Gehoord van een nieuwe set? Scoop over een nieuwe serie?
Plaats al je nieuws hier.

LEGO Masters NL/BE

no avatar
User

Legoaan

160

Zo Dec 14, 2003 10:28

Voorburg

Re: LEGO Masters NL/BE

door Legoaan » Wo Mei 20, 2020 8:11

Zo kijk ik er ook een beetje tegenaan. Het is vermakelijk. Het gaat over mijn hobby en het is leuk om andere mensen op andere manieren met LEGO bezig te zien dan dat ik zelf doe. En onder het genot van een hapje en een drankje is het geheel best aan te zien. Je moet dit soort programma’s sowieso niet te nauw nemen.
En hoewel ze mij nog niet met een geweer in de rug kunnen verleiden om aan zo’n soort programma deel te nemen vind ik het dus wel best dat het programma wordt voorgezet. Het trekt kennelijk kijkers en het laat zien dat LEGO méér is dan enkel maar kinderspeelgoed. En dat komt de hobby als zodanig alleen maar ten goede.

Mijn stem kan men dus krijgen. En dan mogen ze dat boek wel zelf houden…. :)
"Too low they build, who build beneath the stars"
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
3599

Vr Jan 31, 2014 15:39

door Aangord » Wo Mei 20, 2020 9:00

stuifzand schreef:Ja ik vind het zelfs lastig om de oproep te doen moet ik zeggen. Maar bij deze dan :D

Ach stuifzand, jij bent in dit geval alleen de boodschapper. :P Dus dat is niet erg :wink:
Oeh kijk, ik heb nu ook een onderschrift!
Gebruikers-avatar
User

dip

5713

Wo Nov 23, 2005 11:33

Groningen

door dip » Wo Mei 20, 2020 10:57

Aangord schreef:Als de audities nou geen doorgestoken kaart waren...

Hoe zo doorgestoken kaart? Ze zoeken mensen met een verhaal/spanning die met lego bouwen, en daarvan kiezen ze degene die het beste in het format past. Tja, als je dan uitstekende lego bouwers hebt die normaal doen dan levert dat minder interessante tv dan twee exen die bij elkaar zijn.

Ze willen een miljoen mensen aan de buis kluisteren; dat gaat beter met social vuurwerk dan met een lego bouwwerk.
Gebruikers-avatar
User

vertmaori

Rang

premium

premium
947

Di Okt 30, 2007 15:05

Heveadorp (vlakbij Arnhem)

door vertmaori » Wo Mei 20, 2020 11:06

Als je niet alleen selecteert op bouwkwaliteiten zoals nu gebeurt, moet je het programma geen Lego Masters noemen. Master impliceert dat je de beste van de beste bent. Lego Builders was misschien beter geweest.
Another brick in the wall (Pink Floyd)
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26037

Ma Jan 27, 2003 19:04

Meijel

door stuifzand » Wo Mei 20, 2020 11:14

Large schreef:Wauw door te stemmen maak je zelfs kans op een exemplaar van de biografieën van Gorden en Patty Brard, wie wil dat nou niet...

Die van Gordon heb ik al gelezen :?
Gebruikers-avatar
User

Ravelino

Rang

premium

premium
161

Vr Apr 17, 2020 13:36

C-town

door Ravelino » Wo Mei 20, 2020 11:22

vertmaori schreef:Als je niet alleen selecteert op bouwkwaliteiten zoals nu gebeurt, moet je het programma geen Lego Masters noemen. Master impliceert dat je de beste van de beste bent. Lego Builders was misschien beter geweest.

