Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
5490

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

6273 Rock Island Refuge (1991)

door sanderkoenen » Do Sep 17, 2020 14:26

Afbeelding

Jaar van uitgave: 1991
Aantal onderdelen: 381
Aantal Minifiguren: 7
Oorspronkelijke adviesprijs: $66,00

Dit is een set, die ik heel lang in bezit heb. Dit is een van de weinige sets, waarvan ik niet weet waar ik het heb gekocht. Ergens staat mij wel bij dat het nieuw of zo goed als nieuw was.

De bouw
Het begint met het vlot. Bij het vlot worden 2x2 round bricks op de zij toegepast met Technic kruisassen. Vervolgens wordt de piratenschuilplaats gebouwd. Dit wordt grotendeels opgebouwd op een Raised Baseplate.

Afbeelding

De bouw gaat vrij snel. In het bouwwerk zijn geen ingewikkelde bouwtechnieken te vinden.

Het geheel
Het is een donkere (deels begroeide) schuilplaats van de piraten. Er is een toren met een kraan en deze is bereikbaar via een brug vanuit het “hoofdgebouw”. Onder het “hoofdgebouw is een groot luik. Hierin kunnen goederen opgeborgen worden. Vlakbij het luik is een gevangenis. Tussen de gevangenis en het luik gaat een trap omhoog. Op de bovenverdieping is een uitkijk en een openhaard. Vanuit die plek kan je naar de toren met kraan. Er zijn twee tuigages, die leiden tot het bovenste punt van de schuilplaats. Er hangt een brug tussen de twee punten waar de tuigages zitten. Aan de kant van de schuine afloop is een steiger met een plek voor een kanon.

In deze set zitten een paar bijzondere onderdelen.
De donkergrijze trap (4784) zit in twee sets (de andere set is Forbidden Island).
De Raised Baseplate (2552px4) met deze print zit alleen in deze set.
Het zeil (sailbb27) zit alleen in deze set.

Van de minifiguren zijn de vrouwelijke piraat en de piraat met blauwe strepen en blauwe bandana zitten alleen in deze set.

Conclusie
Dit vind ik een zeer geslaagde set. Het is een grote schuilplaats met genoeg plek voor een schip of verschillende roeibootjes. De schuilplaats heeft genoeg plek voor bemanning en roofbuit. Dit zie ik als de beste piraten schuilplaats van de originele piratenserie. Het enige nadeel van deze set, is dat de steiger niet aan het gebouw is gekoppeld en losstaat van de rest.

Een aanrader, absoluut!