Wat voor werk/studie doe je?

Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Ineens vroeg ik mij af wat iedereen hier in het dagelijks leven naast LEGO doet.
Zelf geef ik wiskunde in de bovenbouw havo/vwo en ben ook mentor van een havo 5 groep.
(En zo kwam ik op deze vraag. Ergens anders typte ik vandaag dat ik gelukkig ben en vanmiddag voelde ik kort daarop  me als mentor ook gelukkig en tegelijk ook verdrietig. Gelukkig omdat ik vertrouwen kreeg en verdrietig om wat mij werd toevertrouwd.)
Maar misschien is dit laatste wel een beetje zwaar onderwerp voor in de lounge.
Gebruikersavatar
Aangord
Premium
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 8:55 am
Contacteer:

Ik ben technisch onderwijs assistent op een middelbare school. Voornamelijk voor het vak natuurkunde.
Daar bereid ik de practica voor, begeleid ze en ruim de rommel weer op. Naast allerlei andere bijzaken.
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Volgens mij kun je bijna een poll houden met twee opties "onderwijs" en "anders". ?
Gebruikersavatar
workfromtheheart
Site Admin
Berichten: 753
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 4:35 pm
Contacteer:

Ik werk ook in het onderwijs ? 
Docent wiskunde voor de onderbouw van het H/V, maar sinds kort ook gecertificeerd als Technasium docent.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4103
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Ik sta op het lab. Ik ben onderzoeksmedewerker op een chemisch lab.
Gebruikersavatar
WvdP
Site Admin
Berichten: 691
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 5:08 pm
Locatie: in de buurt van Leiden

Docent Wiskunde in havo/vwo onderbouw en mentor van een brugklas.
Daarnaast freelance historisch onderzoeker (ik ben van origine historicus). De schoolvakanties zijn ideaal om die twee te combineren ;-)
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Ik sta op het lab. Ik ben onderzoeksmedewerker op een chemisch lab.
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:


Geplaatst door: @sanderkoenen

Ik sta op het lab. Ik ben onderzoeksmedewerker op een chemisch lab.


Geplaatst door: @human

Ik sta op het lab. Ik ben onderzoeksmedewerker op een chemisch lab.

Jullie vallen voor elkaar in ?
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4103
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Nee, te ver rijden.
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

@sanderkoenen en varen
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 761
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel

Proces Expert Aanleg en Vervanging bij Stedin Netbeheer.
Kabeltjes en leindinkjes is de grond stoppen dus. En steeds vaker er ook weer uit halen trouwens ?
Gebruikersavatar
workfromtheheart
Site Admin
Berichten: 753
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 4:35 pm
Contacteer:

Nou, jij laat het doen toch?
Een Proces Expert lijkt me een expert in anderen vertellen welke leidingen er uit en in moeten. ? 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Ik werk in de optiek, heb daar nu een drietal winkels in eigen beheer en ben "buddy" van een 5 tal winkels. Daarnaast de rechter hand van de Regiomanager waarbij ik mede verantwoordelijk ben voor het aannemen van mensen in de regio, de overall planning bij calamiteiten (laatste maanden helaas heel veel ? ). En ik mag alle nieuwe mensen opleiden en trainen.
Naast deze drukke dagen studeer ik sinds vorig jaar September bedrijfskunde via NCOI, erg leuk en geeft veel inzichten.
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 761
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel


Geplaatst door: @workfromtheheart

Nou, jij laat het doen toch?
Een Proces Expert lijkt me een expert in anderen vertellen welke leidingen er uit en in moeten. ? 

Haha nou vooral hoe ze dat moeten doen en hoe we dat met elkaar beter kunnen doen ?
Gebruikersavatar
Barthezz_Brick
Premium
Berichten: 396
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:19 am
Contacteer:

Senior manager content bij de grootste blauwe webwinkel van NL/BE
Verantwoordelijk voor o.a. de langetermijnstrategie, stukje innovatie en vakmanschap ontwikkeling op contentgebied binnen de verschillende winkels. 
Best leuk ? 
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Translator. I make subtitles for television.

