9V, 12V en misschien zelfs nog wel 4,5 volt, al het rijdend materieel hier.

MILS, Trains and Arduino

no avatar
User

Svandew

Berichten

80

Geregistreerd

Ma Feb 24, 2014 20:11

Re: MILS, Trains and Arduino

door Svandew » Za Apr 11, 2020 13:15

Heel gaaf! Waar teken je dit in?
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
Berichten

4414

Geregistreerd

Ma Jan 08, 2007 21:14

Woonplaats

Groene hart

Re: MILS, Trains and Arduino

door aawsum » Za Apr 11, 2020 13:24

in stud.io
Gebruikers-avatar
User

Vlie-Bricker

Rang

premium

premium
Berichten

98

Geregistreerd

Wo Jan 01, 2014 22:33

Woonplaats

Vlieland

Re: MILS, Trains and Arduino

door Vlie-Bricker » Zo Apr 12, 2020 10:54

Wow, Aawsum, ik vond zo'n gevelrijtje er al leuk uitzien. Voor bijvoorbeeld als een achtergrondje langs het spoor en de tafelrand. Maar zo uitgebouwd als volledig 3D wijkje ziet het er helemaal gaaf uit! :duim:
...ach...., spoelde er maar eens 'n Maersk-containertje uit Billund aan op ons mooie strand.....
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
Berichten

4414

Geregistreerd

Ma Jan 08, 2007 21:14

Woonplaats

Groene hart

Re: MILS, Trains and Arduino

door aawsum » Zo Apr 19, 2020 9:18

Begonnen met het echt bouwen van een aantal huizen. Dat dark red is echt verschrikkelijk. Bricks zijn echt kleiner in dimensies dan bij andere kleuren waardoor niks lekker past. En dat terwijl het zo'n mooie kleur is.

Nou goed eerst maar eens wat verder afmaken. Afbeelding
FaceBook
Instagram
of Flickr via het wereldbol knopje hier links onder mijn avatar
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
Berichten

1175

Geregistreerd

Do Okt 05, 2017 17:30

Re: MILS, Trains and Arduino

door Boindil » Zo Apr 19, 2020 9:58

Kleiner in dimensie? Bedoel je dat ze letterlijk niet hetzelfde formaat hebben? Dat is mij nog nooit opgevallen. Maar ik heb ook nog niet zoveel met darkred gebouwd. Het is zeker een mooie kleur 8-)
Don't take life too seriously. You`ll never outlive it.
Flickr
Bricks By Boindil
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
Berichten

4414

Geregistreerd

Ma Jan 08, 2007 21:14

Woonplaats

Groene hart

Re: MILS, Trains and Arduino

door aawsum » Zo Apr 19, 2020 11:44

Boindil schreef:Kleiner in dimensie? Bedoel je dat ze letterlijk niet hetzelfde formaat hebben?
Stapel maar eens 10 dark red 1x2 bricks op elkaar en zet die naast 10 1x2 dbg bricks. De dark red variant is dunner, smaller, minder diep, hoog hoe je het ook wil noemen. Gewoon :freaked:
Gebruikers-avatar
User

UrbanErwin

Rang

premium

premium
Berichten

885

Geregistreerd

Do Mei 02, 2013 7:19

Woonplaats

Zwolle

Re: MILS, Trains and Arduino

door UrbanErwin » Zo Apr 19, 2020 12:04

Gaaf hoor zo'n volledige woonwijk. Het was mij persoonlijk nooit echt opgevallen dat donker rood een andere tolerantie marge heeft. Ik zie mogelijkheden.
Foto's: Flickr
'Sorry mijn naam is niet UrbanEdwin'
Gebruikers-avatar
User

alois

Rang

premium

premium
Berichten

1274

Geregistreerd

Vr Feb 04, 2011 16:22

Woonplaats

Arnhem

Re: MILS, Trains and Arduino

door alois » Zo Apr 19, 2020 18:08

Welke dark red? Er schijnen wel drie verschillende versies te zijn... Een beetje een probleemkleur voor Lego, maar wel heel mooi, zoals je zegt.
Mijn flickr-pagina
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
Berichten

