9V, 12V en misschien zelfs nog wel 4,5 volt, al het rijdend materieel hier.

Container issues

Gebruikers-avatar
User

Buur

38

Di Jun 25, 2019 20:35

Container issues

door Buur » Za Jun 13, 2020 15:32

Ik wil al langer graag een treinwagon voor containers bouwen en ben afgelopen weken bezig geweest met wat simpele ontwerpen. Ik liep een beetje vast op de afmetingen die de containers moeten krijgen. Om ze mooi uit te laten komen op een 8 nops brede wagon is een 8 nops brede container het mooiste. Maar deze past dan niet meer in de schaal 1:45. Een 6 nops brede container komt dichter bij deze schaal in de buurt maar ziet er zeer fragiel uit op een trein van 8 noppen breed.

Ik zou er niet zo'n punt van maken al zou ik de container niet op een vrachtwagen willen hebben. Ik wil naast de wagon ook een vrachtwagen bouwen waar deze containers dan mooi op passen. Volgens de schaal 1:45 zou een vrachtwagen het dichts in de buurt komen van 6 noppen breed gezien zijn breedte maat van ongeveer 2,5 meter.

Daarnaast had ik in me achterhoofd een treinwagon zitten waar vrachtwagens en trailers mee vervoerd worden. Het zou dus ideaal zijn om de schaal van de vrachtwagens en trailers op 6 noppen breed te houden gezien ik mijn trein materieel 8 noppen breed bouw. Maar dan komen die fragiele containers weer die niet mooi uitkomen op een 8 nops breede trein combinatie.

Zijn er hier mensen die weleens zo'n soortgelijke afweging gemaakt hebben of misschien zelf weleens zulke wagons/vrachtwagens gebouwd hebben voor containers?
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4271

Ma Jan 08, 2007 21:14

Groene hart

Re: Container issues

door aawsum » Za Jun 13, 2020 16:20

Je zou natuurlijk je treinen ook in 6 breed kunnen bouwen .....
Maar laten we deze discussie hier maar niet voeren ;-)

Is het een idee om de vrachtwagen met container in zijn geheel op de wagon te plaatsen? Dan komt het minder iel uit denk ik.
FaceBook
Instagram
of Flickr via het wereldbol knopje hier links onder mijn avatar
Gebruikers-avatar
User

Buur

38

door Buur » Za Jun 13, 2020 17:44

aawsum schreef:Je zou natuurlijk je treinen ook in 6 breed kunnen bouwen .....

Is het een idee om de vrachtwagen met container in zijn geheel op de wagon te plaatsen? Dan komt het minder iel uit denk ik.

De rede dat ik voor 8 breed gekozen heb is dat ik heel graag gedetailleerd bouw. Sommige details die in 6 breed weg zouden vallen komen in 8 breed wel voor. Daarbij komt dat een trein in het egt ook wel een heel kolossaal ding is...

Ik heb eerder deze week al eens het idee gehad om de wagon te versmallen naar 7 nops breed en er dan een 6 nops brede container op zetten. De vrachtwagen in zijn geheel op de wagon zetten is ook een idee waar ik zeker aan gedacht heb en waarvoor ik ook graag nog een keer een wagon bouw, maar een specifieke wagon voor containers is ook wel iets wat mij heel leuk lijkt!

nog maar even puzzelen in studio en kijken wat eruit gaat komen. Moet nog even wachten op onderdelen voor een ander projectje die ik binnenkort post hier.. :D
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4271

Groene hart

door aawsum » Za Jun 13, 2020 19:23

Buur schreef:
aawsum schreef:Je zou natuurlijk je treinen ook in 6 breed kunnen bouwen .....

De rede dat ik voor 8 breed gekozen heb is dat ik heel graag gedetailleerd bouw. Sommige details die in 6 breed weg zouden vallen komen in 8 breed wel voor. Daarbij komt dat een trein in het egt ook wel een heel kolossaal ding is...

Ik denk dat het een misverstand is dat detail niet mogelijk is met 6 breed, maar ieder zijn ding hoor.

Er zijn genoeg 8-brede trein bouwers op het forum hier, dus goed om eens bij hun te kijken. Volgens mij hebben ze juist veel 7 en 8 brede containers, en totaal geen 6. De wagons met containers zijn vaak (bijna) dezelfde breedte als de treinen nl.
Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
11203

Wo Dec 26, 2007 21:58

nabij Leiden

door WvdP » Za Jun 13, 2020 21:21

Het klinkt vooral als een schaal-probleem: je bouwt je treinen niet in dezelfde schaal als je containers, of zie ik dat verkeerd?
If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
(Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett)
Gebruikers-avatar
User

Buur

38

door Buur » Za Jun 13, 2020 21:33

Als ik bijvoorbeeld naar de Mak DE 6400 kijk (mijn enigste 8 nops brede loc op dit moment) is deze 3,1 meter breed. Dit komt neer op een schaal van 1:40 ongeveer. (7,75 noppen breed bij schaal 1:40) Doe ik ditzelfde met een standaard zee container dan kom ik uit op 6,25 bij 1:40. Gezien een vrachtwagen 2,5 meter breed is ongeveer hoort een loc breder te zijn, ook in mijn Lego modellen. Dat zijn dan 6 nops brede vrachtwagens met 6 nops brede containers naar mijn mening...
Dan komt mijn probleem; die 6 nops brede containers zijn niet de mooiste op een wagon achter een loc van 8 breed.
Heb ik een foutje gemaakt bij het bepalen van de schaal of ben ik nu te precies bezig?? (Waar ik nog wel eens last van kan hebben :lol: )
Gebruikers-avatar
User

koffiemoc

Rang

premium

premium
2626

Zo Sep 07, 2008 17:54

Zutphen

door koffiemoc » Za Jun 13, 2020 23:17

Reactie 1:
Waarom zou een zeecontainer perse OF 6 OF 8 noppen breed moeten zijn? Je kunt ook een vloer van 6 noppen hanteren, en de zijkanten van plates + tiles ertegenaan plakken. Stel je hebt aan beide zijkanten 1 laag plates en 1 laag tiles, dan is je container 6 noppen + 4 plates breed, dat is 7 noppen + 1,5 plate dik. Da's ruim 7,5 studs dus. Of bouw een vloer/hele container van 7 noppen breed. Lastiger, maar wou je nou gedetailleerd bouwen of niet. :P

Reactie 2:
Ik heb toevallig een keer eerder zitten rekenen op verhoudingen in schaal 1:40. In dat excelsheet vind ik de volgende zaken terug:

Code: Alles selecteren
Werkelijke (meters) || schaal 1:40 (stud | brick | stud )
wijd | hoog | lengte|| wijd | hoogt | lengte
2,72 | 3,91 | 19,13 || 8,52 | 10,21 | 59,93 || ACTS 5800 diesel
2,55 | 4,00 | 16,50 || 7,99 | 10,44 | 51,69 || max. Europese trekker + oplegger
2,44 | 2,59 | _6,06 || 7,64 | _6,76 | 18,98 || 20 voets zeecontainer

Een loc heeft uitsteeksels zoals handgrepen, railing etc. Ik weet niet meer welke zaken zijn inbegrepen in de breedte. De vrachtwagenmaten zijn de maxima volgens de Europese wetgeving. Een Renault Magnum is 255 breed, een Mercedes Actros 250 en een Arocs 230cm. Ik ben voor de breedte van een nop uitgegaan van 7,98 mm, en de hoogte van een brick is dan 6/5 daarvan: 9,58 mm.

