Gehoord van een nieuwe set? Scoop over een nieuwe serie?
Plaats al je nieuws hier.

LEGO Masters NL/BE

Gebruikers-avatar
User

Cofresi

44

Ma Mei 21, 2018 10:46

Nieuwegein

Re: LEGO Masters NL/BE

door Cofresi » Ma Apr 13, 2020 20:08

Bedankt, heb ze kunnen vinden. Vooral even op de term 'kunststof hamer' zoeken, dat helpt wel. Bedankt voor de hulp. :duim:
Gebruikers-avatar
User

Cofresi

44

Ma Mei 21, 2018 10:46

Nieuwegein

door Cofresi » Ma Apr 13, 2020 20:31

Nu weer terug naar het topic, het tv programma Lego Masters Benelux. Net als bij Lego Masters Australië en USA, had ik ook even tijd nodig om een beetje door het 'reality show' gehalte heen te kijken. En ja, ook hier inderdaad dezelfde formule van een mix van specifieke bouw-koppels, tja het blijft dus wel gewoon een reality tv show waar je naar kijkt.

Nadat ik een beetje gewend was aan dat reality show gehalte, vond ik het wel leuk om naar te kijken. Je ziet mensen toch de opdrachten nét weer anders benaderen. In principe vind ik dat het leukste aan de shows in het algemeen. En in de Benelux is er denk ik een kleinere poule om uit te vissen, dus vond daardoor het niveau wel iets lager dan bij Australië of USA. Hoewel het nog maar de eerste aflevering is nu. Wel hoop ik dat ze voor mensen die een voordeel hebben van 'vrij zijn van eliminatie' de USA optie pakken, dat de mensen wel gaan bouwen. Dat vond ik een beetje jammer bij Australië, waar de deelnemers 'vrij van eliminatie' niet aan die opdracht meededen.

Kortom, ik kijk wel weer uit :) naar de volgende afleveringen. De shows hebben me in elk geval flink wat nieuwe inspiratie gegeven.
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8799

Ma Dec 25, 2006 14:27

Soesterberg

door eti » Di Apr 14, 2020 0:06

Ik vind het inderdaad wel typisch dat er in een wedstrijd tussen NL en Belgische afols zo weinig kandidaten zijn die ik ken. Nu ja, de twee lowluggers die zich hadden aangemeld, zijn dus niet aangenomen, en er zitten kandidaten tussen die van legobouwen toch echt minder kaas gegeten hebben dan zij.

Dat is dan ook de reden dat ik er niet over gedacht heb om me op te geven. Ze zoeken typetjes en gaan met hun knipwerk bepalen hoe ze jou neerzetten. Reality-tv is altijd bully-tv. Die vader en zoon was het stel dat door de regie als stelletje onbenullen wordt neergezet. Waarschijnlijk hebben ze ook heel goeie dingen gezegd, maar hun allersufste opmerkingen halen de uitzending.

Overigens had ik nog meer redenen om me niet op te geven... dat ik geen 5 weken dag en nacht van huis wil zijn bijvoorbeeld. Of dat ik denk dat ik heel leuke dingetjes kan bouwen als ze niet groot hoeven te zijn en ik veel tijd krijg, maar als ik iets groots moet bouwen, wat ook nog stabiel moet zijn, en ik weinig tijd krijg... nee, dat wordt niks.

Overigens zit er onder de deelnemers één man die ik best goed ken, kent niemand anders hier hem? Hij is op alle Belgische Legobeurzen wel te vinden volgens mij, Giovanni Seynhaeve. Een fantastischs moc'er sowieso en een heel aardige kerel. Hij komt ook niet getypecast op me over (die baard heeft ie al jaren, echt), hij is op tv zoals in het echt: sociaal, bescheiden en vooral erg creatief. En eerlijk gezegd vond ik hem (oké, met zijn partner, maar die kende ik niet) met afstand de beste bouwer van aflevering 1.

Giovanni's mocs van de afgelopen jaren zijn in elk geval om jaloers op te worden. Deze, bijvoorbeeld.

AfbeeldingHeart Lake Keep is finished and had its première at Bricks & Basket. by Giovanni Seynhaeve, on Flickr

Ik vond het overigens wel gek dat zij, nadat ze duidelijk (en geheel en al terecht) de favoriet van die jurymeneer waren, toch dat gouden steentje niet kregen. Dat sloeg echt nergens op.
Gebruikers-avatar
User

Cosmos

Rang

Nieuw

Nieuw
7

Za Jun 22, 2019 23:32

door Cosmos » Di Apr 14, 2020 6:48

Giovanni zie je overigens terug in dit interview van Bricks-And-More 2019. De Classic Space-gast ergens vooraan in de video ben ik zelf, Giovanni begint bij 5.15 min. van de video: https://www.youtube.com/watch?v=I8YGWGchp8s
Gebruikers-avatar
User

iook

Rang

premium

premium
769

Vr Jan 09, 2009 18:06

uithuizen (gn)

door iook » Di Apr 14, 2020 7:59

eti schreef:Ik vond het overigens wel gek dat zij, nadat ze duidelijk (en geheel en al terecht) de favoriet van die jurymeneer waren, toch dat gouden steentje niet kregen. Dat sloeg echt nergens op.

Dat vond ik in eerste instantie ook wel maar later dacht ik daar het volgende over: Ik vermoed dat de "jurymeneer" de verwachting heeft dat zij toch wel ver zullen komen in de race. Bij de winnaars van de gouden steen heeft hij wellicht het gevoel dat ze misschien nog wel eens een misser kunnen maken maar toch wel goede bouwers zijn. (Dit is waarom ik het dan ook vreemd vind dat er maar 1 jurylid is. Zelfs bij heel holland bakt heb je in elk geval 2.)
Gebruikers-avatar
User

MaartenBos

66

Di Mei 28, 2019 14:59

Eindhoven

door MaartenBos » Di Apr 14, 2020 12:23

Wow heeeel diverse reacties...

Heb het zelf gekeken (en ook door meerdere mensen er volop aan herinnerd :)) en vond het wel vermakelijk! Maar dat is ook de bedoeling :wink:
Vergeet niet dat de doelgroep van dit programma de gemiddelde jan en alleman is; niet AFOLs die al jaaaren ervaring met bouwen hebben en hopen op nog nét die ene tip om steentjes nog creatiever aan elkaar vast te maken.

Al ben ik het wel eens met de uitspraak; minder ouwehoeren, meer bouwen :lol:

Nu nog hopen dat ze uberhaupt nog wat Technic aan gaan raken en meer motoriseren!
Wat MOC's en vooral work in progress: https://www.instagram.com/krankie1337/
Gebruikers-avatar
User

koffiemoc

Rang

premium

premium
2612

Zo Sep 07, 2008 17:54

Zutphen

door koffiemoc » Wo Apr 15, 2020 0:27

stuifzand schreef:Waar je vroeger als afol eigenlijk zo’n beetje was wat wij zijn, heb je tegenwoordig nog een heel ander soort afol. Die hele grote groep die opgestaan is de afgelopen 10 jaar. Daar lijkt het programma meer voor gemaakt.

Daar zat ik in tweede instantie ook even aan te denken. De afgelopen jaren zijn er behoorlijk veel nieuwe fans bijgekomen. De interviewserie op Brickset geeft een heel aardig beeld. Er zijn er best wat bij die nooit een dark age hebben gehad, omdat ze pas twee jaar AFOL zijn. De aanleiding was dan bijvoorbeeld een set die ze kregen of kochten. Op volwassen leeftijd dus. Out of the blue. Dat had je vroeger niet kunnen bedenken.

En dan zijn er ook de OFOLs. Occasional Fans Of Lego. Een collega van me, die het af en toe leuk vind om met zijn twee kinderen te bouwen. De broer van mijn schoonvader die als verjaarscadeau de Landrover kreeg. Out of the blue. Omdat zo'n Landrovermodel nu net zo goed een 'vadercadeau' is geworden als een Black & Decker.

stuifzand schreef:Ik vind dat heel moeilijk te duiden. Zeker zonder een oordeel te plaatsen (wat ik niet wil).
Misschien herkennen anderen dat wel.

Dit begreep ik niet helemaal, en herkende ik dus ook niet. Wat wil je kunnen duiden?
Baldrick, have you no idea what irony is? Yeah. It's like goldy and bronzy, only it's made of iron.
my koffiemocs @ flickr.
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
5070

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

door sanderkoenen » Wo Apr 15, 2020 5:31

Dark ages?
Wat zijn dat? :lol:
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
3190

Ma Aug 01, 2011 11:46

Die Haghe

door Large » Wo Apr 15, 2020 5:53

Ik denk dat vooral de komst van "social" meeedia invloed heeft op hoe Lego fans zich uiten.

Voorheen kon men terecht bij De Bouwsteen, na het millennium op Lowlug en andere sites, maar vooral puur Lego gericht. In die tijd ontstond ook de term Afol.

Tegenwoordig kan je via alle gevestigde vormen van media je hobby uiten. Daar zijn Feesboek, Whatsapp, Instagram, Discord, Reddit, Twitter, YouTube, etc... Het gaat maar door en het houdt niet op, er komen jaarlijks nieuwe media bij.

Door de komst van die media zijn de Lego fans versnipperd in groepjes die een bepaald medium als hun basis zien.

De klassieke Afol bevindt zich nog bij een vereniging als De Bouwsteen of een van de vroege fora zoals Lowlug.

De New Age Afol bevindt zich in een of meerdere van al die nieuwe media en is daardoor minder bekend met, of bij, de vroege "gezellige Lego ontmoetingsplekken" :wink:

Daar zit een beetje het verschil denk ik :)
"Duizend bommen en granaten..!"
-Kapitein Haddock

https://instagram.com/largebricks/
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
2910

Ma Sep 30, 2013 21:18

Zaandam

door Raven » Wo Apr 15, 2020 8:46

sanderkoenen schreef:Dark ages?
Wat zijn dat? :lol:

Dat wordt aan het begin van Lego Legacy's uitgelegd...... :fluiten:

@Large, ik denk dat dit de essentie van de verschillen is. Ook een verzamelaar noemt zich een Afol, net als een handelaar. Zolang ze 18+ zijn en een steentje aanraken noemen ze zich een Afol. :look:
You're never 2 old for LEGO!!! <~FlickR~>
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26037

Ma Jan 27, 2003 19:04

Meijel

door stuifzand » Wo Apr 15, 2020 13:07

koffiemoc schreef:Dit begreep ik niet helemaal, en herkende ik dus ook niet. Wat wil je kunnen duiden?

Moeilijk uit te leggen waar het hem in zit. Dat doen anderen al beter zie ik :)
Gebruikers-avatar
User

Elderon

423

Ma Aug 08, 2011 0:56

door Elderon » Wo Apr 15, 2020 13:49

Adult Fan of Lego is een fan die van Lego houdt en volwassen is. Hoe ben je een betere fan van iets dan iemand anders? Ik vind dat nogal een oordeel dat je niet kan vellen over iemand anders eigenlijk. Ik ben fan van een heleboel dingen, van sommige dingen meer dan andere dingen, maar ik zie mijzelf niet als een grotere fan van iets dan iemand anders, want dat ervaart iedereen ook anders. Daarom zie ik mijzelf ook als AFOL en als MOCcer.

Dat gezegd hebbende, heb ik de aflevering helemaal niet gezien en te lezen aan de verschillende reacties heb ik niet veel gemist :look:
Fairy tales do not tell children the dragons exist. Children know that dragons exist. Fairy tales tell children the dragons can be killed. ~G.K. Chesterton
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26037

Meijel

door stuifzand » Wo Apr 15, 2020 13:51

Dat wilde ik dus niet doen, oordelen.

Wat ik bedoelde is dat er de laatste jaren een ánder soort fan opgestaan is.
Gebruikers-avatar
User

dip

5713

Wo Nov 23, 2005 11:33

Groningen

door dip » Wo Apr 15, 2020 18:17

Ik denk dat het de laatste paar jaar meer bekend / meer geaccepteerd is geworden dat volwassenen met lego "spelen".

En de lego is er ook meer naar, ucs star wars, disney/Harry Potter kasteel, modulars. Dat is geen kinderspeelgoed meer, maar echt wel gericht op volwassenen. 15 jaar geleden kon je zulke sets gewoon niet kopen. Toen had je 3/4 types afols: moccers, verzamelaars, verkopers en kinderlijke.* Nu is daar de categorie licentie fans** en casual set bouwers*** bij gekomen.

* geen idee hoe ik het netjes noem maar er zijn gewoon wat mensen die niet uit hun kindertijd zijn gekomen.
**Dus fan van Star wars, Disney of bugatti en daarom nu toevallig ook lego sets kopend
*** vaders die nu ze volwassen zijn geld hebben en eindelijk zo'n grote technic set kunnen betalen, YOLO! (1 keer bouwen en dan displayen of misschien weer op MP zetten)
Gebruikers-avatar
User

dip

5713

Groningen

door dip » Wo Apr 15, 2020 18:21

Deze wou ik dus plaatsen maar toen begon ik weer mijn eigen zwetsverhaal...

Recensie in de Volkskrant van lego masters

klik

Ben het er wel mee eens.
Gebruikers-avatar
User

Aliencat

Rang

premium

premium
4353

Di Feb 05, 2008 8:57

door Aliencat » Do Apr 16, 2020 20:47

dip schreef:* geen idee hoe ik het netjes noem maar er zijn gewoon wat mensen die niet uit hun kindertijd zijn gekomen.

Check :duim:
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
5070

Hoorn

door sanderkoenen » Do Apr 16, 2020 21:58

Ik kreeg vandaag op het werk veel reacties over Lego Masters en vroegen aan mij of ik het had gezien.
We hebben geen TV pakket hier, dus dan houdt het al snel op. :lol:
Maar ik heb de reacties van de anderen kort samengevat voor mijn collega's.
Ze vonden het een vermakelijk programma, maar snapten wel dat het meer gaat om de mensen dan om de Lego.
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8799

Soesterberg

door eti » Do Apr 16, 2020 23:25

Afols zijn natuurlijk van oudsher zowel moc'ers als verzamelaars. En handelaars. En veel vallen er in meerdere categorieën.

Maar ik vraag me af wat die hele nieuwe groep afols inhoudt die de afgelopen tien jaar is opgestaan. Blijkbaar mensen die graag moc'en en daarvoor in groepjes op sociale media zitten, maar verder geen medehobbyisten opzoeken en niet meedoen aan beurzen en exposities? Maar blijft een hobby leuk als je het alleen maar virtueel kunt delen? Nou ja, voor hen misschien wel. Of zijn er andere punten waarop die nieuwe generatie moc'ers verschilt van ons oude knarren?
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
956

Do Okt 05, 2017 17:30

door Boindil » Vr Apr 17, 2020 5:45

eti schreef:Maar blijft een hobby leuk als je het alleen maar virtueel kunt delen? Nou ja, voor hen misschien wel.

Ik kan uit ervaring spreken dat dat voor mij wel geldt in ieder geval. Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om een evenement bij te wonen. Dit ben ik zeker wel van plan want het lijkt mij erg gezellig. Maar voor mij is het delen van mijn bouwwerken niet heel belangrijk. Het bouwen is voor mij de hobby. Tuurlijk is het leuk als anderen je bouwwerk kunnen waarderen maar dat is voor mij geen must. En ik kan mij voorstellen dat dat voor meer mensen zo geldt.
Don't take life too seriously. You`ll never outlive it.
Flickr
Bricks By Boindil
Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
11181

Wo Dec 26, 2007 21:58

nabij Leiden

door WvdP » Vr Apr 17, 2020 7:21

eti schreef:Maar ik vraag me af wat die hele nieuwe groep afols inhoudt die de afgelopen tien jaar is opgestaan. (...) Of zijn er andere punten waarop die nieuwe generatie moc'ers verschilt van ons oude knarren?
Er is in elk geval een grote groep AFOLs ontstaan die sets koopt en bouwt, maar niet MOCt. Bedoel je dat, stuifzand?
If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
(Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett)
Gebruikers-avatar
User

MaartenBos

66

Di Mei 28, 2019 14:59

Eindhoven

door MaartenBos » Vr Apr 17, 2020 9:54

Large schreef:De New Age Afol bevindt zich in een of meerdere van al die nieuwe media en is daardoor minder bekend met, of bij, de vroege "gezellige Lego ontmoetingsplekken" :wink:

Daar zit een beetje het verschil denk ik :)

Nou daar kan ik mij wel in vinden. Ik ben zelf een "resurrected AFOL", nu net weer een handvol jaar aan het bouwen. En ik begon (en zit nog steeds veel) op Instagram. Maar die community is: klein.
Mijn vriendin is meer van de paper-arts, inkt, verf en snailmail en die community is: groot.

En wat was ik blij om LOWLUG te ontdekken! :D Maar ik kwam daar alleen op terecht door daadwerkelijk te googlen op lego communities in nederland...
Voor mijn gevoel zijn er flink wat lego fans van alle leeftijden maar zijn ze ontzettend verspreid over verschillende vormen van (sociale) media.
Wat MOC's en vooral work in progress: https://www.instagram.com/krankie1337/
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
1160

Do Feb 12, 2015 9:21

door swandutchman » Vr Apr 17, 2020 10:04

eti schreef:Maar ik vraag me af wat die hele nieuwe groep afols inhoudt die de afgelopen tien jaar is opgestaan. Blijkbaar mensen die graag moc'en en daarvoor in groepjes op sociale media zitten, maar verder geen medehobbyisten opzoeken en niet meedoen aan beurzen en exposities? Maar blijft een hobby leuk als je het alleen maar virtueel kunt delen? Nou ja, voor hen misschien wel. Of zijn er andere punten waarop die nieuwe generatie moc'ers verschilt van ons oude knarren?

Ik voel me aangesproken! :lol:
Foto's deel ik op Flickr en op facebook. Waarom? Ik vind fotografie ook leuk om te doen en via Flickr kan ik dat delen, maar ik volg zelf ook nog eens 600 bouwers. Ik geniet dagelijks van hun creaties en doe ook weer inspiratie op. Een facebookpagina ben ik begonnen om het feit dat veel meer mensen op facebook zitten dan op Flickr en dan kunnen ze makkelijker contact leggen... en dat gebeurt ook, hartstikke leuk! Sinds ik bij Lowlug zit ben ik naar alle meetings geweest, omdat het heel gezellig is om jullie te spreken :duim: . Ik ben echter niet vaak exposant op evenementen alhoewel ik dan wel weer als bezoeker kom. Dat heeft wel een goede reden, namelijk overprikkeling door geluid en zicht. Dat vind ik wel jammer, maar ik leg me er maar bij neer. Het grootste evenement tot nu toe waar ik was als exposant was lowlug XL vorig jaar, heel erg leuk, maar ik heb de dagen erna echt moeten herstellen omdat het eigenlijk al teveel was. Verder vind ik het prima om MOCs ten toon te stellen zolang het maar 'bewaakt' wordt en ik niet aanwezig hoef te zijn. :duim:
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26037

Meijel

door stuifzand » Vr Apr 17, 2020 11:10

WvdP schreef:
eti schreef:Maar ik vraag me af wat die hele nieuwe groep afols inhoudt die de afgelopen tien jaar is opgestaan. (...) Of zijn er andere punten waarop die nieuwe generatie moc'ers verschilt van ons oude knarren?
Er is in elk geval een grote groep AFOLs ontstaan die sets koopt en bouwt, maar niet MOCt. Bedoel je dat, stuifzand?
Dat bedoelde ik wel zo’n beetje.
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8799

Soesterberg

door eti » Vr Apr 17, 2020 13:34

Al die ons onbekende legomasters deelnemers kimen niet uit een groep die alleen maar sets bouwt, lijkt me...
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
3599

Vr Jan 31, 2014 15:39

door Aangord » Za Apr 18, 2020 9:01

Eerlijk waar ik ben er helemaal klaar mee. Ik ga vanavond niet eens meer kijken ik ga wat nuttigs doen in die uren van mijn leven.
Oeh kijk, ik heb nu ook een onderschrift!
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
3190

Die Haghe

door Large » Za Apr 18, 2020 11:07

Kijk het morgenochtend op mn gemakje wel weer even terug :bigsmile:

Aangord het moet ook wel verbazingwekkend zijn voor jou om mensen te zien die zo snel een bouwwerk af hebben :fluiten:
-Kapitein Haddock

Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
5070

Hoorn

door sanderkoenen » Za Apr 18, 2020 11:12

:lol: :lol:
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
2910

Zaandam

door Raven » Za Apr 18, 2020 11:13

:lol: :lol:

Ik kijk vanavond weer met mijn gezin.
Gebruikers-avatar
User

Ravelino

Rang

premium

premium
161

Vr Apr 17, 2020 13:36

C-town

door Ravelino » Za Apr 18, 2020 11:22

Vond het leuker dan Heel Holland Bakt omdat het met Lego was, maar verder is het soortgelijk, maar dat verwachtte ik ook dus het was een meevaller dat er in ieder geval een brick master was waar ik het vaak mee eens was.

Ik denk inderdaad dat de gouden steen is gegaan naar het beste team dat hem nog eens nodig gaat hebben want ik denk dat de Belgse baarden weinig concurrentie gaan krijgen anders. Dat ex geliefden stel deed ook wel leuke dingen maar er lag te veel focus op de sociale achtergronden.

Ik vond wel dat sommige duo’s traag waren in die 15 uur, zeker als je ziet hoe snel die octopus in elkaar zat(ok 1 van hun heeft een paar uur verspild met dat liftje).

Geloof ook niet dat ze 15 uur voor zichzelf hadden ik vond die klok ook heel snel aanslaan en die presentatoren die zich de pestpokken vervelen zodat ze zelfs een banaan opsnorren voor een grapje zou mij al semi-autist ook zwaar afleiden/irriteren :fluiten:

Aangord schreef:Eerlijk waar ik ben er helemaal klaar mee. Ik ga vanavond niet eens meer kijken ik ga wat nuttigs doen in die uren van mijn leven.

Het staat wel aan waarschijnlijk maar ik ga dit kijken zoals ik ook de journaals volg na de eerste van de dag: op de achtergrond meeluisteren en af en toe opkijken van mijn boek/Lego als er iets interessants/nieuws voorbij komt.
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26037

Meijel

door stuifzand » Za Apr 18, 2020 14:19

Voor wie zin heeft om vanavond "samen te kijken" is er een Discord server beschikbaar.
Dit is de link: https://discord.gg/YQybNh
Je moet wel even een account aanmaken. Er is ook een app voor op je telefoon.
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8799

Soesterberg

door eti » Za Apr 18, 2020 20:27

We gaan nu nakletsen op jitsi! videochat, dit is de link https://meet.jit.si/lowlugklets
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8799

Soesterberg

door eti » Za Apr 18, 2020 21:27

Die jitsi chat blijft blijkbaar eeuwig bestaan dus die kunnen we altijd gebruiken. Maar er zit nu niemand op
Gebruikers-avatar
User

dip

5713

Groningen

door dip » Zo Apr 19, 2020 11:24

Is dat nou nodig zo'n chat? Nou mis ik die hele discussie...

Ik vond de opdracht niet super, en dan nog eens verschillende destructie methodes helpt ook niet voor mijn eerlijkheids gevoel. En de menselijke factor daarin. De eerste val werd niet mooi losgelaten en draaide daardoor. De eend werd gewoon slecht geraakt door Nicolai. Dat maakt het vergelijken niet echt makkelijk.

De uitslag: ja dat ding zag er niet uit. Beetje kind niveau; bouw iets groots en plak daar willekeurig dingen op (wat deden die spinnenwebben?). Geen idee wat het verhaal er nou achter was.

De eend was leuk, rails ding was ook mooi gedaan (maar kijk het beweegt was wat overdreven). Die octopus was denk ik de beste qua ontwerp.

Qua uitspatting denk ik dat pakhuis, maar ik denk dat dat sowieso de mooiste methode was.

En kan die ene belg de andere wat minder adolaat aankijken? En dat stel moet oppassen dat hun relatie hier niet door strand. Oh wacht...
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
3190

Die Haghe

door Large » Zo Apr 19, 2020 11:45

Ik sluit mij bij Dip aan :duim:

Heb het vanochtend terug gekeken, prima ontbijt televisie :D

De verliezers waren wel terecht vond ik. Die stopten er gewoon te weinig een verhaal in. Daardoor kwam het bouwwerk ook niet uit de verf.

Qua jurering verwacht ik maar niet te veel :raiseone:
Er wordt duidelijk op gevoel aangestuurd op een leuke finale in plaats van dat men echt duidelijk factoren beoordeelt...
-Kapitein Haddock

Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
2910

Zaandam

door Raven » Zo Apr 19, 2020 11:55

Dat is duidelijk, eerst zegt ie aan het einde van de bouwtijd dat ie nu echt ziet wat het moet voorstellen..... om vervolgens bij de jurering te zeggen ja je ziet het niet echt he :look: vermakelijke tv met vooral een leuke chat op de achtergrond.
Gebruikers-avatar
User

Orange L.

402

Zo Nov 24, 2013 18:34

door Orange L. » Zo Apr 19, 2020 12:31

Komende aflevering gaan ze dus een halve sculptuur in zijn geheel afmaken met onderdelen, lijkt het. Ik voorspel dat de lange afstand vrienden en de twee Belgische vrienden daar geen moeite mee gaan hebben.
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5611

Vr Nov 07, 2003 15:01

Oss

door MOCkingBird » Zo Apr 19, 2020 13:01

Ik heb gisteren voor het eerst gekeken. Nou ja, af en toe een klein stukje.
Rare opdracht (wie gaat er nou iets bouwen om het kapot te laten maken). En ik ben het met Dip eens dat de verschillende destructie methoden geen eerlijke beoordeling geven.
Het viel me tegen hoe weinig je van het bouwen ziet (tenzij dat net in de periodes was dat ik niet keek :oops: ).
Dat gezwets ondertussen vind ik niet interessant.