Dat is mijn enige echte issue inderdaad. De titel wekt de illusie dat je naar het beste kijkt wat NL aan bouwers te bieden heeft, en dan sturen ze (naar mijn mening en van wat ik gezien heb)het beste stel in de audities al naar huis?
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4218

Ma Jan 08, 2007 21:14

Groene hart

door aawsum » Wo Mei 20, 2020 11:50

Ravelino schreef:De titel wekt de illusie dat je naar het beste kijkt wat NL aan bouwers te bieden heeft, en dan sturen ze (naar mijn mening en van wat ik gezien heb)het beste stel in de audities al naar huis?
Het gaat niet om de beste bouwers, plus dat het ook maar de vraag is of het Lowlug duo wel zo goed gepresteerd had. Ik denk dat het voor hun onwijs leuk was geweest, maar dat ze ook niet weten/wisten hoe de tijdsdruk, en de manipulatie van het hele programma (er lopen nl nog wel wat meer mensen rond dan alleen degene die je in beeld ziet) op hen effect zou hebben. Ik vind het lowlug duo toffe gasten hoor maar het is erg prematuur om te stellen dat zij bij voorbaat de besten zijn.
Gebruikers-avatar
User

Ravelino

Rang

premium

premium
161

Vr Apr 17, 2020 13:36

C-town

door Ravelino » Wo Mei 20, 2020 13:31

aawsum schreef:Ik vind het lowlug duo toffe gasten hoor maar het is erg prematuur om te stellen dat zij bij voorbaat de besten zijn.

En daar zit ‘m de crux. Ik heb nergens Sander of Raven genoemd(hoewel ik die wel bedoelde hoor) maar uit mijn bewoording haal je dat eruit, omdat behalve die twee en de uiteindelijke deelnemers de kans klein is dat ik iemand ken die auditie heeft gedaan.

Ditzelfde heb ik met de titel. Het programma zelf had ik na het zien van trailers met Ruben Nicolai al geen hoge pet van op en is me dus aardig meegevallen.

Overigens ken ik inderdaad noch de deelnemers noch Sander en Raven goed genoeg om te voorzien hoe de ‘omstandigheden’ de bouwprocessen zouden verstoren en baseer ik mijn mening puur op bouwsels die buiten Lego Masters zijn gebouwd(of een gebrek daaraan)

Maar het feit dat er 3 mensen, de Instagram vriendinnen (sorry maar ik beschouw haar bouwen met Duplo toch even een ander soort en haar vriendin was vooral van de foto’s) en die vader van de modeontwerper, gekozen zijn boven ik weet niet hoeveel uitgesproken AFOLs, die tot voor kort niks met Lego te maken hebben ?

Dat vind ik op z’n lichtst gezegd frappant in een programma getiteld ‘Lego Masters’.

Wat Richard zegt noem het dan Lego Builders of Lego Build-off ofzo..
Gebruikers-avatar
User

Rick

2081

Ma Apr 14, 2003 7:33

door Rick » Wo Mei 20, 2020 15:33

Ik kijk er redelijk luchtig naar en ik vind een boven verwachting vermakelijk programma. Ik lees uit de titel ook niet dat ik naar Masters zit te maken, maar als een wedstrijd die een Master oplevert en, nadat Jan en Lola zijn afgevallen, verdienen de overgebleven teams zo'n titel best. Ik denk dat ze vader-en-zoon en de instagramvriendinnen er in hebben gestopt voor de herkenbaarheid. Ze zorgen ervoor dat kijkers denken "dat kan ik ook als ik mijn best doe" (instagramvriendinnen) en "zo zou ik het er van afbrengen" (vader). Ik kijk niet naar "Heel Holland bakt" maar ik kan me voorstellen dat er ook wel wat mindere goden zijn waarvan een cake aanbrandt of een taart instort bij het begin van een serie. En eerlijk gezegd ben ik meestal best onder de indruk van wat de teams in vaak korte tijd laten zien met alle druk van een opname en een jurering die er omheen hangt.
no avatar
User

Legoaan

160

Voorburg

door Legoaan » Wo Mei 20, 2020 16:37

De vraag is eigenlijk: wat is een LEGO-Master? Ik vind dat maar moeilijk te duiden. Is dat iemand die heel goed is in verhaaltjes vertellen door middel van de LEGO-poppetjes? Is dat iemand heel goed is met technic lego? Of iemand die een bepaalde architectuur heel duidelijk in legosteentjes weet te ‘vertalen’. Of iemand die heel goed sculptures kan maken…?
Of moet die persoon in alles even goed zijn…?