Het tabelletje laat zien dat loc, truck en container van alledrie 8 studs goed verdedigbaar is. De breedte van een 6400 heb ik destijds niet uitgezocht of niet makkelijk kunnen vinden, wel een 5800. Als ik nu uitga van jouw 3,10m is dat omgerekend naar een 1:40 schaal 9,71 studs wijd. Je loc zou dus te smal zijn met slechts 8 studs. Daarom herberken ik het tabelletje nog even voor schaal 1:45 :P

Code: Alles selecteren
Werkelijke (meters) || schaal 1:45 (stud | brick | stud )
wijd | hoog | lengte|| wijd | hoog | lengte
2,72 | 3,91 | 19,13 || 7,57 | 9,07 | 53,27 || ACTS 5800 diesel
2,55 | 4,00 | 16,50 || 7,10 | 9,28 | 45,95 || max. Europese trekker + oplegger
2,44 | 2,59 | _6,06 || 6,79 | 6,01 | 16,87 || 20 voets zeecontainer
3,10 | 4,20 | 14,40 || 8,63 | 9,75 | 40,10 || MAK DE 6400

Kortom, bij een breedte van 8 studs voor de 6400 mogen truck en container echt wel 7 breed. Zet hem op! :duim:
Baldrick, have you no idea what irony is? Yeah. It's like goldy and bronzy, only it's made of iron.
my koffiemocs @ flickr.
Gebruikers-avatar
User

Rijkjavik

2109

Zo Okt 28, 2007 8:34

Ede

door Rijkjavik » Zo Jun 14, 2020 10:08

:offtopicsmile: Even muggenziften @koffiemoc, maar voor een nop moet je volgens mij 8mm rekenen om de lengte die je wilt bouwen te bepalen. 188 noppen afstand in plaats van 193 tijdens COVID dus. Een brick 1x1 is misschien een fractie kleiner, maar die kleinere maat is alleen relevant als je losse 1x1 bricks strak tegen elkaar legt. Ga je ze onderling verbinden, dan is alleen de afstand tussen twee noppen op een plate 1x2 bijvoorbeeld relevant, en naar mijn weten is die 8mm.
It's multifunctionomical.

Flickr
Gebruikers-avatar
User

UrbanErwin

Rang

premium

premium
809

Do Mei 02, 2013 7:19

Zwolle

door UrbanErwin » Zo Jun 14, 2020 12:35

Ik bouw mijn containers voor 1:45 in het formaat 7*17

Voor het berekenen destijds heb ik deze webtool gebruikt: http://studs.sariel.pl/

Ik heb nog ergens een LDD bestand liggen van zowel de 20ft als de 40ft versie
Bijlagen
JPEG_20200514_120831.jpg
Foto's: Flickr
'Sorry mijn naam is niet UrbanEdwin'
Gebruikers-avatar
User

Buur

38

door Buur » Ma Jun 15, 2020 7:55

koffiemoc schreef:Kortom, bij een breedte van 8 studs voor de 6400 mogen truck en container echt wel 7 breed. Zet hem op! :duim:

Een 6 studs breede vrachtwagen valt inderdaad vrij klein uit naast een loc van 8 breed, Toch nog maar even het hele concept overzien en even knutselen met de verhoudingen.

UrbanErwin schreef:Ik bouw mijn containers voor 1:45 in het formaat 7*17

Voor het berekenen destijds heb ik deze webtool gebruikt: http://studs.sariel.pl/

Thanks voor de tool, ik ben geen kei in het rekenen met schaal, dus zie nog weleens wat over het hoofd, bijvoorbeeld het terugrekenen naar de afmetingen van 1 stud, 7,8/8 mm waardoor je een heel andere schaal krijg en je het jezelf wel heel moeilijk maakt! :lol:
Gebruikers-avatar
User

Buur

38

door Buur » Di Jun 16, 2020 9:06

Ik ben even bezig geweest om mijn huidige containers aan te passen en daar is onderstaand uitgekomen...

Afbeelding

Het is nog niet het definitieve ontwerp maar wel een goede zet in die richting. Nu maar eens kijken of ik er een in het egt kan bouwen en of ik er dan nog steeds enthousiast over ben.

