Stop-motion

Gebruikers-avatar
User

technicboy

Rang

Nieuw

Nieuw
6

Do Dec 11, 2014 18:30

Stop-motion

door technicboy » Di Dec 30, 2014 10:05

Hallo allemaal.

Ik moet voor huiswerk een stop-motion filmpje maken, alleen ik weet niet goed welk programma ik daarvoor moet gebruiken.

Dus weet iemand welk programma ik er moet voor gebruiken :?:

Alvast bedank!

Dag!
Technic is for life!

Mijn flickr pagina: https://www.flickr.com/photos/130315604@N06/
Gebruikers-avatar
User

WSM

276

Do Okt 16, 2014 19:32

Roggel

Re: Stop-motion

door WSM » Di Dec 30, 2014 13:39

Het programma maakt niet heel veel uit, er zijn stop-motion programmas voor maar ik gebruik die niet. Ik gebruik zelf het bewerkingsprogramma Sony Vegas 7 voor mijn videos, en daar zit ook een opnamemogelijkheid bij zodat je fotos kan nemen via je computer. Dat is eigenlijk waar stop-motion software voor is. Als je zoiets wilt gebruiken kan ik je eerder aanraden om naar je camera te gaan kijken dan naar programmas. Als je camera niet met opnamemogelijkheid om kan gaan, dan heb je niets aan stop-motion programmas. Deze functie zit vooral op duurdere cameras als ik me niet vergis, en dat werkt dan door je camera met je computer te verbinden zo dat je met de stop-motion software fotos kan maken zonder de camera aan te raken. Het is belangrijk om je camera niet aan te raken want dan word je filmpje heel schudderig. Op je computer besturen is dus een must.

Als dit niet met je huidige camera kan, dan kun je ook een goede webcam kopen. Veel brickfilmers gebruiken de Logitech Quickcam 9000 Pro, dit is een goedkope webcam met goede kwaliteit die in ieder geval met opnamemogelijkheid om kan gaan. Hier een willekeurige testvideo en hier een testvideo van mezelf (waarschuwing: er zit bloed in). Deze webcam is ook handig omdat je er makkelijk een standaard voor kan maken met Lego, dat kun je hier vinden.

Als je simpelweg wilt bewerken kun je net zo makkelijk Windows Movie Maker gebruiken, niet het beste programma maar als het voor een eenmalig project is maakt het toch niet zoveel uit, of je kunt een beter programma illegaal downloaden zoals ik heb gedaan met Sony Vegas.

Als je toch voor een camera zonder opname op je computer gaat, dan zou ik er ook voor zorgen dat je een standaard hebt. Dit gaat schuddend beeld tegen, niet zo veel als wanneer je je camera stil houd, maar het helpt wel.

Ik zou ook eens op Bricks In Motion kijken, hun zijn een grote brickfilm-community en daar zitten mensen die veel meer verstand van fotografie en cameras hebben dan ik. Ik zou zeker je vraag ook daar stellen, ze hebben daar zeker ook verstand van stop-motion software (en ik niet).
----- Flickr ----- Eurobricks -----

"Als het alleen om die kat gaat, kun je die dan niet apart vinden of wat?"
no avatar
User

matthewstarr

164

Wo Mrt 20, 2013 23:32

oosterhout

door matthewstarr » Di Dec 30, 2014 13:53

In de apple store kan je in ieder geval een stopmotion app voor lego downloaden. Het is geen uitgebreid programma maar het bekijken altijd even waard toch! zal ook wel een android versie van zijn. Het voordeel is dat je hier gewoon met je telefoon kan werken en geen andere camera ofzo nodig hebt.
alles voor lego, lego voor alles
no avatar
User

Dimster

52

Do Apr 26, 2012 23:24

door Dimster » Di Dec 30, 2014 14:56

Photoshop werkt naar mijn mening het makkelijkst voor beginners. Net even iets meer controle.

Spoiler: