Gehoord van een nieuwe set? Scoop over een nieuwe serie?
Plaats al je nieuws hier.

LEGO Masters NL/BE

Gebruikers-avatar
User

SollX

112

Ma Aug 20, 2018 20:39

Dronten

Re: LEGO Masters NL/BE

door SollX » Ma Apr 20, 2020 8:24

Ik vind het programma vermakelijker dan dat ik had gedacht.
ik ben liever van de kleine details, dan de grote bouwwerken dus ik ben blij dat er 2 teams bij zitten (giovanni en zn maatje, en het ex-koppeltje) die veel details bouwen. Een terechte winnaar dus zaterdag. (vorige week vond ik deceptie. ik dacht echt dat het team van giovanni zou winnen)

Ik begin me wel te ergeren aan die jury dude.
Het zal waarschijnlijk gewoon een top gozer zijn, maar zoals ik hem op tv zie vind ik hem irritant.
- Hij is meer aan het afkraken dan dat hij aan het benoemen is wat hij heel goed vind.
- Elke keer die "een tip voor de volgende keer" en dan komt er totaal niet opbouwende feedback.
- En zoals er eerder gezegd praat hij zichzelf tegen, en geeft hij de bouwers de schuld als Ruben mis slaat.

Ik vind het jammer, want ik zou willen dat het programma mee focus op de geweldige dingen die er neer zijn gezet.
Gebruikers-avatar
User

legopapa

Rang

premium

premium
2877

Za Jun 26, 2004 10:57

Almere

door legopapa » Ma Apr 20, 2020 22:19

Ik heb gisteren in fast-forward in 5 minuten even door aflevering 2 gescand ... en niks gemist. Wat een sneu programma ...

LEGO gaat over bouwen, afbreken en weer opnieuw beginnen. Niet over destructie met honkbalknuppels en explosieven.

Het is publieksvermaak maar doet onze gekoesterde hobby niet echt veel goeds.
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
956

Do Okt 05, 2017 17:30

door Boindil » Di Apr 21, 2020 8:52

Ik vond de 2e aflevering een stuk leuker dan de eerste. Ik vond het idee om iets te bouwen en er dan al over na te denken hoe dat mooi uit elkaar kon springen erg leuk bedacht. Dat geeft een hele andere kijk op hoe je moet bouwen. Wel was het denk ik beyer geweest als alle bouwwerken mechanisch gesloopt werden, dus niet met invloed van menselijke hand. Dat was eerlijker geweest. Als je het wilt vergelijken met 'onze' manier van bouwen dan kom je inderdaad van een koude kermis thuis. Maar als je een beetje met een out of the box blik kunt kijken en het niet te serieus neemt vind ik het erg vermakelijk.
Don't take life too seriously. You`ll never outlive it.
Flickr
Bricks By Boindil
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26037

Ma Jan 27, 2003 19:04

Meijel

door stuifzand » Za Apr 25, 2020 11:45

Voor degenen die zin hebben om vanavond te chatten tijdens het programma: https://discord.gg/az5uaB
Gebruikers-avatar
User

vertmaori

Rang

premium

premium
947

Di Okt 30, 2007 15:05

Heveadorp (vlakbij Arnhem)

door vertmaori » Za Apr 25, 2020 12:02

zelfde als vorige week toch?
Another brick in the wall (Pink Floyd)
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26037

Meijel

door stuifzand » Za Apr 25, 2020 13:22

Ja :)
Die vorige link was alleen die dag geldig dus voor de zekerheid een nieuwe link voor de mensen die er nog niet geweest waren.
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5611