Ben ook benieuwd wat jullie ervan vinden!
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4271

Groene hart

door aawsum » Di Jun 16, 2020 9:12

Ik vind de lange container er wel indrukwekkend uit zien.
Waar ik een beetje over twijfel is de hoek die je hebt gebruikt om het scharniermechnisme te maken. Dit is voor mij een beetje te groot met al die clip plates (dat zijn ze toch). Wellicht eentje proberen waar je de scharnieren minder aanwezig maakt, tenzij het natuurlijk een functionerend geheel is omdat de deuren open zouden kunnen. Je zou bijvoorbeeld de clips alleen aan de boven en onderzijde kunnen doen en de rest dan in de deur te verwerken (is dat een beetje helder?).
Ik vind het overigens met name bij de witte erg in beeld komen, bij de reddish brown versie en ook de blauwe is het minder zichtbaar.
Gebruikers-avatar
User

Buur

38

door Buur » Di Jun 16, 2020 16:27

Je hebt zeker een goed punt. Ik had dat idee ook al maar wou de deuren wel laten functioneren... Ik had eerst het idee om een 1x1 clip plate te gebruiken, maar deze zijn er niet in alle wenselijke kleuren... Ik kwam net wel een 1x2 clip plate tegen, eens kijken of het daarmee lukt... Dan zou ik 2 kleine scharnier punten krijgen.
Ik heb een deel al gebouwd in allerlei bonte kleuren, het model is dan niet egt te zien maar de stevigheid wel.
Gebruikers-avatar
User

Buur

38

door Buur » Di Jun 16, 2020 22:14

Ik ben nog even een avondje aan het puzzelen geweest voor de scharnieren en daar is het volgende uitgekomen...

Afbeelding

De kleur van de scharnieren heeft niet mijn voorkeur maar in deze kleur blijkt het bijna onmogelijk om goed werkende scharnieren te maken. Daarom heb ik gekozen voor dezelfde kleur (LBG) als de vergrendeling... Ik ben nog niet egt ervaren met deze manier van bouwen dus ik hoor graag verbeteringen en wat jullie ervan vinden!
Gebruikers-avatar
User

thomassio

Rang

premium

premium
3038

Za Dec 20, 2008 15:30

Leiden

door thomassio » Di Jun 16, 2020 22:34

Ziet er toch prima uit zo.
Minifiguren moeten geel blijven!
Gebruikers-avatar
User

koffiemoc

Rang

premium

premium
2626

Zo Sep 07, 2008 17:54

Zutphen

door koffiemoc » Di Jun 16, 2020 22:47

Ik zou er al heel tevreden mee zijn als ik ze zelf had gebouwd.

Er zijn twee details die ik anders zou doen. Ten eerste die openingen in de 'bodemplaat'. Die aan de lange kant snap ik, maar die aan de kopse kant zou ik dicht laten zoals in je eerste render. Het ziet er in mijn ogen uit als onaf, in plaats van werkelijkheidsgetrouw. Het detail aan de werkelijke container is te klein om goed weer te geven.

En de kleur van de scharnierdelen. Ik neem aan dat je part 60478 of 26047 gebruikt. Voor een donkerrode container zou ik dan reddish brown parts gebruiken, geen LBG. (De sluitstaven zou ik wel in LBG houden.) Het ziet er met maar twee scharnierpunten per deur al wel beter uit dan met clips over de volle hoogte. Dat je deuren open kunnen is natuurlijk een groot pluspunt. :duim:

Er valt me nog 1 verschil op met de variant van UrbanErwin. Hij heeft een vlakke plek op de lange kant gemaakt voor reclame/merknamen. Ga je dat ook doen?
Baldrick, have you no idea what irony is? Yeah. It's like goldy and bronzy, only it's made of iron.
my koffiemocs @ flickr.
Gebruikers-avatar
User

Berthil

Rang

premium

premium
875

Vr Aug 22, 2014 16:28

door Berthil » Di Jun 16, 2020 23:33

Ben het met koffiemoc eens en vind het verder prima uit zien, zeker als je daarmee je doelen hebt bereikt.
Meeste containers hebben een 'branding' dus ik zou zeker nog wat stickers toevoegen om het af te maken.
Voor sticker ideeën kan je hier eens kijken, even naar beneden scrollen.
Het is Amerikaans gericht en gaat soms wat ver maar laat goed zien wat met wat stickers mogelijk is.
Gebruikers-avatar
User

Buur

38

door Buur » Wo Jun 17, 2020 11:56

Thanks voor alle goeie reacties!

Ik heb hier een verbeterde versie waar ik jullie tips in verwerkt heb.