4414

Geregistreerd

Ma Jan 08, 2007 21:14

Woonplaats

Groene hart

Re: MILS, Trains and Arduino

door aawsum » Do Apr 23, 2020 12:16

Deze heb ik ook maar eens in het echt gemaakt. Een ieder die wel eens in een nieuwbouwwijk is geweest zal ze wel herkennen.
Ik ben er erg blij mee hoe deze gelukt is en ook hoe stevig ie is.Afbeelding
FaceBook
Instagram
of Flickr via het wereldbol knopje hier links onder mijn avatar
Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
Berichten

11258

Geregistreerd

Wo Dec 26, 2007 21:58

Woonplaats

nabij Leiden

Re: MILS, Trains and Arduino

door WvdP » Do Apr 23, 2020 12:36

Wat een leuk dingetje! Goed gelukt zeg!!
If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
(Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett)
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
Berichten

5646

Geregistreerd

Vr Nov 07, 2003 15:01

Woonplaats

Oss

Re: MILS, Trains and Arduino

door MOCkingBird » Do Apr 23, 2020 17:02

wat is het?

oh, een ondergrondse afvalcontainer, denk ik bij nader inzien.
Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
Bricklink Mockingbird's Nest Egg
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
Berichten

4414

Geregistreerd

Ma Jan 08, 2007 21:14

Woonplaats

Groene hart

Re: MILS, Trains and Arduino

door aawsum » Do Apr 23, 2020 19:10

:lol:
FaceBook
Instagram
of Flickr via het wereldbol knopje hier links onder mijn avatar
Gebruikers-avatar
User

SamtheChemist

Rang

premium

premium
Berichten

750

Geregistreerd

Wo Okt 19, 2016 12:13

Woonplaats

Woudenberg

Re: MILS, Trains and Arduino

door SamtheChemist » Vr Apr 24, 2020 20:01

Kan je (als je dat wil) laten zien hoe je die container hebt opgebouwd?
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
Berichten

4414

Geregistreerd

Ma Jan 08, 2007 21:14

Woonplaats

Groene hart

Re: MILS, Trains and Arduino

door aawsum » Vr Apr 24, 2020 21:18

Technieken zijn er om te delen hoor :)

Afbeelding
Afvalcontainer by Aawsum MOCs Lego, on Flickr

Ik neem aan dat dit duidelijk genoeg is, anders gewoon even vragen.
Gebruikers-avatar
User

SamtheChemist

Rang

premium

premium
Berichten

750

Geregistreerd

Wo Okt 19, 2016 12:13

Woonplaats

Woudenberg

Re: MILS, Trains and Arduino

door SamtheChemist » Vr Apr 24, 2020 21:50

Cool thxn!
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
Berichten

1175

Geregistreerd

Do Okt 05, 2017 17:30

Re: MILS, Trains and Arduino

door Boindil » Za Apr 25, 2020 7:14

Van buiten ziet het er zo simpel uit, maar dat is heel vernuftig gedaan :duim: . Mag ik vragen wat het voordeel is van de rode plates? Waarom heb je daar niet hetzelfde gedaan met de clip en lightsaber?
Don't take life too seriously. You`ll never outlive it.
Flickr
Bricks By Boindil
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
Berichten

4414

Geregistreerd

Ma Jan 08, 2007 21:14

Woonplaats

Groene hart

Re: MILS, Trains and Arduino

door aawsum » Za Apr 25, 2020 8:48

De constructie met de rode plates met ring is steviger en zorgt voor meer opvulling. De lightsaber werkt prima om het voorstuk vast te houden, maar als ik aan beide kanten een lightsaber gebruik (wat wel zou kunnen inderdaad, dus goed gezien) dan is het en moeilijker om vast te zetten en zit er wat speling in.
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
Berichten