Vr Nov 07, 2003 15:01

Oss

door MOCkingBird » Za Apr 25, 2020 20:46

Vandaag de hele aflevering gekeken. Er zaten goede bouwwerken tussen. Commentaar van de 'master' vind ik niet echt denderend.
Blijf het jammer vinden dat je niet veel van het bouwen ziet, en het eindresultaat wordt ook niet goed in beeld gebracht.
Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
Bricklink Mockingbird's Nest Egg
Gebruikers-avatar
User

koffiemoc

Rang

premium

premium
2612

Zo Sep 07, 2008 17:54

Zutphen

door koffiemoc » Za Apr 25, 2020 20:49

Mee eens. Juist die aspecten waren in de eerste aflevering iets minder slecht verzorgd.
Baldrick, have you no idea what irony is? Yeah. It's like goldy and bronzy, only it's made of iron.
my koffiemocs @ flickr.
no avatar
User

ggj

924

Zo Okt 14, 2012 21:50

door ggj » Za Apr 25, 2020 21:04

Ik vond dit de leukste aflevering tot nu toe. De opdrachten waren echt uitdagingen en de teamleden werden individueel op de proef gesteld. Aan het einde terechte winnaars en verliezers. Ik denk dat het vanaf nu alleen maar leuker wordt gezien de teams die overblijven.
Gebruikers-avatar
User

Rick

2081

Ma Apr 14, 2003 7:33

door Rick » Za Apr 25, 2020 21:10

Ik vond het ook de leukste aflevering om te kijken. Ik vond persoonlijk de prestaties van de "mannen met baarden" nog wat beter, maar zeker geen onterechte winnaars. Denk wel dat ik de afvallers van de volgende aflevering al kan voorspellen.
no avatar
User

Legoaan

160

Zo Dec 14, 2003 10:28

Voorburg

door Legoaan » Zo Apr 26, 2020 8:32

Er is een opgaande lijn te bespeuren in de kwaliteit van het bouwen en het samenwerken van de teams. De opdrachten waren wat duidelijker omkaderd en zeker wel een uitdaging. En er was sprake van goede mix van bouwtechniek en creativiteit.
Het blijft jammer dat je te weinig van het bouwen zelf ziet en ook het resultaat niet echt goed in beeld krijgt. Daardoor is het moeilijk om een eerlijk oordeel te geven over de diverse bouwwerken. Persoonlijk leek mij de aanbouw van de halve tuinkabouter nog het meest geslaagd in die categorie.
Maar goed, het is nu eenmaal een amusementsprogramma en daar schijnt al die rimram eromheen er blijkbaar bij te horen…
"Too low they build, who build beneath the stars"
Gebruikers-avatar
User

alois

Rang

premium

premium
1246

Vr Feb 04, 2011 16:22

Arnhem

door alois » Zo Apr 26, 2020 8:48

Ik vind het ook steeds beter worden. Wat misschien ook scheelt is dat de deelnemers beter hun weg kunnen vinden in alle laden met onderdelen. Voor mijn gevoel worden er nu meer verschillende onderdelen gebruikt.
Mijn flickr-pagina
no avatar
User

ovlov

46

Wo Jul 01, 2015 21:17

door ovlov » Zo Apr 26, 2020 10:25

Waar ik me dan wel nog steeds aan stoor is dat ze iedere aflevering tig keer laten horen dat een van die vrouwen even gaat overgeven...
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
2910

Ma Sep 30, 2013 21:18

Zaandam

door Raven » Zo Apr 26, 2020 10:59

En nog irritanter.... "Het is moeilijk rond bouwen, blokjes zijn allemaal recht, heb nog nooit een rond steentje gezien" :freaked: . Dumbass
You're never 2 old for LEGO!!! <~FlickR~>
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
1160

Do Feb 12, 2015 9:21

door swandutchman » Zo Apr 26, 2020 11:09

Raven schreef:En nog irritanter.... "Het is moeilijk rond bouwen, blokjes zijn allemaal recht, heb nog nooit een rond steentje gezien" :freaked: . Dumbass

Haha, ja, toen ik die klok zag kwamen er gelijk een aantal ideeen naar boven hoe je deze rond kan maken. Simpelste manier: gebogen stukken smalspoor gebruiken. Als dat er niet is: dan technic connectors met een knikje er in. Als dat er niet is dan hinge bricks met frictie gebruiken. Als dat er niet is dan gewoon met plaatjes een ronding maken. Echt heel moeilijk hoor om rond te bouwen... vooral met zo'n groot object is dat niet te doen. :lol: :P
Maar... wel een leuke uitzending met leuke opdrachten. Je ziet nu heel goed wie er bouwervaring heeft en wie niet.
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
2910