Afbeelding

koffiemoc schreef:Er zijn twee details die ik anders zou doen. Ten eerste die openingen in de 'bodemplaat'. Die aan de lange kant snap ik, maar die aan de kopse kant zou ik dicht laten zoals in je eerste render. Het ziet er in mijn ogen uit als onaf, in plaats van werkelijkheidsgetrouw. Het detail aan de werkelijke container is te klein om goed weer te geven.

En de kleur van de scharnierdelen. Ik neem aan dat je part 60478 of 26047 gebruikt. Voor een donkerrode container zou ik dan reddish brown parts gebruiken, geen LBG. (De sluitstaven zou ik wel in LBG houden.) Het ziet er met maar twee scharnierpunten per deur al wel beter uit dan met clips over de volle hoogte. Dat je deuren open kunnen is natuurlijk een groot pluspunt. :duim:

Er valt me nog 1 verschil op met de variant van UrbanErwin. Hij heeft een vlakke plek op de lange kant gemaakt voor reclame/merknamen. Ga je dat ook doen?

Ik heb inderdaad 26047 gebruikt voor de schanierdelen. Deze is in beperkte kleur te krijgen helaas dus dat zal bij iedere container kleur even puzzelen zijn welke ik toe pas. In het Reddish brown zien ze er al wel een stuk beter uit! In eerste instatie dagt ik dat LBG beter zou zijn maar als je gaat renderen ziet het er toch weer anders uit dan je zou verwachten.
In mijn verbeterde versie heb ik ook een vak gemaakt voor reclame, niet vlak want dat heeft een egte ook niet... :P

Berthil schreef:Ben het met koffiemoc eens en vind het verder prima uit zien, zeker als je daarmee je doelen hebt bereikt.
Meeste containers hebben een 'branding' dus ik zou zeker nog wat stickers toevoegen om het af te maken.
Voor sticker ideeën kan je hier eens kijken, even naar beneden scrollen.
Het is Amerikaans gericht en gaat soms wat ver maar laat goed zien wat met wat stickers mogelijk is.

Bedankt voor de link! Ik heb er even op me gemak rond gekeken en heb wel een aantal ideeën gekregen. Ik vind zelf een transparante sticker mooier dan met lego blokken er een vak in maken in een andere kleur, dit zal ik bij het defitieve model dus weer aanpassen.

Ik wou de volgende vraag al wel eens eerder stellen hier voor een ander projectje waar ik mee bezig ben; Hoe kom je aan goede en betaalbare stickers die geschikt zijn voor je bouwwerken? Ik zie hier vaker mooie dingen voorbij komen voorzien van stickers en persoonlijk vind ik dat egt heel veel toevoegen aan bepaalde modellen..!
Gebruikers-avatar
User

UrbanErwin

Rang

premium

premium
809

Zwolle

door UrbanErwin » Wo Jun 17, 2020 16:02

Leuk dat je gaat voor de werkende deuren, dat vond ik te veel moeite :duim:

Welke afmetingen heb je nu uiteindelijk gekozen?
Gebruikers-avatar
User

Buur

38

door Buur » Do Jun 18, 2020 12:41

Voor de afmetingen heb ik gekozen: 7x17. Dat was ook precies de maat die uit de rekentool kwam en ook de maat die jij toegepast heb dacht ik..?
Gebruikers-avatar
User

UrbanErwin

Rang

premium

premium
809

Zwolle

door UrbanErwin » Do Jun 18, 2020 16:17

Yes, dat gebruik ik ook idd. Kunnen we mooi gaan stapelen een keertje.

De sleuven voor vorkheftruck is een goeie toevoeging, die ga ik jatten :P

Ik ben trouwens nu ook aan het kijken naar het evt stapelen met deze onderdelen:
https://www.bricklink.com/v2/catalog/ca ... =35480#T=C

https://www.bricklink.com/v2/catalog/ca ... =20482#T=C

Dit zou net genoeg klemkracht geven dat ze niet van treinen afvallen, maar ook niet de wagon optillen als ze opgetild worden met een kraan
no avatar
User

Silvio

Rang

premium

premium
471

Vr Mrt 26, 2010 10:07

rotterdam

door Silvio » Do Jun 18, 2020 18:36

UrbanErwin schreef:Yes, dat gebruik ik ook idd. Kunnen we mooi gaan stapelen een keertje.