Dat zal waarschijnlijk maar zelden het geval zijn. Iedere legobouwer heeft zijn/haar eigen specialiteit, zijn eigen voorkeuren en zijn eigen smaak. En binnen die eigen specialiteit kan iemand zich meer of minder ontwikkelen. En kun je dus eventueel vergelijkingen maken. Maar je kunt geen vergelijkingen maken tussen twee takken van sport.
Natuurlijk, binnen het programma kun je als ‘de beste’ gekozen worden. Ben je het typetje wat zij graag in hun programma zien, ben je redelijk stressbestendig en kun ook nog een beetje met LEGO overweg en kun je er een leuk verhaaltje bij vertellen, dan maak je een goede kans op de titel LEGO-MASTER. Of je daarmee ook een kans maak als je bij meneer LEGO gaat solliciteren, waag ik te betwijfelen. Maar die 25.000 euro zijn natuurlijk wel mooi meegenomen.

Enfin, ik vind het leuk vermaak. En hoe ze het programma willen noemen maakt mij verder niet veel uit…
Gebruikers-avatar
User

Erik Leppen

3579

Zo Jul 18, 2004 12:17

Almere

door Erik Leppen » Wo Mei 20, 2020 22:38

Welke 8 duo's er begonnen aan de strijd, en welke 4 er nog over zijn, laat volgens mij 2 dingen vrij helder zien:
1. de selectie van de deelnemers is (deels) op persoonlijkheid
2. de wedstrijd zelf is weldegelijk een strijd op basis van bouwvaardigheden

Punt 1 mogen we gezien de omroep en het medium verwachten, en zou ons dus niet moeten tegenvallen.
Punt 2 zou ons als muziek in de oren moeten klinken.

Dus ik begrijp nie tzo goed wat er mis is. Natúúrlijk is het zo dat als je tv maakt, je mensen kiest die het goed doen op tv. Dat is logisch. Daarom noemen ze het "auditie" en niet "toelatingsexamen". Maar gegeven de 8 duo's, ontwikkelt wat mij betreft het spel zich op een eerlijke manier op de inhoud.

Wat mij betreft dus niets te klagen, en ik moet zeggen ik vond de laatste aflevering ook rustiger en prettiger dan eerdere afleveringen.
  • De presentatoren worden oprechter;
  • de duo's komen meer tot hun recht en worden menselijker en zowel Arno/Andreas en Jan/Lola lijken mij inmiddels allemaal sympathieke mensen;
  • de 3 meest "cringeworthy" duo's zijn naar huis
  • duo's helpen elkaar, wat het een leukere sportievere wedstrijd maakt
  • de "autistiforme" Jos en Martijn kunnen hun verhaal doen zonder voor schut te staan;
  • Arno en Andreas zijn al veel minder dat kleffe stel dat ze waren in aflevering 1;
  • en misschien wel het belangrijkste: de variatie aan opdrachten verrast me echt wel en vind ik heel erg leuk.
Ik zou zelfs denk ik durven zeggen dat ik op dit moment David en Giovanni het minst leuke duo vind dat nog over is, en dat heeft er voor mij mee te maken dat zij er soms regels bijverzinnen die niet in de opdracht zaten. Bij de "droomhuis"-opdracht had de brickmaster of de presentator moeten ingrijpen door aan te geven dat ze binnen de 3 verdiepingen hadden moeten blijven omdat niet vaststond dat zij de bovenste verdieping zouden krijgen. Qua bouwkwaliteit hoop ik dat Bjorn en Corneel gaan winnen, ik denk dat zij de beste allrounders zijn.

[quote=Legoaan]Of moet die persoon in alles even goed zijn…?[/quote]
Dat is wat ik een goed criterium zou vinden voor een "lego master" - iemand die met een grote variatie aan soorten bouwwerken uit de voeten kan. Dus die architectuur kan bouwen, maar óók kan sculpten, iets technisch kan maken, microschaal kan bouwen, etc. Nou lijkt de variatie aan opdrachten mij ook wel dat soort bouwers te selecteren: bouwers die bij geen enkele opdracht "ondermaats" zijn.

Mijn ouders zijn fan en het is een erg leuk gezinsprogramma. Verder is mijn vriend (geen legobouwer) een goed voorbeeld van iemand voor wie al die persoonlijkheden en backstory's juist iets toevoegen om het menselijker en dus toegankelijker te maken, en die waarschijnlijk zou afhaken als het programma zou worden gemaakt zoals sommige AFOLs het graag zouden zien. Voor hem zijn die herkenbare personages veel belangrijker dan de bouwsels en het is voor ons allebei fijn om het samen te kijken juist omdat we allebei "anders" kijken en dus van elkaar kunnen leren.
no avatar
User

Legoaan

160

Voorburg

door Legoaan » Do Mei 21, 2020 8:47

Erik Leppen schreef:Dat is wat ik een goed criterium zou vinden voor een "lego master" - iemand die met een grote variatie aan soorten bouwwerken uit de voeten kan. Dus die architectuur kan bouwen, maar óók kan sculpten, iets technisch kan maken, microschaal kan bouwen, etc.

Ik denk zelf dat dat ook wel een goed criterium is, zeker voor dit type programma. Je hebt een paar allrounders nodig want je wil afwisseling in dat programma.
Er zijn mensen die enorm goed zijn in het maken van bijvoorbeeld sculptures. Maar het wordt een enorm saaie uitzending als je iemand daar eindeloos aan ziet bouwen, bekijken, weer uit elkaar halen en opnieuw in elkaar zetten en voor een tweede en derde keer proberen…
Daarom stelde ik al eerder dat je dit soort programma’s met een open mind moet bekijken. Het gaat niet om superprestaties maar om actie en beweging. En dat is er voldoende.
Wat betreft die “droomhuis”-opdracht, daar ben ik het mee eens. Men heeft zich niet aan de ‘bouwvoorschriften’ gehouden en dat zou eigenlijk reden tot diskwalificatie moeten zijn. Want wat als er nog een team was geweest die een bovenbouw op zijn flat gezet had…
Wij hebben de laatste aflevering samen met de buren gezien. Zij hebben verder niets met lego maar hebben toch met plezier bekeken. Bovendien bespeurde ik toch ook een zekere bewondering voor wat die teams met LEGO konden. En wellicht een beetje meer begrip kregen voor waarom ik LEGO nu zo leuk vind. Daarom vind ik dit soort programma’s eigenlijk best wel zinvol. Het bezigzijn met LEGO wordt gelukkig niet meer in het belachelijke getrokken zoals in het verleden wel gebeurd is. Op zich al een overwinning…
Gebruikers-avatar
User

Rick

2081

door Rick » Do Mei 21, 2020 9:57

Ik kreeg de indruk, ondanks dat het niet expliciet in de uitzending zat, dat het penthouse mogen bouwen David en Giovanni's beloning was voor het winnen van een vorige opdracht of aflevering (weet het niet meer precies). Ik heb er namelijk niemand verbaasd op zien reageren dat ze er een verdieping op hadden gezet.
no avatar
User

ggj

924

Zo Okt 14, 2012 21:50

door ggj » Do Mei 21, 2020 12:11

Dat viel me ook al op. Dacht al, is het nou toeval dat maar 1 team een dak heeft gebouwd? Of is dat afgesproken? Want 2 daken werkt niet echt.
Gebruikers-avatar
User

dip

5713

Groningen

door dip » Do Mei 21, 2020 18:27

Ze riepen iets van "wij claimen het penthouse", kwam niet op mij over als of daar overleg over was geweest.
Gebruikers-avatar
User

dip

5713

Groningen

door dip » Za Mei 23, 2020 20:55

Bijna mijn droom finale, kunnen we jos en martijn nog inruilen voor andreas en arno? Alhoewel, kijkende naar dit voorstukje dan zou deze finale ook wel genoeg drama kunnen opleveren.
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
956