1175

Geregistreerd

Do Okt 05, 2017 17:30

Re: MILS, Trains and Arduino

door Boindil » Za Apr 25, 2020 10:17

Ah helemaal duidelijk. Dank je voor de uitleg 8-)
Don't take life too seriously. You`ll never outlive it.
Flickr
Bricks By Boindil
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
Berichten

4414

Geregistreerd

Ma Jan 08, 2007 21:14

Woonplaats

Groene hart

Re: MILS, Trains and Arduino

door aawsum » Ma Apr 27, 2020 8:48

Nou het begin is er. Ik mis nog heel veel daken. Deze slopes heb ik bij lego zelf besteld, die zijn nl erg slecht te krijgen via bricklink. Nadeel is dat ik er even op moet wachten natuurlijk.
Mijn jongste dochter helpt mee dus als je denkt wat een leuke kleurrijke bomen op die balkons dan weet je waar het van is ;-)
Afbeelding
FaceBook
Instagram
of Flickr via het wereldbol knopje hier links onder mijn avatar
Gebruikers-avatar
User

LegoRK

Rang

premium

premium
Berichten

3707

Geregistreerd

Do Nov 30, 2006 16:18

Woonplaats

Hardenberg - the place to be ;)

Re: MILS, Trains and Arduino

door LegoRK » Ma Apr 27, 2020 10:12

Dat ziet er al gaaf uit! 8-) Zo 'in het echt' gebouwd zie je pas dat het een heel groot bouwwerk is met elkaar. :duim:
Tof dat je dochter ook mee mag bouwen. :D
"Het leven zit vol verrassingen, waarvan weinigen aangenaam."
MyBrickshelf en Mijn andere foto's
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
Berichten

4414

Geregistreerd

Ma Jan 08, 2007 21:14

Woonplaats

Groene hart

Re: MILS, Trains and Arduino

door aawsum » Wo Apr 29, 2020 19:20

Inmiddels zijn ook de slopes binnen gekomen en kan ik de verschillende huizen wat structuur geven. Er is nog genoeg te doen :-)
Afbeelding
FaceBook
Instagram
of Flickr via het wereldbol knopje hier links onder mijn avatar
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
Berichten

4414

Geregistreerd

Ma Jan 08, 2007 21:14

Woonplaats

Groene hart

Re: MILS, Trains and Arduino

door aawsum » Zo Mei 03, 2020 8:29

Ondertussen ook een beetje aan het testen voor een appartementen complex. Ik wil wat bijzondere hoeken er in kwijt. Grootste probleem is dat ik het geheel eigenlijk iets te groot vindt, maar doordat er geen goed 1x2x4 raam is dat in de puien past kom ik voorlopig even hier op uit.Afbeelding
FaceBook
Instagram
of Flickr via het wereldbol knopje hier links onder mijn avatar
Gebruikers-avatar
User

SamtheChemist

Rang

premium

premium
Berichten

750

Geregistreerd

Wo Okt 19, 2016 12:13

Woonplaats

Woudenberg

Re: MILS, Trains and Arduino

door SamtheChemist » Zo Mei 03, 2020 14:33

Ziet er cool uit hoor!
no avatar
User

Buur

Rang

premium

premium
Berichten

132

Geregistreerd

Di Jun 25, 2019 20:35

Woonplaats

Zuidplas

Re: MILS, Trains and Arduino

door Buur » Ma Mei 04, 2020 11:54

Ik vind het een super vet complex geworden! Leuk hoe de verdiepingen op elkaar staan :duim:
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
Berichten

4414

Geregistreerd

Ma Jan 08, 2007 21:14

Woonplaats

Groene hart

Re: MILS, Trains and Arduino

door aawsum » Wo Mei 06, 2020 13:22

Thanks voor de complimenten. Het wordt nog een hele puzzel om het mooi vast te krijgen, zeker omdat ik voor de achterkant een nog iets lastigere challenge heb aangenomen ...
Afbeelding
FaceBook
Instagram
of Flickr via het wereldbol knopje hier links onder mijn avatar
Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
Berichten

11258

Geregistreerd

Wo Dec 26, 2007 21:58

Woonplaats

nabij Leiden

Re: MILS, Trains and Arduino

door WvdP » Wo Mei 06, 2020 13:25

Dat is zeker een leuke challenge!
Maar die cheeseslopes... ik weet het niet. Volgens mij krijg je op heel veel plekken een mooiere aansluiting op die grijze rand als je 1x4, 1x3 en 1x2 slopes gebruikt, of zie ik dat verkeerd?
If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
(Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett)
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
Berichten

4414

Geregistreerd

Ma Jan 08, 2007 21:14

Woonplaats

Groene hart

Re: MILS, Trains and Arduino

door aawsum » Wo Mei 06, 2020 13:57

Dat van die cheese slopes ben ik met je eens, maar met gewone en ook curves slopes ben ik nog verder van huis. Maar ik sta open voor ideeën.
En je weet, volgens Lego masters kan rondbouwen niet ;-)

ps.
Overigens lijkt er op deze render veel meer speling te zitten tussen het MDF en DBG dan in stud.io zelf. Maar daar ga ik wel achterkomen bij het prototypen.
FaceBook
Instagram
of Flickr via het wereldbol knopje hier links onder mijn avatar
no avatar
User

Buur

Rang

premium

premium
Berichten

132

Geregistreerd

Di Jun 25, 2019 20:35

Woonplaats

Zuidplas

Re: MILS, Trains and Arduino

door Buur » Do Mei 07, 2020 19:50

Bijzonder gebouw, ben benieuwd hoe het in het echt uit gaat zien! Het is weer eens heel wat anders dan wat je vaak voorbij ziet komen op internet.
Gebruikers-avatar
User

Ravelino

Rang

premium

premium
Berichten

490

Geregistreerd

Vr Apr 17, 2020 13:36

Woonplaats

C-town

Re: MILS, Trains and Arduino

door Ravelino » Vr Mei 08, 2020 14:27

aawsum schreef:Dat van die cheese slopes ben ik met je eens, maar met gewone en ook curves slopes ben ik nog verder van huis. Maar ik sta open voor ideeën.
En je weet, volgens Lego masters kan rondbouwen niet ;-)

ps.
Overigens lijkt er op deze render veel meer speling te zitten tussen het MDF en DBG dan in stud.io zelf. Maar daar ga ik wel achterkomen bij het prototypen.


En dit is dus een van de punten waar ik ook last van heb met studio/LDD. Ik heb vaak dat iets in het echt wel kan (Soms zelfs zonder spanning/gaten) terwijl studio/LDD het me weigert. Een van de (vele) redenen dat ik liever blokjes in hand heb, hoewel het wel lekker doorstapelen is met studio.

Wat ik me trouwens afvroeg, kan je de masonry bricks hier en daar niet wat verder trekken? Of misschien wat snot studs uit dat egale MDF deel achterin om wat begroeiing te plaatsen.. Voor mijn gevoel wordt het anders een iets te effen contrast met de rest van de muur.
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
Berichten

4414

Geregistreerd

Ma Jan 08, 2007 21:14

Woonplaats

Groene hart

Re: MILS, Trains and Arduino

door aawsum » Vr Mei 08, 2020 14:41

De speling werkt beide kanten op. Ik heb dingen in stud.io die prima passen maar in het echt niet en ook andersom. Stud.io is voor mij meer om te zien wat ik nodig heb aan stenen en om kleuren en dergelijke uit te proberen.

Over de masonry aan de zijkant, ik denk dat ik deze er geheel ga uithalen want het wordt sowieso geen mooie overgang. Ik wilde er nu een aantal patronen in laten terugkomen, maar goed .... als ik het dak en de andere kant een beetje goed heb dan pas ik dat aan.