Maar ik vind het knap van de deelnemers dat ze in beperkte tijd iets weten te verzinnen en te bouwen. Ook knap dat ze met z'n tweeen kunnen bouwen. Ik vond sommige bouwwerken er goed uit zien (dat ding met die ring, 'octopus', space-eend, kaasplankje)
Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
Bricklink Mockingbird's Nest Egg
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
1160

Do Feb 12, 2015 9:21

door swandutchman » Zo Apr 19, 2020 13:30

Ik vond het een stuk vermakelijker dan de eerste aflevering en ook vond ik de bouwwerken creatiever en mooier uitgevoerd. Bovendien een erg leerzame aflevering! Nu weet ik eindelijk hoe ik op een snelle en professionele manier mijn MOCs hoor af te breken:
1) laat em vallen vanaf je balkon;
2) rij 100km/uur door de bebouwde kom en gooi em ergens tegen een muur
3) start een fikse ruzie met je buurman en houd snel je MOC voor je wanneer hij/ zij uithaald;
4) Doe een bommelding en wacht tot de explosievendienst langskomt om je MOC onschadelijk te maken.

Even serieus... het programma had toch wel iets moeten doen aan de menselijke factor. Het is oneerlijk dat er wel een menselijke factor is met het laten vallen van 4m en de honkbalknuppel, maar geen menselijke factor bij 100km/uur tegen de muur en explosieven. En ook bij 100km/uur gaat denk ik alles wel kapot hoe stevig je het ook bouwt.
no avatar
User

Legoaan

160

Zo Dec 14, 2003 10:28

Voorburg

door Legoaan » Zo Apr 19, 2020 15:32

Ik zie het vooral als een vorm van ‘eenvoudig volksvermaak’ en dat is natuurlijk precies de basis waar dit soort programma’s op gericht is. Beloof iets op te blazen of anderszins spectaculair te verwoesten en je bent verzekerd van een heleboel kijkers. En toegegeven, ik vond die slow-motion beelden best wel mooi om te zien. Het thema was ‘ruimtevaart’. Persoonlijk heb ik daar een heel ander beeld bij, maar goed, dat thema was in dit geval maar bijzaak. Er moest iets gebouwd worden dat spectaculair uit elkaar moest spatten. En dat is over het algemeen wel aardig gelukt. Nadeel van dit wedstrijdelement is dat je erg afhankelijk bent van de persoon die het object laat vallen of degene die de knuppel hanteert. Het ene “ruimteschip” viel mooi loodrecht naar beneden maar het andere werd verkeerd losgelaten en kreeg dus een draaibeweging mee. En die “ruimteeend kreeg in eerste instantie ook een verkeerde tik…
Over de bouwwerken op zich kan en wil ik niet oordelen. Het enige wat ik kan zeggen is dat ik die ruimteeend wel komisch vond, vooral door die grimmige uitstraling die dat ding had.
Enfin, gewoon je eigen LEGO-principes even opzij zetten en rustig over je heen laten komen. En dat is op een lome zaterdagavond best wel te doen.
"Too low they build, who build beneath the stars"
Gebruikers-avatar
User

SollX

112

Ma Aug 20, 2018 20:39

Dronten

door SollX » Ma Apr 20, 2020 8:23

Ik vind het programma vermakelijker dan dat ik had gedacht.
ik ben liever van de kleine details, dan de grote bouwwerken dus ik ben blij dat er 2 teams bij zitten (giovanni en zn maatje, en het ex-koppeltje) die veel details bouwen. Een terechte winnaar dus zaterdag. (vorige week was een deceptie)

Ik begin me wel te ergeren aan die jury dude.
Het zal waarschijnlijk gewoon een top gozer zijn, maar zoals ik hem op tv zie vind ik hem super irritant.
- Hij is meer aan het afkraken dan dat hij aan het benoemen is wat hij heel goed vind.
- Elke keer die "een tip voor de volgende keer" en dan komt er totaal niet opbouwende feedback.
- En zoals er eerder gezegd praat hij zichzelf tegen, en geeft hij de bouwers de schuld als Ruben mis slaat.

Ik vind het jammer, want ik zou willen dat het programma mee focus op de geweldige dingen die er neer zijn gezet.
VorigeVolgende