Do Okt 05, 2017 17:30

door Boindil » Za Mei 23, 2020 20:59

Boindil schreef:Ik denk dat heel hard huilen in een hoekje iedere keer als je het goede blokje niet kunt vinden ook een garantie tot deelname is :duim:

Jos heeft mijn idee gejat :look:
Don't take life too seriously. You`ll never outlive it.
Flickr
Bricks By Boindil
Gebruikers-avatar
User

Rick

2081

door Rick » Za Mei 23, 2020 21:01

dip schreef:Bijna mijn droom finale, kunnen we jos en martijn nog inruilen voor andreas en arno? Alhoewel, kijkende naar dit voorstukje dan zou deze finale ook wel genoeg drama kunnen opleveren.

Ik denk dat Jos er met Lola vandoor gaat en Martijn er achter komt dat hij een stiefbroer van Jan is. Bjorn en Corneel gaan door een crisis maar blijven elkaar trouw en winnen.

Zoiets...?
no avatar
User

PeetersD

104

Wo Jul 02, 2014 15:01

door PeetersD » Za Mei 23, 2020 21:13

Volgend jaar hopelijk meer juryleden. Die BrickMaster heeft duidelijk zo z'n voorkeuren blijkt al weken lang.

Jos en Martijn waren met afstand het slechtste duo, gevolgd vandaag door een uitglijder van Bjorn en Corneel.

Jan en Lola wel terechte winnaars :)
Gebruikers-avatar
User

dip

5713

Groningen

door dip » Za Mei 23, 2020 22:40

Rick schreef:
dip schreef:Ik denk dat Jos er met Lola vandoor gaat en Martijn er achter komt dat hij een stiefbroer van Jan is. Bjorn en Corneel gaan door een crisis maar blijven elkaar trouw en winnen.

Zoiets...?

Ik denk dat Lola er met Martijn vandoor gaat, maar voor de rest lijkt me het de enige goede uitkomst.
Gebruikers-avatar
User

mark1991t

2145

Ma Mei 09, 2011 14:15

London

door mark1991t » Za Mei 23, 2020 22:48

Iets heel anders: Zojuist heeft het project 'House from Up' van Björn Ramant van LEGO Masters de 10.000 stemmen behaald op LEGO Ideas.

Afbeelding
Gebruikers-avatar
User

Erik Leppen

3579

Almere

door Erik Leppen » Za Mei 23, 2020 22:54

PeetersD schreef:Die BrickMaster heeft duidelijk zo z'n voorkeuren blijkt al weken lang.

Iedereen heeft voorkeuren, maar ik was het eigenlijk volledig met de brickmaster eens deze aflevering. Ik zou denk ik precies dezelfde rangorde hebben gemaakt. (Waarbij ik het feit dat Bjorn en Corneel eigenlijk altijd goed presteren, dus zou meenemen, want vandaag waren ze wat mij betreft gedeeld laatste.)

Ik zie zelf geen "vreemde" voorkeuren hoe dan ook. Dus misschien kun je eens toelichten wat je bedoelt? :)
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8799

Ma Dec 25, 2006 14:27

Soesterberg

door eti » Zo Mei 24, 2020 1:59

Was je het eens met de uitleg van de brickmaster of met wie hij naar huis stuurde? Hij sprak zichzelf behoorlijk tegen. Bij de baarden zag hij wat onvolkomenheden (met name het feit dat ze beige gebruikten), bij de belgen kraakte hij alles af wat ze gedaan hadden. Toch mochten degenen die hij het slechtste vond blijven.
no avatar
User

PeetersD

104

Wo Jul 02, 2014 15:01

door PeetersD » Zo Mei 24, 2020 7:30

Erik Leppen schreef:
PeetersD schreef:Die BrickMaster heeft duidelijk zo z'n voorkeuren blijkt al weken lang.