Zaandam

door Raven » Zo Apr 26, 2020 12:30

Ook aflevering 1 en 2 werd ditzelfde gezegd :freaked: . Toon dan een aantal technieken om mensen te helpen, dan leren kinderen er ook wat van. Zeker nu ze vakantie hebben een leuke manier van tijdverdrijf.
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
2910

Zaandam

door Raven » Ma Apr 27, 2020 7:45

Een interview met de instavriendinnen (niet heel lang maar toch).
Gebruikers-avatar
User

jebbo32

642

Ma Feb 11, 2013 14:41

Kamerik

door jebbo32 » Do Apr 30, 2020 11:52

Ook hier is gekeken naar de afleveringen van Lego Masters. Vooral mijn jongste zoon vindt het nogal vermakelijke tv :lol:
Zelf heb ik met een 'af en toe blik' vanaf de keukentafel gekeken en op zich valt het programma mij tot nu toe wel mee. Ik ben vooral
blij dat de deelnemers geen bekende NL'ers of BE'ers zijn en dus de gewone mens zoals het publiek thuis.

Verder vond ik de eerste aflevering van wat ik er van gezien heb veruit de beste aflevering tot nu toe, dat stuk slaan of met explosieven kapot maken van creaties is niet mijn ding.

Dat zal puur leedvermaak zijn voor de kortzichtige kijker thuis, maar komt onze hobby en het product zeker niet ten goede. Het zal wat zijn dat ik doodleuk 1 van mijn schepen kapot zou slaan met een honkbal knuppel...... :notimpressed: Beetje jammer dus.

Die Brickmaster die jureert is volgens mij een ontwerper bij Lego en heeft ondertussen al 40 sets op zijn naam staan. Als mijn info
klopt dan schijnt hij verhuist te zijn naar Denemarken zo'n 15 jaar geleden en bij Lego dus uitgegroeid tot ontwerper van sets.

Welke thema's hij voornamelijk ontwerpt heb ik niet kunnen vinden, maar zelf vind ik het vreemd dat een ontwerper jureert!

Ik denk dat ruim 50% van de Lowlug leden wel is benaderd, waaronder ik zelf ook. Maar ik ben blij dat ik er niet aan mee doe. Niet omdat het programma zo slecht is, maar ik vind ons te goed van kwaliteit. Het aanbod van creaties is bij lange niet de kwaliteit die wij laten zien. Kortom, dit programma is gewoon het bewijs dat de kwaliteit bouwers maar een klein schaars clubje is waar we met z'n allen heel zuinig op moeten zijn. :duim:
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
3190

Ma Aug 01, 2011 11:46

Die Haghe

door Large » Do Apr 30, 2020 12:00

jebbo32 schreef:Die Brickmaster die jureert is volgens mij een ontwerper bij Lego en heeft ondertussen al 40 sets op zijn naam staan. Als mijn info
klopt dan schijnt hij verhuist te zijn naar Denemarken zo'n 15 jaar geleden en bij Lego dus uitgegroeid tot ontwerper van sets.

Welke thema's hij voornamelijk ontwerpt heb ik niet kunnen vinden, maar zelf vind ik het vreemd dat een ontwerper jureert!

Goed speurwerk Jebbo :wink:
Maar volgens mij vertellen ze dat allemaal in de eerste aflevering

Dit is zijn setlist op Brickset, waar hij dus aan mee heeft gewerkt: https://brickset.com/sets/list-33195
Hij werkt voornamelijk aan Friends nu geloof ik.
"Duizend bommen en granaten..!"
-Kapitein Haddock

https://instagram.com/largebricks/
Gebruikers-avatar
User

jebbo32

642

Ma Feb 11, 2013 14:41

Kamerik

door jebbo32 » Do Apr 30, 2020 12:11

Large schreef:
jebbo32 schreef:Die Brickmaster die jureert is volgens mij een ontwerper bij Lego en heeft ondertussen al 40 sets op zijn naam staan. Als mijn info

Goed speurwerk Jebbo :wink:
Maar volgens mij vertellen ze dat allemaal in de eerste aflevering

Dit is zijn setlist op Brickset, waar hij dus aan mee heeft gewerkt: https://brickset.com/sets/list-33195
Hij werkt voornamelijk aan Friends nu geloof ik.

