door LegoHenkie » Wo Dec 21, 2016 16:00

Marcel is na 6 december nog niet weer online geweest.

Ik vond het vanaf begin geen serieuze vragensteller.
Er gaat niets boven Groningen.
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5637

Vr Nov 07, 2003 15:01

Oss

door MOCkingBird » Wo Dec 21, 2016 17:08

Met enige goede wil kun je toch wel lezen dat hij op zoek is naar bouwbeschrijvingen van de aanpassing (voor SBrick) van 42043.
Misschien dat er al iets op rebrickable staat? Dat is in ieder geval een site waar bouwbeschrijvingen van MOCs te vinden zijn.

Maar Marcel, hier op het forum is toch meestal het advies om het eerst zelf te proberen, en dan pas hulp te vragen.
Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
Bricklink Mockingbird's Nest Egg