Technic, Pneumatic, Robotics
Gebruikers-avatar
User

Paashaas

652

Wo Apr 16, 2008 13:28

Roermond

Lego testcar 8860 - de veertjes achter

door Paashaas » Do Okt 20, 2016 21:06

Mijn vader heeft zopas de hand weten te leggen op de 2 testcars (8865 en de 8860).
Nu zat ik de instructies eens te bekijken, en toen viel mij het volgende op :

Op de voorkant van het boekje zie bij de achtervering lange technic assen waar een losse veer omheen zit, terwijl je in het boekje in de instructies ziet dat het de standaard veertjes zijn die ingebouwd worden....
Hebben wij een misdruk van het instructieboekje te pakken dan ?

Voorkant boekje :
Afbeelding

Inbouw andere veertjes :
http://lego.brickinstructions.com/08000/8860/024.jpg
You can't make the scene....if you don't have the green....
no avatar
User

ggj

927

Zo Okt 14, 2012 21:50

Re: Lego testcar 8860 - de veertjes achter

door ggj » Do Okt 20, 2016 21:33

Ik heb de set niet maar ik denk niet dat het een misdruk is oid. Ik heb ongeveer hetzelfde met de 8229 Tread Trekker. Die bouw je volgens de instructie zodat de rupsbanden een vaste as hebben aan de achterzijde. Op de doos en instructie zie je een iets andere bouw. Als je die doet heb je die vaste as niet. Het is denk ik een foto van een pre-productie model.
Gebruikers-avatar
User

Rene.Kok

Rang

premium

premium
3481

Do Mrt 06, 2003 15:37

Braamt (Achterhoek)

door Rene.Kok » Do Okt 20, 2016 23:10

Nee, je hebt geen misdruk te pakken..........
Ik heb de set toentertijd nieuw gekocht en ook bij mij stond deze afbeelding ook op het instructie boekje.

Er waren 2 series:
De eerste serie had zilveren "bougiekappen" (waar dit boekje bij hoort)
De tweede serie had grijze bougiekappen en daarop stond de auto wel afgebeeld met LEGO schokdempers.

René
Het lijkt simpel,.............en dat is het ook!!
"Never argue with an idiot. They'll just bring you down to their level, and beat you with experience."
Gebruikers-avatar
User

Barman

6666

Di Mrt 22, 2005 22:30

Wijk bij Duurstede

door Barman » Vr Okt 28, 2016 14:47

De eerste serie van deze set is uitgebracht met zelf te bouwen vering. Deze werd echter snel vervangen door de vering die we nu nog kennen. Ik heb wel eens eentje op Marktplaats voorbij zien komen. Zat toen te twijfelen... had ik het maar gedaan!
Ik weet niet of het boekje later is aangepast want Ik heb de mijne aan het eind van de productierun gekocht en ook daar staat nog de foto op met de eerste vering versie.
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil!
Flickr en Youtube
Gebruikers-avatar
User

legomannetje

2700

Vr Okt 24, 2003 9:08

Highland

door legomannetje » Vr Okt 28, 2016 17:46

Dan ben ik wel benieuwd naar de instructies van die oude uitvoering.
Ik heb een 2e hands exemplaar met boekje 120162 met op alle foto's de oude veringen uit losse stukjes (ook de foto's van ombouw met een motortje) en op alle tekeningen de nieuw veringen uit kant en klare elementen.
Blijkbaar zijn de foto's niet opnieuw gemaakt nadat de vering is gewijzigd.

Overigens kwam het gebruik van preproductiefoto's rond 1969 ook veel voor. Bijna alle legotreinfoto's, zowel op de dozen als voorop de bouwboekjes als in indeeënboeken bevatten de preproductie treinwielen met 12 spaken, welke ook in de bouwtekeningen zijn gebruikt. Maar nooit zo geleverd. Op de foto's is ook nog te zien dat de grijze treinbodemplaten nog uit losse preproductiestukken bestond, maar in de bouwtekeningen is de 'naad' niet getekend zodat daar de uiteindelijke bodemplaat uit een stuk te zien is.
Kind 1: "Kijk een goederentrein"
Kind 2: "Nee, joh, dat heet een betere trein"
Gebruikers-avatar
User

Paashaas

652

Wo Apr 16, 2008 13:28

Roermond

door Paashaas » Zo Nov 20, 2016 22:47

Ik heb inmiddels beslag gelegd op die van m'n vader....dus die staat binnenkort opgebouwd in mijn hobbykamer :lol:
Maar mocht ik er eentje tegenkomen met die ouwe vering, dan hoef ik denk ik ook niet lang na te denken :lol:
You can't make the scene....if you don't have the green....