Iedereen heeft voorkeuren, maar ik was het eigenlijk volledig met de brickmaster eens deze aflevering. Ik zou denk ik precies dezelfde rangorde hebben gemaakt. (Waarbij ik het feit dat Bjorn en Corneel eigenlijk altijd goed presteren, dus zou meenemen, want vandaag waren ze wat mij betreft gedeeld laatste.)

Ik zie zelf geen "vreemde" voorkeuren hoe dan ook. Dus misschien kun je eens toelichten wat je bedoelt? :)

Wat ik bedoel is dat Jos en Martijn een favoriet duo zijn van de Brickmaster. Al enkele malen naar voren geroepen als 1e of 2e waarvan ik dacht HOE DAN?!

Gisteren ook weer. Leuk dat die T-Rex beweegt, maar hij zag er verder bizar slecht uit..evenals de andere dino's. Die rode, wat was dat voor een mislukt mormel.

Door de grootte ziet het er imponerend uit, maar kijk je naar verhaal (onduidelijk vond ik bij iedereen behalve Jan en Lola), maar vooral bouwtechniek... dan waren Jos en Martijn met afstand het zwakst.

Bjorn en Corneel maken een dramatische draak overigens, waar de 'verkeerde' kleurkeuze van de toren David en Giovanni de kop kost. Ik vond dat Tan helemaal niet storend, maar was wel netjes en strak (toekomst!) afgewerkt.

1. Jan en Lola
2. David en Giovanni
3. Bjorn en Corneel (buiten de draak was het gewoon weer in orde)
4. Jos en Martijn (met afstand de slechtste bouwtechniek)

Snapte er echt niets van, behalve dat Jan en Lola hebben gewonnen gisteren.
no avatar
User

Legoaan

160

Voorburg

door Legoaan » Zo Mei 24, 2020 8:29

Ik vond dat alle teams het, gezien de tijdsdruk en het gespring om je heen, het er best aardig vanaf gebracht hebben. Dat de Brickmaster zo zijn eigen voorkeuren heeft, is mij intussen ook wel opgevallen. Ik begreep ook niet wat er mis was met die toren van David en Giovanni. Ik vond die tan kleur wel goed passen bij het type gebouw. Daarmee voorkom je juist dat het op een kermisattractie zou gaan lijken. Temeer omdat die toren nogal dominant aanwezig was. Enfin, volgende keer maar zuurstokken als kolommen bedenken..
Daarentegen vond ik die fabriek uit het industriële tijdperk absoluut niet op een fabriek uit die periode lijken. Dan denk ik aan een rood-bruin bakstenen gebouw met hoge smalle ramen en voorzien van de typerende tuitgevels. En niet aan een grijze loods uit de zestiger jaren van de vorige eeuw. Daar had die Brickmaster best wel een opmerking over mogen maken, vind ik.
In mijn ogen een gemiste kans van de bouwers. Want het idee met die gloeilamp was zeker wel goed.

Ik zou zo van de televisie af niet echt een goed oordeel kunnen geven wie beter of slechter was in deze aflevering. Daarvoor moet je er persoonlijk bij staan om echt goed naar de details te kijken. En dan zouden ook bij mij de persoonlijke voorkeuren parten spelen. Daarom blijf ik er bij dat een jury minstens uit twee, maar beter nog uit drie personen zou moeten bestaan.
Maar evenzogoed, toch weer een vermakelijke avond gehad..
Gebruikers-avatar
User

MPS

124

Wo Jul 03, 2013 12:16

Rotterdam

door MPS » Zo Mei 24, 2020 10:59

Ik vond het eigenlijk volledig terecht dat David en Giovanni eruit gingen.

De opdracht was om een duidelijk verhaal in een bepaalde tijdsperiode uit te beelden.

Jos en Martijn gaan voor een aanval van een T-rex in de prehistorie waardoor alle holbewoners ongelukken overkomt.
Bjorn en Corneel maken een kasteel met een koning en koningin die een baby draak laten ontvoeren waardoor moeder draak erachteraan komt.
Lola en Jan beelden de presentatie van een historisch event (de presentatie van de eerste gloeilamp) waar iedereen naar toe gaat en al zijn bezigheden laat vallen om er bij te zijn.

David en Giovanni maken een boerderij van de toekomst, waar verder geen groot verhaal in zit.
Dus eigenlijk houden zij zich het minste aan de opdracht. Ik denk, hoewel het niet duidelijk in beeld is geweest, dat dat ook heeft meegespeeld in het oordeel van de brickmaster.

Maar verder vond ik het weer perfect zaterdagavond vermaak om samen met mijn kinderen te kijken. :)
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4218

Ma Jan 08, 2007 21:14

Groene hart

door aawsum » Zo Mei 24, 2020 13:43

Leuke uitzending. Volgens mij zijn Jos en Martijn absoluut niet de favoriet trouwens, maar zij waren wel de enige met een goed werkend stukje techniek erin. Als je 16uur de tijd hebt dan is beweging wel iets dat er bij hoort vind ik.
Ik vond trouwens de bouwwerken van Jan en Lola totaal niet in die periode passen .. die huisjes waren aardig maar kwamen volgens mij niet uit een industriële periode. De fabriek, ach ik weet het niet. Het feest was aardig gevonden maar die lamp was dan weer erg vierkant. Wat mannen met hoge hoeden erbij was nog wel een plus geweest. De baardmannen hadden leuke dingen maar de raket en dergelijke waren niet zo bijzonder. Het verhaal vond ik dan wel weer leuk.
De giechelbelgen hadden gewoon eerst hun centerpiece moeten maken, die draak uit de berg sloeg nergens op. Dat had best anders gekund denk ik.
FaceBook
Instagram
of Flickr via het wereldbol knopje hier links onder mijn avatar
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
956

door Boindil » Zo Mei 24, 2020 18:10

Ik vond de uitslag wel terecht. Al vond ik wel dat Jos en Martijn heel erg vierkant werkten. Iets waar die 2 vrouwen aan het begin van de show op afgerekend werden.
Flickr
Bricks By Boindil
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
3599

door Aangord » Zo Mei 24, 2020 18:35

Ja maar Lego is in essentie natuurlijk ook een systeem van rechte hoeken dus rond bouwen is wel moeilijk :what:
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
956

door Boindil » Zo Mei 24, 2020 18:38

Aangord schreef:Ja maar Lego is in essentie natuurlijk ook een systeem van rechte hoeken dus rond bouwen is wel moeilijk :what:

Je hebt niet opgelet Aangord. Rond bouwen kàn niet met lego. Dat heeft de Legomaster zelf gezegd. Dus dan is dat zo.
Flickr
Bricks By Boindil
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
5070

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

door sanderkoenen » Zo Mei 24, 2020 19:06

:lol: :lol:
no avatar
User

Eitje

Rang

Nieuw

Nieuw
14

Wo Apr 22, 2020 10:16

door Eitje » Ma Mei 25, 2020 13:12

Grappig hoe meningen kunnen verschillen. Natuurlijk de draak was slecht, maar de rest zag er toch prima uit! En David en Giovanni... Je krijgt de mogelijkheid om ruimteschepen te bouwen, eventueel met ruimte gevechten of mooie machines uit de toekomst apocalypsen etc... En ze maken een boerderij... Om te huilen. Ik vond de toren in het midden ook nietszeggend eerlijk gezegd. Ik ben blij dat grumpy en de kabouter er uit zijn eigenlijk :feest:

Maar goed, ze bouwen wel beter dan ik :lol:
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
3599

door Aangord » Ma Mei 25, 2020 15:45

Boindil schreef:Je hebt niet opgelet Aangord. Rond bouwen kan niet met Lego....

Ik heb zeker niet opgelet, ik heb zelfs zo min mogelijk gekeken :lol:
Gebruikers-avatar
User

Chef_NL

Rang

premium

premium
481

Za Dec 29, 2012 20:48

Heemskerk

door Chef_NL » Ma Mei 25, 2020 19:35

Je ziet maar weer, zoveel mensen zoveel meningen ;).

Bij mij heeft het in ieder geval één groot positief punt, mijn vrouw (die een beetje LEGO moe is) wilt het ook graag kijken :feest: . En begint zelfs toleranter te worden naar m'n hobby. Ik heb twee zoons, dus soms gaat het alleen maar over LEGO thuis, dus kan mij voorstellen dat ze er een beetje gek van wordt.

Over de kandidaten, het is een gevarieerde groep, ze hebben allemaal een bepaalde stijl, welke je kan liggen (of niet), ik vond bv Jos en Martijn echt niet zo slecht. Ik vond het Castle stuk van Bjorn en Corneel wel echt gefaald, net als de draak. Ik denk dat als zij eerder niet zo goed gepresteerd hadden, zij er zeker uit hadden gelegen.

Ik denk dat de oudere belgen (sorry even de naam kwijt) echt goede bouwkwaliteiten hebben, maar vaak kwa opdracht net de plank misslaan, waardoor ze naast de pot piesten.

Ik zag overigens op facebook een blog van deze mannen, best leuk om hun verhaal erover te lezen.

https://www.facebook.com/bricksforeveryone
Mijn MOC's op Flickr | Mijn verzameling op Brickset
no avatar
User

ggj

924

Zo Okt 14, 2012 21:50

door ggj » Ma Mei 25, 2020 22:47

Dat is wel een interessant stukje ja! Ik wist niet dat het programma nog bepaalt wat er gebouwd moet worden (geen apocalyptische thema’s bijv.). Ergens wel jammer want daar kun je mooie dingen mee maken. Trouwens, Lego heeft daar zelf met The Lego Movie 2 nog veel sets van gemaakt dus ergens wel raar dat RTL 4 het niet toe laat :?
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
3599

door Aangord » Di Mei 26, 2020 8:40

Wellicht niet Lego of RTL4 maar het feit dat het programma voor het hele gezin inclusief jonge kinderen die kijken. En daardoor dus door de Kijkwijzer is bepaald? :look:
no avatar
User

Legoaan

160

Voorburg

door Legoaan » Di Mei 26, 2020 9:03

Ik ging er ook vanuit dat de teams zelf konden bepalen wat ze bedachten en uitwerkten. Weliswaar binnen een bepaald kader maar dat ze toch wel de ruimte hadden. Maar blijkbaar zitten ze wel in een erg strak keurslijf en ligt het wel erg vast wat je wel en niet mag. Dat rijst meteen de vraag in hoeverre hun ideeën wel echt hun eigen ideeën zijn of dat ze dat ook min of meer opgelegd krijgen. Was die gloeilamp zelf verzonnen of werd het hen min of meer aangedragen...

Apocalyptische thema’s mogen niet..
Maar is dat kapot slaan, opblazen, neergooien en wegschieten dan zo'n goed voorbeeld voor de kinderen...??

Het werpt wel een ander licht op het geheel en ik ben nu helemaal blij dat ik zelf niet hoef mee te doen.

Maar aan kijkplezier doet het verder niets af en dat is toch waar het om gaat in dit geval.
Gebruikers-avatar
User

Erik Leppen

3579

Almere

door Erik Leppen » Di Mei 26, 2020 20:10

Erik Leppen schreef:Bij de "droomhuis"-opdracht had de brickmaster of de presentator moeten ingrijpen door aan te geven dat [David en Giovanni] binnen de 3 verdiepingen hadden moeten blijven omdat niet vaststond dat zij de bovenste verdieping zouden krijgen.

Hier moet ik even op terugkomen. Ik las op de facebookpagina "bricks for everyone" dit:
Ook belangrijk om te weten en niet in de uitzending te zien: Er werd aan de teams gevraagd wie het dakappartement zou bouwen. Gezien wij tijdsvoordeel hadden, namen wij die uitdaging graag aan.

Dus dat is in overleg gegaan. Dus mijn aantijging klopte niet.
Vorige