Zo even stofhappen in mijn eigen topic. En dat is niet omdat ik niks heb gedaan, in tegendeel ik ben blij om te kunnen vaststellen dat mijn deel van de layout die ik samen met Moos neer ga zetten op Legoworld toch een soort van af is (het is nl nooit af).
In de afgelopen 2 jaar hebben we samen een layout bedacht en daar diverse stukken voor ingevuld. Mijn topic laat in ieder geval wel zien dat er wat bouwwerken zijn gemaakt die straks ook bijna allemaal in de layout staan. Naast alle gebouwen heb ik ook ruimte (en tijd om deze te bouwen) gevonden voor een nieuwe goederentrein en een NS trein (stond al erg lang op mijn wensenlijstje).
Ik wil niet teveel weggeven maar we gaan samen een stuk neerzetten van 192 baseplates, en iedere keer als ik dat schrijf of zeg moet ik toch even slikken want als je daar over nadenkt dan vind ik dat een enorme oppervlakte.
Door de layout heen lopen een paar thema's, waar natuurlijk treinen maar ook melk er 2 van zijn. Het bijzondere vind ik zelf wel is dat we ervoor gekozen hebben om aan beide kanten van de layout een zichtzijde te hebben, ik hoop ook dat dat op Legworld goed uitpakt, we hebben dat natuurlijk besproken met de organisatie maar het is nog even afwachten of we de gewenste opstelling krijgen.
Zoals ook de afgelopen keer is het treingedeelte geautomatiseerd. Deze keer een tandje meer dan de vorige, één van de grote wensen was namelijk om meer treinen tegelijk te laten rijden zonder de hele layout vol met spoor te leggen. Dus er zijn een aantal knooppunten waar we met arduino's en een aantal sensoren beslissingen nemen en zo deze wens proberen te bereiken.
Hieronder een linkje naar een filmpje dat ik vandaag maakte waar je een paar van deze knooppunten kan zien. Welkom op mijn zolder zeg maar. Het laat nog niet teveel zien maar besef wel dat de Legoworld ook voor ons de eerste keer is dat alles bij elkaar en in elkaar staat, dus dat trotse gevoel komt straks pas en daarom zijn er nu ook nog geen foto's te delen van het totaalplaatje.
Als je op het plaatje klikt dan werkt het filmpje pas.
sneak preview layout 2019 Legoworld by
Aawsum MOCs Lego, on Flickr