Ha dan heb ik dat dus gemist :lol:

Ik blijf het vreemd vinden dat een ontwerper jureert, maar daar zal bewust voor gekozen zijn.
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
3190

Ma Aug 01, 2011 11:46

Die Haghe

door Large » Do Apr 30, 2020 12:15

In de buitenlandse versies van het programma jureren ook designers van Lego geloof ik.

Zal wel onderdeel van het concept zijn inderdaad.
"Duizend bommen en granaten..!"
-Kapitein Haddock

https://instagram.com/largebricks/
Gebruikers-avatar
User

alois

Rang

premium

premium
1246

Vr Feb 04, 2011 16:22

Arnhem

door alois » Do Apr 30, 2020 12:42

Dat maakt ook dat de criteria voor beoordeling anders zijn dan die die wij aan goede MOCs stellen.
Mijn flickr-pagina
Gebruikers-avatar
User

dip

5713

Wo Nov 23, 2005 11:33

Groningen

door dip » Do Apr 30, 2020 17:36

Hij heeft 's avonds wel eens een praatje op legoworld gehouden (10/15 jaar geleden) over het ontwerp van de death star. De reden dat er een gat onderin de liftschacht zit is als je iets laat vallen in de schacht je het van tafel kan pakken ipv dat het op een onmogelijke plek op de onderste verdieping ligt. Hun eerste ontwerpen waren wel dicht maar ze hadden redelijk snel door dat er vaak dingen in die schacht vielen.

Meer heb ik er niet van onthouden.
Gebruikers-avatar
User

Ravelino

Rang

premium

premium
161

Vr Apr 17, 2020 13:36

C-town

door Ravelino » Do Apr 30, 2020 19:04

dip schreef:Hij heeft 's avonds wel eens een praatje op legoworld gehouden (10/15 jaar geleden) over het ontwerp van de death star. De reden dat er een gat onderin de liftschacht zit is als je iets laat vallen in de schacht je het van tafel kan pakken ipv dat het op een onmogelijke plek op de onderste verdieping ligt. Hun eerste ontwerpen waren wel dicht maar ze hadden redelijk snel door dat er vaak dingen in die schacht vielen.

Meer heb ik er niet van onthouden.

Hahahahaha
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26037

Meijel

door stuifzand » Za Mei 02, 2020 18:50

Voor de mensen die willen chatten, de discord server is gewoon open.
Zie reg-only voor de link :)
Gebruikers-avatar
User

dip

5713

Groningen

door dip » Zo Mei 03, 2020 8:58

Ik denk een terechte verliezer, feitelijk aan de eerste opdracht gehouden (alle stenen zaten in het bouwwerk...) maar daar hield het ook mee op. En de tweede opdracht was niet super. Weet niet of het de slechtste was. Dat van de lovers was ook een bij elkaar gegooid zooitje.

De baarden in mijn ogen terecht ook verliezers van de tweede opdracht, leuk dat je de penthouse claimt maar de opdracht was dat je er ook een appartement boven moest kunnen stapelen. En hun invulling was meer "hoe verbeter je wat dingen aan je huidige huis" ipv "the sky is the limit". Dan is een muziekhal of pretpark beter bedacht (maar wel minder uitgevoerd).

De hoverauto van de baarden zag er wel goed uit, door op een lijn dezelfde kleur te houden zag het er een stuk minder rommelig uit als sommige andere dingen.

Ik denk dat ik Lola en Jan misschien wel de beste (of in ieder geval meest consistent) van de uitzending vond. Het verhaal van hun huis was misschien wat cheesy maar wel goed uitgevoerd. En dat landschap zag er ook goed uit.
Gebruikers-avatar
User

Rick

2081

door Rick » Zo Mei 03, 2020 9:57

dip schreef:Ik denk een terechte verliezer, feitelijk aan de eerste opdracht gehouden (alle stenen zaten in het bouwwerk...) maar daar hield het ook mee op. En de tweede opdracht was niet super. Weet niet of het de slechtste was.

Maar goed, het zat er ook al een week aan te komen dat ze er uit zouden vliegen.