I

Misschien dat je een bouwbeschrijving kan maken zodat veel leden containers kunnen maken ,
leuk voor een grote overslag layout.
Gebruikers-avatar
User

mahjqa

5602

Ma Feb 07, 2005 1:03

Utrecht

door mahjqa » Do Jun 18, 2020 18:52

Een snuggere vent zoals jij heeft dat toch al lang uitgevogeld?
Niet krabben, daar wordt het alleen maar erger van.
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
5199

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

door sanderkoenen » Do Jun 18, 2020 19:57

Blijkbaar niet.
Gebruikers-avatar
User

Buur

38

door Buur » Do Jun 18, 2020 20:17

Een bouwbeschrijving heb ik nu omdat ik deze eerst in studio gemaakt heb. Alleen denk ik dat er wel mensen zijn die ze te prijzig vinden om te bouwen... Ik heb wel een aantal prijzige onderdelen gebruikt in deze container volgens mij. Zal misschien ook een beetje aan de kleur liggen, ik heb nog niet zoveel ervaring met Bricklink en prijzen van bepaalde onderdelen.
Morgen ga ik de onderdelen bestellen zodat ik het eerste type in 1 kleur egt kan bouwen, ben heel benieuwd hoe dat er dan uit zal gaan zien en wat er nog veranderd moet worden.

UrbanErwin schreef:Yes, dat gebruik ik ook idd. Kunnen we mooi gaan stapelen een keertje.

Ik ben trouwens nu ook aan het kijken naar het evt stapelen met deze onderdelen:
https://www.bricklink.com/v2/catalog/ca ... =35480#T=C

https://www.bricklink.com/v2/catalog/ca ... =20482#T=C

Dit zou net genoeg klemkracht geven dat ze niet van treinen afvallen, maar ook niet de wagon optillen als ze opgetild worden met een kraan

Voor die sleuven wil ik nog wel een keer een heftruck maken maar dat zal nog wel even gaan duren. hoop dan niet dat de sleuven groter moeten worden als ik al een aantal containers heb.
Waar wou je die 35480 plaatsen, onder de container?
Ik zat zelf aan een 1x1 plate te denken voor wagonnen, maar die hebben te veel klemkracht en zal de wagon mee opgetild worden. Daarna had ik een verhoogde mal in gedachten die in het midden van de wagon moet komen maar dat ziet er niet uit als je met een lege wagon gaat rijden en je container valt er makkelijk vanaf bij een te hoog zwaartepunt...
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
3218

Ma Aug 01, 2011 11:46

Die Haghe

door Large » Vr Jun 19, 2020 6:07

Ik geloof dat je het Studio bestand gewoon hier kan uploaden als je het wilt delen :wink:

En het zal je verbazen wat sommigen hier over hebben voor het in elkaar zetten van een leuk ontworpen zeecontainer :duim:
"Duizend bommen en granaten..!"
-Kapitein Haddock

https://instagram.com/largebricks/
Gebruikers-avatar
User

Buur

38

door Buur » Vr Jun 19, 2020 9:40

Tuurlijk wil ik dat delen, leuk als anderen wat aan je ontwerp hebben!

Ik dacht dat ik een van de enigste was die veel over heeft voor bepaalde onderdelen die een klein verschil maken... :P
Soms maak ik het mezelf knap moeilijk en als het dan klaar is denk je, is het nu al die moeite en onderdelen waard geweest???
Gebruikers-avatar
User

Buur

38

door Buur » Vr Jun 19, 2020 11:21

Ik heb hier een versie die ik iets aangepast heb, voornamelijk aan de binnenkant met het doel om hem iets goedkoper te maken zonder de buitenkant drastisch te veranderen. Ik heb hem ook een ander kleurtje gegeven waar ik het eerste exemplaar ook in ga maken.
De deuren heb ik ook aangepast omdat ik nog eens goed plaatjes zat te kijken en wat mij opviel was dat de meeste zee containers horizontale lijnen in de deuren hebben in plaats van verticale... (Of ik heb de verkeerde plaatjes zitten kijken :? ?)
Bijkomend voordeel is dat ik de LBG nozzels nu 180 graden kon draaien zodat deze nu de realistische kant op staan.

