Mecabricks ervaring?

Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5646

Vr Nov 07, 2003 15:01

Oss

Mecabricks ervaring?

door MOCkingBird » Do Mrt 21, 2019 12:46

Ik heb een nieuwe laptop en moet dus weer eens nadenken over welk digitale lego design programma te installeren.
Nu kwam ik ook Mecabricks.com tegen. Dat is een web-based design programma, er valt dus niets te installeren. Heeft iemand daar ervaring mee?
Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
Bricklink Mockingbird's Nest Egg
Gebruikers-avatar
User

OwnGaming

Rang

premium

premium
123

Di Apr 28, 2015 11:33

Heeswijk

Re: Mecabricks ervaring?

door OwnGaming » Do Mrt 21, 2019 13:02

Persoonlijk vind ik LDD het fijnst maar mecabricks vind ik ook een fijn programma. Ik gebruik mecabricks vooral als export programma naar 3ds max / blender.
Mecabricks heeft meer verschillende onderdelen dan LDD.
Als je een onderdeel mist, kan je het op het mecabricks forum vragen en die zullen het dan redelijk snel in het programma doen.

Bricklinks Studio is ook een fijn programma als je makkelijk mooie renders wilt hebben.
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5646

Vr Nov 07, 2003 15:01

Oss

door MOCkingBird » Do Mrt 21, 2019 13:08

Ik heb tot nu toe eigenlijk altijd MLCad gebruikt. En dat eigenlijk alleen om te 'schetsen'. Dus kleine dingen uitproberen.
Net heel kort mecabricks geprobeerd, dat vergt wel weer wat training want werkt net weer iets anders. Maar dat je niets hoeft te installeren is wel handig.
Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
Bricklink Mockingbird's Nest Egg
Gebruikers-avatar
User

Berthil

Rang

premium

premium
986

Vr Aug 22, 2014 16:28

door Berthil » Do Mrt 21, 2019 14:14

Ik ken Mecabricks niet maar Bricklink Studio is handig als één applicatie voor bouwen, renderen en bouwbeschrijvingen maken. Ook heel handig is de optie om alleen bestaande bricks te kunnen kiezen dus geen kleuren die niet bestaan. Ze zijn ook redelijk up-to-date met parts maar ik kan b.v. de kant en klare minifigs niet vinden. Je kan ook direkt met Bricklink acount verbinden om wanted lists te maken of zelfs je ontwerp publiceren.

Via plaatsen van LDraw .dat files in de Custom folder van studio kun je makkelijk parts toevoegen die er niet zijn in Studio. Nadeel is dat ik op mijn iMac geen mogelijk heb om custom .dat files te maken of stickers te importeren want dat zijn allemaal Windows programma's. Ik kan dus b.v. geen slangetjes e.d. gebruiken in Studio.