Op dit moment is de challenge meer om de diagonalen aan de voorzijde lekker over te laten lopen in het dak, ook daar heb ik allerlei gaten die ik moet dichten.
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
Berichten

4414

Geregistreerd

Ma Jan 08, 2007 21:14

Woonplaats

Groene hart

Re: MILS, Trains and Arduino

door aawsum » Vr Mei 08, 2020 20:36

Inmiddels weer een stapje verder. Door het bouwen van de linkermuur kwam ik er achter dat de hele voorkant niet klopte, dus dat moest ik eerst fixen. Daarna de achterkant gevuld en ingedeeld, waarbij ik rekening moest houden met de verschillende etage vloeren. Resultaat hieronder.
Volgende stap is het afmaken van het dak en vullen van de hoeken aan de voorkant. Afbeelding
FaceBook
Instagram
of Flickr via het wereldbol knopje hier links onder mijn avatar
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
Berichten

4414

Geregistreerd

Ma Jan 08, 2007 21:14

Woonplaats

Groene hart

Re: MILS, Trains and Arduino

door aawsum » Do Mei 14, 2020 18:14

Volgens mij gaat dit em worden. Door al het snot werk klopte diverse hoogtes niet dus na tig keer alles opnieuw meten en goed zetten ben ik tevreden over hoe het in elkaar zit.
Nadeel van dit gebouw is dat de achterzijde van glas is, dus dat wordt toch een soort van interieur erin verwerken.
Ik ga eerst eens kijken of ik de contouren in elkaar kan krijgen in het echt, want er zit nog wel eens wat verschil tussen stud.io en het echte bouwen.AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
FaceBook
Instagram
of Flickr via het wereldbol knopje hier links onder mijn avatar
no avatar
User

Jaap_A

Berichten

94

Geregistreerd

Vr Mei 03, 2019 15:20

Re: MILS, Trains and Arduino

door Jaap_A » Do Mei 14, 2020 20:02

Gaaf! Wat me hierbij opvalt is hoe verschillend de “Lego-schaal” geïnterpreteerd wordt.
Dit is bijvoorbeeld weer duidelijk groter dan modulars, maar past ook weer bij de treinrails die door kinderen de kleinere City/Creator sets gebruikt worden.
Gebruikers-avatar
User

UrbanErwin

Rang

premium

premium
Berichten

885

Geregistreerd

Do Mei 02, 2013 7:19

Woonplaats

Zwolle

Re: MILS, Trains and Arduino

door UrbanErwin » Vr Mei 15, 2020 9:37

Gaaf gemaakt, zou je voor de achterkant niet met 1x2 bricks en plates een rondere afwerking kunnen maken?
Foto's: Flickr
'Sorry mijn naam is niet UrbanEdwin'
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
Berichten

4414

Geregistreerd

Ma Jan 08, 2007 21:14

Woonplaats

Groene hart

Re: MILS, Trains and Arduino

door aawsum » Vr Mei 15, 2020 13:21

Jaap_A schreef:Gaaf! Wat me hierbij opvalt is hoe verschillend de “Lego-schaal” geïnterpreteerd wordt.
Dit is bijvoorbeeld weer duidelijk groter dan modulars, maar past ook weer bij de treinrails die door kinderen de kleinere City/Creator sets gebruikt worden.
Ik weet niet wat je bedoeld met kleinere City/Creator sets. Maar eigenlijk is de schaal niet heel veel anders dan bij een modular, het gebouw is in totaal wat groter. Iedere verdieping is 10studs hoog, een modular is vaak nog wel wat hoger. Dit gebouw past ongeveer op een 48x48 studs baseplate en heeft 10 grote apartementen. Op deze grote kun je vaak maar 3a4 modulars kwijt dus ik weet zeker dat de Lego minifigs met mij heel blij zijn ;-)

UrbanErwin schreef:Gaaf gemaakt, zou je voor de achterkant niet met 1x2 bricks en plates een rondere afwerking kunnen maken?
Welk gedeelte bedoel je, het witte aan de binnenkant? Want dat zie je toch niet nl.
Gebruikers-avatar
User

UrbanErwin

Rang

premium

premium
Berichten

885

Geregistreerd

Do Mei 02, 2013 7:19

Woonplaats

Zwolle

Re: MILS, Trains and Arduino

door UrbanErwin » Vr Mei 15, 2020 15:06

Ik bedoel de donkergrijze afdekplaat die nu bestaat uit secties van 4 noppen met kieren er tussen. Volgensmij is die lang genoeg om te kunnen bestaan uit 1x2 plates/bricks/panels die gebogen worden. Op die manier heb je geen kieren.
Foto's: Flickr
'Sorry mijn naam is niet UrbanEdwin'
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
Berichten

4414

Geregistreerd

Ma Jan 08, 2007 21:14

Woonplaats

Groene hart

Re: MILS, Trains and Arduino

door aawsum » Vr Mei 15, 2020 15:28

Duidelijk. Helpt het als ik zeg dat de bocht bevestigd is aan treinrails? Dan snap je dat het niet verder te buigen is ..... Ik snap wat je zegt, maar gezien de complexiteit van het gebouw weet ik niet of ik dit ga/wil veranderen. Plus dat ik heel veel van die trans black panels heb van 1x4x3, deze wil ik hergebruiken (lego is al duur genoeg) waarmee ik dit gelijk wil laten lopen met de grijze boog.
Gebruikers-avatar
User

UrbanErwin

Rang

premium

premium
Berichten

885

Geregistreerd

Do Mei 02, 2013 7:19

Woonplaats

Zwolle

Re: MILS, Trains and Arduino

door UrbanErwin » Vr Mei 15, 2020 17:36

Ja dat is inderdaad logisch, zeker als je de 4 brede panelen al hebt.
Foto's: Flickr
'Sorry mijn naam is niet UrbanEdwin'
no avatar
User

Jaap_A

Berichten

94

Geregistreerd

Vr Mei 03, 2019 15:20

Re: MILS, Trains and Arduino

door Jaap_A » Za Mei 16, 2020 8:32

aawsum schreef:
Jaap_A schreef:Gaaf! Wat me hierbij opvalt is hoe verschillend de “Lego-schaal” geïnterpreteerd wordt.
Dit is bijvoorbeeld weer duidelijk groter dan modulars, maar past ook weer bij de treinrails die door kinderen de kleinere City/Creator sets gebruikt worden.
Ik weet niet wat je bedoeld met kleinere City/Creator sets. Maar eigenlijk is de schaal niet heel veel anders dan bij een modular, het gebouw is in totaal wat groter. Iedere verdieping is 10studs hoog, een modular is vaak nog wel wat hoger. Dit gebouw past ongeveer op een 48x48 studs baseplate en heeft 10 grote apartementen. Op deze grote kun je vaak maar 3a4 modulars kwijt dus ik weet zeker dat de Lego minifigs met mij heel blij zijn ;-)

Kleinere creator/city sets bedoel ik meer de kinder sets van city (niet creator expert zegmaar)

Dacht eigenlijk dat dit qua schaal groter was dan modular maar dat heb ik dus fout!

Ben benieuwd hoe dat er als groot geheel op layout uit ziet, succes!
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
Berichten

4414

Geregistreerd

Ma Jan 08, 2007 21:14

Woonplaats

Groene hart

Re: MILS, Trains and Arduino

door aawsum » Za Mei 16, 2020 10:22

Jaap_A schreef:Kleinere creator/city sets bedoel ik meer de kinder sets van city (niet creator expert zegmaar)
Helder.
Jaap_A schreef:Dacht eigenlijk dat dit qua schaal groter was dan modular maar dat heb ik dus fout!
Niks is fout, maar ik kan het me wel voorstellen. Bij een modular is er veel meer gedetailleerd met meer verschillende onderdelen, en dat ziet er vaak compact en daarmee wat kleiner uit. Maar we gaan het zien.
Jaap_A schreef:Ben benieuwd hoe dat er als groot geheel op layout uit ziet, succes!
Anders ik wel :D
VorigeVolgende

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

[*]