Afbeelding
Gebruikers-avatar
User

LegoRK

Rang

premium

premium
3607

Do Nov 30, 2006 16:18

Hardenberg - the place to be ;)

door LegoRK » Vr Jun 19, 2020 15:16

Super toffe container!
Buur je hebt wel gelijk wat de richting van de sluithendels betreft. Maar die 'gaten' boven in de deuren en in het midden kun je nog wel opvullen denk ik? Zodat de verticale lijnen zoveel mogelijk doorlopen.

Maar de container kan niet open of wel?
"Het leven zit vol verrassingen, waarvan weinigen aangenaam."
MyBrickshelf en Mijn andere foto's
Gebruikers-avatar
User

Buur

38

door Buur » Vr Jun 19, 2020 18:02

De bedoeling was wel dat de deuren open kunnen straks, of ik moet een fout hebben gemaakt met ontwerpen... :look:

Ik vind de 'gaten' ook erg opvallen maar kon zo gauw niet bedenken hoe ik die goed kon opvullen... Ik had die stokjes 4L een plate hoger kunnen doen maar dan komen ze ook verder buiten de container te hangen waardoor er geen 2 meer tegen elkaar aan kunnen staan. Dat kan nu ook niet 100% maar wel nagenoeg...
Ik vraag me sowieso af of die horizontale lijnen wel egt een goede toevoeging zijn, als ik de andere ontwerpen bekijk vind ik die eigenlijk mooier...
Gebruikers-avatar
User

UrbanErwin

Rang

premium

premium
809

Zwolle

door UrbanErwin » Do Jun 25, 2020 15:16

Ik denk dat je dit wel kan waarderen.
Bijlagen
USER_SCOPED_TEMP_DATA_MSGR_PHOTO_FOR_UPLOAD_1593094315252_6681921858842358417.jpeg
Gebruikers-avatar
User

Buur

38

door Buur » Vr Jun 26, 2020 20:02

Dat kan ik zeker waarderen! Alleen jammer dat die 1x2 ronde plates niet in heel veel kleuren leverbaar is... Ik had zelf het idee om ze 1 naar binnen te plaatsen zodat je ze in bijvoorbeeld zwart kan uitvoeren bij iedere kleur container. Dat geeft dan weer niet het gewenste resultaat aan trailer en wagon dus ik denk dat ik je idee zo kopieer :omg:
Had al wat van die plates in verschillende kleuren mee besteld, nu nog even wachten op de rest om de container egt te bouwen in 1 kleur en te zien waar ik tegenaan ga lopen. Kan nooit veel zijn bij zo'n klein model :P
Gebruikers-avatar
User

Buur

38

door Buur » Di Jul 14, 2020 6:35

Ik ben begonnen met het bouwen van de container en liep wel tegen een paar dingen aan. Het blijkt nog niet makkelijk om zo realistisch mogelijk te bouwen en het dan ook nog te laten functioneren zoals de deuren die ik graag open en dicht wou kunnen doen.
Ik denk dus dat ik deze dan maar lekker dicht bouw, want ben nu al een hele tijd bezig geweest zonder een goed resultaat voor een paar deuren die je straks nauwelijks zal gebruiken.
Gebruikers-avatar
User

UrbanErwin

Rang

premium

premium
809

Zwolle

door UrbanErwin » Di Jul 14, 2020 8:38

Hahaha, dat is inderdaad ook de conclusie die ik had getrokken toen ik mijn containers ontwierp. Heel veel werk voor iets waar je bijzonder weinig aan hebt en mee kan/doet.
Gebruikers-avatar
User

Buur

38

door Buur » Di Jul 14, 2020 13:01

Er zal binnenkort wel een mooi modelletje zonder werkende deuren verschijnen... Minder spectaculair maar wel realistisch :wink: