9V, 12V en misschien zelfs nog wel 4,5 volt, al het rijdend materieel hier.

MILS, Trains and Arduino

no avatar
User

Buur

Rang

premium

premium
132

Di Jun 25, 2019 20:35

Zuidplas

Re: MILS, Trains and Arduino

door Buur » Vr Okt 16, 2020 6:27

aawsum schreef:Naar aanleiding van de oproep in Lowlug TV heb ik 2 filmpjes van onze layout op Legoworld ingestuurd voor op het Lowlug TV kanaal. Zie hieronder het resultaat.
Erg leuk om ook zelf weer te zien.
Dus ook gelijk maar de oproep, heb je leuke filmpjes, stuur ze vooral in !! En dat kan van vanalles zijn, layouts, mocs, techniek oplossing. As het leuk is dan krijgt het vast een mooi plekje :-)

Heel leuk om te zien! Mooi in elkaar gezet ook. Hoelang doe je er over ongeveer om dit allemaal op te zetten op LW?
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4414

Ma Jan 08, 2007 21:14

Groene hart

door aawsum » Vr Okt 16, 2020 7:02

Thanks. Ja ik vind het zelf ook wel tof om te zien hoe je er mee bezig bent en hoe er dan van een zwarte tafel opeens een layout ontstaat.
Qua werk, alles bij elkaar een uur of 9 denk ik, maar daarvan zit een deel in tafels stellen, stroom aanleggen en natuurlijk praten met mensen die langskomen. Al met al is het wel hard doorwerken, ik schat ongeveer 7uur in de hele opbouw van het Lego gedeelte.
no avatar
User

Buur

Rang

premium

premium
132

Di Jun 25, 2019 20:35

Zuidplas

door Buur » Vr Okt 16, 2020 7:21

Dat is best lang :lol:

En een beetje praten en rond hangen hoort erbij he... :P
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4414

Groene hart

door aawsum » Vr Okt 16, 2020 7:52

Rondhangen is er niet bij op zo'n dag. Op zich is de rails zo gelegd, echter we hebben ook best wel wat automatisering dus het blijft goed kijken welke stekkertjes waar moeten. Ik denk dat de tijd ook in het heropbouwen gaat zitten van spullen die tijdens vervoer kapot zijn gegaan en in de detaillering van de hele layout. En als ik bedenk dat we 192 baseplates hadden liggen, dan is het ongeveer 2 minuten per baseplate dus eigenlijk is het best snel denk ik zo :P
Spoiler:
Gebruikers-avatar
User

Aliencat

Rang

premium

premium
4526

Di Feb 05, 2008 8:57

door Aliencat » Vr Okt 16, 2020 9:11

Heel erg cool filmpje :D
Gebruikers-avatar
User

Ravelino

Rang

premium

premium
490

Vr Apr 17, 2020 13:36

C-town

door Ravelino » Vr Okt 16, 2020 11:11

aawsum schreef:En als ik bedenk dat we 192 baseplates hadden liggen, dan is het ongeveer 2 minuten per baseplate dus eigenlijk is het best snel denk ik zo :P
Spoiler:

Het resultaat mag er zeker zijn voor die “luttele” 2 minuten per baseplate(afgezien het voorwerk wat ook nog een paar half uur per plaat zal zijn)

Jij mag nu al bang worden(en terecht pff ik heb al moeite met 10 laat staan tientallen baseplates :freaked: )

Ik als toeschouwer verheug me nu al op het “in real life” zien van de 192+ platen voor LW 20..(hopelijk 2021)alleen al om de content van de filmpjes in het echt te zien zou ik wel een dagje (extra) willen uittrekken :duim:

Ps trouwens ook heel tof hoe goed die camera weggewerkt is en de gefilmde personen(vooral degenen die niet weten dat ze gefilmd worden) doorgaan met hun ding doen zonder een “oh daar is een camera”-momentje.
Al vermoed ik dat die ene man het wel door begon te krijgen, die keek weer erg direct in de camera op een gegeven moment, maar dat kan toeval zijn.
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4414

Groene hart

door aawsum » Do Okt 29, 2020 8:38

Hierbij mijn inzending voor de 32x32 bijzonder formaat inzending. Een gebouw dat ook een plekje zal krijgen op onze eerstvolgende layout.

Ik had eigenlijk gehoopt dat mijn order met macaroni bricks binnen zou komen voordat de deadline verloopt van mijn inzending voor de bijzonder formaat wedstrijd, maar helaas.
Vandaar dan toch met gepaste trots (want het balkon klopt niet met hoe het zou moeten zijn) mijn sushi restaurant en soort van woonverdieping (al ben ik niet zeker wat er binnen gebeurd).

De sushi tent is eigenlijk een idee van mijn oudste dochter, ze is dol op sushi en wilde graag een restaurant in lego gemaakt hebben. Na lang wachten, zoals altijd eigenlijk, heb ik het zelf maar ontworpen en ook een binnenkant toegevoegd. Erg leuk geworden al is het volkomen zinloos want op een evenement zal men de binnenkant niet vaak zien.
De 1e verdieping is geïnspireerd op een heel oud historisch gebouw in Bangkok, de kleurstelling trok me erg aan. Het zal oorspronkelijk wel wit met groen zijn geweest maar de tand des tijds zorgt ervoor dat ik eindelijk eens wat sand green stenen kan gebruiken. Geen binnenkant voor de 1e verdieping, maar wellicht is dat maar beter ook want die agent staat daar niet voor niks.

Een 3 tal foto's van de voor, achter en binnenzijde en een klein filmpje die er helemaal rondom gaat hieronder.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Filmpje moet even geklikt worden om het te zien :-)
Afbeelding
Sushi shop and 1st floor by Aawsum MOCs Lego, on Flickr
Gebruikers-avatar
User

Ravelino

Rang

premium

premium
490

Vr Apr 17, 2020 13:36

C-town

door Ravelino » Do Okt 29, 2020 11:49

Ik vind ‘m zo al erg mooi en authentiek Aziatisch :duim: Maar ik geef toe, een paar rondingen zouden niet misplaatst zijn.

Bovendien is het interieur voor ons online toeschouwers totaal niet zinloos.

Misschien is het voor de layout een idee om een paar foto’s toe te voegen langs de kant, zodat mensen toch kunnen zien ‘wat er zich binnenin afspeelt‘ ondanks dat de muren gesloten blijven? En je niet voor ‘niks’ zo’n mooi interieurtje hebt gemaakt.

Benieuwd of mijn vermoedens over waar de rondingen komen een beetje kloppen..
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
5521

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

door sanderkoenen » Ma Nov 02, 2020 9:27

Interieur is echt goed gelukt.
Zwart, wit en rood mixen goed. :duim:
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4414

Groene hart

door aawsum » Ma Nov 02, 2020 20:02

Thanks. Ja en dat is eigenlijk toeval want ik vond rood wel goed passen bij iets Oosters. Het is wel zo dat je bij al het zwart wel een contrasterende kleur moet nemen want anders wordt het geheel te donker. Er zit ook nog allerlei dark red in ... maar die uitgave had ik beter kunnen skippen want dat is helemaal weggevallen.
De bar zelf is dark orange trouwens, dat komt er op de foto niet echt goed uit, maar in het echt staat dit prima.
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4414

Groene hart

door aawsum » Za Nov 07, 2020 0:05

Ik ben met wat nieuws aan het stoeien, in het kader van soort van beloofd in Lowlug tv.
Afbeelding
FaceBook
Instagram
of Flickr via het wereldbol knopje hier links onder mijn avatar
Gebruikers-avatar
User

UrbanErwin

Rang

premium

premium
885

Do Mei 02, 2013 7:19

Zwolle

door UrbanErwin » Za Nov 07, 2020 8:44

Goed begin, deze staat bij mij ook al een tijdje op de lijst. Wordt het een IRM, V-IRM of een V-IRMm?

Ik vond na heel veel zoeken trouwens nog deze doorsnede, misschien dat je er wat aan hebt?
Spoiler:
Foto's: Flickr
'Sorry mijn naam is niet UrbanEdwin'
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4414

Groene hart

door aawsum » Za Nov 07, 2020 10:42

He die is handig zeg, thanks.
UrbanErwin schreef:Wordt het een IRM, V-IRM of een V-IRMm?
Ok, ik weet het verschil tussen een IRM (interregiomaterieel) en een V-IRM (verlengd interregiomaterieel) maar wat is dan een V-IRMm?

Overigens zal de lengte van de wagon bij mij niet op schaal zijn, en ik denk dat het hele gebeuren uit max 4 delen zal bestaan, maar dat is nog heel erg afhankelijk van de totale lengte en de ruimte die ik heb op het rangeerterrein.
no avatar
User

ovlov

55

Wo Jul 01, 2015 21:17

door ovlov » Ma Nov 09, 2020 13:19

Een VIRMm is een gereviseerde VIRM. Bij deze stellen loopt de blauwe band anders en ze hebben een ander interieur.
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4414

Groene hart

door aawsum » Ma Nov 09, 2020 13:36

:duim:
Gebruikers-avatar
User

BrickJohannes

Rang

premium

premium
5270

Vr Jun 06, 2008 13:29

Burgum (friesland)

door BrickJohannes » Ma Nov 09, 2020 13:50

aawsum schreef:Ik ben met wat nieuws aan het stoeien, in het kader van soort van beloofd in Lowlug tv.
Afbeelding

Allereerst al een compliment om dit digitaal uit te tekenen, met al die hoeken en schuine delen.
Dit is een mooi begin! De dubbeldekers met netjes knik er in ben ik nog niet echt tegen gekomen op een show. Ben er benieuwd naar!
* Lego overal en nergens, behalve waar het hoort *
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4414

Groene hart

door aawsum » Ma Nov 09, 2020 13:58

Thanks man !!
Juist dit digitaal tekenen was voor mij heel belangrijk. Ik heb de echte knik qua graden ook verwerkt en kon daarmee heel precies uittekenen waar en hoe het vast komt. (en dat is nogal een uitdaging ;-)
Ik ga er zeker meer van laten zien, helemaal uittekenen gaat n nog wel een tijdje duren en dan motiveert het wel om af en toe een update te posten.
Gebruikers-avatar
User

raised

Rang

premium

premium
714

Ma Jul 04, 2005 20:43

Mestreech

door raised » Vr Nov 13, 2020 13:18

Goed om te zien dat je de knik gaat doen! Grootste gemis met alle eerdere regiorunners die ik in al die jaren voorbij heb zien komen. De ramen die je gebruikt zijn die 1*2*3 Windows neem ik aan?
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4414

Groene hart

door aawsum » Vr Nov 13, 2020 16:10

Ja dit is de 1x2x3 inderdaad. Die knik is mooi maar levert behoorlijk wat hoofdbrekens op. Maar goed het moet ook niet te makkelijk worden.
FaceBook
Instagram
of Flickr via het wereldbol knopje hier links onder mijn avatar
Vorige