De volgende afvaller is een stuk lastiger te voorspellen, maar ik verwacht die twee Nederlandse jongens.
Gebruikers-avatar
User

dip

5713

Groningen

door dip » Zo Mei 03, 2020 10:06

Ik vind een voorspelling doen moeilijk.

Je weet eigenlijk niet wat de sterke kanten van de deelnemers zijn, je weet (haast) niet wat de opdracht en eisen/beperkingen zijn en de jurering is in mijn ogen ook nogal random.

Twee juryleden lijkt mij bij zoiets toch minimaal nodig. Of 3; 2 vaste experts en de (bekwame, bevlogen) host of gastjurylid. En een host die iets met lego herft lijkt me sowieso ook wel beter. Die Belg is te pruimen, Ruben mag wel weg van mij (en is dat ook gelukkig de helft vd tijd)
no avatar
User

Legoaan

160

Voorburg

door Legoaan » Zo Mei 03, 2020 10:10

Ik vond de opdracht op zicht interessanter dan de vorige afleveringen. Het maken van iets met onderdelen die je niet zelf kan kiezen en die qua vorm nogal beperkt bruikbaar zijn vind ik zelf best wel lastig. Je moet er gewoon heel veel fantasie voor hebben. De tweede opdracht vond ik interessanter. Er moest een woontoren komen met een exterieur en een interieur. En het moest een beetje architectonisch verantwoord zijn. Alle teams kregen een casco mee en moesten dat zelf naar eigen inzicht aankleden en invullen. “maak er een droomhuis van” was de opdracht. “En alle appartementen moeten samen één woontoren worden”
Nadeel is dat die twee regels nogal tegenstrijdig zijn. Een appartementengebouw mag dan vanbinnen wel totaal verschillend zijn maar aan de buitenkant zou het toch eigenlijk wel een zekere eenheid moeten uitstralen. Dat zou ik toch zeker als punt laten meewegen in de beoordeling. Het team dat het bovenste appartement had, had het voordeel dat ze ook aan de buitenkant en op het dak dingen konden toevoegen. Het gaf de toren wel wat meer accent en makte het qua architectuur ook wel wat speelser. Van de andere kant vond ik het ook een overtreding van de spelregels. De appartementen zouden onderling uitwisselbaar moeten zijn en in willekeurige volgorde moeten kunnen worden opgestapeld. Dat lijkt mij tenminste het eerlijkste. Maar ik weet niet wat er ter plaatse is afgesproken. De buitenkant vond ik dus vooral nogal rommelig maar dat lag besloten in de opdracht omdat iedereen zijn/haar eigen gang kon gaan. Maar goed, over architectuur valt altijd te redetwisten.
De interieurs kon iedereen zelf invullen en kan ik eigenlijk weinig van zeggen. Het is maar net wat je smaak is. Degenen die er aan gedacht hebben om een beetje kloppende trappen te maken en een balustrade langs de vloerranden te plaatsen zouden bij mij in het voordeel zijn.
Al met al toch weer een leuk stukje vermaak voor de zaterdag.
no avatar
User

ggj

924

Zo Okt 14, 2012 21:50

door ggj » Zo Mei 03, 2020 17:12

Er zijn nu alleen nog goede kandidaten over dus de volgende afleveringen worden steeds leuker en spannender. Ben heel benieuwd naar wie de volgende afvaller is.
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5611

Oss

door MOCkingBird » Zo Mei 03, 2020 19:32

Ik heb alleen een stuk van de 2e opdracht gezien. Ik vind dat die 2 nederlandse jongens best goed bouwen, maar helaas kunnen ze hun verhaal niet vertellen. Dat die dames de afvallers zouden worden, had ik vorige week ook al verwacht.

Uiteindelijk zullen die corneel en compagnon wel winnen, denk ik. En het kleffe stel 2e
Maar het is erg afhankelijk van wat de opdrachten worden.
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
2910

Zaandam

door Raven » Za Mei 09, 2020 18:54

Zitten we er weer klaar voor allemaal.
Gebruikers-avatar
User

dip

5713

Groningen

door dip » Za Mei 09, 2020 21:19

Wat was nou dat voordeel wat de nummers 1 en 2 kregen na ronde 1? Ruben zei zoiets, maar ik viel te laat in na de reclame.