Vertaler. Ik maak ondertitels voor televisie.
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Ik heb een eigen aannemersbedrijf. Ik doe vooral iets grotere interne verbouwingen die niet standaard zijn. Ik heb geen personeel maar werk met een klein team van zzp`ers wanneer ik andere mensen nodig heb. 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4103
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Ik denk dat je het dit jaar dan best druk had met verschillende klussen. Of heb ik het mis?
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Ik was installatie technisch tekenaar van vooral woningbouw. Het ontwerpen berekenen en uittekenen van alle voorkomende installaties in een woning. (Water, gas, verwarming, riool etc.)
Ik was inderdaad. Ik zit nu al ongeveer vier jaar thuis met (de gevolgen van) een burnout. Dus al twee jaar "in dienst"=WGA bij het UWV.
Gebruikersavatar
Fancyfair
Premium
Berichten: 62
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:56 am

Ik werk als projectleider bij een bedrijf wat hoofdzakelijk RVS verwerkt. Dit houdt in vooral project bewaking, contactpersoon tussen klant en productiemensen, tekeningen optimaliseren. We maken geen eigen product maar zijn echt toeleverancier. Zo maken we echt van alles; voedselindustie machines, inpakmachines, melk robots, kunstwerken (de schreeuw van Theo van Gogh, de Kus in Apeldoorn van Jeroen Henneman), en nog heel veel meer. Erg leuk werk!
Gebruikersavatar
swandutchman
Premium
Berichten: 525
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:25 pm
Contacteer:

Leuk om wat meer te lezen wat iedereen zoal doet. Van origine ben ik voedingsmiddelentechnoloog, maar ik ben nu al geruime tijd werkzoekend.
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:


Geplaatst door: @stuifzand

Volgens mij kun je bijna een poll houden met twee opties "onderwijs" en "anders". ?

Dan blijkt het net iets meer anders, zo te zien. Maar ja, onderwijs is gewoon een mooi vak! ? 
Gebruikersavatar
Mociain
Premium
Berichten: 187
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 12:28 pm
Contacteer:

Leuk...
Zelf ben ik nu helaas koos werkeloos. Met de corona is solliciteren een drama. Voorheen werkte ik in de financiële administratie. Op het moment ben ik aan het kijken voor omscholing (tetug) richting ICT. Daar is zoveel in veranderd sinds ik dat heb gedaan. Voor de rest: thuispapa :)
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 869
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Innovation Excellence manager bij de grootste rubber producent van de wereld, bijna 4000 werknemers, 3 miljard sales.
Al 32 jaar bij dit bedrijf maar elke 5 jaar ongeveer een andere job binnen het bedrijf. Was van oorsprong DSM.
LinkedIn linkje.
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:


Geplaatst door: @sanderkoenen

Ik denk dat je het dit jaar dan best druk had met verschillende klussen. Of heb ik het mis?

Ja dat klopt. Ik heb mijn agenda eigenlijk voor volgend jaar ook al helemaal vol. En dat allemaal binnen een straal van 10 km. Omdat ik ook al het tekenwerk voor mijn projecten zelf doe kan ik ook altijd werken, weer of geen weer. En ook savonds en in het weekend. En dat doe ik dan ook. Dat is dus behoorlijk druk maar dat vind ik heerlijk. Vandaar ook mijn lage frequentie in MOCs ?. 
Gebruikersavatar
Trijntje
Premium
Berichten: 363
Lid geworden op: wo nov 11, 2020 4:25 pm
Contacteer:

Anders: ambtenaar.
Schadebehandelaar bij de rijksoverheid.
Ik zit de hele dag foto's te bekijken van auto's in de kreukel en wegmeubilair aan diggelen.
Gebruikersavatar
BrickJohannes
Premium
Berichten: 165
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 11:23 am
Contacteer:

