Toy Story, PotC, Super Heroes, etc.
Gebruikers-avatar
User

LegoRK

Rang

premium

premium
3505

Do Nov 30, 2006 16:18

Hardenberg - the place to be ;)

75934 [Jurassic World] Dilophosaurus on the Loose

door LegoRK » Zo Jan 05, 2020 21:26

75934 [Jurassic World] Dilophosaurus on the Loose
Afbeelding

Uitgebracht in: 2019
Aantal onderdelen: 168
Bevat: 1 Dilophosaurus
3 minifiguren
1 verkoopkraam
1 quadcopter
1 stickervel met 7 stickers
S@H prijs: €26,99

De minifiguren zijn: Owen Gradt, Hudson Harper en een Jurassic World Park verkoper (v).

De doos
Nou ja, voor de prijs had ik een iets grotere doos verwacht.
Maar alles staat er op: de dino, de minifigs. Allemaal in de prachtige omlijsting van het Jurassic World thema.
Op de achterkant staan 3 kleinere foto's: bovenaanzicht van de quadcopter met de net-schiet-functie, de verkoopkraam waar Hudson een hoed en een mooie dino plaat heeft gekocht. Op de derde foto staan de twee met naam genoemde personen vredig met de Dilophosaurus samen. Op de grote foto, die de hele onderzijde van de achterkant bedekt, staat een scene waarbij alle elementen van de set te zien zijn.

Het bouwen van de set
Eerst de QR code scannen die op het boekje staat. Het resultaat is dat je de handleiding nu ook digitaal hebt.

Dan begint het feest gelijk goed: de dino bouwen! Bouwen is misschien wel een te groot woord voor alleen de onderkaak aan de dino klikken. Dat is gelijk ook het enige bewegende deel van deze dino die ook nog eens maar twee standen bevat: open en dicht.
Daarna de drie minifigs. Hudson heeft onder zijn rode Jurassic World hoody een wit Jurassic World t-shirt met een blauw logo. Owen is gekleed in een stoere bodywarmer en een grijs-blauwe polo. De verkoper heeft het Jurassic World tenue aan: blauwe broek, kaki overhemd compleet met Jurassic World logo op de rug en (niet te lezen) naamkaartje op de borst. Met als afwerking een mooie blauwe cap waaruit achter haar paardestaart steekt.

Daarna wordt de quadcopter gebouwd. Een oversizede drone dacht ik, waar je niet vanaf moet vallen omdat je dan in een van de propellers terecht komt. Wat 'm vooral zo groot maakt is het net-schiet-ding, wat met name bestaat uit een vliegtuigmotor onderdeel. Al zijn de 'armen' naar de propellers toe wel relatief subtiel. Je moet behoorlijk dichtbij komen wil je iets raken met het net, wat bijna recht naar beneden valt als het 'weg wordt geschoten'. Hier vliegt Owen dus op. Op deze vliegmachine uiteraard stickers met het logo van Jurassic World.

Vervolgens bouwen we de verkoopstand. Deze is een stuk leuker, ook leuker dan ik had gedacht. Wel behoorlijk wat stickers plakken, ook op een aantal tiles die niet zichtbaar zijn. (staan in het krat). Maar ze zijn wel erg leuk. Het is een goed gevulde kraam die in de vorm van een dino bek is, compleet met tanden! Er is popcorn, poosters of platen en hoeden te koop. Verder nog aangekleed met een vlag 'giftshop' en een uithangbord. Aan de achterzijde hangen, heel praktisch, een schep en een bezem.
Vreemd genoeg wordt de complete set niet nog een bij elkaar afgebeeld aan het eind van het bouwproces.

Conclusie
Opzich leuke set. Maar van de quadcopter word ik niet blij. Van de verkoopstand daarin tegen juist wel. De dino is leuk, maar is helaas een stuk plastic waarvan alleen de bek open en dicht kan. Eigenlijk is de figuurant in deze set de topper.
"Het leven zit vol verrassingen, waarvan weinigen aangenaam."
MyBrickshelf en Mijn andere foto's