Lola en Jan hadden een lelijke helikopter gemaakt en dat was niet eens de bedoeling. De knuffelbelgen hadden niet heel veel toegevoegd aan de boot, maar het zag er wel leuk uit. Dat ding van de baarden, ik had het niet de tweede plek gegeven, wielen onder iets plakken maakt het nog geen auto. Als ze het plat hadden gelegd was er nog een dragster van te maken denk ik. Martijn en Jos, tja dat is een boot met trein, maar dat was, zoals brickmaster zei, er bovenop gedumpt. De helicopter van Björn en Corneel was een terechte winnaar.

De bruggen, wil je een lichte brug dan klopt het dat je een driehoek of boog moet gebruiken. Is gewicht geen probleem dan zo massief mogelijk.

Die brug van Jan en Lola, heeft iemand begrepen waarom daar een brug onder zat? Om de brughoofden vast te zetten? De driehoek van de baarden had volgens mij lager moeten uitkomen, onder de brug. De ondersteuning van uit de brughoofden bij de knuffelbelgen had ook verder door moeten lopen. Martijn en Jos hadden dat wel en dat heeft ze net de 2de plaats opgeleverd. Plates on the side for the win!

Laatste overpeinzing; kunnen exen nog meer ex worden? :look:
Gebruikers-avatar
User

Rick

2081

door Rick » Za Mei 09, 2020 21:30

Vond het geen geweldige aflevering. De eerste opdracht leverde alleen maar frustratie op ik vond het ook wel erg afhankelijk van welk model je kreeg om mee te beginnen en nog meer van welk model je "doorgeschoven" kreeg van een ander team. Ik had het idee dat de helicopter het makkelijkst herkenbaar te maken was, wat de "basis" die je van een ander team kreeg ook is: zet er een onderstel onder en een rotor bovenop en je kunt van een trein, een boot, een raket of een auto een herkenbare helicopter maken. Een boot maken van iets anders zonder dat je er een romp onderzet... hoe doe je dat? :look: Jos en Martijn hadden geluk dat de tweede opdracht een puur technische was en niet iets dat creativiteit vraagt. Daarentegen konden Jan en Lola helemaal niks met die technische opdracht en hadden geluk dat er niemand uit hoefde. Ik vond de technische opdracht redelijk eendimensionaal. Als je dit soort vaardigheden wilt testen: laat ze een bewegende kermisattractie of een GBC bouwen, dan kunnen ze er ook nog wat creativiteit in kwijt.
Gebruikers-avatar
User

Peet

Rang

premium

premium
355

Zo Nov 22, 2015 10:59

door Peet » Za Mei 09, 2020 21:47

Ik meen dat ze volgende week zo iets hebben.. maar ik snap deze opdrachten niet..
Als ik mijn zoon iets zie maken en het van de trap af gooit om te zien hoe mooi het uit elkaar knalt of, zoals nu, een brug maakt en het op deze manier sloopt, dan krijgt hij toch echt een goed gesprek..
Ik vindt het persoonlijk nogal respectloos, hoe ze met de LEGO omgaan..
Nulla tenaci invia est via (Voor de volhouder is geen weg onbegaanbaar)
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5611

Oss

door MOCkingBird » Za Mei 09, 2020 21:58

niet dat het voor de uitslag iets uit maakt, maar de (eerste paar) gewichten werden bij corneel en compagnon niet hetzelfde neergezet als bij jos en compagnon. Bij jos en co stonden ze veel meer in het midden (dichter bij elkaar).
Volgens mij nemen jos en co de opdrachten veel te letterlijk. Hier ook weer 'zo min mogelijk aan de doorgegeven stukken veranderen', dus dat hebben ze gedaan. Van een afstandje had hun bouwwerk toch het profiel van een jacht.

Ik vind die belgische presentator het wel goed doen. Maar de nederlandse kan beter wegblijven.
Gebruikers-avatar
User

dip

5713

Groningen

door dip » Za Mei 09, 2020 22:01

Die lego overleeft dit allemaal wel. Tenzij ze die brug van Björn en Corneel kapot hadden weten te krijgen, daar had dan wel dingen stuk in kunnen gaan. Bij de rest schieten gewoon dingen uit hun verbinding als de constructie het begeeft.

En het is maar kinderspeelgoed, daar mag je toch ruig mee omgaan?
Gebruikers-avatar
User

Rick

2081

door Rick » Za Mei 09, 2020 22:39

MOCkingBird schreef:Volgens mij nemen jos en co de opdrachten veel te letterlijk. Hier ook weer 'zo min mogelijk aan de doorgegeven stukken veranderen', dus dat hebben ze gedaan. Van een afstandje had hun bouwwerk toch het profiel van een jacht.

Ja, qua creativiteit zijn ze niet het sterkste.

Ik vind die belgische presentator het wel goed doen. Maar de nederlandse kan beter wegblijven.

Tenenkrommend en denigrerend soms...
no avatar
User

Legoaan

160

Voorburg

door Legoaan » Zo Mei 10, 2020 9:19

De eerste opdracht beschouwde ik meer als een stressbestendigheidstest dan als een serieuze bouwopdracht. Op zich wel aardig bedacht en het werkte ook nog. De tweede opdracht vond ik veel interessanter want dat ging tenminste ergens over. Er moest een brug gebouwd worden met een overspanning van drie meter en de sterkste brug zou dan winnen. Verder werden er geen eisen gesteld. Naar mijn mening veel te summier. Eigenlijk had de opdracht moeten zijn: bouw een zo licht mogelijke brug met zo weinig mogelijk materiaal die een bepaalde belasting moet dragen en zorg dat het er uitziet als een echte brug.
Het verbaasde mij dan ook de meeste teams het toch zochten in een soort vakwerkbrug en het zich daarmee onnodig moeilijk maakten. Dit type brug vraagt toch wel een zeker inzicht in de statica en het is vereist dat men aandacht besteedt aan de nauwkeurigheid van de diverse brugonderdelen. Een boog die niet vloeiend verloopt en het krachtenpatroon niet goed volgt, mag er dan architectonisch wel leuk uitzien maar is in constructieve zin zo goed als waardeloos.
Het slimste team maakte echter een soort kokerliggers en het was te voorzien dat dit veel sterker is dan een vakwerkbrug, zelfs als deze wel goed geconstrueerd zou zijn. Binnen het kader van de regelgeving dus de terechte winnaars. De bouwers van de brug met de totaal nutteloze onderbrug, of wat het dan ook moest voorstellen, waren de eveneens terechte verliezers. Qua architectuur vond ik de brug met de boog nog het meest geslaagd, ondanks dat ze in het midden niet goed uitkwamen.
Zelf zou ik in deze situatie alle 2x10 stenen uit de bak gehaald hebben en een paar wandliggers gemaakt hebben. Koppelstukken er tussen om uitknikken te voorkomen. In tien uur kun je veel stenen stapelen, zeker als je er verder niet bij na hoeft te denken.
Wat de gewichten betreft, ik vond het nogal een vertekend beeld geven. Wil je dit zuiver doen moet je de ballast concentreren op het middelpunt van de brug. Dus de gewichten op elkaar zetten en niet naast elkaar. Enfin, kniesoor die daar op let.
Ik heb mij wel weer vermaakt. Het is altijd interessant om te zien hoe anderen met de LEGO-elementjes omgaan en wat ze kunnen of niet kunnen. En die presentatoren neem ik maar op de koop toe. Zij zorgen er waarschijnlijk voor dat er toch wel veel kijkers zijn en dat is toch het enige wat telt in televisieland..
Gebruikers-avatar
User

Berthil

Rang

premium

premium
822

Vr Aug 22, 2014 16:28

door Berthil » Zo Mei 10, 2020 10:59

Als je sterkte nodig hebt zet je de stenen op zijn kant en dat is precies wat de winnaars gedaan hebben.
De winnaars van deze opdracht in LM UK hebben precies hetzelfde gedaan.
De rest vond ik eerlijk gezegd gewoon oninteressant gepruts, heb er geen andere woorden voor.
In de eerste opdracht niet geheel de schuld van de bouwers maar van de organisatie door zo de opdracht te veranderen.
Die Brickmaster begint mij op de zenuwen te werken met steeds hetzelfde gezeik. Dat heb je er van als je maar één jury lid hebt.
VorigeVolgende