Gebruikers-avatar
User

SkullTwin

349

Do Jul 02, 2009 10:15

Zuid-Limburg

6299 - Pirates Advent Calendar (2009)

door SkullTwin » Di Nov 03, 2009 20:21

Let op: deze recensie bevat spoilers! Wil je niet weten wat er in deze adventskalender zit, lees dan niet verder!

6299: Pirates Advent Calendar
  • Theme Pirates
  • Subtheme Seasonal
  • Year released 2009
  • Pieces 148
  • Minifigs 8

Afbeelding

Middels de e-mail nieuwsbrief van Toys 'R Us Duitsland zag ik dat ze deze kalender hadden afgeprijsd van € 19,95 naar € 14,95. En als je meer dan 50 euro aan LEGO zou besteden, kreeg je 50% korting op een adventskalender naar keuze. Dat voordeel kon ik niet laten liggen. Enkele weken daarvoor had ik de beide adventskalenders al vergeleken, en na het bekijken van de lijst met onderdelen bovenop de doos, besloot ik dat deze Pirates wel enkele mooie onderdelen en dito minifigs moest hebben. Dit was dus een ideaal moment om hem voor € 7,50 mee te nemen.

Afbeelding
Afbeelding

Thuisgekomen besloot ik eerst wat deurtjes open te maken, maar uiteindelijk vond ik dat eigenlijk best zonde. Dus besloot ik de lade met vakjes maar uit de doos te halen en ze stuk voor stuk op te bouwen. Wat mij opviel is dat de meeste onderdelen in hele vervelende niet-LEGO zakjes zaten. Er waren maar 2 typische LEGO onderdelenzakjes. Die andere zakjes waren erg moeilijk open te krijgen. Niet prettig met de vele kleine onderdelen die dan mogelijk door de kamer vliegen.

Er zitten in totaal 8 minifigs in deze doos, en ze zijn stuk voor stuk erg mooi. Ik heb geen moderne pirates in mijn collectie dus ik ben blij met figuren als een piraten captain, of een zeemeermin. De mooiste vind ik de zielig kijkende grijsaard die overal wordt afgebeeld als een schipbreukeling. (Meer foto's van hem in de galerij, zie link onderaan) Hij heeft een klein vlotje met mast en vuur alwaar hij een lekker visje op kan bakken.

Afbeelding

De meeste minifigs hebben dus wat accessoires in de vorm van wapens, of een klein bouwsel zoals een tafel met schatkaart en olielamp. Of wat koraal met een oester (+ parel/diamant!). Deze zijn ook prima te combineren zodat je allerlei kleine situaties kunt uitbeelden.

Het moet een leuke ervaring voor een kind zijn om elke dag een nieuw vakje open te kunnen maken om daar steeds iets nieuws te vinden. De doos is gedurende die tijd opengeklapt waardoor een stuk strand zichtbaar wordt alwaar je je gebouwde onderdelen mooi kunt uitstallen. Een leuke toevoeging.

Afbeelding

Ik ben uiteindelijk erg blij met de minifigs en met onderdelen als de vele diamanten en 'gekke' onderdelen als een slang, een vis en een banaan. Dat zijn dingen die ik misschien nog wel eens kan gebruiken als ik echt ga moc'en. En voor € 7,50 is het wat dat betreft een prima "parts pack". Het heeft me zelfs wat meer enthousiast gemaakt voor de Pirates serie :)

Of ik hem de 20 euro waard vind? Puur voor mezelf, nee. Maar de ervaring voor een kind en de toch wel leuke onderdelen en prachtige minifigs is veel waard.

Ik geef hem 4/5! :duim:

Zodra hij is goedgekeurd kan je hier alle foto's bekijken! Inclusief foto's van de inhoud van alle vakjes.

Hier onder nog een kleine selectie foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8849

Ma Dec 25, 2006 14:27

Soesterberg

Re: 6299: Pirates Advent Calendar - Spoilers!

door eti » Wo Nov 04, 2009 10:25

Voor 7,50 had ik 'm ook niet laten liggen... Toen ik in Duitsland was (Legoland) waren alle adventkalenders gewoon 20 en heb ik alleen die van City gekocht, daar zaten toch al met al meer leuke dingetjes in dan in de piratenversie, vond ik.
Gebruikers-avatar
User

Rick

2121

Ma Apr 14, 2003 7:33

door Rick » Wo Nov 04, 2009 11:58

M.u.v. de 'wench' heb ik alle minifigs al. Ik vond de kleine modelletjes die er in zitten ook niet echt een meerwaarde hebben, maar net als eti zou ik hem voor 7,50 zeker niet hebben laten liggen.
* zit met spanning op 1 december te wachten, tot hij aan zijn City adventkalender mag beginnen *
Gebruikers-avatar
User

SkullTwin

349

Do Jul 02, 2009 10:15

Zuid-Limburg

door SkullTwin » Wo Nov 04, 2009 17:28

eti schreef:Voor 7,50 had ik 'm ook niet laten liggen... Toen ik in Duitsland was (Legoland) waren alle adventkalenders gewoon 20 en heb ik alleen die van City gekocht, daar zaten toch al met al meer leuke dingetjes in dan in de piratenversie, vond ik.

Wat waren die leuke dingetjes die je voor de City versie lieten gaan dan?
Gebruikers-avatar
User

Jalkow

2304

Za Aug 18, 2007 10:31

Nijmegen

door Jalkow » Wo Nov 04, 2009 17:40

Wat me opviel aan foto's was dat deze kalender een doorzichtige plastic tray heeft, in plaats van een witte, zoals voorgaande jaren. Dit maakt het misschien wat minder geschikt als opbergsysteem voor Lego, maar goed.

Qua parts zit deze set wel goed, maar aan speelwaarde vind ik 'm wat minder. De Castlekalender van vorig jaar had leuke toevoegingen per minifig (ik herinner een mikbord voor een pijl en boog en een drankjeskast, als ik het goed heb) maar dat mis ik een beetje in deze variant. Alleen deze vind ik wel aardig, de rest is maar 'zozo'.

@Eti: hoor ik daar een CITY-kalender-review aankomen?
Niet mokken, lekker moccen!
Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6638

Zo Nov 04, 2007 20:44

Dronten

door workfromtheheart » Wo Nov 04, 2009 19:38

En de tray heeft ook een ander formaat.
Mijn Flickr pagina.
Moeite met wiskunde? Met WisWereld probeer ik te helpen.
Gebruikers-avatar
User

Bricknook

3704

Ma Mrt 23, 2009 17:56

Nuenen

door Bricknook » Zo Dec 20, 2009 15:57

Ik vind de inhoud van de adventkalender wel leuk, lekker divers ook. Het grootste minpunt vond ik de soldaat van deurtje 17. Zijn hoofddeksel had geen embleem, waar de soldaten in de reguliere sets wel een embleem op hun hoofddeksel dragen.
Geschiedenis is de versie van het verleden, waarover men heeft besloten het eens te zijn. (Napoleon Bonaparte)