Volgens de handtekening onder de emails van mijn werk ben ik bedrijfskundig adviseur. Werk voor een groot accountantskantoor als adviseur voor de agrarische sector. Daarnaast ben ik studerend nog voor mijn accountantstitel vandaar zo nu en dan ook naar jaarrekeningen samenstel, wat ik tot een jaar terug vooral mijn weken mee vulde, maar nu meer advies!
Gebruikersavatar
Buur
Berichten: 57
Lid geworden op: wo nov 11, 2020 8:50 am

Dat zijn me een banen, ik val in het niets ben ik bang voor... 
Ik ben ook nog wel een stukje jonger dan gemiddeld denk ik.
Ik heb een opleiding Autoschadeherstel gedaan, heb hier ook 5 jaar in gewerkt maar aan het begin van de Corona helaas ontslagen omdat er geen werk meer was... Nu werk ik een paar dagen in de week als weegbrugmedewerker en val ik af en toe in/bij als monteur/constructiebouwer. 
Ik hoop binnenkort te beginnen aan mijn vrachtwagenrijbewijs waarna ik op de vrachtwagen wil, toch wel egt een droom die ik heb vanaf jongs af aan!
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 761
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel


Geplaatst door: @buur

Dat zijn me een banen, ik val in het niets ben ik bang voor... 

Laat je niet uit het veld slaan, iedereen moet ergens beginnen.
Ik heb eerst 10 jaar bij Albert Heijn gewerkt voordat ik bepaalde opleidingen had afgerond (of niet) :  
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4103
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Zo oud ben ik niet hoor. :  
Gebruikersavatar
Buur
Berichten: 57
Lid geworden op: wo nov 11, 2020 8:50 am


Geplaatst door: @sanderkoenen

Zo oud ben ik niet hoor. :  

Hoho dat zeg ik ook niet maar uit de poll op het oude forum bleek toch wel dat ik ietsje jonger ben dan het meeste publiek dat die poll ingevuld had...  
Gebruikersavatar
Aangord
Premium
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 8:55 am
Contacteer:

Er moet altijd iemand de jongste zijn.
Er komt vanzelf een ander nieuw iemand die dan weer de jongste is. ? 
Ik was ooit in bepaalde groepen ook het "broekie". Gaat van zelf over met tijd ? 
En in sommige groepen ben ik nog steeds het broekie ? 
Gebruikersavatar
swandutchman
Premium
Berichten: 525
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:25 pm
Contacteer:

@buur Ik vind het knap dat je niet bij de pakken neer gaat zitten, maar toch een andere baan hebt kunnen vinden al is het misschien niet ideaal en je ook nog bezig bent met een opleiding.  
Mijn zoektocht naar werk duurt inmiddels al 10 jaar en om eerlijk te zijn ben ik radeloos wat ik nog kan doen. Mijn opleiding, voedingsmiddelentechnologie cum laude afgerond, is prima en daar is ook redelijk wat werk in. Probleem is mijn autisme. Ik heb problemen met het verwerken van prikkels (vooral geluid) en dat maakt werken natuurlijk moeilijker al is het ook zo dat het voordelen heeft (ik ben veel beter in analyseren, fouten opsporen, nieuwe dingen ontwikkelen). Ook is het stigma op autisme erg groot. Het aantal werkgevers dat wel interesse heeft is maar klein (laatst las ik dat slechts 15% van de werkgevers open staat voor mensen met een arbeidshandicap). Tot nu toe heb ik alleen werkervaringsplaatsen kunnen doen (soort van onbetaalde stages). En als ik ergens wel werk zou vinden mag ik eerst 2 maanden proefplaatsing doen (wederom onbetaald, net even anders dan de normale proeftijd). Het is erg demotiverend om alsmaar onbetaald (lees: met behoud van uitkering) te werken terwijl de collega wel betaald krijgt. Sterker nog: werken kost me vaak geld, want reiskosten krijg ik vaak niet vergoed. Uiteraard ben ik ook op zoek naar werk buiten de voedingsmiddelensector. Maar dat valt nog niet mee. Veel banen zijn voor minimaal 32 uur en op dit moment kan ik dat niet aan juist omdat ik zo lang uit het arbeidsproces lig. Ik blijf volhouden.
Wellicht komt het over als een ***verhaal, maar het voelt goed om af en toe de frustratie van me af te schrijven. Het ontbreken van toekomstperspectief maakt het vaak zwaar voor me om dit leven vol te houden. Gelukkig vormt LEGO een goede afleiding en brengt het me een hoop goede dingen.
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Ik vind het juist heel verhelderend om achtergrondverhalen te lezen, beslist geen ***verhaal! Knap hoe je je ervaringen zo verwoord.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Dapper dat je dit zo deelt. Succes!!!
Gebruikersavatar
swandutchman
Premium
Berichten: 525
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:25 pm
Contacteer:


Geplaatst door: @raven

Dapper dat je dit zo deelt. Succes!!!

Dankjewel! Ach, weet je, ik heb er niet zo veel problemen mee om dit te delen. Als ik nou vrij kort werkeloos zou zijn of ondanks het hebben van autisme wel werk zou hebben dan zou ik het waarschijnlijk tegen niemand zeggen. Al was het maar om te voorkomen dat een ijverige recruiter dit leest. : Die angst heb ik niet meer. Met een CV met zoveel gaten de laatste 10 jaar heb ik toch het een en ander uit te leggen aan een potentiele werkgever.
Ik kies er bewust voor om de problemen met werk te benoemen en ik kom ervoor uit dat ik nu eenmaal een vorm van autisme heb. Ik probeer juist toe te lichten dat er ook positieve kanten aan zitten. Verder doe ik al jaren mee aan onderzoek naar autisme uitgevoerd door de Universiteit van Amsterdam. Zij volgen een duizendtal mensen met autisme met de bedoeling om de problemen inzichtelijk te maken zodat er beleid op kan worden gemaakt. Daar is nog een lange weg in te gaan.
Gebruikersavatar
alois
Premium
Berichten: 224
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 11:37 am
Locatie: VELP GLD
Contacteer:

Hier weer een leraar. Grieks en Latijn aan een gymnasium in een provinciestad. Voordeel is dat je de school soms kunt gebruiken voor Legoactiviteiten.
Gebruikersavatar
edwinedje71
Berichten: 3
Lid geworden op: za nov 14, 2020 6:19 pm

Ik ben een Helpdesk medewerker :  
Voor een internationale organisatie verleen ik technisch support voor de technische afdelingen van onze partners in [EMEA] landen waar we geen eigen kantoor hebben.
En dit is dan in de sector Industriële Codering. Wij leveren "printers" voor o.a. het coderen van houdbaarheidstermijnen op verpakkingen, en inhoud gegevens op gootverpakkingen, trays en pallets. En ja ... ik kan naar je printer thuis kijken ... en daar blijft het dan meestal ook wel bij...  
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

@buur geen enkele baan is belangrijker of beter dan de andere. Sterker nog, er is meer hoogopgeleid werk wat totaal overbodig is dan het werk wat jij nu doet of gaat doen. En je kunt best een eigen aannemerbedrijf hebben en HBO gedaan hebben, maar ik lag gisteren gewoon onder de vloer rioleringbuis door te zagen en te hopen dat er niemand de wc net doorspoelt .
Gebruikersavatar
Buur
Berichten: 57
Lid geworden op: wo nov 11, 2020 8:50 am

@boindil_lego Als het maar bij je past zodat je er lol in hebt en er genoeg mee kan verdienen om er een Lego hobby bij te doen...  
Plaats reactie